
Hogyan írj nagyszerű tartalmat affiliate marketinghez
Ismerd meg a leghatékonyabb stratégiákat hatásos affiliate marketing tartalom írásához: őszinteség, személyes tapasztalat, SEO, olvashatóság és még sok más a bi...
Tudd meg, hogyan védheted meg affiliate marketing írásaidat a plágiumtól proaktív stratégiákkal, DMCA regisztrációval, tartalomfigyelő eszközökkel és fejlett weboldal-biztonsággal.
Az affiliate marketing minőségi tartalom nélkül nem létezhetne. Minden alkalommal, amikor értékesítési weboldalt indítasz vagy forgalomtereléshez partnert választasz, a tartalmi erőforrásokra gondolsz, és azok alkalmasságát értékeled marketing céljaidhoz, igaz? Viszont minden alkalommal, amikor tartalomstratégiát tervezel affiliate partnereidnek, és órákat töltesz el tartalomkészítéssel, kockáztatod, hogy a plágium áldozatává válsz. Vannak, akik úgy gondolják, hogy rendben van lemásolni az írásaidat, és más kiadványokban, forrásmegjelölés nélkül felhasználni. Ez fáj. Olyan, mintha ellopnák a személyazonosságodat. És az a tudat, hogy nem tehetsz semmit, még jobban fáj: ha egyszer publikáltad, az írásaid kikerülnek a netre, ahol bárki lemásolhatja őket.
De az első számú probléma, hogy a Google utálja a duplikációt. Ha a Google az affiliate írásaidat duplikált tartalomnak tekinti, jönnek a büntetések: a weboldalaidat kitilthatják, minden marketing erőfeszítés kárba vész, a költségvetés elveszik…
Nem túl inspiráló, igaz? Amit tehetsz, hogy megóvd affiliate írásaidat a plágiumtól: védd meg őket és a weboldaladat előre. Íme, hogyan:
2018-ban a biztonsággal kapcsolatos hardverekre, szoftverekre és szolgáltatásokra fordított világszintű kiadások elérik a 91,4 milliárd dollárt, ami 10,2%-os növekedést jelent 2017-hez képest. Ez a növekedési ütem várhatóan a következő években is folytatódik, ahogy az iparágak jelentős összegeket fektetnek biztonsági megoldásokba a fenyegetések és elvárások széles körének kielégítésére.
a Nemzetközi Adatközpont Útmutatójából.
A Gartner előrejelzései kissé eltérnek: szerintük a vállalkozások 2020-ra 124 milliárd dollárt költenek majd biztonságra.
A számok mindenesetre magukért beszélnek. Az online plágium egyre nagyobb terjedése miatt a webmesterek hajlandóak fizetni a biztonságért, hiszen vállalkozásuk nagyban függ tőle. Hackerek, tisztességtelen versenytársak, vírusok, bűnözők, akik üzleti adatokat vagy személyes információkat akarnak ellopni – mind komoly veszélyt jelentenek az affiliate weboldalakra, különösen a WordPress alapúakra : a szakértők ezt a platformot tartják a legsebezhetőbbnek a rosszindulatú támadásokkal szemben.
Így védd meg affiliate weboldaladat a támadásoktól:
Először is érdemes lehet külön hálózatot létrehozni az affiliate kifizetésekhez. Csak 1-2 alkalmazottnak adj hozzáférést, hogy kontrollálni tudd az üzleti információk elérését. Ugyanis a kiberbűnözők gyakran hackelik meg az alkalmazottak számítógépeit e-mailen keresztül, és így jutnak hozzá a teljes üzleti hálózatodhoz. Csökkentsd a kockázatot, ha a fizetéseket elkülönítve intézed.
Továbbá, védd a Wi-Fi-det: változtasd meg a router alapértelmezett beállításait, és használj VPN szolgáltatást vagy anonim böngészést, ha nyilvános helyen érsz el Wi-Fit. Így elrejted a jelszavakat, és csökkented a feltörés kockázatát. Az ügyfelek személyes és pénzügyi adatainak védelmére használj titkosító szoftvereket. Ezek a magánjellegű adatok védelmét szolgálják, például tranzakcióknál a weboldaladon.
Ha kis affiliate marketing csapattal dolgozol, figyelj a felhőalapú szolgáltatásokra: válaszd azt, amelyik legjobban megfelel az igényeidnek, és engedd meg a szolgáltató szakembereinek, hogy ellenőrizzék az online biztonságodat.
És végezetül, de nem utolsó sorban: fejleszd a tudatos hozzáállást a csapatodban. Kérd meg az IT-szakértőket, hogy állítsanak be mindent megfelelően, és az alkalmazottak csak ahhoz a tartalomhoz férjenek hozzá, amire ténylegesen szükségük van: mivel a biztonsági incidensek kb. 60%-a vállalaton belül, a tűzfal mögött történik, minden tőled telhetőt tegyél a megelőzésért.
Ha a plágium megelőzéséről van szó, az első lépés, amit megtehetsz, hogy korlátozod a hozzáférést a tartalmadhoz. De itt a csavar: ez az elv affiliate írásoknál nem működik. Azért készíted őket, hogy minél szélesebb közönséghez eljussanak, tehát nyilvánosan publikálnod kell őket, igaz? Amit minimum tehetsz:
Hallottál már a DMCA-ról? A Digital Millennium Copyright Act néven ismert törvény bűncselekménynek minősíti az online tartalom sajátként való felhasználására irányuló kísérleteket. E törvény értelmében minden publikált mű szerzői jogi védelem alatt áll, még akkor is, ha nincs rajta szerzői jogi szimbólum. Azoknak, akik blogot indítanak vagy weboldalt akarnak indítani, hogy affiliate programban vegyenek részt, érdemes a projektet regisztrálni a DMCA-nál. Kapsz egy jelvényt, amit kirakhatsz a weboldaladra, hogy a potenciális támadók lássák: véded azt.
A Google, a YouTube, a Twitter, a Flickr, a Bluehosthoz hasonló tárhelyszolgáltatók és sok más online szolgáltató is a DMCA „biztonságos kikötő” szabályai révén védelmet élvez a szerzői jogsértési perek ellen, amennyiben betartanak bizonyos irányelveket.
Joseph Gildred, informatikai elemző, Cloudwards.net
Tehát ha valaki ellopja a munkádat és közzéteszi – küldj neki DMCA eltávolítási felszólítást, amelyben kéred, hogy távolítsa el, mivel az szerzői jogsértés. A szerzői jog jogi védelmet ad a műved fölött. De szerzői jog tulajdonosaként neked is felelősséged, hogy fellépj a jogsértések ellen. Ezért figyeld, hogyan használják mások az affiliate írásaidat, hogy megelőzd a tartalomduplikációt, és elkerüld a Google kereső büntetését.
Mit tehetsz még, hogy írásaidat megóvd a plágiumtól?
És most jöjjön a legérdekesebb rész.
A plágium problémája egyre nagyobb, ezért rengeteg eszközt fejlesztettek ki, hogy segítsenek monitorozni az online tartalmat, és megnézni, ki használja azt jogosulatlanul. Míg egyes eszközök (PlagiarismCheck.org, Skribble, WriteCheck) saját írásaid duplikációmentességét ellenőrzik, mások (Copyscape, TinEye, Myows) azt mutatják meg, ha és hol használták fel a szövegedet vagy a vizuális tartalmadat.
Válaszd ki a számodra leghasznosabb eszközt, és rendszeresen ellenőrizd az írásaidat. De ne feledd: a Google adatbázisa a legjobb barátod, ha a plagizálók felkutatásáról van szó.
Így kereshetsz plágiumot a Google-ben:
Tipp: Ne cím alapján keresd az írásaidat. Nagy eséllyel a plagizálók megváltoztatják, hogy eltüntessék a nyomokat. Az előző séma használatakor a Google-ben a következő üzenetet láthatod.
Ez azt jelenti, hogy más oldalak is tartalmazzák ugyanazt a tartalmat, ezért érdemes azokat is ellenőrizni. Kattints az adott linkre és ismételd meg a keresést. A gyorsabb ellenőrzéshez és több találathoz használj eszközöket, mint a Copyscape, Plagium és Google Alerts . A Copyscape esetében az ellenőrizni kívánt weboldal URL-jét kell beírnod – és megmutatja, van-e duplikáció online. Nem drága (5 cent/keresés), de van ingyenes verzió is, ami keresésenként csak 10 találatot mutat.
A Plagium-nál a szöveget kell bemásolnod, és korlátlan számú találatot kapsz (ha van duplikáció) ingyen. A Copyscape a Google-t, míg a Plagium a Yahoo! keresőt használja, így ha mindkettőt használod, eltérő eredményeket kapsz.
Szerkesztői javaslat: Próbáld ki a SmallSEOTools Plagiarism Checkerét is, ami ingyenes és egyszerű alternatíva.
Ha és amikor megtalálod affiliate írásaid másolatát egy harmadik fél weboldalán, ne kezdj rögtön dühödten fenyegetőzni. Maradj higgadt, és vedd fel velük a kapcsolatot, emlékeztetve őket, ki a szerzői jog tulajdonosa.
A legjobb, ha közvetlenül írsz nekik, leírod a helyzetet, és kéred, hogy távolítsák el a lopott tartalmat. A legtöbb webmester fél a Google duplikációs büntetésétől, így általában eltávolítják, ha megtudják, hogy tudsz a plágiumról. Néha igazolnod kell a szerzői jogod. Ilyenkor jönnek jól a vázlatok, képernyőképek és egyéb dokumentumok, amelyek a tartalomkészítés folyamatát bizonyítják. Ha nincs közvetlen elérhetőség a weboldalon, használhatod a Whois szolgáltatást.
Itt megtudhatod a jogi nevüket, telefonszámukat, valamint a tárhelyszolgáltatójukat. Ha nem válaszolnak, vagy nem akarják eltávolítani az ellopott írásokat, keresd meg a tárhelyszolgáltatót és írd le a helyzetet. A legtöbb tárhelyszolgáltató kész eltávolítani az ilyen tisztességtelen ügyfeleket a listájukról. Ha a „szemtől szemben” megbeszélés nem vezet eredményre, a következő lépés egy felszólító levél (Cease and Desist Letter) küldése. Ez hivatalos kérés a plagizálóhoz, hogy hagyja abba az affiliate írásaid másolását. Az alábbi elemeket mindenképp tartalmazza:
Ha nincs kit elérni, aligha jársz sikerrel. És ha mégis, valószínűleg nem lesznek együttműködők: hamis identitással, több száz spam bloggal dolgozva valószínűleg figyelmen kívül hagynak. Ilyenkor érdemes szerzői jogi panaszt írni . Ha bizonyítani tudod, hogy te vagy a szerzői jog tulajdonosa, a Google eltávolíthatja a tartalmat a jogsértő oldalról, és ki is tilthatja őket.
Miközben mindent megteszel azért, hogy affiliate írásaidat megóvd a plágiumtól, győződj meg róla, hogy te magad sem vagy tartalomlopó. Akkor is előfordulhat, hogy akaratlanul megsérted mások jogait, ha nem áll szándékodban.
Gyakran előfordul, hogy egy szerző „lopja el” a tartalmat anélkül, hogy tudna róla: lehet, hogy nem megfelelően hivatkozza meg a felhasznált ötleteket, vagy csak átfogalmazza saját, korábban publikált írásait, így önplágiumot követ el. Ilyenkor indokolt külsős szerzők megbízása affiliate írásokhoz: segítenek elkerülni az akaratlan plágiumot.
mondja Mike Hanski, digitális marketinges, Bid4Papers
Tudod, hogy az átfogó tartalom megosztása a jobb organikus keresés, visszahivatkozások és eladások érdekében az egyik legfontosabb stratégia a sikeres affiliate crowd marketinghez . Ez bizalmat és hűséget épít a márkád iránt, valamint forgalmat és leadeket is hoz. Az önplágium és az akaratlan plágium az utolsó, amire affiliate tartalmadban szükséged van. Ezért publikálás előtt mindig ellenőrizd írásaidat. Saját tartalom duplikációjának elkerülésére vedd figyelembe az alábbiakat:
A kiváló, átfogó és eredeti tartalom minden affiliate marketing weboldal számára nélkülözhetetlen. Megfogja a közönséget, organikus forgalmat generál, visszahivatkozásokat és leadeket hoz. Más szóval, a marketingkampányod sikere nagyban múlik rajta.
A probléma, hogy a csúcstartalom célpont a piac tisztességtelen szereplőinek. Ellopják, újrapublikálják a weboldalaikon, fekete SEO stratégiákhoz használják… Mindez rontja a hírnevedet, feladni kényszerít és változtatásra késztet az affiliate marketing szoftveredben …
Energiád és időd megóvása érdekében előzd meg az affiliate írásaid plágiumát. Védd meg affiliate vállalkozásod információit és weboldalát előre, regisztráld az írásaidat és figyeld őket rendszeresen, és győződj meg róla, hogy te magad sem sértesz szerzői jogokat.
A plágium károsíthatja weboldalad SEO-ját, árt a hírnevednek és bevételkiesést is okozhat. Ha megvéded affiliate írásaidat, azok egyediek maradnak, marketinged hatékony marad, és elkerülheted a Google-hoz hasonló keresőmotorok büntetéseit.
Használj biztonságos tárhelyszolgáltatót, tartsd naprakészen a szoftvereket, regisztráld a tartalmad a DMCA-nál, használj tartalomfigyelő eszközöket, mint a Copyscape és a Plagium, helyezz el szerzői jogi nyilatkozatokat vagy vízjeleket, és oktasd a csapatodat a biztonsági legjobb gyakorlatokra.
Rendszeresen használj plágiumellenőrző eszközöket, mint a Copyscape, Plagium vagy Google Alerts. Keress statisztikailag valószínűtlen kifejezéseket a tartalmadból a Google-ben, és vizsgáld meg, hol jelenik meg duplikáció.
Vedd fel a kapcsolatot a weboldal tulajdonosával vagy a plágium elkövetőjével, és kérd a tartalom eltávolítását. Ha nem reagálnak, küldj DMCA eltávolítási kérelmet, keresd meg a tárhelyszolgáltatót, vagy jelentsd a szerzői jogi jogsértést a Google-nak.
Mindig jelöld meg a forrásokat idézésnél, ne másolj vagy parafrazálj rosszul mások műveit, és publikálás előtt ellenőrizd írásaidat plágiumellenőrző eszközökkel.
Lesley Vos tapasztalt webes szövegíró és tartalomstratéga. Digitális marketinggel, íráskészséggel és szakmai fejlődéssel foglalkozó kiadványokhoz járul hozzá, segítve kollégáit abban, hogy magabiztosabbak legyenek, és fejlesszék cikkírási és promóciós készségeiket.
Ismerd meg azokat a lépéseket és eszközöket, amelyekkel megóvhatod affiliate írásaidat és weboldaladat a plágiumtól, szerzői jogi problémáktól és tartalomlopástól.
Ismerd meg a leghatékonyabb stratégiákat hatásos affiliate marketing tartalom írásához: őszinteség, személyes tapasztalat, SEO, olvashatóság és még sok más a bi...
Az affiliate partnereknek minőségi tartalomra van szükségük a termékeik eladásához, neked pedig affiliate partnerekre, hogy pénzt keress. Tanuld meg, hogyan tud...
Tölts kevesebb időt kutatással, növeld kreativitásod és írási sebességed ezekkel a hasznos tippekkel, hogy hatékonyan készíthess affiliate tartalmat....