Hogyan tartsd boldogan és motiváltan az affiliáltjaidat

Hogyan tartsd boldogan és motiváltan az affiliáltjaidat

AffiliateMarketing AffiliateProgram PartnerManagement Motivation

Ha már egy ideje benne vagy az affiliate marketing világában, tudod, mennyire függsz az affiliáltjaidtól. Tudod, hogy a bevételed nagy része a legjobb teljesítőktől származik.

Ez mind szép és jó, amíg újra és újra sikerül elérni ezt a sikert. De ez egyáltalán nem annyira egyszerű, mint amilyennek hangzik. Most, hogy már túl vagy a főbb kezdő hibákon és beállt az affiliate programod, hogyan tartod őket boldogan, és hogyan érheted el, hogy továbbra is bevételt hozzanak neked? Hogyan fejlesztheted a kisebb affiliáltakat, hogy kevésbé függj néhány kiemelt teljesítőtől?

Kövesd ezeket a tippeket, hogy a legtöbbet hozd ki affiliate piacodból, és továbbra is aranyat hozzanak neked.

1. Mutass hálát

Mindenki szereti, ha megbecsülik! A affiliáltjaiddal való világos kommunikáció segít remek kapcsolatot kialakítani. Affiliáltjaid tudják, mennyire fontosak az üzleted számára, de minél többször mutatsz hálát, annál jobb. Nem mindegy, hogyan fejezed ki a megbecsülést.

Tedd személyessé. Ha tudod, szervezz rendszeres hívásokat, ahol bejelentkezel affiliáltjaidnál, és megnézed, hogyan segíthetsz még jobban a növekedésükben.

A közösségi média is rengeteg lehetőséget ad a köszönetnyilvánításra. Ne csak passzívan kövesd őket, hanem szánj időt a kommentelésre, linkelésre, és affiliáltjaid promóciójára.

Gratulálj nekik, amikor jól mennek a dolgok, és kínálj lehetőséget közös ötletelésre, amikor kevésbé jól. Így mutatod meg affiliáltjaidnak, hogy tiszteled az idejüket és kapcsolatotokat.

Nincs jobb, mint az első benyomás. Egyes affiliate programok indítási bónuszt adnak az első eladásért. Ha ezt meglepetésként adod, különösen megbecsültnek érezhetik magukat affiliáltjaid. Személyre szabottabb, ha nem pénzbeli bónuszt adsz. Egy ajándékkosár, egy üveg bor vagy akár egy prémium mintacsomag megalapozza az új kapcsolatot, és jó irányba indítja el!

Hogyan tartsd boldogan és motiváltan az affiliáltjaidat

2. Hallgasd meg a visszajelzéseket

Bármilyen partnerség aranyszabálya, hogy legalább annyit hallgass, mint amennyit beszélsz. Ne feledd, a lényeg nem az eladás, hanem a szolgáltatás.

Tedd könnyebbé az affiliáltjaid életét. Lehet, hogy egyes affiliáltak több útmutatást szeretnének tőled a tartalommal kapcsolatban, vagy speciális igényeik vannak a kapcsolattartás módjára.

Tiszteld a kapott visszajelzéseket, és hajts végre változtatásokat, ahol szükséges, hogy megmutasd partnereidnek, értékeled a véleményüket.

Kérdőívek és hírlevelek remek módszer az általános visszajelzés begyűjtésére az affiliate programodról , míg a személyes kapcsolattartás és az elérhető támogatás inkább az egyéni beszélgetéseknél hatásosabb.

Rendszeres fogadóórák tartása jó módja annak, hogy elérhetőnek mutasd magad affiliáltjaid számára. Nem kell, hogy a telefonod forródróttá váljon. Ha megadod, mikor vagy elérhető az affiliate marketing csapatod számára, kevesebb az elveszett e-mail és a félrement hívás. Ez nemcsak szervezettséget ad, hanem építi a partnerséget is, és megbízható választásként pozícionál.

3. Tedd prioritássá affiliate partnereidet

A partnereidnek való törődés olykor lehet egy egyszerű e-mail is, de hogy valóban prioritásként kezeld őket, ahhoz kicsit több kell.

Nemcsak azokat a kapcsolatokat kell ápolnod, amelyeket erősíteni szeretnél, hanem affiliált partnerektől is meg kell válnod, akik nem tartják be az irányelveket. Így több időd és erőforrásod marad arra, hogy az értékes, elkötelezett partnerekkel építsd a kapcsolatot.

Bár érdemes eltávolítani azokat a piacokat, amelyek nem illenek a profilodba vagy nem tartják be a szabályokat, ne mutass túlzottan kivételezést a kiemelt teljesítők irányába sem.

A marketing programod alsó 80%-ában lévő affiliáltakat is gyorsan és megbecsüléssel kell kezelni. Amikor valaki kevésbé teljesít jól, általában még több figyelmet érdemel.

Adj extra segítséget a küzdő affiliáltjaidnak, legyen az jobb tartalomsablon vagy személyre szabottabb grafika, képanyag.

A különösen elkötelezett partnereknek egy „branded” vagy VIP csomag, tele ajándékokkal, amelyek emlékeztetik őket arra, hogy egy csapat részei, remek módja a lojalitás növelésének és a motiváció fokozásának.

post affiliate pro affiliates manager

4. Biztosíts minőségi tartalmat

Ahhoz, hogy affiliate partnereid érezzék a támogatásodat, minőségi tartalmat kell biztosítanod számukra. Mint márka és forrás, neked kell frissítened a tartalmaidat, és kiváló példákat adnod, hogy megkönnyítsd affiliáltjaid dolgát.

A legjobb minőségi tartalomhoz érdemes profikat alkalmazni. Egy szövegíró biztosítja az egységes hangnemet és stílust. A tehetséges tartalomkészítők olyan tartalmakat alkotnak, amelyeket könnyen újra lehet hasznosítani. Ne elégedj meg az alapokkal, adj sablonokat és vedd le a tartalomgyártás terhét affiliáltjaidról.

Azok az affiliate programok, amelyek ezt jól csinálják, általában niche piacra fókuszálnak. Például a Nerd Wallet egy minőségi oldal, amely jelzáloghitelekkel, pénzügyekkel, kölcsönökkel foglalkozik. Ebben a versengő piacon arany standardot teremtett azzal, hogy kulcsszókutatással hasznos eszközöket készít, kiemelve szakértelmét és megkülönböztetve magát a versenytársaktól.

Hogyan tartsd boldogan és motiváltan az affiliáltjaidat

5. Tökéletes kifizetés

Természetesen a fő motiváció az affiliate partnerek számára a pénz. Már tudod, hogy a promóciók és speciális ajánlatok alkalmazása hogyan javíthatja affiliate programod teljesítményét. A pénz erős motiváció mind partnereid, mind ügyfeleid számára.

A jó, etikus gyakorlatokba fektetni jó az affiliált kapcsolatoknak, és kiváló az egész üzleted számára. Az erősen versengő affiliate piacokon, mint a pénzügyi szolgáltatások, a jó hírnév mindent jelent.

Ha őszinteséget és integritást ígérsz ügyfeleidnek, ezt különösen a partnereid felé kell teljesíteni. A pénzügyi affiliate oldal, a Money Saving Expert célja, hogy az átlagembernek megkönnyítse az okos pénzügyi döntéseket. Ehhez hozzátartozik az affiliate programjáról való átláthatóság. Ez jó a cégnek és az ügyfeleknek is. De ugyanolyan fontos az affiliáltak számára is. Tudniuk kell, hogy megbízható üzleti partner vagy.

Figyelj a piacodra, és tartsd a jutalékokat a szokásos felső tartományban, különösen a kiemelt teljesítőknek. Természetesen rendszeres időközönként kell kifizetni a jutalékokat.

Legyél teljesen átlátható az affiliáltak várható jutalékaival kapcsolatban, és tarts nyitott kommunikációt a kifizetésekről (és minden másról). A jutalékok növelése vagy időszakos, előre bejelentett jutalékemelés is maximalizálhatja eladásaidat forgalmasabb időszakokban vagy szezonális események során, és segít a partnerek lojalitásának megtartásában.

Hogyan tartsd boldogan és motiváltan az affiliáltjaidat

6. Adj mintákat

A termékminták biztosítása és saját tapasztalatod is segíti affiliate partnereidet abban, hogy jobban megismerjék a termékeidet vagy szolgáltatásaidat. Sok affiliate marketinges hibája, hogy egy idő után megszűnnek az ingyenes minták. Az alkalmi ajándékkosár vagy minta meglepetés bónusz vagy csak egyszerű emlékeztető lehet arra, mit kínálhatsz affiliáltjaidnak.

A saját minták mellett tartalomkészítő eszközöket vagy egyéb ajándékokat is adhatsz, hogy partnereid emlékezzenek, mennyit tudsz nyújtani. Nem kell drágának lennie. Egy eszközcsomag akár havi 30 dollártól, vagy például a Paint Shop Pro vagy videószerkesztő szoftver 50 dollár egyszeri díjért is elérhető. Remek lehetőség új termékek, szolgáltatások tesztelésére is.

Ha először a kiemelt affiliáltjaidnak kínálod, őszinte visszajelzést kapsz, ők pedig emlékeztetőt a partnerség előnyeiről!

7. Szervezz valós eseményeket

Néha a legjobb módja a megbecsülés kimutatásának a személyes találkozás. Az emberek szívesebben üzletelnek azokkal, akiket kedvelnek. Iparági események, például az Affiliate Summit, tökéletesek, hogy személyesen is találkozz affiliate partnereiddel. Hívj meg néhány italra, és beszélgessetek.

Affiliate marketing konferenciák egész évben zajlanak világszerte. Bármerre is vagy a világban, legyen az USA, Európa, Ázsia vagy India, találsz olyan affiliate marketing konferenciákat, ahol találkozhatsz partnereiddel.

Alternatívaként szervezz kisebb eseményeket. A Yelp például híres arról, hogy heti bulikat, találkozókat szervez affiliate partnereivel. Ha nem tudsz elmenni vagy jegyet biztosítani egy nagyipari eseményre, egy kisebb, cégen belüli esemény is jó alkalom, hogy találkozz és újra kapcsolatba lépj affiliáltjaiddal.

A céges események szervezése közösséget teremt a vállalaton belül, így affiliáltjaid is inkább csapattagnak érzik magukat. Ünnepeljétek együtt a céges sikereket, és vonj be mindenkit az ötletelésbe.

8. Jutalmazd affiliáltjaidat gamifikációval

Valódi ösztönzőket adni affiliáltjaidnak nem mindig egyszerű. Ha nem tudod, mit ajánlj, vagy mennyi bónusz éri meg, végezz kutatást.

A legtöbbször az iparágban kutatva megtalálod a megszokott jutalékszinteket. Ha nem, kérdezz másokat a szegmensedben, vagy olvasd el a versenytársak ÁSZF-jét. Sok cég feltünteti a jutalékaikat, akár bónuszaikat is a regisztrációkor.

Ha extra lépést teszel azért, hogy affiliáltjaid a legversenyképesebb feltételeket kapják, azzal is kimutatod megbecsülésedet.

Az affiliáltak nyomon követése kulcsfontosságú a marketing sikeréhez. Az egészséges versengés formájában adott ösztönző egyszerű, és jó alkalom, hogy kiemeld a legjobban teljesítő partnereket, valamint megmutasd a megbecsülést, amit fentebb is említettünk. Egy interaktív toplista a weboldaladon vagy havi rangsor motiváló lehet, és segít partnereidnek nyomon követni teljesítményüket.

A speciális eseményeken és akciókon kívül a forró sorozatokért járó bónuszok és jutalékemelések is segíthetnek a kevésbé jól teljesítők motiválásában. A gamifikáció jelentősen növelheti az eladásokat.

A jutalékok növelése mérföldkövek elérésénél mindkét fél számára igazoltan növeli a bevételt.

Hogyan tartsd boldogan és motiváltan az affiliáltjaidat

9. Tartsd naprakészen affiliáltjaidat

Affiliate partnereid elfoglaltak. Ha elárasztod őket értékesítési e-mailekkel és hírlevelekkel, az gyorsan elidegeníti őket. De ha minden héten szánsz egy kis időt arra, hogy személyesen elérd mindegyik affiliáltat, és havonta kifejezetten számukra készítesz hírlevelet, akkor tovább építheted a kapcsolatot, és tájékoztathatod őket a szervezet változásairól.

A cél a kapcsolatok építése és megtartása. A frissítések legyenek informatívak, de főleg rövidek. Tartsd partnereidet naprakészen az új és továbbfejlesztett termékekről, termékvonalakról, és mondj köszönetet is. Adj információt iparági hírekről, trendekről vagy szabályzatváltozásokról. Emlékeztesd őket, hogy elérhető vagy kérdésekkel vagy problémák megoldására.

Példa információk, amelyekről affiliáltjaidnak tudniuk kell:

  • Tartalom: új szövegek, amik felhasználhatók termékleírásokban, értékelésekben vagy más tartalmakban
  • Kreatív: sablonok, bannerek, termékképek és közösségi média képek
  • Marketinganyagok: frissített eladási lapok vagy más marketinganyagok
  • Programfrissítések: új promóciók, nyereményjátékok, versenyek és kapcsolódó információk
  • Arculat: változások betűtípusban, színben és logóhasználatban
  • Trendek: szezonális, eseményhez kötődő és popkulturális trendek, amelyek segíthetik az affiliáltakat szerkesztési naptáruk tervezésében
  • Jelentések: ha releváns, jelentések a legjobban teljesítő affiliáltakról, termékekről, reklámokról, versenyekről, promóciókról

Ez mind soknak tűnhet, és valóban az. Ha például a PAP platformot használod, hozzáférsz sok olyan funkcióhoz , amelyek lehetővé teszik, hogy következetesen és gyorsan tájékoztasd a teljesítőidet – világos és átlátható módon, anélkül, hogy elárasztanád őket. Ráadásul egyszerű hozzáférést biztosítva ezekhez az információkhoz, affiliáltjaid önállóan, a saját időbeosztásuk szerint dolgozhatnak.

Összegzés

A legjobb affiliáltak programodban jelentősen növelhetik a konverziós arányt és a bevételeidet. De csak akkor, ha boldoggá tudod tenni őket. Az affiliáltak tudják, hogy neked jobban szükséged van rájuk, mint nekik rád.

A legjobb gyakorlatok, hogy az affiliáltak szívesen dolgozzanak veled: légy nyitott a kommunikációra, kínálj nagyszerű tartalmat, és mindig mutasd ki megbecsülésed – akár pozitív visszajelzés, gamifikáció, akár rendszeres kifizetések formájában.

A motivált affiliate partnerek igazi márkanagykövetekké válnak. Lássák erőfeszítéseik eredményét könnyen átlátható jelentésekben, és férjenek hozzá minden szükséges erőforráshoz a sikeres affiliate marketinghez. Ez azonban sok munkát igényel tőled, és nehéz lehet következetesen kezelni.

Ha egy jól megtervezett platformot, például a Post Affiliate Pro-t használsz, affiliáltjaid a legjobb gondoskodásban részesülnek, és nem maradnak ki a figyelemből azért, mert te túl elfoglalt vagy az üzlet vezetéssel.

A Post Affiliate Pro-t használó országok toplistája

Gyakran ismételt kérdések

Mik a legjobb módszerek, hogy boldoggá tedd az affiliáltjaidat?

Mutass hálát, hallgasd meg a visszajelzéseiket, helyezd előtérbe az affiliate kapcsolatokat, biztosíts minőségi tartalmat, legyenek átlátható és pontos kifizetések, adj termékmintákat, szervezz személyes eseményeket, alkalmazz gamifikációs jutalmakat, és rendszeres frissítésekkel tartsd naprakészen az affiliáltjaidat.

Hogyan motiválhatom a gyengébben teljesítő affiliáltakat?

Adj extra útmutatást, készíts jobb sablonokat vagy személyre szabott grafikákat, szervezz mentorálást, és alkalmazz gamifikációs vagy bónusz ösztönzőket a fejlődés és részvétel elősegítésére.

Miért fontos az átlátható kifizetés az affiliate programokban?

Az átlátható és rendszeres kifizetések bizalmat építenek, hűséget ösztönöznek, és biztosítják, hogy az affiliáltak megbecsültnek érezzék magukat, ami motiválja őket, hogy továbbra is népszerűsítsék a termékeidet vagy szolgáltatásaidat.

Hogyan segíthetnek a valós események az affiliate programokban?

A valós események személyes kapcsolatokat teremtenek, közösséget építenek, és erősítik a kapcsolatokat az affiliáltjaiddal, növelve a lojalitást és az elköteleződést.

Elise mindenekelőtt szívesen játszik a szavakkal. Munkaidejében írókat segít sikeres szabadúszó vállalkozás indításában, emellett alkalmanként blogol a HireWriters oldalán. Szabadidejében Warhammerrel és SUP-pal foglalkozik. Amikor senki sem figyel, isteni Tarte tatint süt, és leveses gombóccal tömi meg magát.

Elise Ingram
Elise Ingram
Vendégszerző

Növeld affiliate programod eredményeit

Fedezz fel további stratégiákat és eszközöket, amelyekkel támogathatod affiliáltjaidat és maximalizálhatod programod bevételét a Post Affiliate Pro segítségével.

Tudjon meg többet

6 tipp az affiliate partnerek hatékony kezeléséhez
6 tipp az affiliate partnerek hatékony kezeléséhez

6 tipp az affiliate partnerek hatékony kezeléséhez

Gondot okoz az affiliate partnerek kezelése? A Post Affiliate Pro gyakorlati tippeket kínál, hogy a vállalkozások hatékonyabban menedzseljék partnereiket....

2 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliateManagement +3
Működhet az affiliate marketing vállalkozóknak?
Működhet az affiliate marketing vállalkozóknak?

Működhet az affiliate marketing vállalkozóknak?

A bizalom mindig a legjobb alap, amelyre egy kapcsolat épülhet. Ez az affiliate marketingre is igaz, és meghatározza, mennyire lesz sikeres számodra.

3 perc olvasás
AffiliateMarketing Entrepreneurship +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface