A sikeres email marketing lépései

A sikeres email marketing lépései

EmailMarketing AffiliateMarketing MarketingTips DigitalMarketing

Ha tudja, hogyan kell megfelelően beépíteni az emaileket az affiliate marketing stratégiájába, rendkívül hatékony lehet.

Az affiliate email marketing , esetén minél több, jó tartalommal ellátott emailt küld ki, annál valószínűbb, hogy az emberek megvásárolják az Ön által népszerűsített terméket vagy szolgáltatást. Ennek ellenére jelenleg is sok affiliate van, aki még nem sajátította el ezt a művészetet.

Ebben a blogcikkben fedezze fel az affiliate email marketing erejét, ismerje meg a legfontosabb lépéseket, és néhány sikertippet, amelyek segítenek vállalkozásának affiliate bevételt termelni.

Kössük be az öveket, most kezdünk!

How does an affiliate program work

1. Határozza meg affiliate email marketing kampánya céljait

Az első lépés, hogy meghatározza a céljait. Szinte lehetetlen vagy nagyon nehéz lenne jó affiliate email marketing kampányt folytatni e lépés nélkül.

Néhány kérdést meg kell válaszolni.

  • Miért szeretné létrehozni ezt az email kampányt?
  • Affiliate marketing célból vagy csak leadek és eladások generálásáért?
  • Több feliratkozót szeretne, jobb konverziót a termékoldalain, vagy valami mást?

Ezek megválaszolása segít eldönteni, milyen tartalom kerüljön az emailekbe, hogy a legjobban igazodjanak a céljaihoz.

Ha csak potenciális feliratkozókat szeretne ösztönözni, akkor az email tartalma más lesz, mintha azonnal több embert szeretne átkonvertálni a termékoldalakon.

A célok tisztázása az affiliate marketing email kampány indításakor csak egy a módok közül, amellyel jobb eredményeket érhet el.

2. Ellenőrizze vagy gyűjtsön érdeklődő feliratkozói email listát

Csak azért emailt küldeni bárkinek, hogy reklámozza a termékét, nem helyes. Nem tud eladni senkinek, ha nem érdekli, amit kínál!

Először is meg kell határoznia a célközönségét néhány kérdés megválaszolásával:

  • Kinek küldjem el ezeket az emaileket?
  • Mit tehetek a potenciális ügyfelek megtalálásáért?
  • Valóban releváns számukra az ajánlatom?
  • Az általam népszerűsített termék előnyös lehet az ő vállalkozásuknak?

Ha már világosan látja, kik a célközönsége, kezdje el építeni a leírásnak megfelelő feliratkozói listát. Mielőtt bármit is küldene nekik, győződjön meg arról, hogy szeretnének emailt kapni az Ön által kínált dolgokról! Az affiliate marketing , emailes kampánynak van egy előnye a hagyományos promóciókkal szemben: nem bombázza vagy spammeli az embereket az ajánlataival.

Többféleképpen is építhet email listát, ha még nincs ilyenje. Használjon lead generáló eszközöket integrációkkal, vagy hozzon létre lead mágneseket a weboldalán az email címek gyűjtéséhez.

Bármelyik módszert választja, ügyeljen arra, hogy ne legyen túl bonyolult, hogy az emberek ne riadjanak vissza a feliratkozástól! Ellenkező esetben frusztráltak lehetnek és inkább elmennek, ami kontraproduktív lenne, ha az email listáját szeretné bővíteni.

Az email lead generálás és validálás minden digitális marketing stratégia kulcsfontosságú része. Ez magában foglalja az email címek stratégiai gyűjtését (gyakran opt-in módszerrel, például tartalomletöltéssel), majd azok érvényességének ellenőrzését. Ez biztosítja, hogy a szervezet által generált leadek valódiak, és potenciális ügyféllé válhatnak. Az email validálás emellett magas kézbesítési arányt tesz lehetővé az utólagos, ajánlatokat vagy fontos információkat tartalmazó emailek számára.

Ha van egy jól karbantartott listája az érdeklődőkről, könnyebb lesz elérni, hogy elhiggyék, tényleg szükségük van az Ön által kínált termékre vagy szolgáltatásra, hiszen már tudják, kitől kapják az emailt és miért.

Ez egy win-win helyzet. Bár a lista bővítése sok időt és erőforrást igényel, 100%-ban megéri.

marketing meeting

3. Találja meg a legjobb affiliate ajánlatot a közönségének

Az affiliate , piac ezernyi programmal telített. Ha azt szeretné, hogy az email marketingje hatékonyabb legyen, olyan ajánlatot válasszon, amit a címzett valóban élvezni fog!

Egy érdekes ajánlatot úgy találhat kampányához, hogy utánanéz, mit népszerűsítenek más affiliate-ek , a saját piaci szegmensében. Ezek az affiliate-ek akár ötleteket is adhatnak! Kitűnhet a tömegből, ha valami egyedit, a piacának célcsoportjára szabottat kínál, ami eltér a versenytársak ajánlataitól. Nem kell forradalmi ötletnek lennie, de legalább ne legyen túl általános! Van mód megnézni, milyen üzeneteket küldenek más cégek? Iratkozzon fel a hírleveleikre és nézze meg!

Az általános emailek könnyen elvesznek a sok más promóciós tartalom között, mert elsőre nem tűnnek ki. Nincs ötlete? Gondolkodjon el azon, milyen termékekre és szolgáltatásokra lehet most szüksége a célközönségének. Van valami, ami segítheti őket a jövőben, vagy egyszerűbbé teheti számukra a sikert? Ha megérti ezeket az igényeket, sokkal könnyebb lesz olyan ajánlatot építeni, amely valódi segítséget jelent a közönség számára.

4. Tervezze meg az affiliate email marketing kampányainak üzenetsorozatát és gyakoriságát

Az affiliate marketing kampányokat különböző stratégiákkal indítják emailben. Az egyik leghatékonyabb stratégia, ha olyan üzenetsorozatot kínál, amely addig folytatódik, amíg el nem éri a célját.

Ezzel a technikával nemcsak hitelesebbnek tűnik, hanem azt is hangsúlyozza, mennyire fontos elolvasni, amit mondani szeretne, ahelyett, hogy csak más ajánlatokat néznének.

Készítse elő a leendő és meglévő ügyfeleinek küldendő emailek sorozatát. Az emailek értékesítési tölcsér menti küldésének gyakorlata az „email marketing sorozat” létrehozása. Ha a megfelelő tartalmat a megfelelő közönségnek a megfelelő időben küldi el, erősebb kapcsolatot építhet ki az ügyfelekkel.

laptop affiliate marketing

A tartalom sorozat megtervezésekor ügyeljen arra, hogy minden, a közönsége számára fontos információ szerepeljen benne. A lényeg nem az, hogy minél gyakrabban küldjön emailt, mert ez idővel eláraszthatja a címzetteket és idegesítővé válhat.

Ehelyett tervezzen néhány olyan emailt, amelyek fokozatosan egyre nagyobb értéket adnak, majd kínáljon fel egy affiliate linket , a kívánt termékhez vagy szolgáltatáshoz! Ez a finom különbség teszi hatékonyabbá a szokásos email marketinget. Az emberek így a korábbi emailek alapján látják, mennyire fontosak az egyes termékek.

Egy másik fontos tényező az emailek gyakorisága, azaz hogy milyen gyakran küldi őket. Egy feliratkozó soha ne kapjon háromnál vagy négynél több emailt egymás után, különösen, ha még nem vásárolt semmit az affiliate linkeken keresztül. Ha túl sok promóciós emailt küld rövid időn belül, nemcsak az eladásokat csökkentheti, hanem a feliratkozók is leiratkozhatnak.

Gondoljon a megfelelő időpontra is! Az emberek általában reggel olvassák el az emailjeiket, így érdemes lehet ekkor küldeni néhány promóciós emailt (amíg a reggeli kávéjukat isszák!). Ez azonban nem egzakt tudomány, egyes feliratkozóknál eltérhet. A legjobb eredményhez rendszeresen ellenőrizni, optimalizálni és automatizálni kell az email marketing sorozatokat.

5. Használjon egyértelmű, tömör email sablont

Ahhoz, hogy elindíthasson egy affiliate , email marketing kampányt, először is gondoskodnia kell egy sablonról az emailekhez. Számos sablon közül választhat, de győződjön meg arról, hogy az Ön arculatához , és weboldalához is illeszkedik!

Nagyon fontos, hogy minden lényeges információt belefoglaljon, amely felkeltheti az érdeklődést a kínált termék vagy szolgáltatás iránt. Ha lehet, világosan magyarázza el, milyen előnyökkel jár az affiliate link használata, illetve ismertesse a hozzá kapcsolódó funkciókat.

Ha túl sok szöveget tesz a sablonba, az inkább hátráltatja, mint segíti a kampányt, hiszen manapság az emberek nem szeretnek hosszú szövegeket olvasni. A legtöbben csak két-három mondatot olvasnak el az emailből, mielőtt eldöntenék, rákattintanak-e a linkre vagy megvesznek-e egy affiliate terméket!

Tartalmazzon mindent, ami kapcsolódik ahhoz, amit népszerűsít, de ne vigye túlzásba, mert a túl sok szöveg elrettentő lehet.

Koncentráljon arra, hogy megmutassa, ajánlata miben segíthet a potenciális ügyfeleknek – ne csak a termék általános, technikai jellemzőit sorolja fel. Az emberek eredményeket vesznek, nem funkciókat.

A tökéletes email sablon elkészítése kihívás lehet, de sose adja fel! Ha olvasmányosabbá és átláthatóbbá teszi az emailjeit, és vizuálisan is vonzóvá, nagyobb eséllyel kattintanak majd rá és vásárolnak affiliate terméket vagy szolgáltatást.

6. Legyen CTA az emailjeiben

Az affiliate email marketing kampányok egyik fő hibája a CTA (cselekvésre ösztönzés) kihagyása.

Sokan elfelejtik a cselekvésre ösztönző linket az email üzenetekben. Pedig nem árulnak semmit, és minden már ki van terítve a közönség előtt, így nem lehet kétségük afelől, mit vár tőlük a feladó!

Pedig egy CTA link hozzáadása sokat számít.

Fontos, hogy a CTA-k egyértelműek és határozottak legyenek. Irányítsa olvasóit, mi a következő lépés. A szöveg legyen világos; például: „Kattintson ide” vagy „Kezdje el most”. Ha azonnali kattintásra ösztönöz (például valamilyen ösztönzővel), akkor ezzel gyors reakciót válthat ki, ami gyors eredményekhez vezet.

Egy jó cselekvésre ösztönzés legyen egyszerű, világos és hatékony. Ha valaki rákattint valamire, tudja, mire számíthat. A CTA-nak elég világosnak kell lennie, hogy minden kérdésre választ adjon, és ne legyen kétség a tartalommal kapcsolatban.

Az affiliate , email marketing kampányai sokkal hatékonyabbak lesznek, ha tartalmaznak cselekvésre ösztönző linket! A felhasználó tudni fogja, mi a következő lépés, és nagyobb eséllyel kattint, ha a promóciós üzenet tartalma megfelel annak, amit keres.

marketing slogan

7. Válasszon figyelemfelkeltő tárgysort az emailjeihez a magasabb megnyitási arányért

Az affiliate email marketing kampány tárgysora lehet az, ami „meghozza vagy megtöri” a kampányt. Ez lesz az első, amit a címzett lát, és kulcsfontosságú abban, hogy rákattintanak-e a linkre.

Egy általános tárgysor, mint például „Az Ön kedvenc terméke” elegendő lehet egy szokásos affiliate ajánlathoz , de ha egy konkrét ajánlatot szeretne promóciós üzenetben küldeni (például rendezvényhez vagy akcióhoz kapcsolódóan), akkor sokkal figyelemfelkeltőbbnek és kreatívabbnak kell lennie!

A tárgysor megtalálásához jó módszer, ha utánanéz, mire kíváncsiak az emberek. Ha például olyan terméket népszerűsít, amely Black Friday akcióban lesz, használhatja például a „Black Friday akció”, vagy akár a „Nagy leárazás most!” tárgysort. Ez a Black Friday kategóriába tartozik majd, és vonzza azokat, akik ilyenkor keresnek jó ajánlatokat.

A figyelemfelkeltő tárgysorral rendelkező emailek általában magasabb megnyitási arányt érnek el, mert felkeltik az érdeklődést, és kíváncsivá teszik az olvasót a tartalomra. A fogyasztók nem szívesen nyitják meg az unalmas, személytelen vagy érdektelen tárgysorú emaileket.

8. Használjon HTML formázást, hogy emailje minden kliensben helyesen jelenjen meg

Az affiliate email marketing kampányokban a HTML formázás jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni! Számos különböző eszközt és szolgáltatást használnak az emberek az emailek megtekintéséhez, és mindegyik teljesen másképp jelenítheti meg az üzenetet.

El kell érnie, hogy a promóciós üzenet minden email kliensben megfelelően jelenjen meg, ne legyen zavaró vagy szétesett, ha a címzettek közül valaki másik eszközt használ.

Különféle HTML tagek használhatók különböző feladatokra!

Azonban ügyeljen arra, hogy ne legyen túl díszes a formázás, mert a legtöbben nem engedélyezik a képeket, így az email hibásan jelenhet meg. Egyszerű kódokat használjon a tárgysorhoz és a CTA-hoz, hogy minden eszközön egyformán jelenjen meg. Emellett biztosítani kell, hogy a promóciós üzenet olvasható legyen, hogy a címzettek könnyen megtalálják a keresett információt.

9. Küldje a kampányokat professzionális email címről

Ne küldjön affiliate marketing emaileket ingyenes címről! Az emberek sokkal szívesebben nyitják meg az olyan üzeneteket, amelyek professzionálisnak tűnnek, és nem ismeretlen helyről érkeznek.

A személyre szabott, professzionális email címről küldött promóciók hitelesebbé és kifinomultabbá teszik az affiliate marketing kampányokat, és pontosan ezt szeretné elérni!

Ha igazán le akarja nyűgözni az embereket az ajánlatával, ne használjon ingyenes szolgáltatókat, mint a Gmail vagy a Yahoo. Ahhoz, hogy üzenetei megbízhatónak és komolynak tűnjenek, használjon például info@yourwebsite.com vagy support@yourwebsite.com címeket. Biztonsági szempontból is fontos, hogy beállítsa a DMARC protokollt, nehogy a hackerek az Ön céges email domainjét használják spam üzenetek küldésére az ügyfeleinek.

Miután megszerezte a személyre szabott email címet, érdemes egy professzionális email aláírást is hozzáadnia, hogy még hitelesebbé tegye az üzeneteit. Ezek a szignók növelik a formális és professzionális megjelenést az emailjeiben, segítenek másoknak azonosítani az Ön pozícióját a cégnél, és első pillantásra is jól mutatják, hogyan szeretné képviseltetni vállalkozását.

laptop with affiliate stats

10. Folyamatosan figyelje és elemezze az eredményeket, és szükség esetén módosítson

Számos üzleti területen a siker kulcsa az analitika – ez az affiliate email marketing kampányoknál sincs másképp.

Megnyitják az emberek az üzeneteit? Kattintanak a bennük lévő linkekre? Ilyen kérdések megválaszolásával kiderülhet, hogy valamit módosítani kell ahhoz, hogy ez a stratégia tényleg hatékony legyen.

Ha folyamatosan figyeli és elemzi az egyes email marketing kampányok eredményeit, pontosan tudni fogja, mi működik jól, és hol fordul elő hiba. Így tudni fogja, milyen változtatásokat kell végrehajtani a következő promóciós üzenet készítésekor.

Mindenképpen kövesse nyomon, hányan kattintanak az egyes linkekre, és mely termékek a legnépszerűbbek, hogy ennek megfelelően igazíthassa a jövőbeli kampányait.

Milyen mérőszámokat kövessen?

Ez egy nagyszerű kérdés, és a válasz attól függ, mit szeretne elérni.

A mérőszámok lehetnek eladási adatok, email megnyitási arány vagy bármi más is. Gondoskodjon arról, hogy minden promóciós üzenetnek egyetlen célja legyen, hogy már a kezdetektől mindenki számára világos legyen! Ha már tudja, melyik mérőszám a legfontosabb az Ön konkrét esetében, kezdje el annak nyomon követését.

Ha szeretné kihozni a maximumot minden affiliate email marketing kampányból, elemezze a sikerességüket – így minden alkalommal egyre jobb és jobb promóciós üzeneteket tud majd készíteni.

Végezetül

Idő és némi analitika kell ahhoz, hogy jól működjön az affiliate marketing , emailben, de ha jól csinálja, fantasztikus profitot hozhat. Az affiliate email marketing kampány lehet a megfelelő választás, ha új módon szeretne pénzt keresni online – vagy bővítené jelenlegi affiliate tevékenységét. Sok sikert!

Gyakran ismételt kérdések

Küldenek még az emberek hideg emaileket?

A legjobb email elköteleződést az elkötelezett ügyfelektől kapjuk. A hideg emailek nagyobb valószínűséggel kerülnek azonnal a spam mappába.

Milyen gyakran érdemes emailt küldeni egy email marketing kampányban?

Annyi emailt küldhet, amennyit csak szeretne az email marketing kampányban, amíg az nem zavarja az ügyfeleket, és következetes marad.

Mi számít jó megnyitási aránynak az email marketingben?

A jó megnyitási arány iparágtól függően eltérő lehet, de általában a 15% és 25% közötti arányt tekintik átlagosnak a legtöbb email marketing kampány esetében.

Hogyan javíthatom az email átkattintási arányomat?

Az átkattintási arány javításához használjon egyértelmű cselekvésre ösztönzéseket, személyre szabott tartalmat, szegmentálja a közönségét, és teszteljen különböző tárgysorokat és email dizájnokat.

Jobb a sima szöveg vagy a HTML email?

Mindkettőnek megvannak az előnyei. A HTML emailek több teret adnak a dizájnnak és arculatnak, míg a sima szöveges emailek gyakran személyesebbnek hatnak, és magasabb lehet a kézbesítési arányuk. Mindkettőt érdemes tesztelni, hogy megtudja, mi működik legjobban a közönsége számára.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Növelje affiliate email kampányait

Tudja meg, hogyan emelheti magasabb szintre email marketing stratégiáit a Post Affiliate Pro segítségével, hogy nagyobb elköteleződést és magasabb affiliate bevételt érjen el.

Tudjon meg többet

Hogyan népszerűsítsd affiliate programodat e-mail marketinggel
Hogyan népszerűsítsd affiliate programodat e-mail marketinggel

Hogyan népszerűsítsd affiliate programodat e-mail marketinggel

Ismerj meg hasznos tippeket a passzív bevételed növeléséhez és a közönségeddel való tartalmas kommunikáció kialakításához e-mail marketing segítségével....

8 perc olvasás
AffiliateMarketing EmailMarketing +3
Egy nyerő affiliate marketing stratégia megtervezése
Egy nyerő affiliate marketing stratégia megtervezése

Egy nyerő affiliate marketing stratégia megtervezése

Ismerje meg, hogyan hozhat létre sikeres affiliate marketing stratégiát a Post Affiliate Pro videótanfolyamával. Sajátítsa el, hogyan generálhat folyamatos bevé...

2 perc olvasás
AffiliateMarketing SEO +3
Hogyan indítsunk el egy affiliate e-mail marketing kampányt
Hogyan indítsunk el egy affiliate e-mail marketing kampányt

Hogyan indítsunk el egy affiliate e-mail marketing kampányt

Egy affiliate e-mail marketing kampány elindítása kezdetben kihívást jelenthet. Nézze meg affiliate tippjeinket a sikeres e-mail kampányhoz.

8 perc olvasás
AffiliateMarketing EmailMarketing +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface