A legjobb módszerek interaktív tartalommal partnerek bevonzására

A legjobb módszerek interaktív tartalommal partnerek bevonzására

AffiliateMarketing InteractiveContent AffiliateRecruitment DigitalMarketing

A hagyományos hirdetési és marketing stratégiák nem hozzák meg a várt eredményt? Egyedi módot keres terméke népszerűsítésére és márkaismertségének növelésére?

Akkor az affiliate marketing kiváló megoldás lehet vállalkozása számára.

Az affiliate marketing nagyszerű bevételi forrás egy vállalkozásnak. Lehetőséget ad rendszeres bevételhez jutni, és csak a partnerek által elért eredmények után kell fizetnie. Emellett az affiliate marketing remek eszköz a forgalom növelésére, és abban is segít, hogy vállalkozása nemzetközivé váljon, hiszen különböző országok közönségét is elérheti.

Ha bizonytalan abban, érdemes-e idegenekre bízni terméke népszerűsítését, íme néhány statisztika, ami megnyugtató lehet:

  • Az affiliate marketing kampányokból származó bevétel 2015 óta évente folyamatosan 10%-kal nő;
  • A márkák 81%-a már alkalmazza az affiliate marketinget, és továbbra is ezzel a stratégiával dolgozik;
  • Az éves affiliate marketing költés 2020-ra várhatóan majdnem 7 milliárd dollárt ér el:
pap-blog-share-of-e-commerce-sales-in-us

Ahogy láthatja, az affiliate marketing egyre népszerűbb. És egyszerűnek tűnik, igaz? Megtalálja a partnereket (vagy ők Önt), létrehoz egy affiliate linket, amelyet ők megosztanak követőikkel, Ön pedig nyomon követi, hogyan teljesít ez a link, és mennyi új vásárlót hoz minden partner.

Egyszerűnek hangzik, de a gyakorlatban nem ilyen könnyű.

Azon túl, hogy sok a csaló partner (akiket általában affiliate szoftverrel ki lehet szűrni), a jó partnerek megtalálása sem könnyű. Az igazán jó partnereket havonta rengeteg ajánlattal bombázzák, és nagyon válogatósak a márkák kiválasztásakor.

De mi a legjobb módja a profi partnerek bevonzásának? Az interaktív tartalom. A blogbejegyzésektől és közösségi média posztoktól eltérően az interaktív tartalom sokkal figyelemfelkeltőbb és látványosabb. Magas az elköteleződés szintje, és általában több munkát is igényel a márkától, amit a partnerek mindig észrevesznek.

Valószínűleg már most is használ interaktív tartalmat marketing kampányaiban. De hogyan használhatja fel ezt a partnerek bevonzására?

Íme néhány remek ötlet.

1. Interaktív generátor

Ha partnereket szeretne bevonzani, olyan interaktív tartalmat kell létrehoznia, amely nem csak termékét mutatja be, hanem figyelemfelkeltő és egyedi is. Itt jönnek képbe az interaktív generátorok!

Ez a tartalomtípus maximális bevonódást és elköteleződést eredményez, mivel a felhasználót arra ösztönzi, hogy bizonyos lépéseket kövessen, így kipróbálhatja a termék különböző funkcióit. Ez kiváló módja annak, hogy egy partnert megismertessen termékével, és kiemelje annak előnyeit.

Ilyen tartalomra remek példa a Hello Fresh ízgenerátora , amely egy brit cég, receptdobozokat kínál. A vállalat speciális dobozokat készít tápláló hozzávalókkal, amelyeket receptekkel együtt szállítanak ki, ezekben a receptekben használhatók fel a hozzávalók. Az ízgenerátor nagyszerű módja annak, hogy vacsoratippet kínáljanak, majd meghívják a felhasználót, hogy rendeljen egy dobozt:

pap-blog-interactive-generator

Íme a végeredmény, milyen vacsoraválasztékot kínálnak a felhasználó választásai alapján:

Best Ways To Use Interactive Content To Attract Affiliates

Egy hasonló generátor létrehozása kiváló megoldás lehet, ha partnereket szeretne bevonzani. Ez a fajta interaktív tartalom rendkívül vonzó, kiemeli márkája egyediségét, és a jó partnereket ez mindig érdekli.

2. Interaktív infografikák és reszponzív diagramok

Az infografikák a leggyakrabban használt interaktív tartalmak a márkák körében. Bár az infografikák általában statikusak, mégis jó eszközök partnerek és új vásárlók bevonzására.

Ezért érdemes használni őket:

  • Az agy által érzékelt információk 90%-a vizuális;
  • Az emberek 65%-a vizuális típus;
  • A színes vizuális anyagok növelik az olvasási kedvet és a tartalomra fordított figyelmet;
  • Az infografikákat általában háromszor többen kedvelik és osztják meg, mint más tartalomtípusokat.

Az infografikák azért működnek jól a partnerek bevonzásában, mert rövid információt nyújtanak termékeiről vagy szolgáltatásairól, ezáltal a partner képet kap arról, milyen márkát képviselhet.

Íme egy ötlet az infografika használatára. A Goldman Sachs, egy jól ismert globális befektetési bank, a fiatalabb generáció megnyerése érdekében interaktív infografikát készített, amely bemutatja, kik azok a millenniálok, és hogyan lehet elérni őket:

pap-blog-interactive-infographic

Ez az átfogó infografika reszponzív diagramokat is tartalmaz, amelyek szintén kiváló példái az interaktív tartalomnak. Ezek lehetővé teszik, hogy az olvasók valós idejű adatokat nézhessenek meg, és az animált megoldásoknak köszönhetően nincs szükség hosszas magyarázatra:

pap-blog-animated-solutions

Ha azt szeretné, hogy partnerei nagyobb mennyiségű adatot ismerjenek meg cége működéséről, bevételéről és más statisztikákról, az infografikák és reszponzív diagramok létrehozása remek lehetőség. Sok partner nagyon válogatós a programválasztásban, így a cégéről szóló többletinformáció interaktív tartalom formájában sokat segíthet.

3. Kvízek és felmérések (többválasztós)

A kvízek és felmérések kiváló eszközök, ha a megfelelő partnereket szeretné megtalálni. Ez a tartalomtípus lehetővé teszi, hogy:

  • gyorsan bemutassa cégét a partnereknek;
  • valós idejű visszajelzést gyűjtsön;
  • elkezdje az együttműködést azokkal a partnerekkel, akiknek értékrendje összhangban van vállalkozásával.

Íme egy egyszerű igaz/hamis kérdéseket tartalmazó felmérés:

Best Ways To Use Interactive Content To Attract Affiliates

Az igaz/hamis vagy igen/nem felmérések a legjobbak arra, hogy megtalálja a cége számára legmegfelelőbb partnereket. A kérdéseket úgy szabhatja testre, hogy rákérdez a terméket jellemző fontos tulajdonságokra, így azokat a partnereket találja meg, akik igazán passzolnak vállalkozásához.

Egy másik kiváló interaktív tartalom a kvíz. A résztvevőket megkérheti, hogy válasszák ki azt a választ, amely legjobban illik érdeklődésükhöz, majd felsorolhatja cége értékeit és terméke jellemzőit. Egy tipikus interaktív kvíz így néz ki:

Best Ways To Use Interactive Content To Attract Affiliates

A felméréseket és kvízeket igényei szerint szabhatja személyre, akár játékos elemeket is beleviheti. Pontosan ezt tette a Curalate az Emoji kvízével. Az emojik sokszor teljesen helyettesítik a szavakat, sőt, az érzelmi reakciókat is jobban közvetítik, mint egy szimpla szöveges felmérés:

Best Ways To Use Interactive Content To Attract Affiliates

Az ilyen kvízek remek módjai a partnerek bevonzásának. Szokatlanok, ezért kimondottan figyelemfelkeltőek. Próbálja ki ezt a tartalomtípust, ha szeretné megtalálni az ideális partnereket vállalkozása számára.

4. Interaktív képek (Kép-összehasonlítás, prezentációk)

Olyan világban élünk, ahol a képek uralják a tartalommarketinget. Az Instagram és a Snapchat különböző képes megoldásaival (animációk, arc- és képszűrők) már nehéz meglepni bárkit ezzel a tartalomtípussal.

Ezért, ha partnereket szeretne bevonzani, emelje új szintre a képeket, és tegye őket interaktívvá!

Termékeitől vagy szolgáltatásaitól függően az alábbi lehetőségek közül választhat:

  • Képek húzása és ejtése (Drag and Drop). Terméke különböző funkcióival készítsen párosítós játékot. Így rövid vizuális leírást adhat termékéről, és a leendő partnerek is jobban megismerik, ami nagyon hasznos lehet az együttműködés során. Íme egy egyszerű drag and drop vizuális példa:
pap-blog-interactive-images
  • Képes hotspot kérdések. A vállalatok mindig olyan partnerekkel akarnak dolgozni, akik jól ismerik márkájukat . A hotspot kérdések segítenek tesztelni tudásukat, ráadásul nagyon eredeti módja a partnerek bevonzásának. Így néz ki: a résztvevőnek a kijelölt képelemek egyikére kell kattintania, és rögtön visszajelzést kap, hogy helyesen válaszolt-e:
pap-blog-interactive-pictures
  • Interaktív prezentációk. Ez egy nagyon informatív és átfogó módja annak, hogy partnereket vonzzon be és bemutassa nekik cégét. Hasonlít az infografikákhoz, de több animációs elemet használ. Például a H5P által készített prezentáció formátumában is elkészítheti. Ez kreatív módja annak, hogy a partnereket egy tanulságos utazásra vigye márkája és terméke világába.

5. Interaktív videók

A lineáris videók a YouTube-on vagy Facebookon megszokott hagyományos videók. A videó már most is népszerű tartalomtípus a marketingben. A videótartalmat használó marketingesek állítólag 49%-kal gyorsabban növelik bevételüket. Íme néhány további tény, ami a videómarketing erejét támasztja alá:

pap-blog-interactive-videos

Az affiliate marketingben is nagy előnyöket hozhat. De ha új szintre szeretné emelni, próbáljon ki interaktív videókat! Az interaktív prezentációkhoz hasonlóan ezek is egy utazásra invitálják a nézőt, de még több bevonódást kínálnak: a nézőnek választási lehetőségei vannak, és a videó vége attól függ, mire kattintott.

Az interaktív videók kiváló példái az igazán lebilincselő tartalomnak. „Az affiliate marketingben talán az interaktív videók a leghatékonyabbak, bár drágábbak lehetnek” – mondja Peter Gregory, a Flatfy marketing szakértője.

Bár az interaktív videók elkészítése kihívásokkal járhat, mégis hatékony módja a partnerek figyelmének felkeltésére. Az egyik legjobb példa a „Will you fit into Deloitte?” című, a Deloitte és a Snorkel digitális ügynökség közös interaktív videója, amely játékos formában segít eldönteni, hogy valaki illene-e a céghez.

Ezt az ötletet felhasználva igazíthatja saját interaktív videóját igényeihez. Ha partnereket szeretne bevonzani, akár az egész partnerprogram kampányának alapját képezheti egy interaktív videó. Akárcsak az egyedi kvízek és felmérések, ez is remek módszer, hogy megtalálja azokat a partnereket, akik igazán jól képviselik márkáját.

6. Interaktív játékok

Végül: miért ne szórakozna egy kicsit? A kvízek, felmérések és infografikák jó eszközök partnerek bevonzására, de próbálkozhat interaktív játékokkal is! Ezek egyszerre szórakoztatóak és lebilincselőek.

Ha interaktív játékot szeretne létrehozni a partnerek bevonzására, a cégéről szóljon minden! Legyen szórakoztató módja annak, hogy valaki megismerje márkáját, és eldöntse, érdekelné-e az együttműködés.

Néhány általános példa interaktív játékokra:

  • Memóriajáték. Használja terméke néhány jellemzőjét, és készítsen memóriajátékot, hogy a leendő partnerek játékosan tanulják meg azokat:
pap-blog-memory-pairing
  • Képpárosítás. Ez innovatív és figyelemfelkeltő módja a partnerek megszólításának. Többféle megközelítést is kipróbálhat, hogy a játék igazodjon igényeihez és a partnerek bevonzását szolgálja:
pap-blog-image-pairign
  • Személyiségtesztek. Engedje, hogy a partnerek maguk döntsenek, passzol-e hozzájuk márkája, egy személyiségteszt kitöltésével. Ezt a tesztet teheti kevésbé direkté, absztraktabb fogalmakkal dolgozva, amelyek azonban sokat elárulnak valaki személyiségéről. Íme egy általános példa személyiségtesztre:
pap-blog-persona-quizzes

A játékosított élmény remek módszer a partnerek bevonzására. Garantáltan telibe talál vele, hiszen valószínűleg még nem találkoztak ilyesmivel, és érdeklődni fognak iránta.

Összegzés

A partnerekkel való együttműködés nagyon előnyös lehet vállalkozásának. Ha azonban a megfelelő partnereket szeretné bevonzani, azt csak minőségi, interaktív tartalommal érheti el. Használja bátran a cikkben említett ötleteket, mert ezek rendkívül figyelemfelkeltőek, és biztosan segítenek a legjobb partnerek megszólításában!

Gyakran ismételt kérdések

Miért hatékony az interaktív tartalom a partnerek bevonzására?

Az interaktív tartalom növeli az elköteleződést, kiemeli márkája egyediségét, és lehetőséget ad a potenciális partnereknek, hogy első kézből tapasztalják meg termékeit vagy szolgáltatásait, így vonzóbbá téve partnerprogramját.

Milyen típusú interaktív tartalom működik legjobban a partner toborzásban?

Hatékony típusok például az interaktív generátorok, reszponzív diagramokkal ellátott infografikák, kvízek és felmérések, interaktív képek és prezentációk, videók, valamint márkájára és közönségére szabott játékok.

Hogyan segítenek a kvízek és felmérések a megfelelő partnerek megtalálásában?

A kvízek és felmérések lehetővé teszik, hogy valós idejű visszajelzést gyűjtsön, bemutassa vállalatát, és azonosítsa azokat a partnereket, akiknek értékrendje összhangban van az Ön vállalkozásával, így jobb együttműködéseket biztosítva.

Megéri-e interaktív videókba és játékokba fektetni az affiliate marketing során?

Igen. Bár ezek több erőforrást és munkát igényelhetnek, az interaktív videók és játékok rendkívül lebilincselő élményt nyújtanak, segítve a minőségi partnerek bevonzását és megtartását.

Kate Khom szenvedélyes író és blogger. Szeret tippeket és trükköket megosztani az olvasókkal. Jelenleg ingatlanügynökként dolgozik.

Kate Khom
Kate Khom
Vendégszerző

Növelje partnerprogramját interaktív tartalommal

Növelje a partnerek elköteleződését interaktív generátorokkal, kvízekkel, infografikákkal, videókkal és játékokkal. Tanuljon meg gyakorlati stratégiákat a legjobb partnerek bevonzásához most!

Tudjon meg többet

6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni
6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni

6 ok, amiért érdemes külső partnerkezelő rendszert használni

Szeretné javítani partnerprogramjai működését? Ismerje meg, milyen előnyökkel jár a külső affiliate rendszer használata, hogy gyorsan fejlődhessen.

6 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliateSoftware +3
Mi az affiliate menedzsment, és valóban szüksége van rá?
Mi az affiliate menedzsment, és valóban szüksége van rá?

Mi az affiliate menedzsment, és valóban szüksége van rá?

Az affiliate kampányok hatékony kezelése folyamatos fejlesztést és optimalizálást igényel. Tudja meg, mi az affiliate menedzsment, miért elengedhetetlen, és der...

6 perc olvasás
AffiliateManagement AffiliateMarketing +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface