A hangalapú keresés hatása az SEO-ra
A hangalapú keresés a hanggal történő kereséseket jelenti. A keresések 20-25%-a hangalapú. Tudja meg, hogyan befolyásolja a hangalapú keresés az SEO-t....
Ismerje meg az 5 alapvető törvényt, amelyek segítenek weboldalát optimalizálni a hangalapú kereséshez: long-tail kulcsszavak, gyors betöltés, kiemelt kivonatok és helyi vállalkozáslisták, hogy lépést tartson a hangalapú keresési forradalommal.
A hangalapú keresési technológia térnyerése tagadhatatlanul átalakította azt, ahogyan a felhasználók információkhoz jutnak és digitális platformokkal kapcsolatba lépnek. Ahogy egyre többen fordulnak olyan hangasszisztensekhez, mint az Amazon Alexa, a Google Assistant vagy az Apple Siri, hogy információt keressenek, vásároljanak, vagy napi feladataikat intézzék, egyre fontosabb, hogy a vállalkozások ehhez alkalmazkodjanak és optimalizálják online jelenlétüket.
A hangalapú keresés optimalizálása túlmutat a hagyományos SEO-gyakorlatokon, mélyebb megértést igényel a felhasználói viselkedésről és a természetes nyelvfeldolgozás finomságairól. Ez azt jelenti, hogy nem elég a kulcsszavakra és metacímkékre koncentrálni; figyelembe kell venni a beszélgetéses hangnemet és a hangalapú lekérdezések kontextusát is, hogy a tartalom releváns és könnyen megtalálható maradjon.
A Voice Search for Local Business Study szerint a hangalapú keresés gyorsan mindennapossá válik az amerikai internethasználók körében. Íme néhány eredmény:
A tanulmány azt is kimutatta, hogy az emberek különféle eszközöket használnak hangalapú kereséshez. Például azok közül, akik 2017-2018-ban hangalapú kereséssel kerestek helyi vállalkozást, 56% okostelefont, 28% asztali számítógépet vagy laptopot, 26% tabletet, 18% pedig okoshangszórót használt.
A hangalapú keresés rohamos fejlődésével és egyre több fogyasztó általi használatával a technológia várhatóan még nagyobb befolyást gyakorol a következő években. A Gartner előrejelzései szerint például 2020-ra a böngészési alkalmak 30%-a képernyő nélküli eszközökön (például Google Home és Amazon Echo) történik majd.
Mivel jelenleg a mobil keresések 20%-a hangalapú, és ez az arány nő, teljesen logikus, hogy weboldalát barátságossá tegye ezzel a népszerű technológiával, és előkelőbb helyre kerüljön a hangalapú keresési találatok között.
Ebben a cikkben öt törvényt mutatunk be mindenkinek, aki hatékony hangalapú keresés optimalizálás iránt érdeklődik, valamint tippeket és tanácsokat is adunk, hogy megfeleljen a hangalapú kereső felhasználók igényeinek.
„A hangalapú keresés és a hagyományos keresés közötti különbség a kulcsszavakban rejlik, hiszen előbbinél természetesebb, beszélgetéshez hasonló nyelvezetet használunk” – magyarázza Brian Frye digitális marketing szakember (Proessaywriting). „A hangalapú keresés lényegében egy beszélgetés az eszközzel, ezért a kulcsszavak hossza is megnő, ahogy az emberek beszélnek.”
Például, amikor beírunk valamit a Google keresőbe, igyekszünk minél rövidebbek lenni, hiszen a keresőmotor akkor is releváns találatot ad. Pl. beírjuk, hogy „kávézó a közelben”, de hangban inkább ezt mondanánk: „Siri/Cortana/Alexa/OK Google, mik a legjobb kávézók a közelemben?”, mert ez természetesebb.
Ez elvezet a hangalapú keresés optimalizálás egyik legfontosabb tényezőjéhez: a long-tail kulcsszavakhoz és kérdéses kifejezésekhez.
Ezek hosszabbak és specifikusabbak, mint a tipikus kulcsszavak, így jobban hasonlítanak a természetes, beszélgetéshez hasonló nyelvhez. Íme néhány példa.
Hagyományos kulcsszó-kifejezés: „ügyfélszolgálati szoftver”
Long-tail kulcsszavak: „élő chat ügyfélszolgálati szoftver webáruházakhoz”, „legjobb élő ügyfélszolgálati szoftver kis webáruházaknak.”
A tartalom optimalizálása long-tail kulcsszavakkal számos előnnyel jár. Először is, ezek sokkal specifikusabbak, mint az általános „fej” kulcsszavak, így kevesebb lesz a konkurenciája.
Másodszor, relevánsabbak is. Például a fent említett „élő chat ügyfélszolgálati szoftver webáruházakhoz” kifejezés rendkívül releváns egy adott réteg – online vállalkozások élő chat eszközei – számára, ezért pontosabban tükrözi a kereső szándékát.
Harmadszor, bár a long-tail kulcsszavak csökkenthetik a keresési forgalmat az oldalon, növelhetik a látogatók minőségét. Aki például ilyen specifikus kulcsszóra találja meg weboldalát, nagy valószínűséggel valóban érdekli a szolgáltatása.
Végül, érdemes long-tail kulcsszavakat kérdéses szerkezetekben is használni, amelyek When, Who, Where, Which, What (Mikor, Ki, Hol, Melyik, Mi) szavakkal kezdődnek.
A hangalapú keresési rangsorolás egyik legfontosabb tényezője a weboldal sebessége. Minden a Google-nál kezdődött: 2018. július 9-én a keresőóriás bejelentette a „sebesség” frissítést. Ez azt jelentette a weboldalak számára: ha szeretnének megjelenni a hangalapú keresési találatok között, gyorsnak és mobilbarátnak kell lenniük (mivel a hangalapú keresések nagy része mobil eszközön történik).
További tanulmányok megerősítették, hogy a hangalapú keresési eredmények gyorsabban betöltődő oldalakról származnak. Például a Backlinko egy friss kutatása szerint egy átlagos hangalapú keresési találat 4,6 másodperc alatt betöltődött, ami 52%-kal gyorsabb, mint egy átlagos oldal a hagyományos keresésben (8,8%).
Mivel tehát az oldal sebessége kritikus tényező, az alábbi lépéseket érdemes megtenni:
A hangalapú keresési forradalom lassan „válaszadó keresőmotorrá” alakítja a Google-t, hiszen célja az azonnali válaszadás, amely javítja a felhasználói élményt. Az azonnali válaszok a kiemelt kivonatokban (featured snippets) jelennek meg a Google találati oldal tetején.
Íme egy példa kiemelt kivonatra, amely választ ad a „Ki az edzője a New England Patriots-nak?” kérdésre.
A kiemelt kivonatokban való megjelenés növeli az oldal láthatóságát és tekintélyét – hiszen a Google ezt választotta a legjobb információforrásnak!
Ahhoz, hogy nagyobb eséllyel válassza az Ön oldalát a Google:
Próbáljon ki egy olyan eszközt, mint az Answer the Public , hogy megtudja, milyen long-tail kulcsszavas kérdéseket tesznek fel a Google-felhasználók a témájában. Például így néz ki a „voice search” kulcsszóra generált kérdéses grafikon.
Ha tartalma nehezen olvasható az emberek számára, a Google nem fogja előkelő helyen rangsorolni (kiemelt kivonatba sem kerül). Íme a legfontosabb módok, ahogyan tartalmát hangalapú keresés-barátabbá teheti.
Mivel a hangalapú kereső felhasználók 46%-a helyi vállalkozásokat keres vele, elengedhetetlen, hogy igényelje Google Cégem adatlapját . Azok a vállalkozások, amelyek igényelték adatlapjukat, megjelennek a helyi 3-as csomagban és a Google Térképen:
Az adatlap egy egyszerű módja annak, hogy leendő ügyfelei könnyen megtalálják Önt, és megosszák a legfontosabb információkat vállalkozásáról, például:
Ha még nem igényelte adatlapját, nem lesz elérhető hangalapú keresésben, így átengedi a versenytársainak a lehetőséget, hogy megelőzzék ebben a növekvő trendben. Ahogy egyre többen használják a „hozzám közel” keresést helyi vállalkozások megtalálására, Önnek is ott kell lennie számukra.
Nézzük, hogyan kereshet egy Google-felhasználó az Ön vállalkozására.
Az első mód, hogy beírja a terméket/szolgáltatást és a kívánt helyszínt, pl. „Sushi házhozszállítás Budapesten”. Ebben az esetben helyi kulcsszavakra kell optimalizálnia weboldalát, hogy megjelenjen a Google keresési találatai között.
A második mód, hogy a Google-ben „hozzám közel” vállalkozásokat kérdez, pl. „Sushi házhozszállítás a közelben”. Ilyenkor a Google a felhasználó helyzetére és a Google Cégem adatlapokra támaszkodik. Az Ön vállalkozásának is ott kell lennie.
Az alábbi tippekkel növelheti az esélyét, hogy az Ön vállalkozása legyen a preferált választás:
Bár a hangalapú keresés jövője még kiszámíthatatlan, egyértelmű, hogy ez a trend egyre nagyobb lendületet vesz, és nem valószínű, hogy lassulna. Mivel egyre többen használják a hangalapú keresést vállalkozások vagy tartalom keresésére, a technológia átalakítja a keresési szokásainkat.
Ezért kell a hangalapú keresés optimalizálását a digitális marketing stratégiája fontos részévé tenni. Ez sok új ügyfelet hozhat Önnek, ezért modern online vállalkozásként mindenképpen érdemes foglalkozni vele. Ne feledje követni a fent bemutatott törvényeket, hogy biztosan mindent jól csináljon. És ne feledje: ne csak a Google-ra optimalizáljon. Igazítsa tartalmát azokhoz az emberekhez, akik valóban megtalálják Önt!
A long-tail kulcsszavak hosszabb, specifikusabb kifejezések, amelyek a természetes, beszélgetéshez hasonló nyelvezetet tükrözik. Ezek kulcsfontosságúak a hangalapú keresés optimalizálásában, mivel a felhasználók általában teljes kérdésekben vagy mondatokban beszélnek, így tartalma nagyobb eséllyel felel meg a kereséseiknek.
A gyorsan betöltődő, reszponzív weboldalakat a keresőmotorok előnyben részesítik a hangalapú keresési találatok között. Tanulmányok szerint a hangalapú keresési eredmények olyan oldalakról származnak, amelyek jelentősen gyorsabban töltődnek be, javítva ezzel a felhasználói élményt és a keresési rangsort.
A kiemelt kivonatok gyors, közvetlen válaszokat adnak a felhasználók kérdéseire a keresési találatok tetején. Tartalma optimalizálása kiemelt kivonatokhoz növeli az esélyét, hogy az Ön oldala legyen a hangalapú keresések válasza.
Nem. Bár a keresések 20%-a hangalapú, a hagyományos SEO továbbra is érvényes a fennmaradó többség esetén. Folytassa a hagyományos SEO és a hangalapú optimalizálás egyensúlyát a maximális elérés érdekében.
Az igazolt Google Cégem adatlap segít vállalkozásának megjelenni a helyi hangalapú keresésekben, különösen a 'hozzám közel' jellegű kereséseknél. A pontos és naprakész adatlap növeli az esélyét, hogy megtalálják Önt a hangalapú keresők.
Tom Jager professzionális blogger. Az A-writernél dolgozik. Jogból és angol irodalomból szerzett diplomát. Tom számos cikket és online folyóiratot írt.
Alakítsa át SEO stratégiáját, és szerezzen több ügyfelet az egyre növekvő hangalapú keresési trend kihasználásával. Ismerjen meg gyakorlati lépéseket a láthatóság növeléséhez.
A hangalapú keresés a hanggal történő kereséseket jelenti. A keresések 20-25%-a hangalapú. Tudja meg, hogyan befolyásolja a hangalapú keresés az SEO-t....
Növeld digitális marketinged teljesítményét, ha ezeket a tippeket alkalmazod a tartalomoptimalizálási stratégiáidban.
A marketingesek 82%-a úgy érzi, hogy az SEO ma még hatékonyabb, mint korábban. Ugyanakkor egy jó stratégia kidolgozása is egyre nehezebbé válik.