Útmutató a különböző típusú partnerkövetéshez

Útmutató a különböző típusú partnerkövetéshez

AffiliateMarketing AffiliateTracking MarketingSoftware PerformanceTracking

A partner marketing kiváló módja annak, hogy vállalkozásának nagyobb ismertséget szerezzen. A sikeres partnerek képesek népszerűsíteni márkáját és növelni eladásait, de figyelemmel kell kísérnie a munkájukat. Hogyan teheti ezt meg? Természetesen partnerkövető szoftverrel!

Hogyan működik a partnerkövetés?

Attól függően, hogy melyik szoftvert vagy platformot választja, különböző követési típusok közül választhat. Emellett többféle követési módszer is elérhető. Az alábbiakban a legnépszerűbbeket ismertetjük.

Süti alapú követés

Ez az egyik leggyakoribb követési módszer. Internetezőként tisztában vagyunk a sütik fogalmával, hiszen minden új oldal meglátogatásakor találkozunk velük.

A sütik célja, hogy felismerjék a felhasználókat, különösen azokat, akik többször látogatnak el egy weboldalra. Hogyan segíti ez a partner marketinget és a követést? A sütik lehetővé teszik a kereskedők számára, hogy megtekintsék az elmúlt két hónapban gyűjtött adatokat. Emiatt a partner együttműködések legtöbbször 2 hónapos intervallumokat állítanak be.

A süti alapú követés egyik fő hátránya, hogy minden felhasználó könnyedén törölheti azokat a böngészőjéből. Ráadásul a sütik nem követhetők több, ugyanahhoz a felhasználóhoz tartozó eszközön.

Útmutató a különböző típusú partnerkövetéshez

Postback URL alapú követés

Ez a módszer az egyik legpontosabbnak tekinthető a követési módszerek közül. Szerver–szerver közötti megközelítésen alapul, vagyis semmi nem marad ki. Minden információ a kereskedő szerverén kerül eltárolásra. Pontosabb, mint a sütik használata? Egyértelműen igen.

Hogyan működik? A partnerhálózat címkét (ID-t) ad a hirdető URL-jéhez. Az ID hozzáadásának köszönhetően a kereskedő URL-je automatikusan frissül, amint a felhasználó egy adott landing oldalra érkezik. Bonyolultabb módszer, de jobb eredményeket biztosít. Azoknak, akik több partnerhálózatot is használnak, érdemes ezt a megoldást választaniuk.

Termékenkénti követés

Ez a megoldás azoknak a kereskedőknek hasznos, akik kampányokat indítanak eltérő jutalékszintekkel. Ezzel a módszerrel minden terméket külön-külön követhet, így a jutalékok nem keverednek a különböző kampányok között. Igény szerint testre szabhatók, például egy adott termékhez vagy kategóriához. Ha több webáruházat üzemeltet, ez a megoldás szintén nagyon hasznos lehet.

Megjelenéskövetés

Ez azt mutatja, hány alkalommal jelent meg egy-egy banner vagy link a felhasználók számára. A megjelenés azt jelenti, hogy a felhasználó látta a bannert, de nem kattintott rá. Ennek az információnak köszönhetően megtudhatja, miért nem akarnak a felhasználók az Ön linkjeire vagy bannerjeire kattintani. Ha elvégzi a szükséges módosításokat, javulást tapasztalhat az értékesítési eredményekben.

Mi a legjobb partnerkövető szoftver?

Miután megismerte a leggyakoribb partnerkövetési módszereket, ideje megismerni azt a szoftvert is, amely segít kezelni a partnerkövetést.

Útmutató a különböző típusú partnerkövetéshez

A Post Affiliate Pro az egyik legismertebb megoldás azok számára, akik ki szeretnék használni a partner marketing előnyeit. Számos partnerkövetési módszert kínál, például:

IP alapú követés

Ezt a módszert két esetben használják: ha a felhasználónak nincs Flash Player telepítve, vagy nem találhatók sütik. Ritkán fordul elő, de előfordulhat. Az értékesítési folyamat követése során a platform a legutóbbi kattintást keresi egy ismert IP-címről. Ha a Post Affiliate Pro ilyen kattintást talál, a konkrét partner ID-t hozzáadja a partnerhez annak érdekében, hogy megkaphassa a jutalékát.

Élettartam jutalék

Ez az egyik legkifinomultabb és legmegbízhatóbb követési módszer. A Post Affiliate Pro belsőleg összekapcsolja azokat az eseteket, amikor egy ügyfél egy partner ajánlása révén érkezik az áruházába, és végrehajt egy kívánt műveletet (például vásárol vagy feliratkozik). Ha ez az ügyfél később újra vásárol, a jutalékot akkor is jóváírja a megfelelő partnernek. Ön határozhatja meg, milyen adat lesz a meghatározó – például e-mail cím vagy ügyfél bejelentkezés.

Akciókövetés

Ez a módszer különleges, mert lehetővé teszi, hogy minden egyes ügyfél lépését nyomon kövesse. Megtudhatja például, hogy a felhasználó rákattintott-e egy linkre, vagy végignézte-e a videót. Azt is elemezheti, hogyan viselkednek az ügyfelek a weboldalon, például elolvassák-e a termékleírást vagy meglátogatják-e az ajánlott termékek fülét. Ezzel az opcióval az ügyfélút minden szakaszában elemezheti a vásárlói viselkedést.

Offline követés

A Post Affiliate Pro segítségével akkor is követheti ügyfelei tevékenységeit, ha azok offline vannak. Ez kuponokra alapul, mivel minden partnernek saját egyedi kódja van, amelyet terjeszthetnek a potenciális vásárlók között. A vásárlók ezeket a kuponokat bármikor használhatják. Amikor a kódot felhasználják, a Post Affiliate Pro képes követni az értékesítési folyamatot. Ennek a megoldásnak köszönhetően a promóció visszatérhet a gyökerekhez, és internetkapcsolat nélkül is megvalósulhat. Néhány offline reklámötlet: nyomtatott szórólapok vagy újságba helyezett kedvezménykuponok.

Jutalékok – speciális és privát

Ha olyan partnerekkel szeretne dolgozni, akik más feltételek mellett kapnak jutalékot, mint a többiek, ez a módszer Önnek való. Így elkerülheti a konfliktusokat, amikor egy speciális partner magasabb jutalékot kap ugyanazért a termékért. Ezzel a módszerrel privát kampányt hozhat létre, amelyet csak azok a partnerek látnak, akinek erre jogosultságot adott.

Hogyan működik a jutalék?

Hogyan tovább?

Tehát már követi partnerei linkjeinek és bannerjeinek teljesítményét. Mire is van szüksége ezekre az adatokra? Elsősorban a partnerekkel való elszámoláshoz. Attól függően, hogy melyik módszert választja, az elszámolás módja is eltérő lehet. Íme a legnépszerűbb fizetési módok:

  • CPS – Cost Per Sale: talán a legelterjedtebb módszer partner marketingben . A partner minden vásárlás után előre meghatározott jutalékot kap, amelyet az ő linkjén keresztül hajtanak végre. Ezek az összegek termékenként vagy partner programonként eltérőek lehetnek.
  • CPC – Cost Per Click. Ebben az esetben a partner minden kattintás után jutalékot kap. Nem szükséges további művelet. Az ügyfél akár azonnal el is hagyhatja az oldalt, de a partner akkor is megkapja a jutalékot. Ezt a módszert főként akkor alkalmazzák, amikor a hirdető a forgalom növelését tűzi ki célul.
  • CPL – Cost Per Lead. Ez a módszer a kívánt műveletek generálásán alapul. A partner akkor kap fizetést, ha a vásárló a kereskedő elvárásainak megfelelően viselkedik, például feliratkozik egy hírlevélre vagy regisztrál egy fiókot.

Összegzés

Fontos, hogy követési módszereket alkalmazzon, ha szeretné ellenőrzése alatt tartani partnerei teljesítményét. Ezeknek az információknak köszönhetően átfogóbb képet kaphat partnerhálózatáról és megtervezheti további lépéseit. Számos módszer közül választhat, így az iparág vagy a promótált kampány alapján döntheti el, melyik a legmegfelelőbb. Amint kiválasztotta a legjobb követési módszert , az együttműködés a partnerekkel gördülékeny lesz.

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan követhetem a partnerlinkeket?

A partnerlinkek követéséhez célszerű speciális követőszoftvert, például a Post Affiliate Pro-t használni, amely egyedi követőkódokat biztosít. Emellett olyan eszközöket is használhat, mint a Google Analytics, hogy további betekintést nyerjen a forgalomról és a konverziókról.

Hogyan követhető a partner marketing?

A partner marketing követését követő linkek és sütik segítségével végezheti. Ez lehetővé teszi, hogy lássa, melyik partner hozza a legtöbb forgalmat és konverziót, valamint segít mérni a partner marketing sikerességét. Emellett a partner marketing szoftverek és platformok segíthetnek hatékonyabban kezelni és követni a partner kapcsolatait.

Mi az a süti alapú követés a partner marketingben?

A süti alapú követés egy olyan módszer, melynek során egy kis fájl (süti) kerül a felhasználó böngészőjébe, amikor rákattint egy partnerlinkre. Ez a süti rögzíti az ajánlás adatait, így a kereskedő a későbbi vásárláskor is a megfelelő partnernek tudja jóváírni az eladást vagy műveletet.

Mi az a postback URL alapú követés?

A postback URL követés, más néven szerver-szerver közötti követés, egyedi azonosítókat küld át URL-eken keresztül a konverziók követéséhez. Amikor konverzió történik, a szerver közvetlenül értesíti a partner platformot, így ez a módszer pontosabb és kevésbé függ a böngésző beállításaitól.

Lehetséges offline partner eladásokat is követni?

Igen, az offline partner eladások egyedi kuponkódok vagy voucherek segítségével követhetők, amelyeket minden partnerhez hozzárendelnek. Amikor egy vásárló felhasználja a kódot egy offline vásárlás során, az eladás a megfelelő partnerhez kerül hozzárendelésre a követési rendszerben.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Fedezze fel a fejlett partnerkövetést

Használja ki a Post Affiliate Pro erejét, és kezelje partner marketingjét precízen. Ismerje meg a követési módszereket, és növelje vállalkozása eredményeit még ma.

Tudjon meg többet

Partnerkövetés

Partnerkövetés

A partnerkövetés a marketingtevékenységek működtetésének, nyomon követésének és ellenőrzésének folyamata, amelyet partner szoftver biztosít.

7 perc olvasás
AffiliateMarketing Tracking +3
Követési módszer

Követési módszer

A követés az affiliate marketing egyik funkciója, amely figyeli a weboldal látogatóit. Tudjon meg többet a különböző követési módszerekről.

4 perc olvasás
AffiliateMarketing Tracking +5
Partner Szoftver Magyarázata

Partner Szoftver Magyarázata

A partner szoftver segít nyomon követni a különböző bannerek és linkek minden megtekintését, kattintását vagy hatását. Próbálja ki a Post Affiliate Pro szoftver...

5 perc olvasás
AffiliateMarketing Software +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface