7 mobiltrend az affiliate marketingben 2025-ben

7 mobiltrend az affiliate marketingben 2025-ben

MobileMarketing AffiliateMarketing DigitalTrends AR

2025 elérkezett, és a marketingipar egyik legforróbb témája a mobilkereskedelem trendjei, amelyek 2025-ben mindenütt jelen lesznek. 2024-ben a márkák előtt lehetőségek és kihívások egyaránt álltak. Ahogy a fogyasztói magatartás átalakult, sok márka és üzleti szakember kezdte el marketingtevékenységét mobilalkalmazásokra terelni, hogy termékeiket népszerűsítsék. A pandémia miatt a munka, az online vásárlás, az edzés, az online „randizás” és a mindennapi feladatok is mindennapossá váltak az interneten, mobil eszközeinken keresztül.

Annak ellenére, hogy néhány mobil marketing stratégia évek óta következetesen hatékony maradt, a technológiai újítások másokat még népszerűbbé tettek. Több embernek van mobiltelefonja, mint személyi számítógépe. Ennek eredményeként a vállalkozók és a marketingcsapatok is elkezdtek különböző stratégiákat alkalmazni, hogy lépést tartsanak a változásokkal.

Statisztikai elemzések és a marketingtölcsér logikus átgondolása alapján összeállítottunk egy listát a 6 legfontosabb mobil marketing trendről, amelyek szerintünk vezető szerepet fognak betölteni 2025-ben. Úgy gondoljuk, hogy ezek rövidesen meghatározóak lesznek a piacon. Ha versenyképes akar maradni, ismerje meg ezeket a trendeket, és már most építse be őket stratégiájába!

Az affiliate forgalom több mint 50%-a mobil eszközökről érkezik

Mobiloptimalizáció

Az egyik legnagyobb kihívás, amellyel a vállalkozások ma szembesülnek, az, hogy hogyan érjék el a mobil eszközt előnyben részesítő potenciális ügyfeleket. Ez az egyik legáltalánosabb trend, hiszen minden felhasználó egyedi. Ugyanakkor, mivel 2021-ben az e-kereskedelmi forgalom több mint fele mobilról származik – az Outerbox statisztikái szerint –, a vállalkozásoknak meg kell tanulniuk alkalmazkodni, különben lemaradnak.

Ilyen magas elköteleződési arány mellett érthető, hogy a marketingszakemberek mobil-első stratégiát szeretnének alkalmazni. Szerencsére számos eszköz áll rendelkezésre azok számára, akik mobil-első marketinget szeretnének beépíteni a stratégiájukba. A Facebookos posztolásra és az algoritmusokra támaszkodni már nem elég ahhoz, hogy valódi emberi interakciókat szerezzenek az oldalukra. A közösségi média marketing ugyan jó, de az említett hálózatok már régiek, és még az okostelefonok elterjedése előtt készültek. Emiatt néhány kreatív tartalomgyártási gyakorlat – amely számítógépen vagy bizonyos közösségi hálózatokon hatékony volt – mára megváltozott, hogy alkalmazkodjon a globális mobilfelhasználók számának növekedéséhez.

7 mobiltrend az affiliate marketingben 2025-ben Forrás: evolve-systems

Nem is volt olyan régen (2021), amikor az email marketing még a téma része volt . Bár kutatások szerint a fogyasztók szívesebben válaszolnak az emailekre, mivel a telefonjuk mindig kéznél van, az emailezés önmagában nem elég a konverziós arány növeléséhez. Sok tényezőt kell figyelembe venni. Például az email tárgyának optimalizálása, hogy az okostelefonokon is megfelelően jelenjen meg, jó kezdet lehet. Ahelyett, hogy „Termék X” vagy „Rendelés visszaigazolása” szerepelne tárgyként, próbálkozzon például ezzel: „A rendelése elkészült.” Az ilyen apró változtatások kulcsfontosságúak lehetnek az értékesítésben, és a vállalkozásoknak kreatívan kell gondolkodniuk a digitális marketingstratégia javítása érdekében.

Az omnichannel marketing szintén fontos tényező, ha több ügyfélkapcsolatot szeretne lefedni és maximalizálni a mobilhasználók elérését. Az omnichannel marketing egy többcsatornás stratégia, amely lehetővé teszi az elköteleződés növelését. A mobil üzenetküldés gyorsan váltja le a közvetlen emaileket, mivel a mobilhasználók nagyobb valószínűséggel válaszolnak SMS-ekre. Egy szöveges üzenet lehet interaktív, amely lehetőséget ad a fogyasztónak, hogy kapcsolatba lépjen a márkával. Például, ha a potenciális ügyfeleknek küld egy kuponkódot SMS-ben, és azt egyszerűen be kell írniuk egy ajánlat igénybevételéhez. Az egyszerű promóciós üzeneteken túl azonban a szöveges üzenetküldés sok lehetőséget kínál a reklámozóknak, hogy fejlesszék a márka élményét.

Olyan weboldalak létrehozása, amelyek minden típusú mobil eszközön jól működnek, további mobilfelhasználókat vonzhat a digitális platformjára. A vállalkozása akár külön weboldalakat is létrehozhat különböző régiókra, ha országhatáron kívül is szolgáltat. Egy oldalon történő regisztráció után automatikusan regisztrálhat a többi oldalon is.

A fogyasztói magatartásnak kell lennie egy átgondolt mobil marketing stratégia fő fókuszának. Az UI és UX apró finomhangolása is jelentős eredményt hozhat a célközönségnél.

Hangalapú keresés

2021-ben az amerikaiak 33,8%-a nyilatkozta, hogy inkább lemondana a szexről, mint a mobiltelefonjáról. Érdekes módon egy, 2021-es hangalapú keresésről szóló felmérés szerint ugyanilyen arányban használnak az amerikai internetezők legalább havonta egyszer hangasszisztenst. Ez az USA lakosságának egyharmadát jelenti.

7 mobiltrend az affiliate marketingben 2025-ben Forrás: Collected

A Worstream szerint a felnőttek 40%-a naponta használ hangalapú keresést. A hangalapú keresés forradalmasította azt, ahogyan sokan használják a keresőmotorokat. Bár még gyerekcipőben jár, egyre fontosabbá válik az okostelefon-használók számára. Népszerűségének gyors növekedése egyszerűen magyarázható: manapság szinte mindenkinek van okostelefonja. A másik ok, hogy a hangalapú keresés kényelmesebb, és gyakran gyorsabb adatkeresést tesz lehetővé, mint a szöveges keresés. A hangalapú keresésre képes keresők már most is képesek tanulni és személyre szabott tartalmat adni a felhasználóknak. Hamarosan az olyan keresőmotorok, mint Siri, Jarvis, Robin, Cortana és Alexa képesek lesznek egyedileg alkalmazkodni minden egyes mobilhasználóhoz, így a mobilhirdetések még népszerűbbé válnak.

Beszéd közben a fogyasztók gyakran teljesen más kifejezéseket, például szlenget használnak, ezért a sikeres hangalapú keresés optimalizálása kihívást jelenthet. A megfelelő keresési eredményekhez érdemes hosszabb kulcsszavakat megcélozni, nem pedig rövidítéseket, hogy a beszélt stílusokat is lefedje a marketing. Vegye be a hangalapú keresést 2024-es és későbbi marketingtervébe, hogy SEO stratégiája is igazodjon ezekhez a különbségekhez.

Applikációs gamifikáció

Az applikációs gamifikáció egy izgalmas digitális marketing trend, amely többek között segít az ügyfélszerzésben. Az ügyfélszerzés vagy felhasználószerzés az a folyamat, amely során új ügyfeleket vagy felhasználókat szerez, és ráveszi őket termékei vásárlására. A márkaismertségtől a vásárlási döntésig az ügyfélszerző csapatok célja, hogy végigvezessék a fogyasztókat a marketingtölcséren. Ideális esetben ezt az ügyfélszerzési költséget (röviden CAC) alacsonyan kell tartani. A gamifikáció egy olyan módszer, amellyel a marketingszakemberek költséghatékonyan tarthatják meg felhasználóikat. Egyre több vállalkozás hoz létre vagy alkalmaz ügyfélszerző csapatokat, hogy „gamifikálják”, azaz játékokat vagy kihívásokat építsenek be applikációikba, amelyek pontokkal vagy nyereményekkel jutalmazzák a felhasználókat bizonyos feladatok teljesítéséért. Az ilyen gamifikációs kampányok biztosítják, hogy a cégek versenyszellemet teremtsenek a felhasználók között, és legfőképp, hogy növeljék az aktivitást.

Az olyan apptrendek, mint a gamifikáció, rengeteg lehetőséget adnak az app marketingesek kezébe. Az élmény interaktív lehet, amely arra ösztönzi a felhasználókat, hogy többet tegyenek, és elérjék céljaikat. Például a Nike egy egyszerű játékkal motiválja az atlétákat, hogy keményebben eddzenek és fejlődjenek. Más fitnesz appok heti kihívásokat alkalmaznak, hogy fenntartsák a felhasználók elkötelezettségét. Ha az app folyamatosan emlékezteti az aktív felhasználót ezekre a kihívásokra, kevésbé valószínű, hogy abbahagyja a használatát.

A gamifikáció másik típusa az ún. „ranglistákra” (leaderboard) épül. Ez a marketing stratégia olyan appokban is megjelenik, mint a Duolingo. Bár hasonlít a fitnesz appokhoz, a Duolingo és a hasonló nyelvtanító appok lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy egymással versenyezzenek és eredményeiket összehasonlítsák. További gamifikációs elemek a kitűzők, eredmények és kihívások. Emellett a S’moresUp típusú alkalmazások a gamifikációt használják arra, hogy a gyerekek jobb szokásokat és viselkedéseket tanuljanak.

7 mobiltrend az affiliate marketingben 2025-ben Forrás: technosoups

A gamifikáció fő előnye, hogy segíti a vállalkozásokat céljaik gyorsabb és egyszerűbb elérésében. Növelheti a fogyasztói költést, motiválja a felhasználókat, hogy visszatérjenek az appba, és jutalmazza őket a feladatok teljesítéséért.

A nagy márkákat a játékvilágokhoz végül az adatvédelmi elvárások is vonzzák majd. Ennek két módja van. Egyrészt a platformszabályozás elősegíti a kontextuális szegmentáció elterjedését. Az olyan marketingkoncepciók, mint a kontextuális hirdetés, igazodnak a fogyasztó helyéhez, csatornájához és igényeihez, így személyre szabott élményt teremtenek. Ezután egy kontextuális ajánlat a megfelelő időben érkezhet az elkötelezett ügyfélhez. Másrészt a márkák játékbeli jelenléte új hirdetési formátumokat és élő reklámokat hoz, amelyek célja a játékbeli elköteleződés növelése.

Chatbotok

A chatbotok kiváló lehetőséget kínálnak arra, hogy az automatizációt ügyfélinterakciókkal ötvözzük. Különösen hasznosak kisvállalkozások számára, mivel nincs szükség nagy ügyfélszolgálati csapatra minden kérdés kezelésére. A chatbotok képesek kérdések megválaszolására, problémák megoldására és információ nyújtására emberi beavatkozás nélkül.

Fontos megjegyezni, hogy a chatbotok nem számítanak újdonságnak. Évtizedek óta léteznek, és 2015 óta – amikor a Facebook bevezette a Messengert – egyre népszerűbbek. A technológia azonban csak nemrég vált igazán elterjedté. A mesterséges intelligencia (AI) térnyerése is hozzájárul az e-kereskedelem növekedéséhez. Az AI lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy minden ügyfélnek személyre szabott élményt nyújtsanak, így a vásárlók több időt töltenek böngészéssel és vásárlással. A mesterséges intelligencia és az előre programozott szkriptek révén a chatbotok képesek szimulálni az emberi kommunikációt, és kezelni az ügyfélkérdéseket.

A chatbotok számos dolgot el tudnak végezni: foglalásokat (vagy lemondásokat) kezelnek, felméréseket készítenek, rendeléseket vesznek fel, kérdésekre válaszolnak – a lista egyre bővül. Emellett a chatbotok lehetőséget adnak arra is, hogy jobban megismerje ügyfeleit, így növelheti az elköteleződést és a jövőbeni marketing lehetőségeket.

7 mobiltrend az affiliate marketingben 2025-ben Forrás: iberdrola

A 24/7-es ügyfélszolgálat növeli az ügyfél-elégedettséget, miközben csökkenti az ügyfélszolgálati csapat szükségességét, így hatékonyabbá teszi a folyamatokat. Minden a fogyasztói elvárások kielégítéséről szól. Ahogy a chatbotok egyre kifinomultabbá válnak, képesek lesznek a korábbi beszélgetések adatai alapján gyakran ismételt kérdésekre válaszolni. Ez a folyamatosan bővülő tudásbázis lehetővé teszi, hogy az ügyfelek gyorsabban kapjanak választ, miközben a programozói költségek csökkennek.

Azzal együtt, hogy a chatbotokkal szöveges üzenetküldő appokon – például WhatsAppon, Telegramon, Viberen stb. – keresztül is lehet kommunikálni, integrálhatja chatbotját weboldalába és közösségi média oldalaira is. Minél több helyen jelenik meg az üzenete, annál nagyobb eséllyel növeli az app forgalmát. Mivel a Z generáció az első, amely természetes módon mobil-első vásárló, ők lesznek a fő mozgatórugói annak, hogy 2030-ra a vállalkozások 70%-a valamilyen AI-t épít be stratégiájába. Az AI és a chatbotok fejlődése már inkább idő, mint lehetőség kérdése.

Kiterjesztett valóság

A mobilkereskedelem újragondolása segíthet elérni értékesítési céljait. A Forbes szerint a mobilkereskedelem 2024-re várhatóan 68%-kal nő, ahogy egyre többen vásárolnak mobiltelefonról. Nem meglepő, hogy a cégek egyre innovatívabb digitális termékeket használnak az értékesítés ösztönzésére. Erre jó példa, ahogyan a kiterjesztett valóságot (AR) beépítettük a mobil eszközeinkbe, hogy javítsuk a vásárlói élményt és növeljük az eladásokat.

A kiterjesztett valóság (AR) az egyik legnagyobb trend a listánkon, és egy újabb technológia, amely az utóbbi években vált igazán népszerűvé. Az AR egy digitális platform, amely digitális tartalmat helyez el a valós világ tárgyain. Eddig főként mobiljátékokban, például a Pokemon Go-ban találkozhattunk vele, de ez csak a kezdet, mivel gyorsan trenddé válik számos iparágban. A Statista szerint 2025-re várhatóan 1,7 milliárd mobil AR-felhasználó lesz világszerte. Ez óriási piac azok számára, akik szeretnének a versenytársak elé kerülni!

7 mobiltrend az affiliate marketingben 2025-ben Forrás: Dent Reality

Az AR egyik oka, hogy ennyire hatékony, a zökkenőmentes felhasználói élmény. Még az adatéhes marketingcsapatok is elismerik, hogy az AR jobb mobilélményt nyújt, mint a VR. A VR-ben teljesen egy digitális világba merül el a felhasználó, ahol szabadon mozoghat, de nem érhet hozzá semmihez. Az AR esetében azonban a felhasználók kapcsolatba léphetnek a digitális tartalmakkal – ez teljesen új szintje a vásárlói elköteleződésnek. Például amikor egy terméket néz online, akár a saját környezetében is megnézheti, rázoomolhat.

Az AR másik előnye, hogy növelheti a konverziókat, ha a vásárlók megnézhetik, hogyan mutatna egy termék a valóságban a saját eszközükkel. Valójában a fogyasztók 71%-a mondja, hogy gyakrabban vásárolna, ha használhatna AR-t. Például, ha valaki autót szeretne venni, ellátogat egy autószalonba, hogy kipróbáljon különböző modelleket. Sétálás közben egy kijelzőn akár AR-ben is láthat egy autómodellt. Ha elégedett a jármű kinézetével, akár a kormány gombjain keresztül is tesztelheti annak funkcióit. Az AR-rel olyan részleteket is át lehet adni, amelyeket egy hagyományos fotó nem tudna megmutatni. A kiterjesztett valóság segíthet a fogyasztóknak megalapozottabb döntéseket hozni, amely nagyobb elégedettséghez és ügyféllojalitáshoz vezet.

A VR-felhasználókkal szemben az AR-felhasználók már ismerik a technológiát az okostelefonjukon, így amikor a marketingszakemberek AR-t használnak a termékek reklámozásához, szélesebb közönséget érnek el. Ahhoz, hogy teljes mértékben kihasználjuk ezt a feltörekvő technológiát, valószínűleg az AR alapfunkcióvá válik sok mobil eszközben. Így mindenki számára elérhetővé válik, hogy digitális információkhoz jusson a fizikai világban.

A jövő rengeteg lehetőséget tartogat az AR számára. Nagy valószínűséggel, ha vagy amikor a mobil eszközök handsfree-vé válnak, lencséket hordhatunk majd, amelyek szenzorokkal vannak ellátva, és instrukciókat, útvonalakat, termékképeket vagy hirdetéseket jelenítenek meg a szemünk előtt, miközben végigsétálunk az utcán. Az AR-rel akár azonnal foglalhatunk repülőjegyet a reptéren, rendelhetünk élelmiszert, megnézhetjük az affiliate marketing promóciókat online, vagy akár számlákat is fizethetünk. Valóban, az AR saját alvalóságunkká válhat.

Metaverzum

A metaverzum egy teljesen új technológia, amely a virtuális valóság megvalósítására törekszik. A metaverzumban a kiterjesztett valóság, a virtuális valóság és a blokklánc ötvöződik a közösségi média koncepcióival, hogy interaktív tereket hozzon létre, amelyek a való világot utánozzák. A metaverzum lehetővé teszi, hogy a kiadók többplatformos élményeket hozzanak létre mobil, AR és más eszközökön. A blokklánc környezetben a játékok új univerzumokat és határtalan élményeket teremtenek, amelyek új világot formálnak – sőt, akár a mi világunkat is megváltoztatják! Akárcsak a Ready Player One filmben, online univerzumban élhetünk majd.

7 mobiltrend az affiliate marketingben 2025-ben Forrás: amknews.com

Ahogy korábban is említettük, a Metaverzumban az emberek ténylegesen bejárhatják a digitális környezetet. Más szóval, virtuálisan tölthetnek időt családdal, barátokkal, kollégákkal, ügyfelekkel, vásárlókkal, beszállítókkal, alvállalkozókkal, bankárokkal, befektetőkkel – bárhol is tartózkodjanak. A metaverzum ötlete milliónyi lehetőséget rejt magában. Képzelje el, hogy felvesz egy VR szemüveget, és meglátogathat múzeumokat, megcsodálhatja a világ csodáit, végigsétálhat az ókori Karthágó utcáin, vásárolhat egy virtuális boltban, vagy részt vehet egy virtuális megbeszélésen vagy konferencián. Az ilyen fejlesztések forradalmasítanák az üzleti kommunikációt, a közösségi kereskedelmet, az oktatást, a szórakoztatást, az utazást, a turizmust stb. Bár ez a legizgalmasabb közelgő trend, mivel végtelen lehetőségek rejlenek benne, csak találgatni tudunk, és várnunk kell, míg a technológia fejlődik és több információ elérhetővé válik. Ki tudja, lehet, hogy Mark Zuckerberg már kifejlesztette a technológiát, és csak egy megfizethetőbb VR szemüvegre vár, hogy a Metaverzuma elárassza a piacot, nem tíz év múlva, hanem már most. Már most is láthatjuk, hogy sok cég idő előtt csatlakozik a trendhez. Ha biztos akar lenni benne, hogy vállalkozása lépést tart a technológiai innovációkkal, folyamatosan figyelnie kell a fejlődést.

Összegzés

A jövő számos lehetőséget tartogat a mobilkereskedelem számára. Bizonyos dolgokat azonban nehéz megjósolni, például hogy ezek a technológiák hogyan formálják majd a jövőt, illetve hogyan hasznosíthatók különböző szektorokban. Még nem tudni, hogy a cégek ki tudják-e majd használni ezeket a feltörekvő technológiákat, vagy csak későn reagálnak, és lemaradásban lesznek. Függetlenül a jelenlegi állapottól, fontos szemmel tartani ezeket a trendeket, hogy cége megőrizze versenyelőnyét. Érdekes lesz látni, hogyan alakítják át a 2025-ös mobiltrendek az e-kereskedelmet.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az a Metaverzum?

A Metaverzum egy szimulált digitális világ, amely a kiterjesztett valóságot (AR), a virtuális valóságot (VR) és a blokkláncot használja, valamint közösségi média koncepciókat ötvözve nyújt gazdag felhasználói élményt.

Mit jelent a gamifikáció a marketingben?

A gamifikációs marketing egy olyan technika, amely játékos elemeket épít be nem-játékos környezetbe, hogy növelje az elköteleződést és ösztönözze a felhasználókat bizonyos cselekvésekre.

Miért fontos a mobil marketing?

Mert a mobiltelefonok a leghatékonyabb eszközök a hirdetésre. Az ügyfelek jobban vigyáznak a mobil eszközeikre, mint a háziállataikra vagy családtagjaikra.

Mit jelent az ügyfélszerzés?

Az ügyfélszerzés azt a folyamatot jelenti, amely során új ügyfeleket szereznek meg, hogy megvásárolják a termékeit vagy szolgáltatásait.

Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.

Lucia Halašková
Lucia Halašková
Tartalomszerkesztő

Maradjon élen az affiliate marketingben

Használja ki a legújabb mobiltrendeket, hogy maximalizálja affiliate marketing sikereit 2025-ben. Alakítsa át stratégiáját és növelje eredményeit.

Tudjon meg többet

Partner marketing trendek 2025-re
Partner marketing trendek 2025-re

Partner marketing trendek 2025-re

Olyan módszereket keresel, amelyekkel fejlesztheted a partner marketingedet 2025-ben? Ne keress tovább. Nézd meg a legjobb partner marketing trendeket 2025-re....

6 perc olvasás
AffiliateMarketing DigitalMarketing +4
Az affiliate marketing fejlődése: Mire számíthatunk 2025-ben
Az affiliate marketing fejlődése: Mire számíthatunk 2025-ben

Az affiliate marketing fejlődése: Mire számíthatunk 2025-ben

Ismerje meg az affiliate marketing jövőjét 2025-ben: az AI térnyerését, az influencer együttműködéseket, a fejlett attribúciós modelleket és a bevételnövelő str...

4 perc olvasás
AffiliateMarketing AI +3
A 35 legfontosabb affiliate marketing statisztika 2025-re
A 35 legfontosabb affiliate marketing statisztika 2025-re

A 35 legfontosabb affiliate marketing statisztika 2025-re

Fedezze fel a 35 legfontosabb affiliate marketing statisztikát 2025-re, amelyek segítenek kampányai optimalizálásában. Ismerje meg az iparági növekedést, az inf...

12 perc olvasás
AffiliateMarketing Statistics +5

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface