Hogyan használd az ügyfél sikerességi adatokat az affiliate kampányodban

Hogyan használd az ügyfél sikerességi adatokat az affiliate kampányodban

CustomerSuccess AffiliateMarketing SaaS DataDriven

Egy affiliate kampány indítása hatékony marketingstratégia lehet a SaaS vállalkozásod növekedésének felgyorsítására. Sok cég azonban nem megfelelően hajtja végre, ezért nem is érnek el jelentős eredményeket.

Ahelyett, hogy csupán egy újabb marketingeszközként tekintenél rá, érdemes az egész affiliate rendszert az ügyfél sikerességi stratégiád kiterjesztéseként szemlélni.

Mi köze van az ügyfél sikerességnek az affiliate marketinghez? Gondolj csak bele: a legjobb ügyfeleid egyben a legjobb marketingeseiddé is válhatnak. Ha elégedettek a termékeddel, mindenkinek ajánlani fogják.

És mivel a márkahűség közvetlenül az ügyfél sikeresség eredménye, ez tökéletes kiindulópont az affiliate programod számára. Csak egy kis munkát igényel, hogy a hűséges ügyfeleidet affiliate partnerekké formáld. Így hozhatsz létre ügyfél sikerességen alapuló affiliate kampányt :

Az affiliate kampányodhoz szükséges adatok összegyűjtése

Először is azonosítanod kell a legsikeresebb ügyfeleidet. Ők azok, akik a legtöbb értéket kapják a termékedtől, vagyis nagyobb valószínűséggel ajánlják azt ismerőseiknek vagy iparági szakembereknek.

Az ügyfél siker menedzserek ezt könnyedén megtehetik az ügyfélszámlák Health Score-jának vizsgálatával – minél magasabb a pontszám, annál nagyobb a siker esélye. Azonban a Health Score csak egy gyors áttekintést ad az ügyféllel való kapcsolatodról.

Íme néhány további mérőszám, amit érdemes figyelembe venni a legsikeresebb ügyfelek kiválasztásakor:

  1. Upsell & cross-sell előzmények vagy potenciál: ha egy ügyfél magasabb csomagra vált, az egyértelmű jele annak, hogy elégedett a terméked nyújtotta értékkel;
  2. Élettartam érték (LTV): szorosan kapcsolódik az előző KPI-hoz; minél magasabb az ügyfél élettartam értéke (vagyis minél tovább marad nálad, még ha nem is vált csomagot), annál nagyobb az esélye, hogy a terméked nagykövetévé válik;
  3. Ügyfélmegtartási költség (CRC): ez a mutató megmutatja az ügyfél sikerességi programod teljes költségét, illetve hogy ez hogyan aránylik az ügyfeleid számához – ebből kiderül, mennyire költséghatékonyak az ügyfél megtartására irányuló erőfeszítéseid;
  4. Ügyfélszolgálati ticketek száma: elsőre furcsán hangozhat, de gondolj bele: a sok ticket súrlódásról árulkodik, így ezek az ügyfelek kevésbé valószínű, hogy ajánlanak téged, még ha a többi mutató alapján erre alkalmasak lennének is.

További fontos ügyfél sikerességi adatforrások:

  1. Net Promoter Score (NPS): ez magától értetődő, hiszen pontosan azt méri, mennyire valószínű, hogy egy ügyfél ajánl téged;
  2. Ügyfél elégedettségi pontszám: hasonlít az NPS-hez, de itt azt kérdezed, mennyire elégedettek a termékeddel, nem pedig azt, ajánlanák-e;
  3. Termékhasználat: az NPS-t és az elégedettségi pontszámot mindig érdemes a tényleges termékhasználattal együtt vizsgálni, mert önmagukban nem adják meg a teljes képet. Két ügyfél lehet egyformán elégedett, de ha egyikük sokkal intenzívebben használja a terméket, ő valószínűbb, hogy hosszabb távon is marad (és így több embert is ajánlhat).

Végül, de nem utolsó sorban, nézd át a CRM adatokat is, és azonosítsd, kik a döntéshozók és befolyásolók az értékesítési folyamatban. Őket érdemes bevonni az affiliate kampányodba , hiszen rajtuk múlik az értékesítés/konverzió.

Young woman doing a presentation

A legjobb eredmény érdekében párosítsd a top ügyfeleidet azokkal a csatornákkal, ahonnan érkeztek, ahogy például Carsten Schaefer, a Trust munkatársa is teszi:

„Az ügyféladataink kulcsfontosságúak az affiliate kampányunkban. A legfontosabb rész az akvizíciós csatorna, mert tudnunk kell, honnan jönnek a legjobb ügyfeleink. Jelenleg például organikus keresésből, ezért igyekszünk egyre jobb tartalmat készíteni az affiliate marketingeseinknek . Alapvetően az affiliate marketing kampányok sikere sok tényezőtől függ, de elsősorban az anyagokon múlik, amit a partnereidnek adsz. Nálunk például minőségi tartalmakat publikálunk, amiket affiliate partnereink felhasználhatnak a népszerűsítésünkre – és ez remekül működik.”

A partnerek számára elérhető, kiváló minőségű tartalom biztosítása szintén ügyfél sikerességi adatokon alapuló affiliate tevékenység. Nálunk például olyan útmutatókat és cikkeket próbálunk készíteni, amelyek a legjobban érdeklik ügyfeleinket.

Vizsgáld meg az affiliate partnereid minőségét is! Egyszeri vásárlásoknál ez kevésbé fontos, de mivel a SaaS cégek előfizetéses modellben működnek, a hozott ügyfelek minősége kulcsfontosságú (itt segít az LTV és a megtartási költség elemzése):

„Az ügyféladatokat arra használjuk, hogy biztosak legyünk abban, megéri-e az affiliate programunk. Első ránézésre az affiliate programok evidens választásnak tűnnek, hiszen teljesítményalapon fizetsz. Vagyis csak akkor fizetsz jutalékot, ha az affiliate partnered ténylegesen vásárlót hoz. De ez szoftvercégeknél nem mindig így van, mert ők előfizetéses modellben működnek, nem egyszeri vásárlásokkal. Nem minden partner éri meg a befektetést. Például, ha valaki alacsony minőségű leadeket küld, akik gyorsan lemorzsolódnak, az nem lesz profitábilis. Mi olyan ügyféladatokat követünk, mint a havi lemorzsolódási arány és az élettartam érték (LTV). Ezekből tudjuk, mely partnerek hoznak valóban megfelelő, hozzánk illő ügyfeleket. Ez abban is segít, hogy úgy alakítsuk ki az affiliate jutalékokat, hogy vonzó ösztönzőt adjunk, miközben a program is hozza az elvárt ROI-t” – Ian Kerins, a Scraper API marketingigazgatója.

Hogyan használd az ügyfél sikerességi adatokat az affiliate kampányodban

Most, hogy tudod, mely ügyfél sikerességi mutatókat kell követni a legjobb ügyfelek azonosításához, ideje értelmezni a begyűjtött adatokat.

Azonosítsd a sikeres ügyfelek közös jellemzőit

Ahogy Carsten is említi, ha tudod, honnan érkeznek a legjobb ügyfeleid, illetve mi teszi őket sikeressé, az segít meghatározni, milyen anyagokat kell előkészítened az affiliate kampányodhoz.

A Trust példájában, mivel a legsikeresebb ügyfeleik organikus keresésből jönnek, a következő lépés az, hogy feltérképezzék, milyen problémák miatt keresnek rájuk ezek az ügyfelek, és ezt használják egyedi értékesítési ajánlatként (USP) az affiliate marketing kampányban .

Például, mi az ügyfél onboarding során gyakran halljuk, hogy a churn, azaz az ügyfélvesztés komoly probléma – így hónapokat töltöttünk egy átfogó churn útmutató összeállításával. Ez a guide belső ügyféltárgyalásokban is hasznos, és a marketing, valamint affiliate kampányokban is jól használható.

Ezután azokat a konkrét lépéseket kell beazonosítani, amelyek sikeressé teszik ezeket az ügyfeleket, és biztosítani, hogy minden új, ajánlásból érkező ügyfél is ugyanezeket a lépéseket kövesse (így ők is sikeres ügyfelekké válhatnak).

Young man working on a laptop

Készíts egyedi landing oldalakat

Ideális esetben szegmentálni kell azokat az ügyfeleket, akik ajánláson keresztül érkeznek a weboldaladra, például a szakterületük vagy az affiliate alapján, aki elküldte őket. Minél inkább kapcsolódik a landing oldal a látogatóhoz, annál nagyobb az esély a konverzióra.

A személyre szabás nem csak arról szól, hogy tartalmat teszel az ügyfél elé – a jelenlegi ügyfélbázisod tapasztalatai alapján kell igazán releváns élményt teremtened a leendő ügyfeleid számára.

Az előző pontban már megtudtad, mik a fájdalompontjaik – igazítsd ehhez (vagy más ügyfél sikerességi adathoz) a landing oldalakat.

Emelj ki konkrét felhasználási eseteket

Minden ügyfél és iparág egyedi, így eltérő problémáik és kihívásaik vannak, ezért a termékedet is más-más módon fogják használni. Az általánosabb felhasználási esetek azonosítása segít, hogy relevánsabb anyagokat készíts, amelyeket affiliate partnereid is bevethetnek a terméked népszerűsítésére (ezeket az eseteket akár a landing oldalakon is hangsúlyozhatod).

Mutasd be legjobb ügyfeleidet

Ha beleegyeznek, készítsetek közösen esettanulmányokat, amelyekben bemutatod, milyen eredményeket értek el a termékeddel.

Még jobb, ha sikerül őket affiliate partnerré tenni, mert így saját tapasztalataikat is szívesebben osztják meg, és aktívabban promotálják a termékedet. (Természetesen ezekre az esettanulmányokra a landing oldaladon is hivatkozhatsz.)

Posting a picture to give positive feedback

Használj automatizációt

Az adatok gyűjtése és hasznosítása manuálisan nem skálázható, ehhez nyújtanak segítséget az ügyfél sikerességi eszközök.

Ezen a ponton az ügyfél sikerességi stratégiád és affiliate programod szorosan összekapcsolódik. Ahogy minden új ügyfélnél, itt is érdemes egyedi ügyfélutat kialakítani (például email drip kampány segítségével) a bejövő ajánlásokra.

Az adatelemzés, adatvezérelt automatizáció bevezetése a sikeres ügyfélkezelés fejlődő iránya. A marketingszakemberek már tudják, hogy az automatizáció előny, itt az idő, hogy az ügyfélkapcsolati csapatok is beépítsék mindezt, folyamatosan frissítve az anyagokat, landing oldalakat, előrejelző churn modelleket készítve, és így még több affiliate leadet generálva.

Az ügyfél sikerességi adatok használatának előnyei az affiliate kampányban

Tisztában vagyok vele, hogy az összes adat begyűjtése és hasznosítása rengeteg munkát és időt igényel az affiliate kampányodban, ezért csak akkor éri meg, ha valóban jelentős előnyökkel jár.

Szerintem igenis megéri! Íme, mit nyersz, ha ügyfél sikerességi adatokat használsz az affiliate marketingedben:

  • Valós alapokra helyezed az affiliate kampányod: ha időt szánsz az ügyfélbázisod alapos elemzésére, az nemcsak az ügyfél sikerességi erőfeszítéseidnek, hanem az affiliate programodnak is jót tesz. Pontosan tudod, kik a legsikeresebb ügyfeleid, honnan jöttek, miért választottak téged, mi teszi őket sikeressé, hol és hogyan találhatsz még több hasonló ügyfelet, és mit kell tenned, hogy megszerezd őket;
  • Pontosabban azonosítod az ügyfél fájdalompontokat: ez szintén előnyös mind az ügyfél sikerességi, mind a marketing tevékenységedben. Az ügyfél siker menedzsereknek segít felismerni a lemorzsolódás szempontjából veszélyeztetett ügyfeleket, és elkezdeni átalakítani őket sikeres ügyfelekké. Az affiliate programod számára pedig kijelöli az irányt: mit kell kínálnod, hogyan kell pozícionálnod magad, és mi legyen az USP-d.
  • Megfelelően szegmentálod az ügyfeleket ügyfél sikerességi adatok alapján: a szegmentáció lehetővé teszi a személyre szabást, így jobban célozhatod meg az egyes ügyfélcsoportok fájdalompontjait, ami jobb eredményeket hoz. A szegmentáció azonban nem mindig egyszerű, mert pontos kritériumokat kell meghatározni hozzá – ebben segítenek az ügyfél sikerességi mutatók.
  • Ügyfeleid sikereivel szerzel újakat: rengeteg tényező befolyásolja, hogy az affiliate programod sikeres lesz-e, és sokszor a marketingszakemberek csak találgatnak, mi működhet. Az ügyféladatok használatával viszont nem kell tippelni: pontosan tudod, mi kell ahhoz, hogy egy ügyfél sikeres legyen, így ehhez igazíthatod az affiliate marketing programod is.
Two hands touching with fingertips

Indítsd el affiliate kampányod – használd fel az ügyfél sikerességi adatokat!

Az adatalapú döntéshozatal egyáltalán nem új keletű dolog. Mégis nagyon kevés SaaS vállalkozás használja ki kifejezetten az ügyfél sikerességi adatait az affiliate marketing programja tervezésekor – pedig ez hatalmas előnyt jelenthet a jövőbeli affiliate tevékenységeid során.

Remélem, ez a cikk rávilágított, miért érdemes ezt a stratégiát választani, és hogyan vezetheted be. Készen állsz kipróbálni?

Gyakran ismételt kérdések

Mely ügyféladatok a legfontosabbak egy affiliate kampányhoz?

Kulcsfontosságú ügyfél sikerességi adatok: Health Score, upsell és cross-sell előzmények, Élettartam érték (LTV), Ügyfélmegtartási költség (CRC), Net Promoter Score (NPS), Ügyfél elégedettségi pontszám, termékhasználat, és CRM adatok a döntéshozókról, befolyásolókról.

Hogyan javítja az ügyfél sikerességi adatok használata az affiliate marketinget?

Lehetővé teszi, hogy azonosítsd legsikeresebb ügyfeleidet, megértsd fájdalompontjaikat, személyre szabott landing oldalakat készíts, releváns esettanulmányokat emelj ki, és biztosítsd, hogy az affiliate partnerek értékes, alacsony lemorzsolódású ügyfeleket hozzanak, ami végső soron növeli az ROI-t.

Milyen előnyökkel jár az ügyfél sikerességi adatok használata az affiliate kampányokban?

Az ügyfél sikerességi adatok használata valós alapokra helyezi a kampányod, segít azonosítani a fájdalompontokat, hatékonyabb szegmentálást és személyre szabást tesz lehetővé, illetve kiaknázhatod ügyfeleid sikertörténeteit új vásárlók szerzésére.

Hogyan segíthet az automatizáció az ügyfél sikerességi adatok affiliate kampányban való felhasználásában?

Az automatizációs eszközök egyszerűsítik az adatok gyűjtését, szegmentálását és a kampány személyre szabását, így könnyebben skálázható az affiliate programod, és mindig naprakészen tarthatod az anyagokat a valós idejű ügyféladatok alapján.

Segíthetnek az ügyfél sikerességi adatok jobb affiliate partnerek kiválasztásában?

Igen, például a lemorzsolódási arány és az LTV elemzésével azonosíthatod, mely partnerek hoznak minőségi leadeket és optimalizálhatod a partnerségeket a hosszú távú értékre, nem csupán a rövid távú konverziókra fókuszálva.

A Custify vezérigazgatójaként Philipp Wolf segíti a SaaS vállalkozásokat abban, hogy kiváló eredményeket érjenek el ügyfeleik számára. Miután látta, hogy a cégek jelentős összegeket költenek anélkül, hogy rendszerszintű megközelítést alkalmaznának az ügyfél sikerességére, Philipp tudta, hogy valamin változtatni kell. Megalapította a Custify-t, hogy olyan eszközt biztosítson, amely lehetővé teszi az ügynökök számára, hogy az ügyfelekkel töltsék az időt – ahelyett, hogy CRM-adatok szervezésével foglalkoznának.

Philipp Wolf
Philipp Wolf
Vendégszerző

Növeld affiliate kampányaid eredményességét ügyfél sikerességi adatokkal

Tudd meg, hogyan segítenek a Post Affiliate Pro eszközei és betekintései abban, hogy ügyfél sikerességi adatokra támaszkodva kimagasló affiliate kampányokat hozz létre és növeld SaaS vállalkozásod.

Tudjon meg többet

Affiliate marketing SaaS-hoz: hogyan kezdj bele
Affiliate marketing SaaS-hoz: hogyan kezdj bele

Affiliate marketing SaaS-hoz: hogyan kezdj bele

Tudd meg, hogyan használhatják ki a SaaS cégek az affiliate marketinget a skálázható, alacsony kockázatú növekedéshez. Fedezz fel kulcsfontosságú stratégiákat, ...

5 perc olvasás
AffiliateMarketing SaaS +3
Működhet az affiliate marketing vállalkozóknak?
Működhet az affiliate marketing vállalkozóknak?

Működhet az affiliate marketing vállalkozóknak?

A bizalom mindig a legjobb alap, amelyre egy kapcsolat épülhet. Ez az affiliate marketingre is igaz, és meghatározza, mennyire lesz sikeres számodra.

3 perc olvasás
AffiliateMarketing Entrepreneurship +3
A végső útmutató az affiliate partnerek bevonzásához
A végső útmutató az affiliate partnerek bevonzásához

A végső útmutató az affiliate partnerek bevonzásához

Okos módszerek, amelyekkel nagyszerű affiliate partnereket találhatsz és ösztönözhetsz, hogy csatlakozzanak a csapatodhoz, és segítsenek affiliate programod növ...

6 perc olvasás
AffiliateMarketing Affiliates +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface