
Hogyan válasszuk ki a megfelelő influencert partnerprogramunkhoz
Tudjon meg mindent arról, hogyan válasszon influencert partnerprogramjához a Post Affiliate Pro útmutatójából.
Ismerje meg, milyen előnyökkel járnak a mikro-influenszerek a makro-influenszerekkel szemben az affiliate marketingben, különös tekintettel az elköteleződésre, a költségekre, a hitelességre és a megtérülésre, hogy segítse a márkák növekedését.
A termékek és szolgáltatások értékesítése folyamatosan változik, ahogy maga a világ is átalakul. Az elmúlt évtizedben a digitális marketing minden más marketingformát megelőzött. Ma már szinte lehetetlen digitális média nélkül terméket értékesíteni. Ez a dominancia sehol sem érezhető annyira, mint a közösségi médiában. A közösségi média marketing szinte egyet jelent a sikerrel, és egyelőre nem látszik lassulás. Az influenszer kampányok azonban óriási átalakuláson mentek keresztül abban, ahogyan a márkák megközelítik őket. Egy friss tanulmány szerint a marketingesek 93%-a már használ influencer marketinget, és ezen marketingesek 63%-a tervezi növelni influencer marketingre szánt költségvetését 2024-ben. Ez annak is köszönhető, hogy bárkiből lehet influenszer vagy affiliate marketinges. Míg korábban a legnagyobb nevek megszerzése volt a cél, ma már minden influenszer egyenrangú Cardi B-vel vagy Snoop Doggal.
Az Instagramhoz hasonló közösségi oldalakon milliós követői bázissal rendelkező influenszerek számokban ugyan jól mutattak, de konverziók terén nem hozták a vártat. Miért? Ebben a blogcikkben azt járjuk körül, miben különböznek a makro- és mikro-influenszerek, és miért gondoljuk úgy, hogy a növekedni vágyó márkáknak 2025-ben mikro-influenszer stratégiát érdemes választaniuk.
A mikro influenszerek olyan személyek vagy szervezetek, akiknek ugyan nincs hatalmas elérésük vagy közönségük, de iparágukon belül jelentős befolyással bírnak. Sokan feltörekvő véleményvezérként tekintenek rájuk. A mikro-influenszerek online követőtáborukat főként munkájuk minőségével, nem pedig közönségük méretével építették fel. Bár követőik száma 10 000–100 000 között van, a közösségi médiában elérés szempontjából még mindig mikro kategóriának számítanak.
A mikro-influenszerek gyakran olyan közösségi oldalakat használnak, mint a Twitter, Facebook, YouTube, Twitch vagy Instagram, hogy releváns tartalmakat osszanak meg. Lehetnek bloggerek, akik informatív (például őszi divattippeket adó) vagy oktató (például DJ konzolokról szóló) tartalmakat írnak. Élő közvetítők is lehetnek, akik hirdetőik kampányaiban kiemelkedő elköteleződést generálnak.
Makro-influenszereknek azokat nevezzük, akiknek nagy közösségi média követőbázisuk van . Általában milliós nagyságrendről beszélünk. A makro-influenszerek többnyire hírességek, modellek, fitneszedzők, divattervezők, bloggerek vagy hétköznapi emberek, akiknek milliós követőtábora van az Instagramon, TikTokon, Facebookon stb. Hatalmas befolyással bírnak, főként a személyükből fakadóan.
A makro-influenszerek kiválóak a márka körüli felhajtás és forgalom generálásában. Posztjaik általában rövidek, frappánsak. Nem mindig közvetlenül reklámoznak márkákat, gyakran inkább történetekben, bejegyzésekben, magazinfotókon, weboldalakon keresztül osztanak meg tartalmat.
Ahhoz, hogy megértsük a mikro- és makro-influenszer marketing közötti különbséget, végig kell gondolni, miért választunk egyik vagy másik stratégiát. Egyes cégek a nagyobb közösségi aktivitást, mások a puszta elérés számítják többre.
Az influencer marketing költsége sok vállalkozás számára meghatározó tényező. Nem fogjuk szépíteni: az influencer tartalom nem olcsó. Ha hírességeket akarunk felkérni egy kampányra, magas marketingköltséggel kell számolni. Egyes esetekben a mega-influenszerek ára posztonként akár 10 000 dollár fölé is emelkedhet, szerződéstől függően. Ezért a mikro-influenszerek sokkal megfizethetőbbek, főleg induló vállalkozások, kis cégek és feltörekvő márkák számára. A középszintű influenszerek ára is elérhetetlen lehet sokak számára, hiszen 500–5000 dollár között mozog posztonként . Ezek a tényezők általában a legjobb megtérülést eredményezik.
A közönség elérése minden vállalat számára kulcsfontosságú. Kinek van a legtöbb követője? A hírességek és a makro-influenszerek nagyobb elérése négy évvel ezelőtt még többet számított, mint manapság. Az Instagram, TikTok, Facebook és más közösségi média platformok célja, hogy az emberek minél aktívabbak legyenek. Nem az a lényeg, hogy hány követőnk van. Ezt jól mutatják azok a féléves tesztek, amikor a platformok apró változtatásokat hajtanak végre, például 2018-ban, amikor egyes országokban felfüggesztették a fizetett hirdetéseket, hogy lássák, ez hogyan hat az eladásokra. Másik példa, hogy a kedvelések száma láthatatlanná vált, hogy ösztönözzék a felhasználói tartalomgyártást és aktivitást. Ennek eredményeként az Instagram (és a többi platform) algoritmusai a minőségi tartalmat és a valódi elköteleződést helyezik előtérbe. Bár a makro-influenszerek nagy eléréssel bírnak, hírnevük és az algoritmusok miatt a sikert csak becsülni lehet.
A mikro-influenszereknek kevesebb követőjük van, így közönségük elérése is kisebb. De itt jönnek képbe az algoritmusok. A mikro-influenszerek aktívabbak, általában jobb minőségű tartalmat készítenek, ezért követőik elköteleződése, konverziós aránya és aktivitása magasabb. Az Instagram algoritmusa kifejezetten keresi és előtérbe helyezi az ilyen influenszereket, hogy másokat is bevonjon a tartalomfogyasztásba. Ezért látunk gyakran véletlenszerűen trendi fotókat és reel-eket a hírfolyamunkban. Az Instagram azt szeretné, hogy a felhasználók hiteles influenszereket kövessenek. A mikro-influenszerek háromszor akkora elköteleződési aránnyal bírnak, mint a makro-influenszerek: 4% vs. 1,2% (Influencer Marketing Hub adatai szerint). Ráadásul a mikro-influenszerek konverziós aránya is több mint 20%-kal magasabb lehet, ami jelentősen hozzájárulhat az e-kereskedelmi eladások növekedéséhez. Tehát a kis követőszám ellenére is óriási értéket teremthetnek a márkáknak.
Akár mikro-, akár makro-influenszert választ, érdemes influencer elemző eszközöket, például Modasht, Hypeauditort vagy más platformokat igénybe venni a közönség, elköteleződési arány, demográfia és földrajzi adatok elemzésére, hogy biztosan megfelelő partnert találjon.
Fontos szem előtt tartani, hogy valaki lehet kevés követővel is nagyobb hatású, mint egy tömegeket elérő influenszer. Az emberek ugyanis hiteles hangokat keresnek, amelyek adott piacokon és közösségekben rezonálnak. A hitelesség a millenniumi generáció számára is kiemelten fontos, amely a legnagyobb online vásárlói réteg. A millenniumiak 93%-a megbízhatónak tartja az online értékeléseket, ugyanolyan hitelesnek, mint a baráti ajánlásokat.
A bizalom az alapja az influenszer és követőinek kapcsolata között. A természetes, organikus influencer kampányok a leghatékonyabbak, ezek nem hasonlítanak reklámokra. Gyakran a makro-influenszerek annyira eltávolodnak követőiktől, hogy termékeik már nem rezonálnak úgy, mint a mikro-influenszereké. A hitelesség elvesztésével a hitel is elveszik – a hírességek pedig kevésbé törődnek ezzel.
A magas megtérülés mellett a piac elérése is kulcsfontosságú az influencer marketingnél. Azoknak a márkáknak, amelyek nagyobb közösségi elérésre vágynak, a nagy influenszerek jó választás lehetnek. Ők széles közönséget érnek el, de nem feltétlenül célzottan. Rihanna például világszerte ismert, de csak a saját niche piacán igazán releváns. És nagyon drága azok számára, akik szerényebb influencer marketing költségvetéssel dolgoznak. A mikro-influenszerek megfizethetősége lehetővé teszi, hogy a márkák számos influenszerrel dolgozzanak együtt, és sokféle piaci szegmensben jelenjenek meg. Ha különböző korú, nemű, bőrszínű vagy szexuális orientációjú influenszerekkel dolgoznak, olyan közönségeket is elérhetnek, akiket a makro-influenszerekkel nem érnének el.
A közösségi média influenszereknek keményen meg kellett dolgozniuk a hírnévért. A makro-influenszereket gyakran csapat segíti a tartalomgyártásban, sok ezer dolláros felszerelés áll rendelkezésükre. Ha egy márka nem dolgozik velük, hamarosan talál másik partnert. Ők annyira csak a márkaismertség növelésére fókuszálnak, amennyire Ön szeretné. Ezzel szemben a mikro-influenszerek a saját márkájukat szeretnék építeni, és bármit megtesznek a fejlődésért. Az utcán telefonjukat lóbálva készítenek minőségi tartalmat, amely elad. Heti szinten koreografálnak tiktok táncokat. Folyamatosan e-maileznek, ingyen dolgoznak másokkal együttműködve, hogy új követőket szerezzenek. A közösségi média sikerének nagy részét tehát a mikro-influenszereknek köszönheti.
A mikro-influenszerek sokkal olcsóbbak, mint a mega-influenszerek. Alacsony költségük miatt a vállalkozások bátran kísérletezhetnek, több piacra is beléphetnek, jóval kisebb kockázattal, mint makro-influenszerekkel. Hitelességük miatt a nézők könnyebben lesznek követői a márkájának. Mindegyikük elkötelezett közönséggel rendelkezik, és éppoly motiváltak elérésük növelésére, mint Ön a sajátjáéra.
A mikro-influenszerek mindenhol jelen vannak! Instagramjuk, Youtube csatornájuk, Facebook oldaluk, blogjuk, tweetjeik stb. – és ez a trend a következő évtizedben várhatóan tovább erősödik. A mikro-influenszerek kiváló csatornát biztosítanak a márkaépítéshez és a közvetlen közönségeléréshez.
A mai piaci környezetben minden olyan marketinges, aki nem használ mikro-influenszereket márkaismertség növelésére, új ügyfelek szerzésére vagy ügyfélhűség erősítésére, óriási lehetőségekről marad le.
Mások véleményének ismerete közelebb hoz bennünket egymáshoz – ezért szeretünk az interneten keresztül kapcsolódni. A közösségi hálók kibővítették a fogyasztók hozzáférését a termékekhez és szolgáltatásokhoz, amelyeket sokféle területen, például étel, utazás, technológia ajánlanak.
Az influencer marketing lehetővé teszi, hogy a cégek célzott közönséget érjenek el, és az üzenet eljusson a megfelelő emberekhez. A mikro-influenszerekkel közvetlenül, egy az egyben érheti el ideális célcsoportját. Ez a közvetlen kapcsolat sokkal egyszerűbbé teszi a termék eladását is. Ráadásul időt spórol, hiszen nem kell lehetséges érdeklődők után kutatnia – minden lead ott várja Önt.
A mikro-influenszerek maguk is profitálnak abból, ha az Ön márkájával társítják magukat. Ha a követőik érdeklődnek termékei vagy szolgáltatásai iránt, könnyen képesek körülöttük is felhajtást kelteni. Most talán még nem tűnik ennyire egyértelműnek, de később látni fogja, mennyire előnyös ez. Megfelelő stratégiával minden mikro-influenszer pénzt kereshet erőfeszítéseivel és valódi értéket teremthet vállalkozásának.
A mikro-influenszerek olyan közösségi média felhasználók, akik nem tipikus hírességek, szakértők vagy közszereplők, de 10 000 és 50 000 közötti követővel rendelkeznek. Közönségük nagyon jól elköteleződik irántuk, mivel egy adott érdeklődési területen ismertek.
Az affiliate marketingben egy márka (kereskedő) partnerekkel dolgozik együtt, hogy népszerűsítse a márkát, termékeket, értékesítéseket stb. Ezzel szemben az influencer marketing egy olyan stratégia, ahol az influenszer fix (általában nagy) összeget kap a márka népszerűsítéséért.
A makro-influenszerek gyakran hírességek, tévés személyiségek, sportolók vagy közösségük véleményvezérei, akik több mint 100 000 követővel rendelkeznek valamelyik közösségi médiában, és legalább 3%-os elköteleződési arányt érnek el.
A mikro-influenszer kampány sikeressége mérhető a megnövekedett elköteleződéssel, több megtekintéssel és új, organikus követőkkel.
Az influencer marketing egy olyan stratégia, amely közösségi média platformokat használ arra, hogy influenszerek által nagyobb piacot érjen el.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Fedezze fel, hogyan növelheti az elköteleződést, a hitelességet és a konverziókat, ha mikro influenszerekkel működik együtt affiliate programjában.
Tudjon meg mindent arról, hogyan válasszon influencert partnerprogramjához a Post Affiliate Pro útmutatójából.
Ismerd meg a szakértői stratégiákat, amelyekkel a Facebookot, az Instagramot, a Twittert, a Pinterestet és a Snapchatet kihasználva növelheted az affiliate mark...
Fokozd affiliate marketinged hatékonyságát ezzel a 10 mesterséges intelligencián (MI) alapuló technikával. Fedezd fel, hogyan automatizálhatod a feladatokat, ge...