E-kereskedelem: Sikeres online vállalkozás építése
Az e-kereskedelem az áruk vagy szolgáltatások interneten keresztüli eladásának és vásárlásának módja. Tudjon meg többet róla és előnyeiről a cikkben....
Fedezze fel az e-kereskedelem logisztikáját formáló főbb trendeket, beleértve az automatizációt, a fulfillment szolgáltatásokat, a piaci konszolidációt, a decentralizációt, valamint a csomagautomaták és átvételi pontok térnyerését.
Az elmúlt években a logisztika az e-kereskedelmi piac egyik legjelentősebb és legdinamikusabban fejlődő szolgáltatási szektorává vált. A logisztikai folyamatok hatása az online kereskedelemre olyan jelentős, hogy ezt a szegmenst nem lehet elkülönítve vizsgálni az egész e-kereskedelmi iparágtól.
A 2020-as logisztikát tekintve jelentős növekedés várható az elektronikus kereskedelem logisztikai piacán az előző évekhez képest. A logisztikai cégeken áthaladó csomagmennyiség folyamatosan növekszik, ami lehetővé teszi számukra, hogy fejlesszék infrastruktúrájukat és tovább javítsák megoldásaikat. Szakértők szerint az e-kereskedelem, még válság idején is, évente 25%-kal nő (főként a nagy webáruházaknak köszönhetően). Egyre több online áruház – legyen szó nagyokról vagy kisebbekről – szervezi ki a logisztikát, mivel ez jövedelmező és erőforrásokat takarít meg számukra.
Napjainkban már elmondható, hogy a logisztikai iparág szabványosítottá vált a postai és könyvelési adatcserét, az új futárszolgáltatások megjelenését és még sok egyéb területet illetően. A piac most folyamatosan azon dolgozik, hogy az árukat a lehető legrövidebb idő alatt, minimális költséggel juttassa el az ügyfélhez, miközben kiküszöböli az ellátási lánc menedzsment problémáit.
A logisztikai szolgáltatások információs rendszerének fejlesztése előtérbe kerül. A vállalatok innovatív módszerekkel próbálják növelni üzletük hatékonyságát , és ez elsősorban az automatizáción keresztül lehetséges, amely az IT-területet is középpontba helyezi. Az ökoszisztéma kulcsfontosságú változásai között meg kell említeni, hogy az IT-összetevő új szegmensekkel bővült, mint például a raktárkezelés, a mobil dolgozók követése, a CMS modulok, az ügyfélinformációk és a szállítási megoldások automatizálása. Az IT egyre meghatározóbb szerepet játszik a logisztikai cégek túlélésében az internetes piacon.
A piac növekedést vár a speciális áruszegmensek – például készételek, amelyek szállítását a hűtőlánc-logisztika végzi, ékszerek, állateledel, valamint alkohol és gyógyszerek (kémiai logisztika) távoli értékesítése – terén. Az olyan nagy barkács- és bútoráruházak, mint az OBI, a Hoff vagy az IKEA online megjelenése a kiszervezési szolgáltatások fő növekedési motorja ebben a szegmensben. Ha kiszervezésről, azaz feladatok másokra bízásáról van szó, diákoknak ajánlott ez az oldal: edubirdie.com/essay-writing-services-reviews – ha valaki tanulmányi segítségre szorul.
A piac tovább konszolidálódik. Különböző kompetenciákkal rendelkező logisztikai cégek összefognak, hogy a vásárlók számára a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsák, függetlenül a szállítási módtól.
Fejlődnek a regionális logisztikai szolgáltatások; a nagy szereplők kisebb városokban is megnyitják elosztó központjaikat. Ez új szolgáltatást eredményez: régiók közötti szállítás a fővárosi átrakó pont megkerülésével.
A csomagautomaták vagy átvételi pontok hálózatán keresztüli kiszállítás egyre nagyobb jelentőségre tesz szert. 2016-ban a csomagautomaták mint az online kiskereskedelem független kiszállítási csatornája véglegesen konszolidálódtak. Az automata átvétel tapasztalatát már világszerte hatalmas számú online vásárló szerezte meg.
Ez a szállítási mód magasabb szolgáltatási szintet kínál, mint a hagyományos kiszállítási lehetőségek. A sorban állás hiánya és a meghosszabbított nyitvatartás a fő előnyök közé tartozik. Ráadásul a legtöbb csomagautomatában vagy átvételi ponton már lehetőség van bankkártyás vagy készpénzes fizetésre, emberi közreműködés nélkül.
A csomagautomaták és átvételi pontok a városok lakóövezeteinek és településeinek kereskedelmi infrastruktúrájának részévé válnak. Ezek az átvételi módok olcsók, könnyen használhatók, biztonságosak, és lehetővé teszik a rendelés átvételének pontosabb tervezését (nincs szükség futárra várni), ami nagyon fontos a netes vásárlók számára. Mivel a kiszállítás költsége az egyik legfontosabb tényező az áruház kiválasztásánál, a csomagautomatákon és átvételi pontokon keresztüli átvétel jelentős hatással lehet a webáruház eladásaira. Az ilyen átvételi módot választó vásárlók számának növekedése miatt a boltok tömegesen kezdtek csatlakozni az átvételi pontok hálózataihoz. Ez a trend 2016-ban indult el, és továbbra is növekedni fog.
A nagy webáruházak egyre több termékkategóriát kínálnak vásárlóiknak, fejlesztési stratégiájukat is erre építve. A logisztikai cégek arra kényszerülnek, hogy új termékkategóriák kézbesítését is megtanulják a piaci igények kielégítése érdekében.
A logisztikusok egyre inkább közvetítőként lépnek fel. Ez megkönnyíti az áruházak számára az együttműködést a beszállítókkal, szolgáltató cégekkel, és közösen több ügyfelet szerezhetnek, mint egyedül. Fontos, hogy a vállalatok ne csak logisztikai szolgáltatásokat (pl. pénzügy, marketing stb.) kínáljanak, hanem a szállítási szolgáltatásokat is továbbértékesítsék.
2018 az az év, amikor az e-kereskedelmi vállalatoknak saját szolgáltatásaik fejlesztésére, valamint a piac számára kényelmes és technológiai megoldások nyújtására kell koncentrálniuk. A futárszolgáltatások fejlődése, a csomagautomata- és átvételi ponthálózat bővülése, valamint a fulfillment elterjedése lehetővé teszi, hogy a logisztikai szolgáltatások elérhetőbbé váljanak, és teljes körű kontrollt biztosítsanak a nyújtott szolgáltatás minősége felett az e-kereskedelem területén.
A főbb trendek közé tartozik az ügyfélinterakciók automatizálása, a specializált fulfillment szolgáltatások fejlődése, a piac konszolidációja, a logisztika decentralizációja, valamint a csomagautomaták és átvételi pontok növekvő jelentősége.
Az automatizáció javítja a logisztika hatékonyságát, pontosságát és gyorsaságát, segítve a vállalatokat az információkezelésben, a raktári folyamatokban és a kiszállítási megoldásokban is.
Sandra Hayward egy e-kereskedelmi vállalkozó, aki saját online áruházat működtet, ahol szépségápolási termékeket értékesít. Üzleti mesterfokozatot szerzett a Massachusettsi Egyetemen, az Egyesült Államokban.
Fedezze fel az innovatív trendeket és megoldásokat, amelyekkel egyszerűsítheti e-kereskedelmi logisztikáját, automatizálhatja folyamatait és javíthatja ügyfelei elégedettségét.
Az e-kereskedelem az áruk vagy szolgáltatások interneten keresztüli eladásának és vásárlásának módja. Tudjon meg többet róla és előnyeiről a cikkben....
Webáruházat indítasz? Íme néhány tipp, amelyek segítenek az indulásban és abban, hogy versenyképes maradj a digitális térben.
Használd ki az otthon és kert iparág jelenlegi fellendülését ezekkel a hasznos affiliate marketing tippekkel. Ismerd meg, miért hatékony és költséghatékony módj...