Hogyan használd a felhasználói tartalmakat az eladások növelésére

Hogyan használd a felhasználói tartalmakat az eladások növelésére

Ecommerce UserGeneratedContent Sales Marketing

Egy e-kereskedelmi vállalkozás tulajdonosaként folyamatosan keresed, hogyan tudnád finomhangolni „pénztermelő” oldalaidat, hogy növeld azt a bizonyos konverziós arányt, illetve hogyan növelheted gyorsan az online értékesítéseidet. Pont ezért fordulnak sokan előbb-utóbb segítségért a felhasználói tartalomhoz.

Ebben a gyors tempójú, versenyképes üzleti világban a felhasználói tartalom jelentősen növelheti az eladási számaidat – különösen, ha eddig még nem használtad ki.

De mi is valójában a felhasználói tartalom, és milyen előnyökkel járhat a vállalkozásod számára? Olvass tovább, mert értékes magyarázatokat, esettanulmányokat és rengeteg példát mutatunk!

Mi az a felhasználói tartalom?

Ahogy a neve is sugallja, a felhasználói tartalom (UGC) minden olyan tartalom, amelyet a felhasználók vagy vásárlók készítenek. A felhasználók gyakran organikusan, különféle formában hoznak létre tartalmakat, amelyek bemutatják egy márka termékét vagy szolgáltatását, ellenszolgáltatás nélkül.

A márkák azonban tisztában vannak azzal, hogy az UGC nagyon erős marketingeszköz lehet, ezért gyakran szerveznek nyereményjátékokat vagy jótékonysági kampányokat, hogy ösztönözzék a felhasználókat kreatív, minőségi tartalom létrehozására.

A GoPro tökéletes példa erre. Ez a világszerte ismert cég akciókamerákat és kiegészítőket gyárt, emellett kalandsport-eseményeket szponzorál, és támogatja a kalandtartalom-készítőket. Az alábbi képen egy 2018-ban indított vírusos tartalom látható. A szabályok egyszerűek voltak: készíts kreatív videót a legújabb GoPro kamerával, töltsd fel YouTube-ra, és a leírásba tedd bele a #GoProMillionDollarChallenge taget. Több ezer felhasználó vett részt a versenyben, amely drasztikusan növelte a GoPro márkaismertségét.

GoPro Million Dollar Challenge példa

A HubSpot kutatást végzett a felhasználói tartalom hatásairól kulcsfontosságú mutatókra, például a konverziós arányra és a bevételre. Eredményeik szerint az emberek már nem bíznak úgy a vállalatokban, mint régen, ezért a cégeknek alkalmazkodniuk kell, és új utakat találni a bizalom növelésére.

HubSpot kutatás a vásárlói bizalomról

Mivel egyre inkább csökken az emberek bizalma a cégekben, fontos, hogy beépítsd a felhasználói tartalmat a vállalkozásodba, hogy lépést tarts a vásárlói igényekkel és a kiélezett versennyel.

Mielőtt továbbmennénk, nézzük meg, melyek a leggyakoribb UGC-típusok, amelyeket a vállalkozások „kihasználnak”:

  • Termék- vagy szolgáltatás-vélemények/ajánlások
  • Részletes értékelések a felhasználó saját/blogján
  • Közösségi média tartalom (képek, videók, influenszer marketing, nyereményjátékok, hozzászólások stb.)
  • Fórum- és vitabejegyzések
  • Felhasználói interjúk
  • Podcastok

Miért (és milyen előnyökkel) érdemes most bevezetni az UGC-t az e-kereskedelembe?

Most, hogy tudod, mi az a felhasználói tartalom és mit jelent, beszéljünk az előnyeiről!

De mielőtt rátérnénk ezekre, íme néhány érdekes statisztika:

  • A vásárlók 97%-a elolvassa a vállalatról szóló értékeléseket, mielőtt vásárolna
  • A felhasználók 90%-a szerint a pozitív termék- vagy szolgáltatás-vélemények pozitívan befolyásolják a vásárlási döntést
  • A felhasználók 86%-a szerint a végső döntésüket főként a negatív értékelések olvasása befolyásolta
  • A felhasználók 89%-a alaposan elolvassa a vállalat válaszait a véleményekre
  • A felhasználók 68%-a mindig ad visszajelzést a termékről vagy szolgáltatásról, ha megkérik rá

Nem nehéz észrevenni, hogy ezek a számok a felhasználói tartalom fontosságára mutatnak rá.

Íme a felhasználói tartalom főbb előnyei:

#1 Márkaismertség, hitelesség és bizalom növelése

Kinek hinnél inkább: egy barátod ajánl egy sportcipőt, vagy egy sportcipő-márka reklámjának? Az online vásárlók inkább bíznak az olyan emberekben, akik hasonló igényekkel, nézőponttal rendelkeznek, mint a reklámokban. Legalábbis ezt mutatják a számok.

#2 Pozitív hatás a SEO-ra

Egy sikeres SEO-stratégia kialakítása és megvalósítása általában hosszadalmas és erőforrás-igényes folyamat, amely türelmet, érdekes tartalmat és profi csapatot igényel.

Hogyan segítheti az UGC a SEO-t és növelheti a helyezéseket? Egy példán keresztül magyarázzuk el.

Képzeld el, hogy elindítottál egy webáruházat, és eladtál egy terméket egy bloggernek, aki rendkívül elégedett volt, ezért átfogó, részletes értékelést írt róla a saját oldalán. Az értékelés tele van hasznos információkkal, és egy értékes visszamutató linkkel, amely a te webshopodra mutat.

Carryology értékelés az Arcido Akra hátizsákról

A Carryology tulajdonosa átfogó értékelést írt az Arcido Akra hátizsákról, amely visszamutat a termékre. Ez nemcsak a SEO-t és helyezéseket javítja, hanem az Arcido terméket és márkát is a Carryology közönsége elé tárja, akik főként utazási felszerelések iránt érdeklődnek.

#3 Közösségi média elérés növelése

A közösségi médián megosztott felhasználói tartalom minden kétséget kizáróan növelheti a márkaismertséget és bármely vállalat elérését.

Például 2018 végén az Aerie ruhamárka jótékonysági kampányt indított a közösségi médiában: a felhasználók saját fotókat osztottak meg magukról Aerie fürdőruhában, a vállalat pedig minden poszt után 1 dollárt adományozott egy-egy nonprofit szervezetnek.

Aerie közösségi média kampány poszt

Az első kampány rendkívül sikeres volt: kevesebb mint egy hét alatt 15 000 dollárt gyűjtöttek a NEDA-nak. Ez azt jelenti, hogy 15 000 Instagram-felhasználó vett részt, és osztotta meg az Aerie kampányát a saját közönségével. Ez egy igazán kreatív kampány volt: egyszerre népszerűsítette a termékeket és segített nonprofit szervezeteknek.

#4 Reális és objektív visszajelzés szerzése

A reális és objektív visszajelzés néha ijesztő lehet a vállalkozások számára, de még a negatív visszajelzés is nagyon értékes.

Miután a felhasználók vásároltak a webshopodból, küldhetsz nekik kérdőívet vagy megkérheted őket, hogy adjanak rövid visszajelzést a megvásárolt termékről vagy szolgáltatásról. Ez segít mélyebb betekintést nyerni a közönséged igényeibe.

Az UGC óriási lehetőségeket rejt a konverziós arányok, a márkaismertség, a SEO javítása és a vásárlói bizalom növelése terén – mindezek pozitívan befolyásolják az eladásaidat.

Számos módszer létezik, hogyan gyűjtheted be a vásárlók visszajelzéseit, amelyeket később UGC-ként használhatsz a marketing kampányaidban.

Prezzybox e-mailben küldött értékelő űrlap

A fenti képen látható, hogy a Prezzybox , amely személyre szabott, kreatív ajándékokat tervez, hogyan használja az e-mailes értékeléseket, hogy mélyebb ismereteket szerezzen vásárlóiról. Az e-mailben kitölthető űrlap nagyon hatékony, főként egyszerű dizájnjának köszönhetően, így magasabb konverziós arányt eredményez. Ráadásul a felhasználók nem kerülnek át másik oldalra, az egész folyamat egy egyszerű e-mail űrlappal lezárható.

Nézzük, hogyan alkalmazhatod mindezt a gyakorlatban!

Felhasználói tartalom típusok, amelyek fellendíthetik e-kereskedelmi eladásaidat

Tehát végre kiválasztottad a megfelelő platformot a webshopodhoz, megtervezted, elindítottad, és már árulod is termékeidet. Sok e-kereskedelmi tulajdonos azonban már a kezdeti időszak után szembesül azzal, hogy megtorpannak az eladások.

A vásárlói igények és a kemény verseny miatt érdemes kihasználnod az UGC előnyeit.

#1 Termékoldalak fejlesztése UGC tartalommal

A vásárlók tartalomkészítésének lehetősége remek módja annak, hogy folyamatosan friss, releváns visszajelzésekkel tartasd naprakészen vállalkozásod. Ez nemcsak segít a vásárlóknak objektív képet kapni a termékről vagy szolgáltatásról, de neked is lehetőséget ad az alkalmazkodásra és a vevői elégedettség növelésére.

Tény, hogy a vásárlók jobban hisznek a többi felhasználó (vásárlói visszajelzés) véleményének, mint a cégeknek, és nagyobb eséllyel vásárolnak, ha több nézőpontot olvashatnak a termékről vagy szolgáltatásról.

Ezért mi is, független értékelőként, néha beépítünk UGC-t az értékeléseinkbe. Például, ha végiggörgeted Wix értékelésünket, ezt találod:

UGC szekció egy Wix értékelésben

Akik a „Tovább olvasom” gombra kattintanak, egy külön oldalra jutnak részletes felhasználói visszajelzésekkel:

Részletes felhasználói visszajelzés oldal

Egy másik példa az Arcido webshopból, amely minimalista utazók és digitális nomádok számára tervez hátizsákokat.

Arcido webshop interaktív értékelések

Az Arcido lehetővé teszi, hogy a felhasználók interaktív értékeléseket írjanak, gazdagítva azokat szöveggel, képekkel és videókkal. Az ilyen gazdag értékelés nagyszerű megoldás, mert valósághű, objektív képet mutat a termékről vagy szolgáltatásról a potenciális vásárlóknak.

Ez különösen hatásos lehet a szépségiparban vagy a divatban, ahol sokan szkeptikusak lehetnek a termék minőségével vagy hatékonyságával kapcsolatban.

#2 Forgalomgenerálás közösségi média nyereményjátékokkal

Közösségi média nyereményjáték szervezése nagyon hatékony módja annak, hogy növeld a márkaismertséget, a közösségi média elérését, célozd a releváns közönséget és növeld a bevételt. Végül is a vásárlók 60%-a szerint a barátok vagy más felhasználók tartalma befolyásolja a végső vásárlási döntést.

A közösségi média nyereményjátékok erőteljes módjai az UGC ösztönzésének és a márka/specifikus termék ismertségének növelésére.

Az Oris svájci luxusóra-gyártó rendszeresen szervez versenyeket Instagramon, és hatalmas a résztvevők száma. Tavaly egészséges életmódot népszerűsítő versenyt indítottak Instagramon. Az alábbi képen láthatod a részvételi szabályokat és a vonzó nyereményeket, amelyekkel bevonták az embereket.

Oris Instagram nyereményjáték szabályai

Íme egy résztvevő posztja:

Példa poszt Oris nyereményjáték résztvevőtől

A fenti poszt több célt is szolgál:

  • növeli a márkaismertséget, így többen figyelnek fel a termékre
  • bizalmat épít a márka iránt, és befolyásolja a vásárlást
  • költséghatékony promóció (csak két nyeremény 1 000 résztvevőre)

A terméktől függően sokféle közösségi média nyereményjátékot szervezhetsz. Itt egy részletes útmutató a közösségi média nyereményjátékokhoz, ha komolyan fontolóra vennéd az alkalmazásukat.

#3 Videós UGC alkalmazása az eladások növelésére

Ha felveszed a kapcsolatot a niche-ed influenszereivel vagy mikroinfluenszereivel, és felajánlasz nekik egy ingyenes mintát részletes videós véleményért/csomagbontásért cserébe, az kiváló és költséghatékony módja lehet, hogy több figyelmet irányíts a termékedre.

Íme egy jó példa.

A fenti videóban részletes értékelést látsz az Arcido Akra hátizsákról egy olyan YouTube-csatornán, amely termékértékelésekre specializálódott. A csatornának már kb. 20 000 aktív és elkötelezett feliratkozója van, így az Arcido felismerte a lehetőséget, hogy szélesebb közönséghez jusson el.

Egy másik módja a videós értékelések kihasználásának, ha engedélyezed ezeket a saját webshopodban. Az Amazon is engedi a videós értékeléseket, nem véletlenül: mindig üdítő látni, mit mondanak az emberek videóban, és hogyan használják ténylegesen a terméket – ez növeli a bizalmat a termék és az egész szolgáltatás iránt.

Amazon videós értékelés példa

Ha van rá költségvetésed, és olyan a terméked, amit érdemes videóban bemutatni, ez is nagyszerű mód lehet az eladások növelésére.

#4 UGC alkalmazása az e-mail marketingben a megtartás és eladások javítására

Az e-mail marketing mindig hatékony módja a konverziók és bevételek növelésének. Sok e-kereskedelmi márka futtat komoly e-mail kampányokat, de gyakran kihagynak egy fontos elemet: az UGC beépítését az üzeneteikbe.

Íme néhány ötletes módja annak, hogyan alkalmazd az UGC-t e-mail kampányaidban, amelyekkel új és meglévő vásárlókat is ösztönözhetsz :

  • Tégy vásárlói véleményeket az e-mailekbe (jó példa, ha egy kosárban maradt termékre emlékezteted a vevőt, és mellékelsz néhány pozitív értékelést, ami segíthet a vásárlás lezárásában)
  • Mutasd be a termékeidet/szolgáltatásaidat, miközben meglévő vásárlók használják azokat (például képeken)
  • Küldj képernyőképeket közösségi médiás posztokról, ahol emberek a termékedről beszélnek, miközben ugyanazt a terméket promózod az e-mailben
  • Mellékelj pozitív értékeléseket egy kuponhoz, vagy tégy ugyanezt egy akciós termékhez, amiről hírlevelet küldesz a feliratkozóidnak
  • Használd az UGC-t egyszerűen az e-mailjeid feldobására, így időt is spórolsz a kreatív munkán (mint az alábbi példában)
Coastal e-mail marketing UGC-vel

A Coastal szemüvegeket árul, és az Instagramra feltöltött felhasználói fotókat használta e-mailjeik borítóján, hogy webshopjukra irányítsák a forgalmat. Az e-mail kampány során hetente cserélték a borítóképet, mindig egy másik Instagram felhasználót kiemelve.

Ha az e-mail marketing kampányod fő célja az új feliratkozók szerzése, akkor az ügyfélvéleményekkel is ösztönözheted a feliratkozást. Például a Unique Fitness Group két elégedett vásárló ajánlását is elhelyezi a feliratkozási űrlapján. A felhasználói vélemények szerepeltetése az e-mail marketingben jelentősen növelheti a kampány konverziós arányát. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy mindezt érdemes folyamatosan tesztelni különböző ajánlásokkal, elhelyezésekkel, dizájnokkal stb.

Néhány záró gondolat

Tény: a vásárlók gyorsan vesztik el a bizalmukat a cégek iránt, és erre az egyik válasz a felhasználói tartalom. Motiváld tehát vásárlóidat UGC készítésére, szervezz rendszeresen nyereményjátékokat, keresd fel az iparágad influenszereit , engedélyezz különböző UGC-típusokat a weboldaladon és termékoldalaidon, és figyeld, hogyan javulnak az üzleti eredményeid és kulcsmutatóid!

Az UGC hatékony módja annak, hogy bizonyítsd terméked vagy szolgáltatásod minőségét, növeld a márkádba vetett bizalmat, és lépést tarts az igényes vásárlókkal és a kemény versennyel.

Gyakran ismételt kérdések

Mi az a felhasználói tartalom (UGC)?

A felhasználói tartalom (UGC) bármilyen olyan tartalom – például vélemények, ajánlások, közösségi média bejegyzések, fotók vagy videók –, amelyet a vásárlók, és nem a márkák hoznak létre. Az UGC valódi tapasztalatokat és véleményeket mutat be egy termékről vagy szolgáltatásról.

Hogyan segítheti a felhasználói tartalom az eladások növelését?

Az UGC bizalmat és hitelességet épít társadalmi bizonyítékkal, friss és hiteles tartalommal javítja a SEO-t, növeli az elköteleződést a közösségi médiában, és magasabb konverziós arányt eredményez, mivel befolyásolja a vásárlási döntéseket.

Milyen hatékony módjai vannak az UGC felhasználásának e-kereskedelemben?

Az UGC-t felhasználhatod úgy, hogy vásárlói véleményeket és ajánlásokat jelenítesz meg a termékoldalakon, közösségi média nyereményjátékokat indítasz, videós véleményeket bátorítasz, és felhasználói fotókat vagy visszajelzéseket illesztesz be e-mail marketing kampányaidba.

Miért bíznak meg a vásárlók jobban a felhasználói tartalomban, mint a márka üzeneteiben?

A vásárlók hajlamosak jobban megbízni más felhasználók által, hasonló igényekkel és nézőpontokkal készített tartalmakban, mivel ezek valódi, elfogulatlan tapasztalatokat nyújtanak a hagyományos marketingkampányokkal szemben.

Hogyan befolyásolja az UGC a SEO-t?

Az UGC friss, releváns és hiteles tartalmat szolgáltat, amely javíthatja a keresőmotoros helyezéseket. A részletes vásárlói értékelések és a felhasználói blogokról érkező visszamutató linkek növelik az e-kereskedelmi oldalak láthatóságát és hitelességét.

Robert szenvedélye mindig is azokhoz a webes eszközökhöz kötődött, amelyek megkönnyítik az életet. Ezért alapította meg a WebsiteToolTester-t, ahol a világ legjobb weboldalkészítőiről és e-kereskedelmi platformjairól találhatsz véleményeket és útmutatókat.

Robert Brandl
Robert Brandl
Vendégszerző

Növeld eladásaidat felhasználói tartalommal

Ismerj meg gyakorlati módszereket, hogyan használd ki a felhasználói tartalmakat nagyobb konverzió, jobb SEO és erősebb márkabizalom érdekében e-kereskedelmi vállalkozásodban.

Tudjon meg többet

8 tipp az affiliate weboldalad UX-ének javításához
8 tipp az affiliate weboldalad UX-ének javításához

8 tipp az affiliate weboldalad UX-ének javításához

Ismerd meg azt a 8 gyakorlati tippet, amellyel javíthatod az affiliate weboldalad felhasználói élményét (UX). Növeld az elköteleződést, emeld a konverziókat és ...

8 perc olvasás
AffiliateMarketing UX +3
11 tipp az üzleti tartalom hatékonyabbá tételéhez
11 tipp az üzleti tartalom hatékonyabbá tételéhez

11 tipp az üzleti tartalom hatékonyabbá tételéhez

Gondot okoz olyan tartalom létrehozása, amely megragadja a közönséget? Hogy megkönnyítsük a dolgát, összeállítottunk 11 tartalomötletelési tippet az Ön szakterü...

9 perc olvasás
ContentMarketing ContentCreation +3
Miért nem konvertálnak a felhasználóid, és hogyan javíthatod ezt?
Miért nem konvertálnak a felhasználóid, és hogyan javíthatod ezt?

Miért nem konvertálnak a felhasználóid, és hogyan javíthatod ezt?

Tudd meg, miért nem konvertálnak a felhasználóid, és ismerj meg gyakorlati megoldásokat a PropellerAds segítségével. Ez az átfogó videó feltárja az alacsony kon...

2 perc olvasás
ConversionOptimization AffiliateMarketing +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface