5 törvény a tökéletes partnerprogramhoz

5 törvény a tökéletes partnerprogramhoz

AffiliateMarketing AffiliateProgram DigitalMarketing Compliance

A közhiedelemmel ellentétben az affiliate marketing nem olyan bonyolult, mint sokan gondolják. Nem igényel összetett tudást, kifinomult készségeket vagy jelentős költségvetést. Valójában az affiliate marketing egy egyszerű és költséghatékony módja a konverziók növelésének, és számos oka van annak, hogy érdemes kipróbálni, például:

  • Új, potenciális forgalmi és bevételi források elérése
  • Nincs plusz költség. Csak az eredményekért fizet
  • Több forgalom. Az affiliate partnerek sok látogatót irányíthatnak Önhöz (ha a linkek nem spam jellegűek)
  • Nagyobb márkaismertség a megnövekedett forgalom és szélesebb közönség elérésével.

Az affiliate marketingben résztvevők száma és a rá fordított összeg is növekvő tendenciát mutat az utóbbi években. Például az eMarketer nemrégiben jelentette, hogy az amerikai kiskereskedők 2017-ben 5,37 milliárd dollárt költöttek affiliate marketingre, és előrejelzésük szerint ez 2020-ra eléri a 6,82 milliárdot.

pap-blog-us-affiliate-marketing-spending-2015-2020

Azért, hogy az affiliate marketinggel kapcsolatos útját megkönnyítsük, és jó alapokra helyezzük, íme öt alapvető törvény a tökéletes partnerprogramhoz.

1. törvény: Kutassa fel a termékeket

Sokan, akik termékek népszerűsítése mellett döntenek, azért nem tudnak forgalmat és leadeket generálni, mert nem teszik fel maguknak a következő kérdéseket:

  • Használom ezt a terméket/szolgáltatást? Érdekelne engem ez?

Ha a termék nem olyasvalami, amit szívesen használna, akkor valószínűleg jobb, ha mást keres. Ha mégis ezt választja, nagy eséllyel a promóciós tevékenysége erőltetett és “túl eladós” lesz. Az olvasók okosak, és azonnal érzik, ha nem őszintén ajánl valamit.

  • Olvasóim többsége profitálhat ebből a termékből/szolgáltatásból?

Ha blogja célközönsége nem hasznosítja a népszerűsített terméket/szolgáltatást, akkor nincs értelme kockáztatni hírnevét . Hogy biztos legyen benne, hogy olvasói hasznosnak találják, kutassa meg, miről szól a termék, ismerje meg előnyeit és hátrányait, és eldöntheti, érdemes-e népszerűsíteni.

Kezdőknek általában a fizikai termékeket (pl. kütyük, kozmetikumok) ajánlják, mert könnyebb bemutatni, hogyan profitálhatnak belőlük a vásárlók. Az e-könyvek és szoftverek népszerűsítését inkább jó hírnevű marketingeseknek ajánlják, mert ez nehezebb feladat.

  • Egyszerű a vásárlási folyamat?

Azt szeretné, hogy olvasói megvegyék az Ön által ajánlott terméket, de ha a vásárlási folyamat túl bonyolult, sokan elhagyják az oldalt. A Baymard Institute kutatása szerint a „túl hosszú/bonyolult fizetési folyamat” a három leggyakoribb ok egyike a kosár elhagyására.

pap-blog-reasons-for-abandonmennts-during-checkout

Mivel ez jelentősen ronthatja affiliate bevételeit, ellenőrizze, hogy a vásárlás egyszerű-e a vevők számára. Ha nem az, tegyen ajánlásokat a folyamat egyszerűsítésére, mert ez az affiliate partnerének is előnyös lesz (és lenyűgözi őket online üzleti ismereteivel!)

És még valami: azok érik el a legjobb eredményeket a termékek népszerűsítésében, akik szenvedéllyel viseltetnek irántuk. Biztos, hogy sokkal könnyebb és motiválóbb lesz olyanról írni, ami érdekli. Ezért a tapasztalt affiliate marketingesek gyakran tanácsolják a kezdőknek: olyan termékeket válasszanak, amiket szeretnek és maguk is használnak.

2. törvény: Válasszon egy konkrét niche-t

Sok marketinges követi el azt a hibát, hogy széles körű, népszerű termékeket céloz meg. Bár ez elsőre jó stratégiának tűnhet, mert több célközönséget is megcéloz, valójában nagyon nehéz így elegendő, fenntartható forgalmat generálni, hogy versenyképes legyen.

Két jelentős kihívással kell szembenéznie: releváns tartalom készítése és elegendő tartalom előállítása. Például, ha öt terméket reklámoz különböző niche-ből , napokat tölthet írással, mert ezek nem feltétlen kapcsolódnak egymáshoz, így nem illeszthetők ugyanazon cikkekbe.

Ráadásul a Google egyértelművé tette , hogy nem rangsorolja a gyenge minőségű, “erőltetett eladás” típusú tartalmakat, vagyis minden népszerűsített termékhez magas minőségű, releváns tartalmat kell készítenie. Ez pedig rengeteg munka.

pap-blog-steps-for-a-google-friendly-site

Sokkal jobb, ha egy adott niche termékeit választja, mert így könnyebben tud oldalai között linkelni, és egész stratégiáját az Önt érdeklő és előállítani képes tartalomtípus köré szervezheti.

3. törvény: Készítsen értékes tartalmat

Gyakran az affiliate kampányokban romlik a tartalom minősége, mert a készítők inkább az eladásra koncentrálnak. Ez rossz megközelítés. A pozitív és gyümölcsöző kapcsolatok kulcsa a folyamatosan értékes, érdekes és releváns tartalom előállítása.

Ráadásul, ahogy már tudjuk, a Google sem tolerálja a “túl eladós” tartalmat, mert ez nem ad valódi értéket a felhasználóknak. Tehát ahhoz, hogy affiliate programja sikeres legyen, értéket kell adnia tartalmának: legyen informatív, hasznos és segítő.

Íme néhány tartalomtípus, amelyek megfelelnek ezeknek a követelményeknek, és Ön is használhatja őket programjában.

Termékösszehasonlítások

Ne csak felsorolást készítsen kedvenc termékeiről, mivel olvasói valószínűleg más preferenciákkal rendelkeznek! Inkább válaszoljon azokra a kérdésekre, amelyeket a népszerű termékek kiválasztásakor feltehetnek. Például hasonlítsa össze a funkcióikat, teljesítményüket, kinézetüket és hasznosságukat a célközönség számára.

Útmutató tartalmak

Ez a tartalomtípus lehetővé teszi, hogy olvasói újat tanuljanak; például leírhatja, hogyan lehet a legtöbbet kihozni egy adott termékből, vagy hogyan készíthetnek el valamit maguk. Az útmutató cikkek általában nagyon részletesek, mert lényegében útmutatók. A Sumo egyik kutatása szerint a legjobban teljesítő blogbejegyzések (forgalom alapján) között az útmutató tartalom volt a legnépszerűbb (a forgalom 22,8%-a).

pap-blog-how-to-content

Vélemények

Ez az egyik legegyszerűbb tartalomtípus, amit az affiliate marketingesek gyakran választanak, hiszen a termék vagy szolgáltatás saját tapasztalatokon alapuló véleményének megosztását jelenti. Például leírhatja, hogy segített-e elérni egy bizonyos célt, vagy mennyire volt kényelmes a használata. Válasszon olyan terméket vagy szolgáltatást, amit olvasói szívesen megvennének.

Szezonális tartalom

Júliusban-augusztusban olvasói gondolatait valószínűleg a nyaralás tölti ki, így érdemes lehet az adott év legjobb nyaralási célpontjairól írni. Ha főzős blogja van, októberben például remek ötlet a sütőtökös receptekről írni.

Videós oktatóanyagok

A videó az egyik legnépszerűbb online tartalomtípus. Valójában az online vállalkozások 85%-a fontosnak tartja marketing stratégiájában, és 82%-uk tervezi, hogy még többet költ videós marketingre (forrás: Video Marketing Statistics 2018 Survey).

Nyilvánvaló, hogy ezt a médiumot affiliate programban is érdemes használni. A videók lényegében útmutató cikkek, amelyek kiváló lehetőséget biztosítanak a nézőknek, hogy megtanuljanak valamit vagy elsajátítsanak egy új készséget; például készíthet videós oktatóanyagot az Ön által népszerűsített termékekről, különösen azokról, amelyeket nehezebb használni.

Ajándékötletek

Ha az Ön által ajánlott termékek jó ajándékok lehetnek, miért ne készítene ajándékötlet-összeállítást, ahol leírja, hogyan válasszuk ki a legjobb terméket, és kinek lehet ideális. Helyezzen el sok illusztrációt is, amelyek megmutatják, hogyan csomagolható be az ajándék, vagy adjon egyéb prezentációs ötleteket, hogy inspirálja olvasóit.

4. törvény: Építsen email listát

Régen könnyebb volt megtartani az olvasókat az RSS feedeknek köszönhetően, amelyek egyszerűvé tették a követést. Manapság azonban az RSS feedek már nem alkalmasak az olvasótábor bővítésére és az affiliate bevétel növelésére.

„Az email marketing lista építése az új standard” – magyarázza Richard Dawson, a Proessaywriting tartalomírója. „Ha blogger, valószínűleg már most is van jelentős számú feliratkozója, akiknek termékeket/szolgáltatásokat ajánlhat.”

Ez a lista lehetővé teszi, hogy bizonyos típusú ügyfeleket célozzon meg, és a tartalmát igazítsa az ő igényeikhez, preferenciáikhoz. Például, amikor valaki feliratkozik a hírlevelére, arra számít, hogy olyan információkat olvashat, amelyek segítenek megoldani a problémáit. Ne feledje: érdekes és hasznos hírlevél tartalom miatt az emberek szívesen maradnak a listán.

További feliratkozók vonzásához és az email lista építéséhez használhat felugró ablakot, amelyben az email cím megadásával friss híreket, tippeket kínál. Másik lehetőség egy nyereményjáték szervezése, amelyhez email cím megadása szükséges. Tudassa mindenhol – blogon, közösségi médiában –, hogy elindult a játék, és világosan írja le a részvétel menetét.

Tehát csak minőségi információt küldjön hírlevelében, hogy építse email listáját, és okosan használja azt affiliate marketing céljaira.

5. törvény: Kövesse jogi kötelezettségeit

A jelenlegi szabályozások és törvények szerint az affiliate marketingeseknek bizonyos elveket kell követniük működésük során. Ha megszegik ezeket, programjukat leállítják, és súlyos pénzbírságot fizethetnek. Ezért fontos megérteni és betartani számos konkrét megfelelőségi előírást, hogy elkerülje a szövetségi jogsértést.

Például köteles elolvasni és betartani a Federal Trade Commission (FTC) Affiliate Marketing 2007-es szabályozását, amely az affiliate kapcsolatokra, az ügyféladatok felhasználására, a hirdetési gyakorlatokra és egyéb fontos tényezőkre vonatkozik.

Meglepő módon sok affiliate marketinges nem érti az FTC követelményeit. A Marketing Landnek adott interjúban a Rakuten Affiliate Network márkaminőségért és szabályozási megfelelésért felelős igazgatója, Jennifer Moor elmondta, hogy az affiliate marketingesek mindössze 11%-a „ismeri vagy érti az FTC irányelveit”, a „2017 State of the Creator Economy Study” felmérésére hivatkozva, amelyről az eMarketer írt.

pap-blog-awareness-of-ftc-guidelines-among-us-influencers

Moor szerint naponta zárnak le népszerű influencerek YouTube-csatornáit, mert nem tartják be a törvényt. A legtöbb esetben az influencerek nem is tudtak az FTC követelményeiről. Az affiliate program leállításán túl az FTC jogosult befagyasztani az affiliate marketinges vagy hirdető vagyonát, és akár 10-20 éven keresztül ellenőrizheti marketingtevékenységüket, hogy biztosítsa, soha többet ne szegjenek törvényt.

Az FTC irányelveinek betartása megköveteli, hogy közzétegye a kapcsolati közleményt, hogy elkerülje közönsége megtévesztését. Íme néhány tipp, hogy megfeleljen az előírásoknak, és a lehető legjobb élményt nyújtsa potenciális ügyfeleinek:

  • Helyezze el a közleményt olyan helyre, ahol a látogatóknak nem kell keresgélniük. Senkinek nem szabad keresnie az affiliate közleményt, ezért tegye elérhetővé például az oldal vagy cikk tetején. Így mindenki számára nyilvánvaló lesz, hogy a tartalom affiliate linkeket/termékeket tartalmaz, ami pontosan az FTC előírása.
  • Mindenhol tüntesse fel a közleményt, ahol csak lehet. Mivel az irányelvek a legtöbb online médiatípusra – blogcikkekre, podcastekre, képekre, infografikákra stb. – is vonatkoznak, minden anyagban fel kell tüntetnie az affiliate programot. Videó esetén például helyezze el a közleményt a legelején, és hagyja a képernyőn elég ideig, hogy a nézők el tudják olvasni. Ezen túl szöveges formában is szerepeljen a leírásban.
  • Ne feledje, hogy az FTC irányelvei nem vonatkoznak a bannerekre. Az FTC szerint nem kell közzétenni affiliate közleményt a bannereken, mert az internetezők többsége tisztában van azok céljával. Ha tehát olyan oldalon helyez el bannert, amelyen nincs affiliate link, nem kell közleményt elhelyeznie.

Összefoglalva

Ahogy láthatja, az affiliate marketing egyre több befektetést vonz, így most lehet a legjobb alkalom, hogy Ön is részt vegyen egy partnerprogramban. Az ebben a cikkben leírt törvények segítenek abban, hogy mindent szabályosan csináljon, és sikeres útra állítsa saját programját.

Tartsa be ezeket a törvényeket, és ne felejtse el megosztani velünk tapasztalatait a hozzászólásokban!

Gyakran ismételt kérdések

Mi az öt törvény a tökéletes partnerprogramhoz?

Az öt törvény: 1) Kutassa fel a termékeket, mielőtt népszerűsíti őket, 2) Válasszon egy konkrét niche-t, 3) Hozzon létre értékes és releváns tartalmat, 4) Építsen email listát a folyamatos kapcsolattartáshoz, 5) Kövesse a jogi kötelezettségeket, például az FTC előírásokat.

Miért fontos egy konkrét niche kiválasztása az affiliate marketingben?

Ha egy niche-re koncentrál, releváns, magas minőségű tartalmat tud létrehozni és célzott közönséget tud építeni, ami megkönnyíti a versenyt és a fenntartható forgalom illetve eladások elérését.

Hogyan biztosíthatom, hogy partnerprogramom jogilag megfelel?

Kövesse az FTC irányelveit azáltal, hogy minden anyagában egyértelműen feltünteti az affiliate kapcsolatokat, jól látható helyen helyezi el a közleményeket, és minden médiaformátumban betartja a szabályokat, kivéve a bannereket, amelyek mentesülnek ez alól.

Tom Jager professzionális blogger. Az A-writernél dolgozik. Jogból és angol irodalomból szerzett diplomát. Tom számos cikket és online folyóiratot írt.

Tom Jager
Tom Jager
Vendégszerző

Indítsa el partnerprogramját a helyes úton

Fedje fel a sikeres partnerprogram titkait szakértői stratégiákkal, megfelelőségi tippekkel és tartalomötletekkel. Készen áll, hogy következő szintre emelje affiliate marketingjét?

Tudjon meg többet

4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás
4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás

4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás

Néhány hasznos tipp arra, hogyan küzdheti le azokat a kihívásokat, amelyekkel SaaS partnerprogramja növelése közben találkozhat.

6 perc olvasás
SaaS AffiliateMarketing +3
14 Affiliate Marketing Tipp és Stratégia, Amit Tudnod Kell 2019-ben
14 Affiliate Marketing Tipp és Stratégia, Amit Tudnod Kell 2019-ben

14 Affiliate Marketing Tipp és Stratégia, Amit Tudnod Kell 2019-ben

Fedezd fel a 14 leghatékonyabb affiliate marketing tippet, amelyekkel optimalizálhatod stratégiádat. A piac elemzésétől és a megfelelő niche kiválasztásától a v...

8 perc olvasás
AffiliateMarketing Tips +5
A sikeres affiliate marketing 7 lépéses formulája
A sikeres affiliate marketing 7 lépéses formulája

A sikeres affiliate marketing 7 lépéses formulája

Ismerje meg a sikeres affiliate marketing 7 lépéses formuláját, amit minden webáruház tulajdonosnak tudnia kell. Tudjon meg többet a termékkizárólagosságról, a ...

2 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliateProgram +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface