6 dolog, amit tudnod kell, ha affiliate programokat kezelsz

6 dolog, amit tudnod kell, ha affiliate programokat kezelsz

AffiliateMarketing ProgramManagement FraudDetection AffiliateRecruitment

A csalások felismerésétől és megelőzésétől a partnerek toborzásáig az affiliate programok kezelése elsőre ijesztő lehet. Ezért készítettük ezt az útmutatót, hogy segítsünk megtanulni, hogyan kezeld hatékonyan az affiliate programodat.

1. Csalás felismerése

A csalás az egyik olyan dolog, ami miatt aggódhatsz, ha affiliate programod van. Néhány ellenőrzési ponttal és egy kézi, odafigyelő hozzáállással azonban a legtöbbet ki tudod szűrni vagy megelőzni.

Detecting affiliate fraud
  • Manuális jóváhagyások – Ha saját programod van, vagy hálózaton vagy, mindenképp manuálisan hagyd jóvá a partnereket. Nézd meg az affiliate által megadott weboldal tartalmát, relevanciáját, ellenőrizd, hogy megfelel-e az irányelveidnek, és valóban létezik-e. Whois kereséssel is ellenőrizheted, hogy valóban övé-e a domain.
  • Vedd fel a kapcsolatot minden partnerrel jóváhagyás előtt – Lépj kapcsolatba minden affiliate -tal, beszélgess velük. Ha van telefonszámuk, hívd fel őket, ha csak e-mail cím, írj nekik, amikor jelentkeznek. Ha nem reagálnak, próbáld meg újra 1-2 alkalommal a következő héten. Így felismerheted a csaló partnerek vagy a “bepalizós” emberek mintázatait, így nem kell később rossz rendeléseket szerkesztened.
  • Heti jelentések következetességének ellenőrzése – Minden héten nézd meg a top 10 vagy 20 affiliate listádat. Ha ugyanazok a kuponoldalak szerepelnek elöl, és a te URL-ed + “kupon” szóra is előkelő helyen vannak, valószínűleg a vásárlási folyamatodat szakítják meg, és nem új, értéket adó eladásokat hoznak. Máskor olyan affiliáltat találsz, akinek nincs weboldala vagy stratégiája, és nem reagál. Ezek mind figyelmeztető jelek, hogy esetleg átvernek. Vedd fel velük a kapcsolatot, és értékeld, hogy tényleg hozzáadott értéket teremtenek-e, vagy csak elcsípik a vásárlóidat.
  • Futtass visszáru-jelentést – 30, 60 és 90 nap után készíts jelentést minden tranzakcióról, és vetítsd össze egy táblázatban a visszaküldött rendelések listájával. Hasonlítsd ezt össze a küldő affiliate-tel is. Ha pl. 60 napos visszaküldési szabályod van, de a jutalékokat 30 vagy 45 nap után fizeted ki, ilyenkor derül ki, ha valaki lead rendelést, majd visszaküldi, miután már megkapta a jutalékot. Ez főleg lojalitás oldalakon vagy ösztönzött forgalomnál jellemző.

Más módszerek is léteznek a csalás felismerésére, de a fenti stratégiák jó kiindulási alapot adnak. Ha tisztább képet szeretnél, nyugodtan hagyj kommentet vagy keress meg egy ingyenes program-átvilágításért.

2. Partnerek toborzása

Ha már tudod, hogy kit érdemes jóváhagyni affiliáltként, el kell kezdened keresni őket. Íme néhány stratégia, amit ügyfeleink affiliate programjaihoz is alkalmazunk.

Recruiting affiliate partners
  • E-mail és hideghívás – Ha sikeres stratégiai együttműködést akarsz kialakítani, szánj időt arra, hogy személyre szabott üzenetekkel keresd fel a potenciális partnereket e-mailben és telefonon. Egyedi e-mailek növelik a kapcsolatfelvétel esélyét, a hideghívás pedig közvetlen beszélgetést tesz lehetővé, ahol azonnal bemutathatod, miért éri meg partnernek lenni.
  • Iparági & niche kiállítások – Ha céged kiállításon vesz részt, kérdezd meg a látogatókat, van-e blogjuk vagy weboldaluk. Ők mind potenciális partnerek lehetnek. Ugyanez igaz minden sajtóbelépős látogatóra is, ahol a backlink nem feltétlenül jelent affiliate linket (affiliate linkek nem mindig backlinkek, és hosszú távon nem biztos, hogy segítik a SEO-t).
  • Affiliate rendezvények – Olyan események, mint az Affiliate Summit, A4U és mások, lehetővé teszik, hogy vegyesen találkozz bloggerek, e-mail marketingesek, médiavásárlók és YouTuberek csapatával. Ezek nem lesznek annyira célzottak, mint egy iparági rendezvény, de így is építhetsz kapcsolatokat, és találhatsz erős partnereket.
  • Blogger csoportok és rendezvények – Rengeteg csoport van Facebookon és olyan rendezvények, amelyeken érdemes részt venni vagy szponzorálni, mint például a Type A Parent. Nézd meg a résztvevőket, van-e minőségi oldaluk, és hogy potenciálisan hozhatnak-e új vásárlókat. Figyelmeztetés – NE SPAM-elj a csoportokban! Inkább vegyél részt a beszélgetésben, adj értéket anélkül, hogy közvetlenül reklámoznád a programodat. Ha így teszel, a tagok maguktól is rákérdezhetnek, mivel foglalkozol, és ekkor könnyebben toborozhatod őket. Vagy ha nincs időd közösségben aktívnak lenni, szponzorálj vagy látogass el egy hasonló rendezvényre.
  • Hirdetés – Ha nincs időd kézzel toborozni vagy rendezvényekre járni, hirdess olyan oldalakon, amelyeket a potenciális partnerek olvasnak. Például utazási niche-ben keresd azokat a forrásokat, amelyek “hogyan lehet pénzt keresni utazós blogolással” vagy “Your Niche affiliate program” kifejezésekre jelennek meg a keresőkben. Ezek gyakran jó partnerforrások lehetnek.

3. Affiliáltak aktivizálása

Az affiliáltak nem mindegyike lesz rögtön motivált . Neked kell dolgoznod azon, hogy aktiváld őket. Íme néhány mód erre:

  • Adj tippeket, valamint másolható bannereket egy üdvözlő e-mailben.
  • Alakíts ki egy onboarding folyamatot , hogy a márkád vagy szolgáltatásod mindig szem előtt legyen. Ez lehet e-mail, telefon és egyéb stratégia is.
  • Ajánlj fel segítséget tartalomgyártáshoz vagy linkgyűjtéshez a weboldalukon.
How does commission work

Gondolj bele, amikor belépsz egy klubba, új szolgáltatást veszel igénybe vagy új eszközt/software-t vásárolsz a munkádhoz. Mi késztet arra, hogy tényleg belépj és megtanuld, hogyan tudod a legtöbbet kihozni belőle? Ugyanezek a dolgok, amelyek téged is aktivizálnak egy új eszköznél vagy tagságnál, az affiliate programodra is alkalmazhatók.

4. Motiváció fenntartása

A legjobb módja partnereid motiválásának , ha megadod nekik, amire szükségük van, olyan dolgokat is kínálsz, amikről nem is tudták, hogy kellene, és olyan szolgáltatásokat nyújtasz, amelyek felülmúlják elvárásaikat. Néha egy mini SEO auditot végzek egy affiliate weboldalán, hogy felfedezzük a növekedést gátló hibákat.

Keeping affiliates motivated

Máskor megnézem, mely tartalmaik voltak sikeresek, majd készítek számukra további, de nem versengő tartalmat, és ingyen felajánlom. A tartalom tartalmazza affiliate linkjeiket is, így az én ügyfeleim termékeivel vagy szolgáltatásaival pénzt kereshetnek. Van, amikor egyedi méretű bannert terveztetek a weboldalukhoz is – ezt általában nagy örömmel fogadják.

A támogatás és az elérhetőség kulcsfontosságú a partnerek motiválásában. Folyamatosan inspiráld őket új ötletekkel, és legyél ott, hogy segíts a megvalósításban. Így maradnak hűségesek, és szívesen dolgoznak veled.

5. Teljesítményük növelése

A bónuszkampányok és ösztönzők itt jól működnek. Akár ajándékkártyát, készpénzbónuszt vagy a boltodból terméket ajánlasz fel tesztelésre, adj nekik okot, hogy még jobban nyomják a programodat. Az első lépés, hogy kiderítsd, mi fontos leginkább az affiliáltjaidnak. Ezt például egy kérdőív kiküldésével teheted meg. Miután megkaptad a válaszokat, kezd el alkalmazni őket – de ne csak általános bónuszban gondolkodj, hanem niche-re szabva is.

Increasing affiliate output

Írj a legjobb partnereidnek és kérdezd meg, mi motiválná őket, hiszen ők a legfontosabbak. Ezután készíts egyedi tervet számukra a válaszaik alapján. Próbáld meg partnereidet csoportokra bontani, például top teljesítők (több mint 50 eladás adott időszakban, 15–49 eladás, illetve 1–14 eladás adott időszakban), majd ajánlj bónuszt vagy ösztönzőt a csoportok növekedése alapján. Niche vagy affiliate típus szerint is csoportosíthatsz.

Rengeteg kreatív mód létezik a partnerek teljesítményének növelésére – rajtad áll, mennyi ötletet valósítasz meg. Extra tipp: ha vannak marketing eszközeid, amelyek egy kisebb partner számára túl drágák lennének, ajánld fel nekik is. Sokan hálásak lesznek, hogy segítesz növelni az üzletüket, és lehet, hogy cserébe több láthatóságot adnak neked.

6. Ismétlés

Most kezdd elölről, és keress új partnereket. Aktiváld őket, majd nézd meg, hol van még növekedési lehetőség.

Repeating the affiliate management cycle

Az affiliate program működtetése nagyon kézi vezérlésű, munkaigényes marketing csatorna. Ha hátradőlsz és nem foglalkozol vele, vagy nulla forgalmad lesz, vagy sok lesz a csalás, lenyúlás és visszaélés attól függően, mekkora a céged.

Ha nem tudod saját magad menedzselni a programot, vegyél fel egy tapasztalt vagy tanítható embert házon belül. Ha ez nem opció, kiszerezheted egy affiliate marketing ügynökséghez is, mint az enyém. Ha van rá időd, hogy magad kezeld, jusson eszedbe: minél többet teszel bele, annál többet kapsz vissza – ne add fel, kitartással jön a siker!

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan lehet felismerni és megelőzni a csalást az affiliate programomban?

Használj manuális jóváhagyásokat, vedd fel a kapcsolatot minden affiliálttal jóváhagyás előtt, ellenőrizd a heti jelentéseket következetesség szempontjából, és futtass visszáru-jelentéseket a gyanús tevékenységek kiszűrésére. Légy éber és proaktív a csalásfelismerésben.

Milyen hatékony módjai vannak új affiliate partnerek toborzásának?

Toborozz affiliáltakat személyre szabott e-mailekkel és hideghívásokkal, vegyél részt iparági és affiliate szakmai kiállításokon, csatlakozz blogger csoportokhoz, és hirdess releváns oldalakon, hogy minőségi partnereket vonzz.

Hogyan vehetem rá az affiliáltakat, hogy aktívak legyenek?

Biztosíts onboarding erőforrásokat, például üdvözlő e-maileket tippekkel és bannerekkel, alakíts ki strukturált onboarding folyamatot, és ajánlj segítséget tartalom- vagy linképítéshez, hogy ösztönözd az affiliáltakat a promócióra.

Milyen stratégiák segítenek az affiliáltak motiválásában?

Támogasd affiliáltjaidat értékes erőforrásokkal, személyre szabott tartalommal, webhelyspecifikus bannerekkel és folyamatos segítségnyújtással. Inspiráld őket rendszeresen új ötletekkel, és légy elérhető a megvalósításban.

Hogyan növelhetem az affiliáltak teljesítményét és eredményeit?

Indíts bónuszkampányokat és ösztönzőket, kérdezd meg affiliáltjaid igényeit felméréssel, készíts egyedi terveket a legjobbaknak, és kínálj csoportalapú jutalmakat a növekedésért. Használj marketingeszközöket, hogy segíts affiliáltjaidnak a sikerben.

Adam díjnyertes, etikus partnerprogram-menedzsmenttel, SEO-val és monetizációs marketinggel foglalkozó céget vezet. A tölcsér felső szakaszára irányuló forgalomra fókuszál, és vállalata a marketingtevékenységek közvetlen bevételhez kötésére specializálódott, így Ön mindig nyer.

Adam Riemer
Adam Riemer
Vendégszerző

Fedezd fel az affiliate program sikerét

Fejleszd affiliate programod menedzsmentjét gyakorlati stratégiákkal a csalások megelőzésére, partnerek toborzására és affiliáltak motiválására. Növeld az eredményeket szakértői útmutatóval és bevált taktikákkal.

Tudjon meg többet

6 tipp az affiliate partnerek hatékony kezeléséhez
6 tipp az affiliate partnerek hatékony kezeléséhez

6 tipp az affiliate partnerek hatékony kezeléséhez

Gondot okoz az affiliate partnerek kezelése? A Post Affiliate Pro gyakorlati tippeket kínál, hogy a vállalkozások hatékonyabban menedzseljék partnereiket....

2 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliateManagement +3
Hogyan működik valójában az affiliate hirdetési csalás?
Hogyan működik valójában az affiliate hirdetési csalás?

Hogyan működik valójában az affiliate hirdetési csalás?

Ismerje meg az affiliate hirdetési csalások részleteit a TrafficGuard tömör videójában. Tudjon meg többet a cookie stuffingról, domain spoofingról és megfelelős...

2 perc olvasás
AffiliateMarketing AdFraud +3
Hogyan írj nagyszerű tartalmat affiliate marketinghez
Hogyan írj nagyszerű tartalmat affiliate marketinghez

Hogyan írj nagyszerű tartalmat affiliate marketinghez

Ismerd meg a leghatékonyabb stratégiákat hatásos affiliate marketing tartalom írásához: őszinteség, személyes tapasztalat, SEO, olvashatóság és még sok más a bi...

8 perc olvasás
AffiliateMarketing ContentWriting +4

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface