
A mikro- vagy a makro-influenszerek a jobb partnerek az affiliate programokban?
Fedezze fel, hogy a mikro- vagy a makro-influenszerek jelentenek-e jobb partnereket az affiliate programokban. Ismerje meg az előnyöket és hátrányokat, a költsé...
Ismerje meg, hogyan válassza ki az ideális influencert partnerprogramjához: előnyök, kihívások, influencer típusok és a sikeres együttműködés legjobb gyakorlatai.
Az elmúlt két évtizedben a közösségi média robbanásszerű növekedésével egy egészen új jelenséggel ismerkedhettünk meg: a közösségi média influencerekkel.
Már nem kell A-kategóriás popsztárnak vagy sportolónak lennie ahhoz, hogy szponzori szerződéseket kössön. Ehelyett emberek pusztán okostelefonjuk használatával gyűjtöttek össze követőket és építettek több millió dolláros márkákat. Saját jogon váltak híressé, így az influencerek azonnal keresett partnerekké váltak a jövedelmező márka-együttműködésekhez.
A marketingesek számára a közösségi média influencerek megjelenése új és hitelesebb kapcsolódási lehetőséget nyitott a közönség felé. Kutatások szerint a fogyasztók 49%-a támaszkodik az influencerek ajánlásaira, és 40% nyilatkozott úgy, hogy vásárolt már valamit, miután közösségi médiában látta azt. A társadalmi bizonyíték nem vicc – tényleg működik. Az influencerekkel való együttműködés révén a márkák nagyobb elérést érhetnek el anélkül, hogy minden promóciós terhet magukra kellene vállalniuk.
Természetüknél fogva a partner- és influencer marketing között számos átfedési lehetőség rejlik. Mindkét stratégia szájról szájra terjedő módszert használ, amelyben egy harmadik fél népszerűsíti a terméket/szolgáltatást és edukálja a fogyasztókat. Korábban a partnerek főleg bloggerek voltak. Ma már a közösségi médiában, például Instagramon vagy YouTube-on nagy követőtáborral rendelkező influencerek is ugyanolyan hatékonyak lehetnek partnerprogramok számára.
A partner marketingben , a lead generálás a legfontosabb. A cél, hogy minél több vásárlót tereljünk vissza weboldalunkra, és ügyféllé konvertáljuk őket. Az influencer marketing némileg eltér, mivel inkább márkaismertség-növelésre fókuszál, nem kizárólag lead generálásra. Ennek ellenére az influencerek is képesek mérhető eredményeket hozni partner marketing kampányainkhoz, ha tudjuk, hogyan válasszuk ki a megfelelő embereket a feladatra.
Íme néhány fő előny az influencerek használatában:
Ugyanakkor néhány hátránnyal is számolni kell:
Mint a legtöbb marketingkezdeményezésnél, hogy érdemes-e influencerekbe fektetni, nagyban függ a vállalkozás és annak céljaitól. Nézzük meg, milyen tényezőket érdemes figyelembe venni influencerrel való együttműködéskor.
Fontos, hogy az influencer partnerséget a márka kiterjesztéseként kezeljük. Az, akivel együttműködünk, értékrendjében illeszkedjen márkánkhoz, és legyen olyan személy, akiben közönségünk megbízhat. Mint láttuk, a befolyásoltság mulandó lehet: egy sikeres YouTube-személyiség is elveszítheti követői ezreit egyetlen rossz döntés után, amely akár cégünkre is rossz fényt vethet. Ezért elengedhetetlen a kutatás az influencerrel való partnerség előtt.
Az alábbi legjobb gyakorlatokat követve könnyebben választhatja ki a megfelelő influencert vállalkozása népszerűsítésére:
Fontos, hogy előzetes kutatással felmérje, vajon közönsége nyitott lenne-e erre a marketingformára. Ha már van sikeres partnerprogramja , könnyen feltételezheti, hogy követői hasonló influencereket is követnek a közösségi médiában, és vevők lennének az ilyen márkapartnerségre. Mégis, érdemes további kutatást végezni, hogy megbizonyosodjon a valódi érdeklődésről.
A kutatás segít eldönteni, melyik közösségi média platform a legfontosabb közönsége számára. Vannak influencerek, akik egyetlen platformra koncentrálnak, mások több csatornán is jelentős követőbázissal rendelkeznek. Ha közönsége inkább TikTokon aktív, mint YouTube-on, akkor olyan influencert kell keresnie, aki ezen a platformon a leginkább elkötelezett követőtáborral bír. Ha olyan csatornára költ, ahol közönsége nem aktív, nem fogja elérni a kívánt eredményeket.
Mint minden új marketingkezdeményezésnél, itt is fontos világos célokat és mérföldköveket meghatározni a stratégia vezetéséhez.
Íme néhány releváns cél, amelyet kitűzhet:
Tegye fel magának a kérdést: „Mi számít sikeres partnerségnek?” – és induljon ki ebből.
Nem minden influencer egyforma. Egy influencernek tartott személynek lehet csupán 1000 vagy akár több millió követője is. Az, hogy milyen típusú influencerek mellett dönt, legalább olyan fontos, mint maga az influencer személye.
Íme a közösségi média influencerek típusainak rövid áttekintése:
Könnyű leragadni a követőszámnál, de ez nem mindig tükrözi egy influencer sikerességét. Attól, hogy valakinek félmillió követője van, nem biztos, hogy aktív, elkötelezett közönséget tudhat maga mögött. Sok esetben hamis követők is lehetnek, ezért vizsgálja meg közelebbről az aktivitási mutatókat is, hogy valóban elérik-e a célközönséget.
Fontolja meg azt is, hány influencert engedhet meg magának. Ha mikro influencer stratégiában gondolkozik, érdemes több személlyel dolgozni. Ha viszont egy celeb influencert szemelt ki, valószínűleg nem lesz szüksége többre. Mindez természetesen a költségvetéstől is függ.
Ha elvégezte a kutatást, és lefektette a stratégia alapjait, ideje megkeresni a megfelelő influencereket. Az egyik legegyszerűbb módja ennek, ha influencer marketing megoldást használ, melyek közül sok ingyenesen vagy próbaidőszakkal elérhető. Ezekkel a keresőkkel speciális szűréseket végezhet, hogy megtalálja és felvegye a kapcsolatot az influencerekkel.
Saját maga is kereshet influencereket. Használjon az iparágához kapcsolódó hashtageket, hogy megnézze, milyen tartalmak és vezető influencerek jelennek meg. Próbáljon a közönség szemével nézni a tartalmakra. Ha talál egy megfelelő influencert, vegye fel vele a kapcsolatot. Sok influencer elérhetőségét feltünteti profilján, így könnyen kapcsolatba léphet velük. Ha mégsem, számos AI-alapú értékesítési asszisztens is segíthet elérhetőségek felkutatásában.
Például, ha egy fenntartható szépségápolási márkánál dolgozik, és Instagram influencert keres, először gyűjtsön össze számos, a zöld szépségiparhoz kapcsolódó hashtaget. Ezután futtasson keresést ezekkel Instagramon, és nézze meg, milyen eredmények jelennek meg. Az Instagram további kapcsolódó hashtageket is javasol majd a keresés során. Ebben a példában a #sustainablebeauty hashtaget használom.
Jó ötlet, ha részletes táblázatban vezeti összes influencer kontaktját. Így nyomon tudja követni, kikkel vette fel a kapcsolatot, részletek stb.
Ahogy korábban említettük, az influencerekkel való együttműködés egyik fő különbsége a partnerekhez képest a fizetési feltételekben rejlik. A hagyományos partnerprogramban a partner csak akkor kap jutalékot, ha valaki az ő partnerlinkjén keresztül hajt végre vásárlást vagy akciót. Ez a bevált módszer népszerű, mert minimális kockázattal jár – csak akkor kell fizetnie, ha eredmény születik.
A legtöbb partnerprogram két modellt követ:
Az influencerek azonban gyakran előre fix díjat kérnek. Ez kockázatosabb, mivel eredmények nélkül is fizetni kell. A költségek influencer, platform és promóciós mód (pl. fizetett vagy organikus poszt) szerint nagyban eltérhetnek. Szerencsére a legtöbb influencer nyitott a tárgyalásra, így olyan konstrukció alakítható ki, ami mindkét félnek megfelel.
A partner marketing stratégiájának átalakítása influencerek bevonásával ijesztőnek tűnhet, különösen kezdőként. Azonban a marketing a kísérletezésről és az újításról szól – ha a megfelelő elemzéseket használja, egy új módszer bevezetése döntő különbséget jelenthet. Ezeket a tippeket követve Ön is egy szuper sikeres partnerprogram felé vezető úton halad!
Az influencerek társadalmi bizonyíték révén építik a bizalmat, szórakoztató módon népszerűsítik termékét, oktatják és bevonják a fogyasztókat, illetve segítenek elérni specifikus piaci szegmenseket a jobb eredményekért.
A márkáknak figyelembe kell venniük a költségeket, a kreatív kontroll elvesztését, az eredmények mérését, valamint a rossz influencer kiválasztásának kockázatát, mivel ezek a tényezők befolyásolhatják az együttműködés sikerét.
Végezzen előzetes közönségkutatást, tűzzön ki világos marketingcélokat, ismerje meg az influencer típusokat, használjon influencer marketing megoldásokat vagy manuális keresést, és alaposan válassza ki a márkájához illő partnereket.
A fő influencer típusok: Nano influencerek (1 000–100 000 követő), Mikro influencerek (100 000–500 000), Makro influencerek (500 000–1 000 000), valamint Celebek (több mint 1 millió követő).
A hagyományos partnerek általában eladásonként vagy akciónként kapnak jutalékot, míg az influencerek gyakran fix díjat kérnek előre. A díjazás azonban tárgyalható, és mindkét fél igényeire szabható.
Izabelle tartalommarketing-szakértő a G2-nál, amely egy B2B szoftver- és szolgáltatásértékelő piactér. Értékesítési és marketing témájú tartalmakra specializálódott. Az újságírói diplomát a Missouri Egyetemen szerezte meg, majd visszaköltözött szülővárosába, Chicagóba, ahol jelenleg is él.
Fedezze fel, hogyan emelheti márkája elérését és partnerértékesítéseit a tökéletes influencer együttműködéssel. Kövesse lépésről lépésre útmutatónkat a kezdéshez.
Fedezze fel, hogy a mikro- vagy a makro-influenszerek jelentenek-e jobb partnereket az affiliate programokban. Ismerje meg az előnyöket és hátrányokat, a költsé...
Ismerje meg az influencer együttműködéseket az affiliate marketingben – hogyan működnek együtt a márkák közösségi média influencerekkel a nagyobb elérés, hitele...
Ismerd meg a szakértői stratégiákat, amelyekkel a Facebookot, az Instagramot, a Twittert, a Pinterestet és a Snapchatet kihasználva növelheted az affiliate mark...