
Affiliate marketing SaaS-hoz: hogyan kezdj bele
Tudd meg, hogyan használhatják ki a SaaS cégek az affiliate marketinget a skálázható, alacsony kockázatú növekedéshez. Fedezz fel kulcsfontosságú stratégiákat, ...
Ismerd meg a bevált stratégiákat, amelyekkel képzett affiliate partnereket vonzhatsz a programodba – a promóciós anyagok biztosításától és a hűséges ügyfelek bevonásától a partnerségek kiaknázásáig és egy erős közösség építéséig.
Az affiliate marketing manapság népszerűnek tűnik, így azt gondolhatod, hogy egyáltalán nem lesz nehéz olyan embereket találni, akik szívesen népszerűsítik a termékeidet. Elég meghirdetni az affiliate programot a weboldaladon vagy a közösségi médiában, és felvenni azokat, akik jelentkeznek.
Azonban, ha így jársz el, az új partnereid valószínűleg alig vagy egyáltalán nem fognak érteni az affiliate marketinghez. Elképzelhető, hogy fogalmuk sincs, mit kell tenniük a jutalék megszerzéséhez. Talán gyors és könnyű pénzre számítottak, és csalódottan távoznak, amikor rájönnek, hogy az affiliate marketing nem az, amire számítottak.
Ahhoz, hogy SaaS affiliate programod növekedni tudjon, olyan tapasztalt és tehetséges partnereket kell elérned, akik illeszkednek a termékedhez és szegmensedhez. Szerencsére létezik néhány okos módszer, amelyekkel nagyszerű affiliate partnereket találhatsz és ösztönözhetsz a csatlakozásra. Nézzük meg néhányat ezek közül.
Minden affiliate partner értékelni fogja, ha kap egy csomag kész promóciós anyagot, amelyet azonnal használhat a blogján vagy közösségi médiában – ez rengeteg időt és energiát takarít meg számukra. Emellett, ha biztosítasz affiliate email példákat , az segíthet az új partnereknek átlátni a sikeres kommunikációs stratégiákat, és egységes stílusban népszerűsíteni SaaS termékedet.
Tartalmat készíteni időigényes, ráadásul a SaaS terméket természetesen beépíteni még nehezebb. Különösen igaz ez, ha a partnereknek saját maguknak kell kutatniuk és különböző kreatív anyagokat tervezniük, majd hosszasan várniuk az engedélyezésre.
Ezzel szemben, ha a partnerek előre elkészített bannereket, landing oldalakat, promóciós videókat vagy grafikákat kapnak a blogjukhoz vagy közösségi médiájukhoz, azonnal elkezdhetik a terméked promótálását, így gyorsabban hozzájárulhatnak az eladásokhoz.
Remek példa az igazán értékes kreatív anyagra egy személyre szabott weboldal minden affiliate partnered számára – különösen akkor, ha nincs saját weboldaluk.
Ne aggódj! Nem kell 10 vagy 15 weboldalt a nulláról elkészítened – kinek lenne erre ideje? A Post Affiliate Pro Site Replicator funkciójával annyi személyre szabott weboldalt készíthetsz, amennyire szükséged van a programodhoz. Elég csak egyetlen affiliate weboldalt elkészítened, majd külön-külön másolatokat létrehozni minden partner nevével vagy adataival. Természetesen, ha több terméket is promótálsz, több sablont kell készítened. A másolt weboldalak tartalma ráadásul egy WordPresshez hasonló webes felületen módosítható, kódolás nélkül.
A landing oldal elsődleges célja, hogy cselekvésre ösztönözze a látogatót – legyen az vásárlás vagy hírlevél-feliratkozás. Az ilyen oldalakat arra is használhatod, hogy meggyőzd az embereket, legyenek az új affiliate partnereid . Nem kell túlbonyolítani az oldalt – egyszerűen mutasd be a leendő partnereknek, miről szól a programod, és milyen előnyöket szerezhetnek a csatlakozással. Használj megfelelő affiliate marketing kifejezéseket, hogy a legjobb jelentkezőket vonzd be.
Hogyan? Először is, világosan írd le, hogyan működik az affiliate programod , mik a feltételek, és milyen előnyök várják a partnereidet. A landing oldal kiváló hely arra is, hogy megoszd más partnereid tapasztalatait, például mutass be idézeteket “elégedett ügyfélből lett sikeres affiliate” partnerektől, hogy további érdeklődőket is csatlakozásra ösztönözz.
Jó esély van rá, hogy a legjobb affiliate partnereidet azok között találod, akik rendszeresen használják a termékedet, és szinte mindent tudnak róla. A hűséges ügyfelek ezt a tudást felhasználhatják, hogy másokat is meggyőzzenek a termék kipróbálásáról. Miért ne keresnéd meg a leghűségesebb ügyfeleidet vagy azokat, akik pozitív véleményt írtak, hogy csatlakozzanak az affiliate csapatodhoz , akár személyre szabott emailben tájékoztatva őket az affiliate programodról és annak előnyeiről.
Érdemes lehet felvenni a kapcsolatot azokkal is, akik aktívak a közösségi oldaladon. Sokan közülük örömmel ajánlják a termékedet mindenféle ellenszolgáltatás nélkül is, így ha megtudják, hogy ezért pénzt vagy ingyenes termékeket is kaphatnak, még inkább érdeklődhetnek a csatlakozás iránt.
A márkád közösségi média csatornái vagy ügyfélhírlevelei is remek lehetőséget nyújtanak arra, hogy megemlítsd: új partnereket keresel a programodba. Érdemes lehet egy poszt-sorozatot vagy egy külön hírlevél szekciót szentelni az affiliate programod bemutatására, valamint arra, hogy elmagyarázd, hogyan lehet csatlakozni hozzá.
Ez viszont akár unalmas is lehet. Ehelyett népszerűsítsd a programodat úgy, hogy kiemeled a partnereid sikertörténeteit – például egy külön szekciót is szánhatsz erre. Ez nemcsak nagyszerű módja a jelenlegi partnereid elismerésének és motiválásának, hanem egyszerű és hatékony eszköz a programod reklámozására is.
Egy partner felkutatása a programodhoz több munkát (és türelmet) igényel, de az eredmény kárpótolhat. Ha olyan márkával működsz együtt, amelynek közönsége átfed a tiéddel, rengeteg új ügyfelet találhatsz a partnered közönségében. Jó esély van rá, hogy ott új affiliate partnereket is találsz.
Ha egyesíted erőidet egy másik márkával vagy céggel, és lehetőséget teremtesz a közös együttműködésre, nemcsak a termékeidet népszerűsíted, hanem ötleteket, tapasztalatokat, erőforrásokat és bevált gyakorlatokat is megoszthatsz a partnereddel.
Egy kölcsönösen előnyös partnerség kiépítése azonban időbe telik. A sikeres együttműködés alapja, hogy a célok és az elképzelések összhangban legyenek. Ellenkező esetben a rendszeres csapatmunka és a közös kampányok több feszültséget és bosszúságot okozhatnak, mint amennyit érnek. A közönségek sem biztos, hogy támogatják a partnerséget, ami kevesebb eladást és nagyobb lemorzsolódást eredményezhet.
Manapság szinte minden jelentős SaaS cégnek van affiliate programja, vagyis rengeteg vállalat versenyez a tapasztalt marketingesek és népszerű bloggerek figyelméért. Így már nem elegendő pusztán pénzügyi ösztönzőkre támaszkodni, ha új partnereket szeretnél a SaaS programodba bevonzani, vagy a meglévőket megtartani.
Sokkal célszerűbb egy közösségi érzést kialakítani, és úgy bánni az affiliate partnereiddel, mint a csapat tagjaival, hogy folyamatosan motiváld őket a legjobb teljesítményre, és terjesszék a híredet a márkád kiváló támogatásáról. Ha a jelenlegi partnereid elégedettek, kisebb az esélye annak, hogy egy “jobb” program miatt otthagynak. Sőt, valószínűbb, hogy jó hírét viszik a márkádnak, és akár új ügyfeleket, partnereket is hoznak neked.
Hogyan teremthetsz ilyen pozitív légkört az affiliate programodban? Először is, rendszeresen beszélgess partnereiddel az ötleteikről, problémáikról, és biztosítsd őket arról, hogy bármikor fordulhatnak hozzád. Jó ötlet lehet egy egyedi affiliate program kézikönyv összeállítása is az új partnerek számára. Ebben helyet kaphatnak a programmal kapcsolatos gyakori kérdések, a jutalék szerzésének feltételei, rövid útmutatók az affiliate eszközökhöz.
Érdemes a pénzügyi jutalékokon kívül más, nem anyagi ösztönzőket is kínálni. Ilyen lehet például céges ajándéktárgy, limitált kiadású termék, vagy egyszerűen dicséret, ha valaki elér egy mérföldkövet vagy új eladási rekordot dönt.
Akár most indítod az affiliate programodat, akár már régóta működteted, mindig szükséged lesz új partnerekre, hogy növekedhessen a vállalkozásod.
Igaz, hogy időt és energiát igényel megtalálni azokat a tapasztalt partnereket, akik eladásokat hoznak. De hosszú távon nem éri-e meg inkább öt aktív és elkötelezett affiliate partner, akik tudják, hogyan tereljenek forgalmat és generáljanak eladást, mint húsz “közepes” partner, akik alig hoznak eredményt? Biztosan így van! Ezért érdemes extra energiát fektetni abba, hogy olyan partnereket keress, akik igazán illenek a márkádhoz.
Hatékony módszerek közé tartozik a kész promóciós anyagok biztosítása, dedikált landing oldal létrehozása, hűséges ügyfelek megkeresése, sikeres affiliate történetek bemutatása, valamint partnerség kialakítása a saját szegmensben lévő márkákkal.
Tekintsd az affiliate partnereket megbecsült csapattagoknak, kínálj pénzügyi és nem pénzügyi ösztönzőket, tarts nyílt kommunikációt, valamint biztosíts részletes affiliate kézikönyvet és folyamatos támogatást.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Fedezd fel, hogyan segíthet a Post Affiliate Pro a legjobb teljesítményű partnerek bevonzásában, kezelésében és motiválásában, hogy fellendítsd vállalkozásodat.
Tudd meg, hogyan használhatják ki a SaaS cégek az affiliate marketinget a skálázható, alacsony kockázatú növekedéshez. Fedezz fel kulcsfontosságú stratégiákat, ...
Az adatalapú marketing nem újdonság, de kevés SaaS cég használ kifejezetten ügyfél sikerességi adatokat az affiliate kampányai során. Így csináld!
Fedezzen fel 5 alapvető tippet, amelyekkel növelheti esélyeit az affiliate hálózatok általi elfogadásra. Ismerje meg, hogyan csiszolja weboldalát, válasszon rel...