
Új értékesítések növelése vagy a meglévő ügyfelekre fókuszálás
100%-ban a meglévő és potenciális ügyfelekre fókuszálni igazán nehéz. Határozza meg a vállalkozása számára legjobb stratégiát a Post Affiliate Pro útmutatójával...
Tudd meg, miért kulcsfontosságú vállalkozásod védelme, akár eladni tervezed, akár nem. Ismerd meg a legfontosabb stratégiákat, mint a diverzifikáció, kockázatkezelés, biztosítás és a folyamatok optimalizálása, hogy céged értékét és ellenálló képességét maximalizáld.
A vállalkozásod, amit felépítettél, a verejtéked, véred és könnyeid eredménye. Annyi mindent feláldoztál érte, hogy a veszteség vagy az eladás gondolata távolinak tűnhet. Bár ez így érződik, hosszú távon mégsem reális így tekinteni a cégedre.
Számos oka lehet annak, hogy el akarod adni a vállalkozásodat. Talán belefáradtál a munkába, egy másik projekt vár rád, amire több időt szeretnél szánni, esetleg nyugdíjba vonulsz, vagy egyszerűen kapsz egy visszautasíthatatlan ajánlatot. Lehet, hogy ma még nem tervezed az eladást, de fogadd el, hogy egyszer eljöhet ennek is az ideje.
Amint idáig eljutsz, fontos tudni, hogy vannak dolgok, amiket már most megtehetsz – és meg is kell tenned – hogy felkészítsd magad a vállalkozásod későbbi eladására. A vállalkozásod védelme ezek közé tartozik. De amint látni fogod, céged védelme akkor is jó döntés, ha végül sosem adod el, hiszen növeli a vállalkozásod egészségét.
Nézzük meg, miért ennyire fontos megvédeni a vállalkozásodat, akár eladni szeretnéd, akár nem.
Ha eddig stabil hasznot termeltél, könnyen bele lehet kényelmesedni abba a hitbe, hogy innentől minden simán megy tovább. Ez azonban rendkívül veszélyes gondolkodásmód. Affiliate marketingszakértőként nagy eséllyel főként, vagy akár kizárólag SEO-val szerzed a látogatókat, akikből ügyfelek lesznek.
Mint tudod, a Google folyamatosan frissíti algoritmusait a trendeknek megfelelően, hogy a felhasználók a lehető legjobb keresési találatokat kapják. Ezek közül sok változás nem okoz nagy felfordulást, de némelyik igen, és ha nem tettél lépéseket tartalmaid és látogatószerzési módszereid diverzifikálására, nagyon gyorsan nehéz helyzetbe kerülhetsz. És mint tudjuk, a SEO-nál, ha egyszer lecsúszol, sokszor nehéz visszakapaszkodni.
Ez azonban nem csak a SEO-ra igaz, hanem minden üzleti területre, amiben jelen vagy. Tegyük fel, hogy van egy affiliate oldalad , ahol marokkói argánolajból készült szépségápolási termékeket árulsz. Jelenleg népszerű, a piac felfelé ível. De mi történik, ha a jövő héten kijön egy jelentés, hogy Marokkó nagy vámokat vezet be az argánolaj exportjára, vagy kiderül, hogy hosszú távon bőrproblémákat okozhat? Ez drasztikusan visszavetheti az eladásokat, és a céged komoly bajba kerülhet.
Ha eladásra kerül a vállalkozásod, a potenciális befektetők megnézik, vannak-e túlzott függések. Ha ilyet látnak, bármennyi pénzt is termelsz, nem lesznek hajlandók megfizetni céged valódi értékét. A bevételi forrásaid diverzifikálása okos üzleti lépés most is, és akkor is, ha egyszer eladnád a céged.
Sok tényező határozza meg egy vállalkozás értékét, ám a tulajdonosok gyakran megfeledkeznek a saját kockázatkezelési stratégiájukról. Amikor egy befektető átvesz egy céget, bizonyosságot szeretne, hogy az nem megy tönkre az első évben.
A kockázatok lehetnek például az egyetlen terméktől való függés, vagy más, makroszintű problémák, mint az állami szabályozás, változó trendek, ellátási lánc zavarai, stb. Személyi kérdések is kockázatot jelenthetnek. Ha jó csapatod van, mit teszel azért, hogy maradjanak? És ha néhányan kilépnének, hogyan tudnád pótolni őket?
Nyilván nem lehet minden eshetőséget előre látni, de ez nem jelenti azt, hogy ne kellene próbálkozni. Ez nemcsak jó felkészülési gyakorlat a siker érdekében, hanem biztosítja, hogy ha eladásra kerül a sor, magasabb értéket kapj a cégedért.
Ez rád is igaz. Kisvállalkozás vezetőjeként valószínűleg sok minden múlik rajtad. Bár talán nem esik jól ezt hallani, meg kell találnod a módját, hogy ne legyen minden tőled függő. Előfordulhat, hogy valami teljesen üzleten kívüli dolog történik veled (pl. családtag megbetegszik, te magad megbetegszel, szülő leszel, stb.), ezért kell vészforgatókönyv, hogy nélküled is működjön a cég. Ez a befektetők számára is nagyon fontos: szeretnék tudni, hogy a sikered a távozásod után is folytatható.
Az erőforrásaid, amiket a vállalkozásodba fektettél, értékesek, ezért gyakran drágák is. Lépéseket kell tenned, hogy védve legyél, ha valami történik ezekkel, és továbbra is talpon tudj maradni.
Köss biztosítást mindenre, amit nem engedhetsz meg magadnak elveszíteni. Legyen szó számítógépekről, gépekről, járművekről vagy munkatársakról, ne habozz biztosítani magad minden lehetséges veszteség ellen.
Amire manapság külön figyelni kell, az a kiberbűnözés. A kisvállalkozások egyre gyakrabban válnak hackerek célpontjává, ezért érdemes lehet kiberbiztosítást is kötni, hogy az esetleges károkat fedezni tudjad. Az ilyen támadások költségei gyakran túl nagyok ahhoz, hogy egy kisvállalkozás ki tudja őket gazdálkodni.
Most, hogy tudod, miért érdemes védeni a vállalkozásodat, nézzük meg, hogyan teheted ezt meg. Néhányat már említettünk a cikkben, de most külön is kiemeljük őket, hogy pontosan tudd, mit érdemes most megtenned.
Mint láthatod, vállalkozásod védelme számos előnnyel jár most is és a jövőben is. Segít tompítani a váratlan események okozta sokkot, gördülékenyen működteti a vállalkozást, valamint megőrzi céged egészségét, hogy kedvező értékelést – és még kedvezőbb eladási árat – kapj, ha egyszer eladnád a vállalkozásodat.
Te mit teszel vállalkozásod védelméért? Van, amit nem csinálsz, de kellene? Hogyan egyensúlyozol a kockázatvállalás és a kockázatkezelés között? Oszd meg gondolataidat a hozzászólások között!
A vállalkozásod védelme segít megőrizni annak értékét és vonzerejét a potenciális vevők számára. Az olyan lépések, mint a kockázatkezelés és a diverzifikáció, csökkentik a sérülékenységet és növelik az esélyét egy sikeres, nyereséges eladásnak.
A legfontosabb stratégiák közé tartozik a vészforgatókönyv-tervezés, biztosítás kötése, a bevételi források diverzifikálása, valamint a folyamatok szabványosítása az üzletmenet folytonossága és a kockázat minimalizálása érdekében.
A hatékony kockázatkezelés csökkenti a befektetők vagy vevők számára az üzleti bizonytalanságokat, így vállalkozásod értékesebbé válik, és nagyobb eséllyel érsz el magasabb eladási árat.
Jock egy vállalkozó, aki online vállalkozások adásvételével építette fel karrierjét. Saját tapasztalatból tudja, mennyire értékes lehet a hosszú távú gondolkodás, amikor eljön az értékbecslés és az eladás ideje.
Valósítsd meg az okos kockázatkezelést, biztosítást és vészforgatókönyv-tervezést, hogy maximalizáld vállalkozásod értékét, és gördülékeny legyen az eladás, amikor eljön az ideje.
100%-ban a meglévő és potenciális ügyfelekre fókuszálni igazán nehéz. Határozza meg a vállalkozása számára legjobb stratégiát a Post Affiliate Pro útmutatójával...
A promóciós tartalom túlzott használata és az információval való bombázás nem fogja eladni a terméked. Ismerd meg, hogyan reklámozhatsz anélkül, hogy rámenős le...
Az affiliate kampányaidból származó adatok igazi aranybánya. Ismerd meg a kampányaid optimalizálásának gyakorlati módjait – ideértve a forgalmat, a tartalmat, a...