
4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás
Néhány hasznos tipp arra, hogyan küzdheti le azokat a kihívásokat, amelyekkel SaaS partnerprogramja növelése közben találkozhat.
Ismerje meg az öt kulcsfontosságú törvényt a tökéletes partnerprogram létrehozásához: a termék kutatásától és a niche kiválasztásától kezdve az értékes tartalmon, email lista építésen át a jogszabályi megfelelésig.
A közhiedelemmel ellentétben az affiliate marketing nem olyan bonyolult, mint sokan gondolják. Nem igényel összetett tudást, kifinomult készségeket vagy jelentős költségvetést. Valójában az affiliate marketing egy egyszerű és költséghatékony módja a konverziók növelésének, és számos oka van annak, hogy érdemes kipróbálni, például:
Az affiliate marketingben résztvevők száma és a rá fordított összeg is növekvő tendenciát mutat az utóbbi években. Például az eMarketer nemrégiben jelentette, hogy az amerikai kiskereskedők 2017-ben 5,37 milliárd dollárt költöttek affiliate marketingre, és előrejelzésük szerint ez 2020-ra eléri a 6,82 milliárdot.
Azért, hogy az affiliate marketinggel kapcsolatos útját megkönnyítsük, és jó alapokra helyezzük, íme öt alapvető törvény a tökéletes partnerprogramhoz.
Sokan, akik termékek népszerűsítése mellett döntenek, azért nem tudnak forgalmat és leadeket generálni, mert nem teszik fel maguknak a következő kérdéseket:
Ha a termék nem olyasvalami, amit szívesen használna, akkor valószínűleg jobb, ha mást keres. Ha mégis ezt választja, nagy eséllyel a promóciós tevékenysége erőltetett és “túl eladós” lesz. Az olvasók okosak, és azonnal érzik, ha nem őszintén ajánl valamit.
Ha blogja célközönsége nem hasznosítja a népszerűsített terméket/szolgáltatást, akkor nincs értelme kockáztatni hírnevét . Hogy biztos legyen benne, hogy olvasói hasznosnak találják, kutassa meg, miről szól a termék, ismerje meg előnyeit és hátrányait, és eldöntheti, érdemes-e népszerűsíteni.
Kezdőknek általában a fizikai termékeket (pl. kütyük, kozmetikumok) ajánlják, mert könnyebb bemutatni, hogyan profitálhatnak belőlük a vásárlók. Az e-könyvek és szoftverek népszerűsítését inkább jó hírnevű marketingeseknek ajánlják, mert ez nehezebb feladat.
Azt szeretné, hogy olvasói megvegyék az Ön által ajánlott terméket, de ha a vásárlási folyamat túl bonyolult, sokan elhagyják az oldalt. A Baymard Institute kutatása szerint a „túl hosszú/bonyolult fizetési folyamat” a három leggyakoribb ok egyike a kosár elhagyására.
Mivel ez jelentősen ronthatja affiliate bevételeit, ellenőrizze, hogy a vásárlás egyszerű-e a vevők számára. Ha nem az, tegyen ajánlásokat a folyamat egyszerűsítésére, mert ez az affiliate partnerének is előnyös lesz (és lenyűgözi őket online üzleti ismereteivel!)
És még valami: azok érik el a legjobb eredményeket a termékek népszerűsítésében, akik szenvedéllyel viseltetnek irántuk. Biztos, hogy sokkal könnyebb és motiválóbb lesz olyanról írni, ami érdekli. Ezért a tapasztalt affiliate marketingesek gyakran tanácsolják a kezdőknek: olyan termékeket válasszanak, amiket szeretnek és maguk is használnak.
Sok marketinges követi el azt a hibát, hogy széles körű, népszerű termékeket céloz meg. Bár ez elsőre jó stratégiának tűnhet, mert több célközönséget is megcéloz, valójában nagyon nehéz így elegendő, fenntartható forgalmat generálni, hogy versenyképes legyen.
Két jelentős kihívással kell szembenéznie: releváns tartalom készítése és elegendő tartalom előállítása. Például, ha öt terméket reklámoz különböző niche-ből , napokat tölthet írással, mert ezek nem feltétlen kapcsolódnak egymáshoz, így nem illeszthetők ugyanazon cikkekbe.
Ráadásul a Google egyértelművé tette , hogy nem rangsorolja a gyenge minőségű, “erőltetett eladás” típusú tartalmakat, vagyis minden népszerűsített termékhez magas minőségű, releváns tartalmat kell készítenie. Ez pedig rengeteg munka.
Sokkal jobb, ha egy adott niche termékeit választja, mert így könnyebben tud oldalai között linkelni, és egész stratégiáját az Önt érdeklő és előállítani képes tartalomtípus köré szervezheti.
Gyakran az affiliate kampányokban romlik a tartalom minősége, mert a készítők inkább az eladásra koncentrálnak. Ez rossz megközelítés. A pozitív és gyümölcsöző kapcsolatok kulcsa a folyamatosan értékes, érdekes és releváns tartalom előállítása.
Ráadásul, ahogy már tudjuk, a Google sem tolerálja a “túl eladós” tartalmat, mert ez nem ad valódi értéket a felhasználóknak. Tehát ahhoz, hogy affiliate programja sikeres legyen, értéket kell adnia tartalmának: legyen informatív, hasznos és segítő.
Íme néhány tartalomtípus, amelyek megfelelnek ezeknek a követelményeknek, és Ön is használhatja őket programjában.
Termékösszehasonlítások
Ne csak felsorolást készítsen kedvenc termékeiről, mivel olvasói valószínűleg más preferenciákkal rendelkeznek! Inkább válaszoljon azokra a kérdésekre, amelyeket a népszerű termékek kiválasztásakor feltehetnek. Például hasonlítsa össze a funkcióikat, teljesítményüket, kinézetüket és hasznosságukat a célközönség számára.
Útmutató tartalmak
Ez a tartalomtípus lehetővé teszi, hogy olvasói újat tanuljanak; például leírhatja, hogyan lehet a legtöbbet kihozni egy adott termékből, vagy hogyan készíthetnek el valamit maguk. Az útmutató cikkek általában nagyon részletesek, mert lényegében útmutatók. A Sumo egyik kutatása szerint a legjobban teljesítő blogbejegyzések (forgalom alapján) között az útmutató tartalom volt a legnépszerűbb (a forgalom 22,8%-a).
Vélemények
Ez az egyik legegyszerűbb tartalomtípus, amit az affiliate marketingesek gyakran választanak, hiszen a termék vagy szolgáltatás saját tapasztalatokon alapuló véleményének megosztását jelenti. Például leírhatja, hogy segített-e elérni egy bizonyos célt, vagy mennyire volt kényelmes a használata. Válasszon olyan terméket vagy szolgáltatást, amit olvasói szívesen megvennének.
Szezonális tartalom
Júliusban-augusztusban olvasói gondolatait valószínűleg a nyaralás tölti ki, így érdemes lehet az adott év legjobb nyaralási célpontjairól írni. Ha főzős blogja van, októberben például remek ötlet a sütőtökös receptekről írni.
Videós oktatóanyagok
A videó az egyik legnépszerűbb online tartalomtípus. Valójában az online vállalkozások 85%-a fontosnak tartja marketing stratégiájában, és 82%-uk tervezi, hogy még többet költ videós marketingre (forrás: Video Marketing Statistics 2018 Survey).
Nyilvánvaló, hogy ezt a médiumot affiliate programban is érdemes használni. A videók lényegében útmutató cikkek, amelyek kiváló lehetőséget biztosítanak a nézőknek, hogy megtanuljanak valamit vagy elsajátítsanak egy új készséget; például készíthet videós oktatóanyagot az Ön által népszerűsített termékekről, különösen azokról, amelyeket nehezebb használni.
Ajándékötletek
Ha az Ön által ajánlott termékek jó ajándékok lehetnek, miért ne készítene ajándékötlet-összeállítást, ahol leírja, hogyan válasszuk ki a legjobb terméket, és kinek lehet ideális. Helyezzen el sok illusztrációt is, amelyek megmutatják, hogyan csomagolható be az ajándék, vagy adjon egyéb prezentációs ötleteket, hogy inspirálja olvasóit.
Régen könnyebb volt megtartani az olvasókat az RSS feedeknek köszönhetően, amelyek egyszerűvé tették a követést. Manapság azonban az RSS feedek már nem alkalmasak az olvasótábor bővítésére és az affiliate bevétel növelésére.
„Az email marketing lista építése az új standard” – magyarázza Richard Dawson, a Proessaywriting tartalomírója. „Ha blogger, valószínűleg már most is van jelentős számú feliratkozója, akiknek termékeket/szolgáltatásokat ajánlhat.”
Ez a lista lehetővé teszi, hogy bizonyos típusú ügyfeleket célozzon meg, és a tartalmát igazítsa az ő igényeikhez, preferenciáikhoz. Például, amikor valaki feliratkozik a hírlevelére, arra számít, hogy olyan információkat olvashat, amelyek segítenek megoldani a problémáit. Ne feledje: érdekes és hasznos hírlevél tartalom miatt az emberek szívesen maradnak a listán.
További feliratkozók vonzásához és az email lista építéséhez használhat felugró ablakot, amelyben az email cím megadásával friss híreket, tippeket kínál. Másik lehetőség egy nyereményjáték szervezése, amelyhez email cím megadása szükséges. Tudassa mindenhol – blogon, közösségi médiában –, hogy elindult a játék, és világosan írja le a részvétel menetét.
Tehát csak minőségi információt küldjön hírlevelében, hogy építse email listáját, és okosan használja azt affiliate marketing céljaira.
A jelenlegi szabályozások és törvények szerint az affiliate marketingeseknek bizonyos elveket kell követniük működésük során. Ha megszegik ezeket, programjukat leállítják, és súlyos pénzbírságot fizethetnek. Ezért fontos megérteni és betartani számos konkrét megfelelőségi előírást, hogy elkerülje a szövetségi jogsértést.
Például köteles elolvasni és betartani a Federal Trade Commission (FTC) Affiliate Marketing 2007-es szabályozását, amely az affiliate kapcsolatokra, az ügyféladatok felhasználására, a hirdetési gyakorlatokra és egyéb fontos tényezőkre vonatkozik.
Meglepő módon sok affiliate marketinges nem érti az FTC követelményeit. A Marketing Landnek adott interjúban a Rakuten Affiliate Network márkaminőségért és szabályozási megfelelésért felelős igazgatója, Jennifer Moor elmondta, hogy az affiliate marketingesek mindössze 11%-a „ismeri vagy érti az FTC irányelveit”, a „2017 State of the Creator Economy Study” felmérésére hivatkozva, amelyről az eMarketer írt.
Moor szerint naponta zárnak le népszerű influencerek YouTube-csatornáit, mert nem tartják be a törvényt. A legtöbb esetben az influencerek nem is tudtak az FTC követelményeiről. Az affiliate program leállításán túl az FTC jogosult befagyasztani az affiliate marketinges vagy hirdető vagyonát, és akár 10-20 éven keresztül ellenőrizheti marketingtevékenységüket, hogy biztosítsa, soha többet ne szegjenek törvényt.
Az FTC irányelveinek betartása megköveteli, hogy közzétegye a kapcsolati közleményt, hogy elkerülje közönsége megtévesztését. Íme néhány tipp, hogy megfeleljen az előírásoknak, és a lehető legjobb élményt nyújtsa potenciális ügyfeleinek:
Ahogy láthatja, az affiliate marketing egyre több befektetést vonz, így most lehet a legjobb alkalom, hogy Ön is részt vegyen egy partnerprogramban. Az ebben a cikkben leírt törvények segítenek abban, hogy mindent szabályosan csináljon, és sikeres útra állítsa saját programját.
Tartsa be ezeket a törvényeket, és ne felejtse el megosztani velünk tapasztalatait a hozzászólásokban!
Az öt törvény: 1) Kutassa fel a termékeket, mielőtt népszerűsíti őket, 2) Válasszon egy konkrét niche-t, 3) Hozzon létre értékes és releváns tartalmat, 4) Építsen email listát a folyamatos kapcsolattartáshoz, 5) Kövesse a jogi kötelezettségeket, például az FTC előírásokat.
Ha egy niche-re koncentrál, releváns, magas minőségű tartalmat tud létrehozni és célzott közönséget tud építeni, ami megkönnyíti a versenyt és a fenntartható forgalom illetve eladások elérését.
Kövesse az FTC irányelveit azáltal, hogy minden anyagában egyértelműen feltünteti az affiliate kapcsolatokat, jól látható helyen helyezi el a közleményeket, és minden médiaformátumban betartja a szabályokat, kivéve a bannereket, amelyek mentesülnek ez alól.
Tom Jager professzionális blogger. Az A-writernél dolgozik. Jogból és angol irodalomból szerzett diplomát. Tom számos cikket és online folyóiratot írt.
Fedje fel a sikeres partnerprogram titkait szakértői stratégiákkal, megfelelőségi tippekkel és tartalomötletekkel. Készen áll, hogy következő szintre emelje affiliate marketingjét?
Néhány hasznos tipp arra, hogyan küzdheti le azokat a kihívásokat, amelyekkel SaaS partnerprogramja növelése közben találkozhat.
Fedezd fel a 14 leghatékonyabb affiliate marketing tippet, amelyekkel optimalizálhatod stratégiádat. A piac elemzésétől és a megfelelő niche kiválasztásától a v...
Ismerje meg a sikeres affiliate marketing 7 lépéses formuláját, amit minden webáruház tulajdonosnak tudnia kell. Tudjon meg többet a termékkizárólagosságról, a ...