6 tipp az affiliate partnerek hatékony kezeléséhez
Gondot okoz az affiliate partnerek kezelése? A Post Affiliate Pro gyakorlati tippeket kínál, hogy a vállalkozások hatékonyabban menedzseljék partnereiket....
Ismerj meg gyakorlati taktikákat az erős, bevonó kapcsolatok kialakításához affiliate partnereiddel: kommunikáció, bevétel megosztás, PR listák, különleges ajánlatok és visszajelzések gyűjtése.
Affiliate partnereid kezelése komoly kihívás lehet, különösen, ha a vállalkozásod még új. Számos taktikát alkalmazhatsz, hogy elindítsd affiliate marketing kampányodat, és kapcsolatba lépj olyan emberekkel és márkákkal, akik segíthetik vállalkozásod növekedését.
Az affiliate partnerek valóban segíthetnek abban, hogy márkád népszerűbbé váljon, és nagyobb követői, illetve vásárlói bázist építsen ki online. Akkor is elindíthatod ezt a folyamatot, ha ügyfélköröd még kicsi. Bo Bennet szavaival élve: „Az affiliate marketing vállalkozásokat és hétköznapi embereket is millióssá tett.” Hogy ezt elérd, összegyűjtöttük a legjobb taktikákat, melyek segítenek az affiliate partnerek kezelésében és bevonásában.
Mindenekelőtt fontos röviden tisztázni, mit jelent az affiliate kapcsolat azok számára, akik újak a témában, de szeretnék sikeresebbé tenni kisvállalkozásukat . Az affiliate kapcsolatok lényegében olyan partnerségek két fél között, melyek során az egyik fél pénzbeli jutalmat vagy nagyobb online ismertséget kap a másiktól.
A népszerű influencerekkel való partnerség mellett a cégek más, különböző márkákkal is kapcsolatban állhatnak, amelyek akár egy nagyobb vállalat részei is lehetnek. Jó példa erre a L’ORÉAL társaság, amelyhez többek között a Giorgio Armani, az IT Cosmetics és a Lancôme is tartozik a L’ORÉAL LUXE részleg égisze alatt.
Egy sikeres affiliate partnerség számos előnyt és egyedi lehetőséget kínálhat márkád számára. Először is, könnyen kapcsolatba léphetsz sok új követővel és potenciális ügyféllel. Ezáltal több forgalmat tudsz irányítani közösségi média oldalaidra és weboldaladra anélkül, hogy célzott marketingkampányokat kellene nagy erőkkel szervezned.
Ezen felül lehetőséged nyílik a nemzetközi piac elérésére, és más országokban is értékesíthetsz. Az online influencerek a világ bármely részéről származhatnak, így könnyen elérheted rajtuk keresztül a helyi közönséget is.
További nagy előnye az affiliate marketingnek, hogy növelheted a bevételed, hiszen partnereid is motiváltak lesznek, hogy minél több eladást generáljanak neked , mivel ők is részesednek a profitból. Ez mindkét fél számára előnyös, erősíti a munkakapcsolatot, és hatékonyabbá, sikeresebbé teszi az együttműködést.
Az első és legfontosabb dolog, amit új partnereddel kezdeményezett kapcsolatnál tenned kell, hogy mindent megtegyél azért, hogy szívesen érezze magát. Erre a legjobb módszer egy üdvözlőlevél írása.
Az üdvözlőleveleket automatizálhatod, és könnyedén testre szabhatod benne például a cég vagy a címzett nevét, illetve a szerződés bizonyos részleteit. Ez az első kommunikációs lépés közted és új affiliate partnered között, így fontos, hogy érezze: valóban örülsz a közös munkának.
Minél több energiát fektetsz abba, hogy megmutasd, mennyire értékeled a partnerséget, annál motiváltabbak lesznek, hogy gyakrabban említsék cégedet a történeteikben, posztjaikban.
Az első kapcsolatfelvétel után rajtad múlik, hogy fenntartsd a kapcsolatot, és tovább építsd a bizalmat. Ennek legjobb módja, ha rendszeresen kommunikálsz velük.
Az e-mail a legelterjedtebb üzleti kommunikációs forma. Teljesen személyre szabható, tetszőleges gyakorisággal küldhető, és közvetlen csatornaként szolgál a kérdések megválaszolására, problémák megoldására.
Arra azonban figyelj, hogy ne kommunikálj túl sokat! Ha túl gyakran írsz, könnyen megterhelheted partnereidet, akik emiatt akár el is kerülik majd e-mailjeidet, és lemaradnak a fontos információkról.
Ennek elkerülésére előre betervezheted, mikor küldesz üzeneteket. Így partnereid is számítanak majd rá, hogy a hét egy bizonyos napján, időpontban keresed őket, és nagyobb eséllyel fognak válaszolni.
Ennek eredményeként folyamatos kapcsolatban maradtok, ők pedig bátrabban keresnek meg téged, ha szükségük van valamire – így erősödik az üzleti kapcsolat és a kommunikáció.
Ha affiliate partnerrel dolgozol, ne feledd, hogy pénzbeli jutalékot várnak el az általuk nyújtott promócióért cserébe. Néhány kisebb influencer beéri termékekkel vagy szolgáltatásokkal, de nagyobb követőtáborral rendelkező partnerek pénzbeli ellenszolgáltatást fognak elvárni.
A legtöbb affiliate programban a partner a vásárlás után egy bizonyos százalékot kap. Többféle módon juttathatod el nekik a részesedést, de a legtöbben a PayPal-t részesítik előnyben, ezért érdemes előre létrehozni egy fiókot.
Új termék vagy szolgáltatás bevezetésekor az affiliate partnereket érdemes először megkeresni tesztelésre. Korábbi együttműködések alapján könnyen felismerheted, kik adnak őszinte, valóban hasznos visszajelzést.
Ha nagyobb céged van, és nem mindig tudsz pénzbeli jutalmat adni partnereidnek, létrehozhatsz egy PR listát, amelyre felkerülnek azok az affiliate partnerek , akik ingyenesen kapják meg a legújabb termékeidet – akár még a hivatalos megjelenés előtt.
Ezzel egyszerre kapsz kezdeti visszajelzéseket, és online felhajtást is teremthetsz az új termék körül. Ma már sokan készítenek „unboxing” videókat YouTube-ra vagy közösségi oldalak sztorijaiba, amelyeket követőik is szívesen néznek.
Mindkét esetben több látogatót irányíthatsz weboldaladra, és nagyobb eséllyel vásárolnak majd tőled. Az influencerek és sikeres vállalkozások követői megbíznak bennük, ezért ha ők elégedettek a termékeddel, követőik is szívesen próbálják ki azt.
Láttál már olyan YouTube videót, amelyben egy népszerű influencer egy terméket használ, és arra buzdítja követőit, hogy egy kódot használva kedvezményt kapjanak? Ezekben az esetekben a kódokkal nemcsak kedvezményt kapnak a vásárlók, de az influencer is jutalékot kap, ha vásárlás történik.
Az ilyen megosztható kódokon túl adhatod affiliate partnereidnek is egyedi kedvezményt a weboldaladon történő rendeléseikhez. Akik valóban szeretik termékeidet, nem fogják megvárni a következő PR csomagot – maguk is vásárolnak, amint kifogynak a kedvenceikből.
Egy kizárólag számukra elérhető, jelentős kedvezmény még pozitívabb véleményt eredményezhet, és termékeid is nagyobb hangsúlyt kapnak a közösségi médiában, hiszen a csomagokat ismét online fogják megosztani.
A kedvezmények lényege nem az, hogy a partnereiden keresztül szerezz pénzt, hanem hogy újabb megjelenési lehetőséget kapj az ő felületeiken keresztül, és több követőjük felfigyeljen a márkádra – anélkül, hogy plusz energiát fektetnél egy nagyobb közösségi média marketing stratégiába .
Ha van Instagram fiókod, biztosan találkoztál már a platformon naponta futó több ezer nyereményjátékkal. Valószínűleg azt is láttad, mennyi ember vesz részt ezekben.
Az ingyenes nyeremény mindig csábító marad, ezért a nyereményjátékok kiválóan alkalmasak arra, hogy több embert vonzz a közösségi oldalaidra, és ezáltal a márkádra . A nagyobb elérés érdekében érdemes affiliate partnereiddel együttműködni.
Kérd meg őket, hogy osszák meg saját oldalaikon a nyereményjáték képét, és hívják követőiket részvételre – így nyerhetnek ingyenes terméket vagy szolgáltatást tőled. Fontos azonban néhány szabály betartása a siker érdekében, például:
Ezek mind növelik a poszt elérését, és így a márkád ismertségét is. A nyereményjátékok célja, hogy minél több embert érdekeljen, mit kínálsz. Amikor elkezdenek követni egy ilyen játék során, valószínűleg szívesen megnézik, mit is nyerhetnek.
A kíváncsiság gyakran átviszi őket a weboldaladra, ahol könnyen találhatnak olyat, amit szívesen kipróbálnának. A sorsolás után, még ha nem is nyernek, nagy eséllyel továbbra is követni fogják oldaladat, és később vásárolnak, ha megtetszik nekik valami.
Végül, de nem utolsósorban, érdemes figyelembe venni, hogy az affiliate partnereid lehetnek a legjobb visszajelzőid számos területen.
Egyrészt kérhetsz tőlük véleményt és javaslatokat az e-mail marketing kampányaidról is, hiszen ők is rendszeresen kapnak tőled promóciós leveleket. Függetlenül attól, hogy kapnak-e jutalékot, hangsúlyozd, hogy őszinte véleményük fontos a fejlődésed és a jobb munkakapcsolat érdekében.
Ezen felül termékeidről is kérhetsz tőlük véleményt, még piacra dobás előtt. Sok influencer ma már fontosabbnak tartja az őszinteséget, mint a pénzt, ezért követőiknek valóban őszinte véleményt mondanak.
Ők segíthetnek a termékek fejlesztésében, és te is, illetve követőid is láthatják, mennyire fontos számodra a vásárlók elégedettsége, és hogy törekszel a folyamatos tökéletesítésre.
Ahogyan minden üzleti kapcsolatban, itt is fontos tudnod: nem kell tovább dolgoznod olyanokkal, akik nem hozzák azt az eredményt, amit egy affiliate partnerségtől vársz. Az ilyen együttműködések célja a kölcsönös előnyök biztosítása, és az, hogy együtt dolgozzatok több követőért, nagyobb ismertségért.
Sokféle affiliatettel bővítheted elérésed, így több ügyféllel és olyan emberekkel is kapcsolatba kerülhetsz, akiktől újat tanulhatsz. Ezek a partnerségek mindkét félnek előnyösek, és akár kisebb márkákat is gyorsan segíthetnek hírnevet szerezni – ezért bánj bölcsen az affiliate partnereiddel!
Te melyik taktikára fogsz fókuszálni affiliate kapcsolataidban?
Az affiliate kapcsolat két fél közötti partnerség, ahol az egyik fél értékesítésből vagy nagyobb online jelenlétből származó pénzügyi jutalmat kap a másiktól.
Kezdd egy személyre szabott üdvözlőlevéllel, mutasd ki a megbecsülést, és tarts fenn rendszeres, tartalmas kommunikációt.
Kommunikálj rendszeresen, kínálj bevételmegosztást, indíts PR listát, adj egyedi kedvezményeket, vond be őket nyereményjátékokba, és kérj aktívan visszajelzést.
A partnerek bevonása növeli a márka ismertségét, új követőket vonz, és izgalmat teremt a termékek körül közös promóciókkal.
Affiliate partnerek betekintést nyújthatnak termékeidbe és marketing kampányaidba, segítve a fejlesztést és az üzleti kapcsolatok erősítését.
Estelle Liotard tapasztalt tartalomíró és blogger, aki évek óta dolgozik a marketing különböző területein. A Trust My Paper tartalomszerkesztője, és minden percét imádja ennek a munkának. Szenvedélye, hogy megtanítsa az embereket a digitális marketing akadályainak leküzdésére, valamint segítse a vállalkozásokat abban, hogy üzenetüket hatékonyan közvetítsék ügyfeleik felé.
Ismerd meg a Post Affiliate Pro erejét élő bemutatóval! Fedezd fel, hogyan segíthet felhasználóbarát szoftverünk vállalkozásod fejlesztésében, affiliate programjaid egyszerű létrehozásában és kezelésében.
Gondot okoz az affiliate partnerek kezelése? A Post Affiliate Pro gyakorlati tippeket kínál, hogy a vállalkozások hatékonyabban menedzseljék partnereiket....
Jó és megbízható affiliate partnereket találni csak a kezdete a sikeres partnerkapcsolatoknak. Ismerje meg a bevált stratégiákat az új affiliate kapcsolatok ápo...
Tudod, mennyire függsz az affiliáltjaidtól. Nézd meg ezeket a tippeket, hogyan hozhatod ki a legtöbbet az affiliate piacodból, és hogyan érheted el, hogy tovább...