
Partner marketing e-mail sablonok – Visszajelzés megosztása partnerekkel
A visszajelzések megosztása a partnerekkel remek módja annak, hogy javítsa teljesítményüket. Ismerje meg, hogyan teheti ezt meg e-mailben.
Ismerd meg a hét leggyakoribb hibát, amit el kell kerülnöd partner hírleveleidben – a személyre szabástól a célzásig és a hatékony cselekvésre ösztönzésig –, hogy növeld a partneri elkötelezettséget és az eredményeket.
A partner hírlevél hatékony eszköz lehet a hirdető üzenetének eljuttatására a csatlakozott partnerekhez. Típusától és elsődleges céljától függően egy hírlevél informálhat, oktathat, motiválhat, eszközöket biztosíthat, és még sok minden másra képes … de mindez csak akkor hatékony, ha megfelelően kezeljük.
Közel 15 évnyi partnerprogram-építés, -menedzselés és -audit során több mint ezer partner hírlevelet láttam – bőven eleget ahhoz, hogy azonosítsam a leggyakoribb hibákat, amelyeket a partnerprogram-menedzserek elkövetnek a kiadói kommunikáció során ezen a csatornán keresztül.
Ez a bejegyzés a hét legsúlyosabb hibát dokumentálja, amelyeket minden áron érdemes elkerülni. Nyilvánvaló okokból konkrét példákat most mellőzök.
A másolás-beillesztés kétségkívül időt takarít meg. Ám a partner hírlevelekben semmiképp ne “hasznosítsd újra” gondolkodás nélkül a végfelhasználóknak készült szövegeket. A partnereid a marketingcsapatod meghosszabbított kezei. A célod nem az, hogy nekik add el a terméket, hanem hogy segítsd őket abban, hogy ők adják el helyetted.
Nincs rosszabb a kapcsolat leértékelésére, mint egy „Kedves értékes Partner ” megszólítással indítani az e-mailt. Bár a hírlevél definíció szerint egy tömeges e-mail, mégis vannak lehetőségek a szöveg személyre szabására. Nagy híve vagyok a makrók használatának a partner hírlevelek személyre szabásához – a partner nevétől és azonosítójától kezdve a weboldalán át az egyedi linkekig … amit csak lehet, személyre kell szabni. Így biztosan kiemelkedsz a versenytársak közül!
Néhány éve Carolyn Kmet írt egy remek cikket a partnerek típus szerinti szegmentálásáról. Az ilyen típus-specifikus csoportokon túlmenően érdemes a partnereket teljesítményük alapján is szegmentálni a programban. Az aktív partnerek ne ugyanazt a motiváló szöveget kapják, mint a nem aktívak. A legjobb teljesítményű partnereknek is másként kell szólni, mint a közepes vagy alacsony teljesítményűeknek. Ha azt szeretnéd, hogy a megszólítás reakciót váltson ki, a megközelítésnek célorientáltnak és célzottnak kell lennie.
Két napja átnéztem egy hírlevelet, amit egyik kollégám készített. Remekül bejelentette a partnereknek az izgalmas hírt (jelentős jutalékemelésről); de annyira a nagy hír csomagolására koncentrált, hogy teljesen kihagyta a cselekvésre ösztönzést! Minden partner hírlevélnek nemcsak informálnia, hanem motiválnia is kell: hogy aktiválja a partnert (ha még nem aktív), vagy hogy jobb teljesítményre ösztönözze (ha már aktív).
Az előző pontra építve, fontos a cselekvésre ösztönzés, de legalább ennyire fontos, hogy meg is könnyítsd a partnerek számára az aktiválódást és/vagy a promóciót. Adhatsz nekik listát a legjobban fogyó termékekről, javasolhatsz kulcsszavakat PPC vagy SEO kampányokhoz, küldhetsz előre elkészített kreatívokat (melyek már tartalmazzák a partner azonosítóját ), vagy megoszthatsz demográfiai adatokat… a lehetőségek száma végtelen. Tedd minél egyszerűbbé a partnereid számára, hogy téged promotáljanak!
Tiszteld a partnereid idejét. Tudd, hogy több száz (vagy ezer) más partnerprogram is folyamatosan igyekszik megragadni a figyelmüket. Ha nincs igazán fontos mondanivalód, inkább hagyj ki egy hírlevelet, minthogy tiszteletlenül bánj a figyelmükkel. A kutatások szerint a kétheti rendszeresség ideális a partner hírlevelek esetében. De jobb havonta egy valóban értékes tömeges levelet küldeni, mint gyakran több felületeset. Ez utóbbi esetben előbb-utóbb figyelmen kívül hagyhatnak.
Ne feltételezd, hogy mindenki e-mail kliense ugyanolyan szépen jeleníti meg a HTML hírleveledet, ahogy azt te megálmodtad. Sok alkalmazásban alapértelmezett, hogy a képeket blokkolják. Előfordulhat, hogy a címzett csak szöveges formátumban fogadja az e-maileket. Ha tudsz, küldj mind szöveges, mind HTML verziót. A HTML változatok esetén mindig kezdj egy sorral: „Nem jelenik meg helyesen a hírlevél? Nézd meg online!” és linkeld egy webes felületre, ahol a teljes szöveg elérhető.
Íme tehát… hét hiba, amit mindenképpen kerülj el a következő, partnereknek szóló hírleveledben.
Ha úgy érzed, valami kimaradt a listából, kérlek, oszd meg a „Hozzászólások” között a bejegyzés alatt!
A leggyakoribb hibák közé tartozik a fogyasztóknak szóló szöveg használata, a személyre szabás vagy célzás hiánya, a cselekvésre ösztönzés elhagyása, a partnerek felkészítésének elmulasztása, az idegen tartalommal való időpazarlás, valamint feltételezni, hogy minden címzett HTML e-maileket tud megjeleníteni.
Személyre szabott és célzott tartalmat küldj, egyértelmű cselekvésre ösztönzéseket használj, hasznos erőforrásokat biztosíts, tiszteld partnereid idejét, valamint gondoskodj arról, hogy e-mailjeid mind HTML, mind szöveges formátumban elérhetőek legyenek.
Geno Prussakov, a Cambridge Egyetem végzettje és az affiliate marketing veteránja, az AM Navigator – díjnyertes affiliate marketing menedzsment ügynökség – vezérigazgatója és alapítója.
Kerüld el a gyakori hibákat, és növeld partnerprogramod eredményességét szakértői tippjeinkkel és eszközeinkkel. Minden hírlevél számít!
A visszajelzések megosztása a partnerekkel remek módja annak, hogy javítsa teljesítményüket. Ismerje meg, hogyan teheti ezt meg e-mailben.
Ez a cikk olyan e-mail sablonokat mutat be, amelyekkel tájékoztathatja partnereit egy meglévő termék vagy szolgáltatás frissítéséről.
Gondot okoz partnerek találása, akik népszerűsítik vállalkozását? Gyakorlati megoldásokat keres? Átfogó útmutatónkból többet is megtudhat.