
Hogyan indítsunk el egy affiliate e-mail marketing kampányt
Egy affiliate e-mail marketing kampány elindítása kezdetben kihívást jelenthet. Nézze meg affiliate tippjeinket a sikeres e-mail kampányhoz.
Ismerj meg azonnal alkalmazható tippeket, hogyan népszerűsítsd affiliate programodat e-mail marketinggel. Tudj meg többet a bizalomépítésről, a megfelelő linkek kiválasztásáról és arról, hogyan vond be közönségedet a magasabb konverzió és passzív bevétel érdekében.
Világszerte több mint négy milliárd e-mail felhasználóval nem kérdés, hogy az e-mail marketing – sok más kommunikációs csatorna ellenére – továbbra is stabilan tartja pozícióját. Ráadásul a következő években jelentős növekedés várható ezen a területen, így az e-mailek élőbbek, mint valaha.
Különböző iparágak szereplői használják az e-mail kampányokat márkáik népszerűsítésére, ügyfélkörük bővítésére és potenciáljuk növelésére. Az e-mailek több forgalmat hozhatnak, segítenek a vállalatod jelenlétének megerősítésében, és stabilizálják a piaci pozíciódat.
Miért ne próbálnád ki tehát az affiliate marketinget is, és néznéd meg, hova juthatsz vele a fejlődés szempontjából?
Hogy egyszerűbb legyen a kezdés, segítünk elindulni, és mélyebben belemerülni az affiliate e-mail marketing világába.
Kezdjük néhány definícióval azok számára, akik nem teljesen ismerik az affiliate marketinget.
Az affiliate marketing modelljében különböző termékeket népszerűsítesz, amelyeket az eladó biztosít. Az eladó ad egy olyan linket, amely követi a látogatói kattintások pontos számát. Amikor valaki végrehajt egy kívánt műveletet – legyen az egyetlen kattintás vagy sikeres vásárlás –, jutalékot kapsz érte.
Az affiliate partnerek többféle műveletért is kaphatnak jutalékot:
A legtöbb affiliate program sütiket használ a követéshez , így ha valaki rákattint a linkre, de csak napokkal később vásárol, akkor is megkapod a jutalékot a teljesített eladás után.
Tudtad, hogy az emberek több mint 99%-a naponta ellenőrzi az e-mailjeit?
Ráadásul a Campaign Monitor szerint a felmérésben részt vevők 50%-a azt állította, hogy naponta tízszer vagy annál is többször nézi meg e-mailjeit. Ezek fontos számok, amelyek jelentős lehetőségeket mutatnak az e-mail kampányok számára.
Az e-mailek kiválóan működnek, ha jobb konverzióra van szükséged, és növelni szeretnéd a közönséged aktivitását. Hozzá kell tenni, hogy a közösségi média is hasonló előnyöket kínálhat.
Azonban a közösségi médiára támaszkodásnak megvannak a hátrányai. Kiszolgáltatott vagy az új algoritmusoknak és állandó változásaiknak, a csatornák hirtelen népszerűségének növekedésének vagy csökkenésének, illetve akár megszűnésének is. Az e-maileknél ezek a kihívások nem jelentkeznek.
Az e-mailek egyik nagy előnye az affiliate marketingben, hogy érdemi párbeszédet tudsz fenntartani a közönséggel, miközben minden termékedet eléjük tudod tárni. Egy hatékony affiliate üdvözlő e-mail sablon itt kritikus lehet, hiszen segít erős első kapcsolatot kialakítani az új ügyfelekkel, megalapozva a további bevonódást. Az első üdvözlő e-mailed lehet a kiindulópontja annak, hogy vásárlásig jussanak el nálad.
Ráadásul itt nem hideg e-mail leadekkel dolgozol. Ez egy újabb ok, amiért érdemes e-maileket használni az affiliate marketingben, hiszen a meglévő ügyfélkör már jó alapot jelent.
Azok az ügyfelek, akiket a jövőbeli kampányaidba be akarsz vonni, már tudják, mit kínálsz, és bizonyos fokú bizalmat építettek ki a tartalmad iránt. Néhányan már használják a szolgáltatásaidat, mások csak örömmel olvassák a hírleveleidet.
Mindegy, hogy miért iratkoztak fel valaha, ők azok az emberek, akiket nem kell meggyőznöd arról, hogy nyissák meg az általad küldött e-maileket. Bár igaz, hogy nem mindegyikük fog végül vásárlóvá válni, mégis sokkal értékesebbek, mint a PPC hirdetésekből érkező hideg leadek.
Mielőtt felsorolnánk egy sikeres e-mail kampány értékes tippjeit, és ránéznénk néhány e-mail marketing szakkifejezésre , egy alapvető szabályt érdemes megjegyezni: ne eladj, hanem ossz meg! Ez minden marketing tevékenységre igaz, legyen az globális tartalommarketing, közösségi média vagy influencer marketing, de különösen az affiliate marketing esetén. Felmerülhet benned, miért ilyen fontos ez.
Óriási különbség van egy értékesítő és egy elégedett vásárló között — egy boldog ügyfél nem eladni akarja a linkeket. Sokkal inkább beszél arról, mit vett és miért szerette meg, mintha egy barátjával beszélgetne egy csésze kávé mellett. Egy őszintébb kapcsolat a közönséggel magasabb e-mail megnyitási arányt eredményez. Ha saját tapasztalatból beszélsz valamiről, az sosem lesz olyan, mintha egy értékesítési menedzser kopogtatna az ajtódon.
Ez az egyik legnagyobb titka egy jó e-mail kampánynak: mindig legyen barátságos a hangvétel.
Mielőtt bármit is népszerűsítenél, győződj meg róla, hogy elég bizalom van ahhoz, hogy másokat ösztönözz őszinte ajánlásaid és tanácsaid követésére. Azok az e-mailek, amelyeket potenciális ügyfeleidnek küldesz, legyenek hasznosak számukra, harsány eladási szövegek és zavaró reklámok nélkül.
Kezdd azzal, hogy hasznos és értékes tartalmat osztasz meg, amely segítheti az embereket személyes vagy szakmai életük javításában. Ezután ajánlhatsz olyan termékeket is, amelyeket megvásárolhatnak, és még többet profitálhatnak belőlük. A legfontosabb, hogy ne értékesíteni akarj, hanem érdemi párbeszédet folytass az emberekkel.
Amikor azon gondolkodsz, hogy mely affiliate linkeket tedd bele a következő kampányodba, figyelj arra, hogy mindegyik jövedelmező, releváns és örökzöld legyen.
Azoknak a linkeknek, amelyeket a levelezési sorozatodba be akarsz illeszteni, stabil bevételi potenciállal kell rendelkezniük, és szilárd megtérülést kell hozniuk. Bár a promóciójukon spórolhatsz, a jutalékod legyen magas, az e-mailek átlagos CTR-je pedig 2,6% körül mozog.
Különböző affiliate programok különböző jutaléktípusokat kínálnak.
Például, ha videojátékokat akarsz népszerűsíteni 1%-os jutalékkal minden 40 dolláros eladás után, 1000 vásárlóra lesz szükséged, hogy 400 dollárt keress. Ha viszont háztartási karbantartási termékeket promótálsz 8%-os jutalékkal minden 300 dolláros terméken, mindössze tizenhét ügyfél kell a 400 dolláros bevételhez.
További példákat és statisztikákat találsz különböző affiliate programok jövedelmezőségéről itt.
Az e-mailjeidhez csatolt linkeknek relevánsnak kell lenniük, és közvetlenül kapcsolódniuk kell az iparágadhoz. Az embereknek megvolt az okuk arra, hogy feliratkozzanak, és elfogadják hírleveleidet. Szeretik a tartalmat, amit megosztasz, és elvárják, hogy az többnyire releváns, személyre szabott legyen az érdeklődésükhöz igazítva.
Az emberek úgy döntöttek, hogy bíznak benned, ezért ezt sosem szabad visszaélni. Ellenkező esetben elveszítheted hűséges közönséged egy nagy részét, valamint zavarodottságot, bosszúságot és panaszokat okozhatsz.
Jó példa a relevancia hiányára, ha sportcipőkről küldesz e-mailt, miközben eddig csak főzőrecepteket tartalmaztak a leveleid. Ezzel szemben egy nagyszerű tartalommarketing stratégia lehet, ha például a korábbi recepthez szükséges konyhai eszközökről adsz információt. Ilyenkor az emberek szívesebben kattintanak a linkre, nézik meg a részleteket és vásárolják meg a terméket.
Jó gyakorlat, ha kifejezetten válogatod azokat a linkeket, amiket az e-mailekbe teszel. Azoknak a linkeknek, amelyeket az emberek látnak, kapcsolódniuk kell a fő tartalmadhoz, amit rendszeresen olvasnak tőled.
Végül érdemes olyan linkeket belerakni, amelyek nemcsak aktuálisak, hanem egész évben érvényesek. Ha stabil bevételt akarsz, a termékek iránti keresletnek nem szabad évszakonként változnia. Egy jó kés vagy egy konyhai robotgép mindig szükséges, míg egy szilveszteri dekoráció csak pár hónapig hoz pénzt egy évben.
Ha örökzöld linkeket választasz, azzal rengeteg időt és energiát spórolsz meg. Nem kell folyamatosan figyelni, cserélni, módosítani az e-maileket a relevancia fenntartásához.
Ha mégis szezonális termékeket is szeretnél beletenni, készülj fel arra, hogy az e-maileket is igazítanod kell, sőt, külön kampányt kell indítanod az adott időszakra. Amint vége a szezonnak, vedd ki az egész kampányt a beállított e-mail sorozatból.
Ez nem jelenti azt, hogy a szezonális ajánlatok nem hoznak folyamatos bevételt – hozhatnak –, de meg kell győződni arról, hogy valóban megéri az idődet.
Egy másik fontos dolog, amit előre tisztázni kell, hogy duplán ellenőrizd: a szolgáltatód engedélyezi-e különböző affiliate linkek beillesztését az általad küldött levelekbe. Egyes szolgáltatók aggódnak a kiszállítási arány miatt, és nem támogatják az affiliate e-maileket , mások pedig eleve tiltják.
Ha ezt nem tisztázod, elveszítheted a fiókodat, sőt akár az e-mail listádat is.
Vedd fel a kapcsolatot a szolgáltató képviselőjével, vagy nézd meg ezt a listát azokról az e-mail szolgáltatókról, amelyek engedélyezik az affiliate marketinget.
Lehet, hogy nem olyan rossz a helyzet, mint gondoltad, és csak egy egyszerű szabályt kell betartani a linkek hozzáadásához, illetve néhány alapvető do’s and don’ts szabályt, hogy hosszú távon elkerüld a problémákat.
Mindig jobb duplán ellenőrizni, és az elején tisztázni mindent. Így nem kell másik szolgáltatót keresni, újrakészíteni az egész kampányt, vagy újra aktiválni az ügyfeleket megerősítő e-mailekkel, s nulláról építeni az e-mail listát.
Tudod, hogyan érik el a bloggerek, hogy az emberek ne csak megvegyék a tanfolyamaikat, útmutatóikat, online óráikat, de még tovább is maradjanak?
Vagy minden leckéből megosztanak egy ingyenes mintát, vagy rendszeresen küldenek ingyenes anyagokat, hogy bizonyítsák, lehet bennük bízni. Függetlenül attól, hogy az emberek végül vásárolnak-e vagy sem, az ingyenes tartalom kiváló módja a potenciális ügyfelek bevonzásának.
Az ilyen anyagokat lead magnetnek hívják, és lehetnek például:
A lead magnetek felkeltik az ügyfelek érdeklődését, és bizonyítják, hogy megéri megadniuk az e-mail címüket.
Az ingyenesen megosztott értékes információk azt mutatják, hogy valóban törődsz az ügyfeleiddel, és segíteni szeretnél nekik. Ezek bizalmat építenek, és később több embert ösztönöznek arra, hogy rákattintsanak a beillesztett linkekre, mert megbízható ajánlónak tartanak, aki nem ajánl kétes terméket.
Ha változatos a közönséged, vagy a megosztott tartalom több érdeklődési területet fed le, alkalmazz szegmentációt a listákon. Ez javítja a konverziót, a feliratkozási arányt és az e-mail megnyitások számát.
Ha például egy építőanyagokat forgalmazó boltod van, szükséged lehet külön listákra nagyvállalkozók és barkácsolók számára. Ha két vagy több különböző közönséged van, várhatóan teljesen eltérő dolgok, ajánlatok és tartalom érdeklik őket. A szegmentálás segít személyre szabottabb üzeneteket küldeni, lefedni minden csoport igényeit, és megfelelni az elvárásaiknak.
Bár az affiliate e-mailek elsőre ijesztőnek tűnhetnek, ha jól csinálod, valóban megéri a befektetett energiát és a felhajtást. Segítenek növelni a passzív bevételedet, és tartalmas párbeszédet alakíthatsz ki a közönségeddel. Így megbízható partnerré válhatsz, aki valóban ért a dolgához, nem pedig csak az eladásért dolgozik.
Kezdd a bizalomépítéssel, mint terméktulajdonos, és ossz meg értékes tartalmat, hogy az emberek lássák, megéri feliratkozniuk. Ha ez megvan, vezesd be az affiliate marketinget a kiválasztott e-mail sorozatodba. Az aranyszabály: ossz meg, ne adj el!
Affiliate linkjeidet népszerűsítheted közösségi médiában, tartalomkészítéssel, közönséged bevonásával, e-mail marketinggel és fizetett hirdetésekkel. Értékes tartalommal növelheted az átkattintási arányt.
Affiliate linkjeidet népszerűsítheted közösségi médiában, tartalomkészítéssel, közönséged bevonásával, e-mail marketinggel és fizetett hirdetésekkel. Értékes tartalommal növelheted az átkattintási arányt.
Andriy a Mailtrap növekedési menedzsere, amely egy olyan termék, amely segít az embereknek az e-mailek ellenőrzésében és hibakeresésében, mielőtt azokat valós felhasználóknak küldenék el. Több mint 5 éves tapasztalattal rendelkezik a marketing és termékterületen. Andriy szeret emberekkel kapcsolatot teremteni. Hobbija a futás, és élvezi új helyek felfedezését.
Fedezz fel bevált stratégiákat és gyakorlati tippeket, amelyekkel maximalizálhatod affiliate programod sikerét hatékony e-mail kampányokkal.
Egy affiliate e-mail marketing kampány elindítása kezdetben kihívást jelenthet. Nézze meg affiliate tippjeinket a sikeres e-mail kampányhoz.
Ismerje meg azt a 10 gyakorlati lépést, amelyekkel hatékony email marketing kampányokat indíthat affiliate marketinghez. Tudja meg, hogyan tűzzön ki célokat, ép...
Fedezd fel a végső útmutatót az affiliate marketing elkezdéséhez 2023-ban a Post Affiliate Pro-val! Tanuld meg a sikeres affiliate vállalkozás indításának alapv...