8 tipp az affiliate weboldalad UX-ének javításához

8 tipp az affiliate weboldalad UX-ének javításához

AffiliateMarketing UX WebsiteOptimization ConversionRate

Egy sikeres affiliate vállalkozás alapja a vásárlók számára nyújtott érték – a megfelelő termékek kiválasztásától a vonzó és intuitív élményig. A megoldás egy olyan weboldal, amely egyszerűvé teszi a navigációt és az interakciót a látogatók számára.

Ha affiliate marketing programjaidat és weboldalaidat a felhasználók szemszögéből tervezed, az a legjobb módja annak, hogy jó felhasználói élményt (UX) nyújts és növeld a konverziókat. Összegyűjtöttünk néhány jól bevált tippet, amelyek segítenek kitűnni a versenytársak közül és javítani az affiliate weboldalad UX-ét. De először nézzük meg, mit is jelent a UX, és miért olyan fontos.

Mi az a felhasználói élmény?

A UX, azaz a felhasználói élmény, minden kapcsolatot magában foglal a vállalkozásoddal és termékeddel. Ez minden sikeres marketingstratégia kulcseleme. Ide tartozik minden csatorna, amelyet egy vállalat a vásárlókkal való kapcsolattartásra használ – a termékről való első hallástól kezdve egészen a vásárlás utáni ügyfélszolgálatig .

A felhasználói élmény tervezése során olyan folyamatokat kell kialakítani, amelyek jelentőségteljes és releváns digitális terméket nyújtanak, amely örömet szerez a felhasználóknak, miközben üzleti célokat szolgál. Segít arra koncentrálni, mire van szüksége és mit szeretne az ügyfeled, illetve hogyan lehet a terméked UX-ét az ő javukra fejleszteni.

Miért fontos a jó UX egy affiliate weboldalon?

Egy affiliate weboldal pozitív felhasználói élményének ki kell elégítenie egy adott felhasználó igényét abban a speciális helyzetben, amikor a terméket használja. Természetesen ezek az igények weboldalanként eltérhetnek, azonban a UX tervezése során mindig azonosítani kell a legfontosabb feladatokat minden felhasználótípus számára, és az adott felhasználói útvonalra és élményre kell szabni a designt.

Az affiliate weboldaladnak hasznosnak és vonzónak kell lennie. Amikor időt szánsz a weboldalad UX-ének tökéletesítésére, az segít a márkahűség kialakításában a meglévő ügyfelek körében, új érdeklődőket vonz és konvertál, valamint növeli a bevételt.

Ez egyben remek lehetőség a versenyelőny megszerzésére is. Az affiliate marketing programokban a vizuális megjelenés gyakran nem kap elég figyelmet, így sok affiliate weboldal rendezetlen és nehezen átlátható. Ha időt szánsz a jó UX kialakítására, biztosíthatod, hogy megelőzd a versenytársakat.

Bár az affiliate weboldal vizuális része nagyban hozzájárul a felhasználói élményhez, jól hangolt affiliate menedzsment nélkül nem lesz igazi vásárlói siker. Bár sokféle módon tervezheted és követheted az affiliate marketing tevékenységeidet, az online eszközök a legegyszerűbb és leghatékonyabb megoldást jelentik.

Az olyan affiliate marketing szoftverek, mint a Post Affiliate Pro , segítenek az affiliate marketingszakembereknek az affiliate programok felépítésében, nyomon követésében és a hálózat kezelésében. A jól meghatározott célok és mérhető eredmények rendben tartása alapfeltétele a pozitív UX-nek.

Difference between tracking software and network software

Hogyan befolyásolja a rossz UX a konverziókat?

A gyenge felhasználói élmény olyan, mintha egy lyukas vödörrel próbálnál vizet meríteni. Szivárgás léphet fel, ami mind a terméket, mind a vállalkozást károsítja. Ennek eredményeként a felhasználók lehet, hogy nem látják a termék előnyeit vagy képességeit a weboldaladon. Ez gyakran frusztrált ügyfelekhez, magas visszafordulási arányhoz, alacsony konverzióhoz és az affiliate weboldal bevételének csökkenéséhez vezet.

Az üzleted csak akkor fog új ügyfeleket konvertálni, ha a felhasználó szemszögéből tervezed meg a terméket, és az élményt az ügyfél elvárásaihoz igazítod.

Többféle megközelítés is létezik az affiliate weboldalad UX-ének javítására. Ilyen például az ügyfélinterakciók finomítása, a navigáció fejlesztése, a súrlódási pontok eltávolítása, valamint az egyes feladatok végrehajtásához szükséges lépések minimalizálása. A cikk további részében bemutatunk 8 konkrét lépést, melyeket már ma megtehetsz az affiliate weboldalad UX-ének jelentős javítása érdekében.

8 UX legjobb gyakorlat az affiliate weboldaladhoz

1. Használj több üres teret

Az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy javítsd affiliate termékoldalad megjelenését, ha több üres teret alkalmazol. A megfelelő mennyiségű üres tér lehetővé teszi, hogy a weboldalad “lélegezzen” és kifinomultabbnak tűnjön. Emellett az üres tér segít a látogatónak a legfontosabb információkra koncentrálni.

Természetesen minden oldalon meg kell találni az egyensúlyt a közlendők fontossága között, ami sok kutatást és odafigyelést igényel. Az egyik legfontosabb dolog, amit tudnod kell, hogy az információkat fontossági sorrendben, hierarchiában kell elhelyezni.

Így javíthatod weboldalad UX-ét üres térrel:

  • Növeld a sorközt a másodlagos/szövegtörzs szövegek esetében
  • Hosszabb szövegrészeknél bal és jobb oldalon is növeld az üres teret, így az olvasók nem fáradnak el, könnyebben befogadják az információt
  • Képeket helyezz a szövegblokk fölé, alá vagy akár a szöveg közé
  • Csoportosítsd az összetartozó elemeket
Landing page Post Affiliate Pro

2. Tedd láthatóvá a CTA-kat

Az emberek zömmel vizuális lények, mindig keresik azokat a jeleket, amelyek segítenek döntéseket hozni – legyen az bármilyen apró. Gondolj erre a weboldalad cselekvésre ösztönző gombja kinézetének és működésének meghatározásakor.

Az ügyfeleknek már megvannak azok a mentális modellek, amelyeket megszoktak. Szervezd a weboldalad ezekhez a modellekhez és elvárásokhoz igazodva, egyértelmű, jól látható, hangsúlyos CTA-kkal vezesd őket a kívánt műveletek felé. Használj cselekvést kifejező szavakat, például “Vásárlás most” vagy “Regisztráció”, hogy mind az első, mind a visszatérő látogatók tudják, hova kell kattintaniuk a vásárláshoz vagy kapcsolatfelvételhez az affiliate oldal tulajdonosával. Ne feledd, a cselekvésre ösztönző szavak tükrözzék a márkád hangvételét és stílusát, hogy hatékonyak és következetesek legyenek.

A CTA tervezésekor gondold át a színt, a mögötte álló pszichológiát és azt az érzést, amit szeretnél, hogy a felhasználó átéljen a gombra kattintva. A különböző színek különböző üzeneteket közvetítenek. Futtass A/B teszteket a weboldaladon eltérő színvariációkkal és üzenetekkel, hogy megtudd, mi működik legjobban a látogatóidnál.

3. Optimalizáld a weboldal betöltési sebességét

A digitális világban a gyorsaság, pontosság és hatékonyság a siker záloga. Ha a weboldalad lassan tölt be, az jelentősen ronthatja a teljesítményét és az ügyfélélményt. Ha egy oldal túl lassan jelenik meg, a felhasználók valószínűleg elhagyják azt, és másik oldalon keresik az információt. Tanulmányok szerint az oldal-látogatók 90%-a a lassú betöltés miatt “pattan le”.

Az ideális betöltési idő 1-3 másodperc – minél gyorsabb, annál jobb.

Page loading time Forrás

Biztosítsd, hogy a látogatók gyorsan és hatékonyan elérjék a fő céljaikat anélkül, hogy sokat kellene várniuk a weboldal betöltésére. Az affiliate weboldalad UX-ének javításához kezdj tartalom-optimalizálási stratégiák bevezetésével – módosítsd a képeket, videókat, interaktív elemeket és bélyegképeket feltöltés előtt. A weboldal kompresszorok segítenek a betöltési sebesség növelésében.

Ingyenes online eszközök, mint például a Google Lighthouse és PageSpeed Insights funkciója segítenek tesztelni weboldalad betöltési sebességét és teljesítményét.

PageSpeed product page Forrás

4. Legyen a navigáció intuitív

Kezdd a weboldalad információs architektúrájának és navigációs rendszerének megtervezését a felhasználók mentális modelljeit és viselkedését figyelembe véve. Így könnyen tudják majd, hol járnak a weboldalon, és hogyan találják meg a keresett információkat.

Gyors tippek az intuitívabb navigáció tervezéséhez:

  • Márkalogó: A weboldalad logója legyen belső link a főoldalra. A felhasználók minden pontból könnyen visszatalálhassanak a kezdőlapra.
  • Címsorok: Minden címsor tartalmazzon a felhasználó számára lényeges információt, és legyen jól látható, egyértelmű.
  • URL: Használd a weboldalad URL-jét, hogy felfedd az információs architektúra egy részét, ezzel is kontextust adva a tartalomnak.
  • Morzsa navigáció: Használj morzsákat, hogy strukturáld a fontos információkat az oldalon. Így a felhasználók gyorsan és egyszerűen átláthatják és elérhetik a tartalmakat.
  • UX kutatás: Végezhetsz kutatást például kártyarendezéssel vagy fa-teszteléssel is, hogy jobban megértsd, a felhasználók hogyan várják el a weboldalad felépítését.

A saját kutatás elengedhetetlen a UX fejlesztéséhez. Jobb, ha saját, a te piacodra és vállalkozásodra szabott kártyarendezéses adatokra támaszkodsz, mint ha más iparágak, sokszor ellenőrizhetetlen forrásból származó tanulmányait használnád.

5. Mutasd meg a fő kategóriákat a főoldalon

A főoldal minden weboldal legfontosabb értékesítési pontja. Egy pillantás alatt el kell mondania a felhasználónak, hogy ki vagy és mivel foglalkozol. A főoldal UX-ének meg kell mutatnia a terméked értékét precíz megfogalmazással, képekkel és egyszerű útvonallal, amely elmagyarázza, hogyan segíthet a terméked a vásárlók életének javításában.

Post Affiliate Pro home page Forrás

Törölj minden felesleges információt, ne hagyj teret a félreértéseknek. Magyarázd el a terméked előnyeit, emeld ki a problémákat, amelyekkel a felhasználók szembesültek, mielőtt téged választottak. Helyezd el a fő termékjellemzőket vagy megoldásokat a főoldalon, hogy a felhasználók azonnal elérhessék őket.

Ahogy egyre több ügyfelet konvertálsz, megtanulod, számukra mi a legfontosabb. Így a főoldalad UX-ét ügyfélvisszajelzések és tapasztalatok alapján tovább fejlesztheted.

6. Végez usability tesztet

Teszteld a weboldalad használhatóságát valódi felhasználókkal, hogy feltárd a fejlesztési lehetőségeket, és lásd, hogyan viselkednek és reagálnak használat közben.

A usability tesztekből származó tapasztalatok segítenek finomítani az ügyfélinterakciókat, csökkenteni a súrlódási pontokat, és minimalizálni a szükséges lépések számát bizonyos feladatok elvégzéséhez. Usability tesztelő eszközök online, automatizált folyamatként is képesek elvégezni a tesztelést. Ezek a szoftverek akár szűrni is tudják a tesztek eredményeit, hogy csak a lényeges, feldolgozott adatokkal dolgozz, ne kelljen mindent egyesével átnézned.

7. Használj termékképeket

Általános stock fotók használata nem jó ötlet, mert a látogató valószínűleg már másutt is látta őket, így az nem következetes a márkáddal. Ha a látogatók negatív érzést társítanak a márkádhoz, azt nehéz lesz levetkőzni. Ha valódi termékképeket és promóciós anyagokat használsz, az bizalmat és márkahűséget épít, emelve a konverziókat az eredetiség és hitelesség révén.

A termékképek segítenek kapcsolatot teremteni a felhasználó és márkád között.

Effortless affiliate campaigns​ with Post Affiliate Pro Post Affiliate Pro reports

A márkáddal egyező képek közvetíthetik a márkád, szolgáltatásaid, termékeid üzenetét, miközben szakértelmet és bizalmat sugallnak. A termékképeknek egyértelműen kell szólniuk a leendő ügyfelekhez. Használd tudatosan a képeket, helyezd el őket úgy a weboldalon, hogy javítsák a teljes felhasználói élményt.

8. Optimalizálj mobilra

Ahogy a technológia fejlődik, egyre többen fordulnak mobil eszközökhöz, például okostelefonokhoz és tabletekhez az internet eléréséhez. A kisebb kijelzős kézi eszközök közelebb hozzák a márkákat a felhasználókhoz, ezért a weboldalad legyen mobilbarát és könnyen navigálható bármilyen eszközön. A UX designereknek törekedniük kell arra, hogy megfeleljenek a mobilos böngészési elvárásoknak, hiszen így nagyobb eséllyel lesz sikeres az affiliate mobil marketing .

A Google a közelmúltban elkezdte büntetni azokat az oldalakat, amelyek nincsenek optimalizálva keresőre és mobilra, így még fontosabbá vált a reszponzivitás. Teszteld a weboldal használhatóságát mobilon és asztali gépen is, hiszen a mobilos felhasználóknak más igényeik vannak. Külön fülek, könnyebben olvasható szöveg és egyszerűbb elrendezés – néhány lehetséges változtatás, amit érdemes lehet bevezetned a jobb felhasználói elégedettségért a mobil látogatók körében.

Összegzés

A weboldalaknak ösztönözniük kell a felhasználók aktivitását és a termékhasználatot, a felhasználóknak pedig gördülékeny élményben kell részesülniük. Tedd egyszerűvé, hogy ügyfeleid gyorsan felismerjék a terméked értékét és könnyen használhassák azt. Fektess energiát abba, hogy mélyebben megértsd az ügyfélútvonalakat, és azonosítsd, mely folyamatok működnek, és mely narratívák nem felelnek meg a felhasználók valós igényeinek. Ezután fejleszd az affiliate weboldalad UX-ét a fent bemutatott tippek segítségével, és figyeld, ahogy nőnek az eladásaid.

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan lehet affiliate marketing weboldalt készíteni?

Az affiliate marketing programjaidhoz könnyedén készíthetsz weboldalt az interneten elérhető népszerű ingyenes weboldalkészítőkkel, mint például a Wix, Squarespace, Webflow és mások. Gondolj a mobilhasználókra is! Ügyelj rá, hogy weboldalad minden oldala mobiloptimalizált legyen, mert ez emeli SEO értékelésedet és javítja az értékesítési folyamatot.

Fontos a UX az affiliate marketingben?

A UX kulcsfontosságú az affiliate marketing stratégiád sikeréhez. Ez az alapja minden marketing tevékenységnek, hiszen segít a felhasználók megszerzésében és megtartásában, ami közvetlenül befolyásolja a konverziós arányokat. Ha nincs elegendő konverzió, az alacsony jutalékokat eredményez.

Hogyan kezdjek affiliate marketing weboldalba?

Először válassz ki egy piaci rést, és győződj meg róla, hogy vannak affiliate lehetőségek. Ezután válassz tartalomkezelő platformot, mint például a WordPress, Wix vagy Squarespace. Következő lépésként keress affiliate programokat, amelyekhez csatlakozhatsz, és iratkozz fel egy affiliate nyomkövető rendszerre, például a Post Affiliate Pro-ra. Miután minden be van állítva, kezdheted a weboldalad létrehozását, ügyelve arra, hogy a SEO és a UX is rendben legyen. Végül, amikor már működik az oldal, fókuszálj a minőségi tartalom készítésére és annak több csatornán történő terjesztésére.

A UX-élménytervező és tartalomíró az UXtweak UX-kutatási platformnál. Exon számára fontos a design thinking, az átláthatóság és az együttműködés, valamint képes egy terméket a koncepciótól a bevezetésig eljuttatni.

Exon Nkemchor
Exon Nkemchor
Vendégszerző

Javítsd az affiliate weboldalad UX-ét még ma

Alkalmazd ezeket a szakértői UX tippeket, hogy növeld affiliate weboldalad teljesítményét, fokozd a vásárlói elégedettséget és növeld a konverziókat.

Tudjon meg többet

Miért nem konvertálnak a felhasználóid, és hogyan javíthatod ezt?
Miért nem konvertálnak a felhasználóid, és hogyan javíthatod ezt?

Miért nem konvertálnak a felhasználóid, és hogyan javíthatod ezt?

Tudd meg, miért nem konvertálnak a felhasználóid, és ismerj meg gyakorlati megoldásokat a PropellerAds segítségével. Ez az átfogó videó feltárja az alacsony kon...

2 perc olvasás
ConversionOptimization AffiliateMarketing +3
Hogyan tartsd boldogan és motiváltan az affiliáltjaidat
Hogyan tartsd boldogan és motiváltan az affiliáltjaidat

Hogyan tartsd boldogan és motiváltan az affiliáltjaidat

Tudod, mennyire függsz az affiliáltjaidtól. Nézd meg ezeket a tippeket, hogyan hozhatod ki a legtöbbet az affiliate piacodból, és hogyan érheted el, hogy tovább...

8 perc olvasás
AffiliateMarketing AffiliateProgram +5

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface