Kulcsfontosságú trendek az e-kereskedelem logisztikájában

Kulcsfontosságú trendek az e-kereskedelem logisztikájában

Ecommerce Logistics Trends Automation

Az elmúlt években a logisztika az e-kereskedelmi piac egyik legjelentősebb és legdinamikusabban fejlődő szolgáltatási szektorává vált. A logisztikai folyamatok hatása az online kereskedelemre olyan jelentős, hogy ezt a szegmenst nem lehet elkülönítve vizsgálni az egész e-kereskedelmi iparágtól.

pap-blog-logistics-trends

A 2020-as logisztikát tekintve jelentős növekedés várható az elektronikus kereskedelem logisztikai piacán az előző évekhez képest. A logisztikai cégeken áthaladó csomagmennyiség folyamatosan növekszik, ami lehetővé teszi számukra, hogy fejlesszék infrastruktúrájukat és tovább javítsák megoldásaikat. Szakértők szerint az e-kereskedelem, még válság idején is, évente 25%-kal nő (főként a nagy webáruházaknak köszönhetően). Egyre több online áruház – legyen szó nagyokról vagy kisebbekről – szervezi ki a logisztikát, mivel ez jövedelmező és erőforrásokat takarít meg számukra.

Napjainkban már elmondható, hogy a logisztikai iparág szabványosítottá vált a postai és könyvelési adatcserét, az új futárszolgáltatások megjelenését és még sok egyéb területet illetően. A piac most folyamatosan azon dolgozik, hogy az árukat a lehető legrövidebb idő alatt, minimális költséggel juttassa el az ügyfélhez, miközben kiküszöböli az ellátási lánc menedzsment problémáit.

Főbb logisztikai trendek

Ügyfélinterakciók automatizálása

A logisztikai szolgáltatások információs rendszerének fejlesztése előtérbe kerül. A vállalatok innovatív módszerekkel próbálják növelni üzletük hatékonyságát , és ez elsősorban az automatizáción keresztül lehetséges, amely az IT-területet is középpontba helyezi. Az ökoszisztéma kulcsfontosságú változásai között meg kell említeni, hogy az IT-összetevő új szegmensekkel bővült, mint például a raktárkezelés, a mobil dolgozók követése, a CMS modulok, az ügyfélinformációk és a szállítási megoldások automatizálása. Az IT egyre meghatározóbb szerepet játszik a logisztikai cégek túlélésében az internetes piacon.

Fulfillment szolgáltatások és specializált kiszállítás fejlesztése

A piac növekedést vár a speciális áruszegmensek – például készételek, amelyek szállítását a hűtőlánc-logisztika végzi, ékszerek, állateledel, valamint alkohol és gyógyszerek (kémiai logisztika) távoli értékesítése – terén. Az olyan nagy barkács- és bútoráruházak, mint az OBI, a Hoff vagy az IKEA online megjelenése a kiszervezési szolgáltatások fő növekedési motorja ebben a szegmensben. Ha kiszervezésről, azaz feladatok másokra bízásáról van szó, diákoknak ajánlott ez az oldal: edubirdie.com/essay-writing-services-reviews – ha valaki tanulmányi segítségre szorul.

A piac konszolidációja

A piac tovább konszolidálódik. Különböző kompetenciákkal rendelkező logisztikai cégek összefognak, hogy a vásárlók számára a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsák, függetlenül a szállítási módtól.

A logisztika decentralizációja

Fejlődnek a regionális logisztikai szolgáltatások; a nagy szereplők kisebb városokban is megnyitják elosztó központjaikat. Ez új szolgáltatást eredményez: régiók közötti szállítás a fővárosi átrakó pont megkerülésével.

Csomagautomaták és átvételi pontok

A csomagautomaták vagy átvételi pontok hálózatán keresztüli kiszállítás egyre nagyobb jelentőségre tesz szert. 2016-ban a csomagautomaták mint az online kiskereskedelem független kiszállítási csatornája véglegesen konszolidálódtak. Az automata átvétel tapasztalatát már világszerte hatalmas számú online vásárló szerezte meg.

Ez a szállítási mód magasabb szolgáltatási szintet kínál, mint a hagyományos kiszállítási lehetőségek. A sorban állás hiánya és a meghosszabbított nyitvatartás a fő előnyök közé tartozik. Ráadásul a legtöbb csomagautomatában vagy átvételi ponton már lehetőség van bankkártyás vagy készpénzes fizetésre, emberi közreműködés nélkül.

A csomagautomaták és átvételi pontok a városok lakóövezeteinek és településeinek kereskedelmi infrastruktúrájának részévé válnak. Ezek az átvételi módok olcsók, könnyen használhatók, biztonságosak, és lehetővé teszik a rendelés átvételének pontosabb tervezését (nincs szükség futárra várni), ami nagyon fontos a netes vásárlók számára. Mivel a kiszállítás költsége az egyik legfontosabb tényező az áruház kiválasztásánál, a csomagautomatákon és átvételi pontokon keresztüli átvétel jelentős hatással lehet a webáruház eladásaira. Az ilyen átvételi módot választó vásárlók számának növekedése miatt a boltok tömegesen kezdtek csatlakozni az átvételi pontok hálózataihoz. Ez a trend 2016-ban indult el, és továbbra is növekedni fog.

pap-blog-parcel-automats

A nagy webáruházak egyre több termékkategóriát kínálnak vásárlóiknak, fejlesztési stratégiájukat is erre építve. A logisztikai cégek arra kényszerülnek, hogy új termékkategóriák kézbesítését is megtanulják a piaci igények kielégítése érdekében.

A logisztikusok egyre inkább közvetítőként lépnek fel. Ez megkönnyíti az áruházak számára az együttműködést a beszállítókkal, szolgáltató cégekkel, és közösen több ügyfelet szerezhetnek, mint egyedül. Fontos, hogy a vállalatok ne csak logisztikai szolgáltatásokat (pl. pénzügy, marketing stb.) kínáljanak, hanem a szállítási szolgáltatásokat is továbbértékesítsék.

2018 az az év, amikor az e-kereskedelmi vállalatoknak saját szolgáltatásaik fejlesztésére, valamint a piac számára kényelmes és technológiai megoldások nyújtására kell koncentrálniuk. A futárszolgáltatások fejlődése, a csomagautomata- és átvételi ponthálózat bővülése, valamint a fulfillment elterjedése lehetővé teszi, hogy a logisztikai szolgáltatások elérhetőbbé váljanak, és teljes körű kontrollt biztosítsanak a nyújtott szolgáltatás minősége felett az e-kereskedelem területén.

Gyakran ismételt kérdések

Melyek az e-kereskedelmi logisztika kulcstrendjei?

A főbb trendek közé tartozik az ügyfélinterakciók automatizálása, a specializált fulfillment szolgáltatások fejlődése, a piac konszolidációja, a logisztika decentralizációja, valamint a csomagautomaták és átvételi pontok növekvő jelentősége.

Miért fontos az automatizáció az e-kereskedelmi logisztikában?

Az automatizáció javítja a logisztika hatékonyságát, pontosságát és gyorsaságát, segítve a vállalatokat az információkezelésben, a raktári folyamatokban és a kiszállítási megoldásokban is.

Sandra Hayward egy e-kereskedelmi vállalkozó, aki saját online áruházat működtet, ahol szépségápolási termékeket értékesít. Üzleti mesterfokozatot szerzett a Massachusettsi Egyetemen, az Egyesült Államokban.

Sandra Hayward
Sandra Hayward
Vendégszerző

Optimalizálja e-kereskedelmi logisztikáját

Fedezze fel az innovatív trendeket és megoldásokat, amelyekkel egyszerűsítheti e-kereskedelmi logisztikáját, automatizálhatja folyamatait és javíthatja ügyfelei elégedettségét.

Tudjon meg többet

E-kereskedelem: Sikeres online vállalkozás építése

E-kereskedelem: Sikeres online vállalkozás építése

Az e-kereskedelem az áruk vagy szolgáltatások interneten keresztüli eladásának és vásárlásának módja. Tudjon meg többet róla és előnyeiről a cikkben....

6 perc olvasás
E-Commerce OnlineBusiness +3
23 tipp egy sikeres online áruház létrehozásához
23 tipp egy sikeres online áruház létrehozásához

23 tipp egy sikeres online áruház létrehozásához

Webáruházat indítasz? Íme néhány tipp, amelyek segítenek az indulásban és abban, hogy versenyképes maradj a digitális térben.

11 perc olvasás
Ecommerce OnlineStore +6
Miért érdemes affiliate marketinget használni otthon és kert témában?
Miért érdemes affiliate marketinget használni otthon és kert témában?

Miért érdemes affiliate marketinget használni otthon és kert témában?

Használd ki az otthon és kert iparág jelenlegi fellendülését ezekkel a hasznos affiliate marketing tippekkel. Ismerd meg, miért hatékony és költséghatékony módj...

12 perc olvasás
AffiliateMarketing HomeAndGarden +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface