
14 landing oldal optimalizálási tipp, amivel az egekbe emelheted a konverzióidat
Ismerd meg azt a 14 hatékony landing oldal optimalizálási tippet, amelyekkel növelheted konverzióidat a Post Affiliate Pro segítségével. Tanuld meg, hogyan kész...
Fedezd fel a 8 legjobb gyakorlatot, amellyel növelheted affiliate weboldalad UX-ét: gyorsaság, navigáció, CTA-k és mobil optimalizálás a magasabb konverziókért.
Egy sikeres affiliate vállalkozás alapja a vásárlók számára nyújtott érték – a megfelelő termékek kiválasztásától a vonzó és intuitív élményig. A megoldás egy olyan weboldal, amely egyszerűvé teszi a navigációt és az interakciót a látogatók számára.
Ha affiliate marketing programjaidat és weboldalaidat a felhasználók szemszögéből tervezed, az a legjobb módja annak, hogy jó felhasználói élményt (UX) nyújts és növeld a konverziókat. Összegyűjtöttünk néhány jól bevált tippet, amelyek segítenek kitűnni a versenytársak közül és javítani az affiliate weboldalad UX-ét. De először nézzük meg, mit is jelent a UX, és miért olyan fontos.
A UX, azaz a felhasználói élmény, minden kapcsolatot magában foglal a vállalkozásoddal és termékeddel. Ez minden sikeres marketingstratégia kulcseleme. Ide tartozik minden csatorna, amelyet egy vállalat a vásárlókkal való kapcsolattartásra használ – a termékről való első hallástól kezdve egészen a vásárlás utáni ügyfélszolgálatig .
A felhasználói élmény tervezése során olyan folyamatokat kell kialakítani, amelyek jelentőségteljes és releváns digitális terméket nyújtanak, amely örömet szerez a felhasználóknak, miközben üzleti célokat szolgál. Segít arra koncentrálni, mire van szüksége és mit szeretne az ügyfeled, illetve hogyan lehet a terméked UX-ét az ő javukra fejleszteni.
Egy affiliate weboldal pozitív felhasználói élményének ki kell elégítenie egy adott felhasználó igényét abban a speciális helyzetben, amikor a terméket használja. Természetesen ezek az igények weboldalanként eltérhetnek, azonban a UX tervezése során mindig azonosítani kell a legfontosabb feladatokat minden felhasználótípus számára, és az adott felhasználói útvonalra és élményre kell szabni a designt.
Az affiliate weboldaladnak hasznosnak és vonzónak kell lennie. Amikor időt szánsz a weboldalad UX-ének tökéletesítésére, az segít a márkahűség kialakításában a meglévő ügyfelek körében, új érdeklődőket vonz és konvertál, valamint növeli a bevételt.
Ez egyben remek lehetőség a versenyelőny megszerzésére is. Az affiliate marketing programokban a vizuális megjelenés gyakran nem kap elég figyelmet, így sok affiliate weboldal rendezetlen és nehezen átlátható. Ha időt szánsz a jó UX kialakítására, biztosíthatod, hogy megelőzd a versenytársakat.
Bár az affiliate weboldal vizuális része nagyban hozzájárul a felhasználói élményhez, jól hangolt affiliate menedzsment nélkül nem lesz igazi vásárlói siker. Bár sokféle módon tervezheted és követheted az affiliate marketing tevékenységeidet, az online eszközök a legegyszerűbb és leghatékonyabb megoldást jelentik.
Az olyan affiliate marketing szoftverek, mint a Post Affiliate Pro , segítenek az affiliate marketingszakembereknek az affiliate programok felépítésében, nyomon követésében és a hálózat kezelésében. A jól meghatározott célok és mérhető eredmények rendben tartása alapfeltétele a pozitív UX-nek.
A gyenge felhasználói élmény olyan, mintha egy lyukas vödörrel próbálnál vizet meríteni. Szivárgás léphet fel, ami mind a terméket, mind a vállalkozást károsítja. Ennek eredményeként a felhasználók lehet, hogy nem látják a termék előnyeit vagy képességeit a weboldaladon. Ez gyakran frusztrált ügyfelekhez, magas visszafordulási arányhoz, alacsony konverzióhoz és az affiliate weboldal bevételének csökkenéséhez vezet.
Az üzleted csak akkor fog új ügyfeleket konvertálni, ha a felhasználó szemszögéből tervezed meg a terméket, és az élményt az ügyfél elvárásaihoz igazítod.
Többféle megközelítés is létezik az affiliate weboldalad UX-ének javítására. Ilyen például az ügyfélinterakciók finomítása, a navigáció fejlesztése, a súrlódási pontok eltávolítása, valamint az egyes feladatok végrehajtásához szükséges lépések minimalizálása. A cikk további részében bemutatunk 8 konkrét lépést, melyeket már ma megtehetsz az affiliate weboldalad UX-ének jelentős javítása érdekében.
Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy javítsd affiliate termékoldalad megjelenését, ha több üres teret alkalmazol. A megfelelő mennyiségű üres tér lehetővé teszi, hogy a weboldalad “lélegezzen” és kifinomultabbnak tűnjön. Emellett az üres tér segít a látogatónak a legfontosabb információkra koncentrálni.
Természetesen minden oldalon meg kell találni az egyensúlyt a közlendők fontossága között, ami sok kutatást és odafigyelést igényel. Az egyik legfontosabb dolog, amit tudnod kell, hogy az információkat fontossági sorrendben, hierarchiában kell elhelyezni.
Így javíthatod weboldalad UX-ét üres térrel:
Az emberek zömmel vizuális lények, mindig keresik azokat a jeleket, amelyek segítenek döntéseket hozni – legyen az bármilyen apró. Gondolj erre a weboldalad cselekvésre ösztönző gombja kinézetének és működésének meghatározásakor.
Az ügyfeleknek már megvannak azok a mentális modellek, amelyeket megszoktak. Szervezd a weboldalad ezekhez a modellekhez és elvárásokhoz igazodva, egyértelmű, jól látható, hangsúlyos CTA-kkal vezesd őket a kívánt műveletek felé. Használj cselekvést kifejező szavakat, például “Vásárlás most” vagy “Regisztráció”, hogy mind az első, mind a visszatérő látogatók tudják, hova kell kattintaniuk a vásárláshoz vagy kapcsolatfelvételhez az affiliate oldal tulajdonosával. Ne feledd, a cselekvésre ösztönző szavak tükrözzék a márkád hangvételét és stílusát, hogy hatékonyak és következetesek legyenek.
A CTA tervezésekor gondold át a színt, a mögötte álló pszichológiát és azt az érzést, amit szeretnél, hogy a felhasználó átéljen a gombra kattintva. A különböző színek különböző üzeneteket közvetítenek. Futtass A/B teszteket a weboldaladon eltérő színvariációkkal és üzenetekkel, hogy megtudd, mi működik legjobban a látogatóidnál.
A digitális világban a gyorsaság, pontosság és hatékonyság a siker záloga. Ha a weboldalad lassan tölt be, az jelentősen ronthatja a teljesítményét és az ügyfélélményt. Ha egy oldal túl lassan jelenik meg, a felhasználók valószínűleg elhagyják azt, és másik oldalon keresik az információt. Tanulmányok szerint az oldal-látogatók 90%-a a lassú betöltés miatt “pattan le”.
Az ideális betöltési idő 1-3 másodperc – minél gyorsabb, annál jobb.
Biztosítsd, hogy a látogatók gyorsan és hatékonyan elérjék a fő céljaikat anélkül, hogy sokat kellene várniuk a weboldal betöltésére. Az affiliate weboldalad UX-ének javításához kezdj tartalom-optimalizálási stratégiák bevezetésével – módosítsd a képeket, videókat, interaktív elemeket és bélyegképeket feltöltés előtt. A weboldal kompresszorok segítenek a betöltési sebesség növelésében.
Ingyenes online eszközök, mint például a Google Lighthouse és PageSpeed Insights funkciója segítenek tesztelni weboldalad betöltési sebességét és teljesítményét.
Kezdd a weboldalad információs architektúrájának és navigációs rendszerének megtervezését a felhasználók mentális modelljeit és viselkedését figyelembe véve. Így könnyen tudják majd, hol járnak a weboldalon, és hogyan találják meg a keresett információkat.
Gyors tippek az intuitívabb navigáció tervezéséhez:
A saját kutatás elengedhetetlen a UX fejlesztéséhez. Jobb, ha saját, a te piacodra és vállalkozásodra szabott kártyarendezéses adatokra támaszkodsz, mint ha más iparágak, sokszor ellenőrizhetetlen forrásból származó tanulmányait használnád.
A főoldal minden weboldal legfontosabb értékesítési pontja. Egy pillantás alatt el kell mondania a felhasználónak, hogy ki vagy és mivel foglalkozol. A főoldal UX-ének meg kell mutatnia a terméked értékét precíz megfogalmazással, képekkel és egyszerű útvonallal, amely elmagyarázza, hogyan segíthet a terméked a vásárlók életének javításában.
Törölj minden felesleges információt, ne hagyj teret a félreértéseknek. Magyarázd el a terméked előnyeit, emeld ki a problémákat, amelyekkel a felhasználók szembesültek, mielőtt téged választottak. Helyezd el a fő termékjellemzőket vagy megoldásokat a főoldalon, hogy a felhasználók azonnal elérhessék őket.
Ahogy egyre több ügyfelet konvertálsz, megtanulod, számukra mi a legfontosabb. Így a főoldalad UX-ét ügyfélvisszajelzések és tapasztalatok alapján tovább fejlesztheted.
Teszteld a weboldalad használhatóságát valódi felhasználókkal, hogy feltárd a fejlesztési lehetőségeket, és lásd, hogyan viselkednek és reagálnak használat közben.
A usability tesztekből származó tapasztalatok segítenek finomítani az ügyfélinterakciókat, csökkenteni a súrlódási pontokat, és minimalizálni a szükséges lépések számát bizonyos feladatok elvégzéséhez. Usability tesztelő eszközök online, automatizált folyamatként is képesek elvégezni a tesztelést. Ezek a szoftverek akár szűrni is tudják a tesztek eredményeit, hogy csak a lényeges, feldolgozott adatokkal dolgozz, ne kelljen mindent egyesével átnézned.
Általános stock fotók használata nem jó ötlet, mert a látogató valószínűleg már másutt is látta őket, így az nem következetes a márkáddal. Ha a látogatók negatív érzést társítanak a márkádhoz, azt nehéz lesz levetkőzni. Ha valódi termékképeket és promóciós anyagokat használsz, az bizalmat és márkahűséget épít, emelve a konverziókat az eredetiség és hitelesség révén.
A termékképek segítenek kapcsolatot teremteni a felhasználó és márkád között.
A márkáddal egyező képek közvetíthetik a márkád, szolgáltatásaid, termékeid üzenetét, miközben szakértelmet és bizalmat sugallnak. A termékképeknek egyértelműen kell szólniuk a leendő ügyfelekhez. Használd tudatosan a képeket, helyezd el őket úgy a weboldalon, hogy javítsák a teljes felhasználói élményt.
Ahogy a technológia fejlődik, egyre többen fordulnak mobil eszközökhöz, például okostelefonokhoz és tabletekhez az internet eléréséhez. A kisebb kijelzős kézi eszközök közelebb hozzák a márkákat a felhasználókhoz, ezért a weboldalad legyen mobilbarát és könnyen navigálható bármilyen eszközön. A UX designereknek törekedniük kell arra, hogy megfeleljenek a mobilos böngészési elvárásoknak, hiszen így nagyobb eséllyel lesz sikeres az affiliate mobil marketing .
A Google a közelmúltban elkezdte büntetni azokat az oldalakat, amelyek nincsenek optimalizálva keresőre és mobilra, így még fontosabbá vált a reszponzivitás. Teszteld a weboldal használhatóságát mobilon és asztali gépen is, hiszen a mobilos felhasználóknak más igényeik vannak. Külön fülek, könnyebben olvasható szöveg és egyszerűbb elrendezés – néhány lehetséges változtatás, amit érdemes lehet bevezetned a jobb felhasználói elégedettségért a mobil látogatók körében.
A weboldalaknak ösztönözniük kell a felhasználók aktivitását és a termékhasználatot, a felhasználóknak pedig gördülékeny élményben kell részesülniük. Tedd egyszerűvé, hogy ügyfeleid gyorsan felismerjék a terméked értékét és könnyen használhassák azt. Fektess energiát abba, hogy mélyebben megértsd az ügyfélútvonalakat, és azonosítsd, mely folyamatok működnek, és mely narratívák nem felelnek meg a felhasználók valós igényeinek. Ezután fejleszd az affiliate weboldalad UX-ét a fent bemutatott tippek segítségével, és figyeld, ahogy nőnek az eladásaid.
Az affiliate marketing programjaidhoz könnyedén készíthetsz weboldalt az interneten elérhető népszerű ingyenes weboldalkészítőkkel, mint például a Wix, Squarespace, Webflow és mások. Gondolj a mobilhasználókra is! Ügyelj rá, hogy weboldalad minden oldala mobiloptimalizált legyen, mert ez emeli SEO értékelésedet és javítja az értékesítési folyamatot.
A UX kulcsfontosságú az affiliate marketing stratégiád sikeréhez. Ez az alapja minden marketing tevékenységnek, hiszen segít a felhasználók megszerzésében és megtartásában, ami közvetlenül befolyásolja a konverziós arányokat. Ha nincs elegendő konverzió, az alacsony jutalékokat eredményez.
Először válassz ki egy piaci rést, és győződj meg róla, hogy vannak affiliate lehetőségek. Ezután válassz tartalomkezelő platformot, mint például a WordPress, Wix vagy Squarespace. Következő lépésként keress affiliate programokat, amelyekhez csatlakozhatsz, és iratkozz fel egy affiliate nyomkövető rendszerre, például a Post Affiliate Pro-ra. Miután minden be van állítva, kezdheted a weboldalad létrehozását, ügyelve arra, hogy a SEO és a UX is rendben legyen. Végül, amikor már működik az oldal, fókuszálj a minőségi tartalom készítésére és annak több csatornán történő terjesztésére.
A UX-élménytervező és tartalomíró az UXtweak UX-kutatási platformnál. Exon számára fontos a design thinking, az átláthatóság és az együttműködés, valamint képes egy terméket a koncepciótól a bevezetésig eljuttatni.
Alkalmazd ezeket a szakértői UX tippeket, hogy növeld affiliate weboldalad teljesítményét, fokozd a vásárlói elégedettséget és növeld a konverziókat.
Ismerd meg azt a 14 hatékony landing oldal optimalizálási tippet, amelyekkel növelheted konverzióidat a Post Affiliate Pro segítségével. Tanuld meg, hogyan kész...
Tudd meg, miért nem konvertálnak a felhasználóid, és ismerj meg gyakorlati megoldásokat a PropellerAds segítségével. Ez az átfogó videó feltárja az alacsony kon...
Tudod, mennyire függsz az affiliáltjaidtól. Nézd meg ezeket a tippeket, hogyan hozhatod ki a legtöbbet az affiliate piacodból, és hogyan érheted el, hogy tovább...