
7 hatékony márkafejlesztési stratégia: Út a sikerhez
Ismerje meg a hatékony márkafejlesztési stratégiákat, amelyekkel erős márkajelenlétet alakíthat ki, és sikeresen navigálhat a versenyképes üzleti környezetben....
Ismerd meg, hogyan hozhatsz létre kiemelkedő és megbízható B2B márkát. Fedezd fel azokat a kulcsfontosságú stratégiákat, amelyek elősegítik az erős kapcsolatok építését, az értékes kommunikációt és a vásárlói hűség megerősítését a hosszú távú üzleti siker érdekében.
Egy erős B2B márka választja el a szolgáltatót a megoldást kínáló partnertől. Bárki nyújthat szolgáltatást egy ügyfélnek, de egy jól felépített márka kapcsolatokat teremt azáltal, hogy megoldásokat kínál. Egy olyan vállalkozás, amely hosszú távú ügyfélkapcsolatokra törekszik, időt kell szánjon egy erős márka kialakítására és fenntartására.
Az ügyfelek emlékeznek a márka logójára, alapítóira vagy bárkire, akivel kapcsolatot éreztek. Ha a márkád az ügyfeleid igényei köré építed, könnyebben építesz emlékezetes márkát.
A lényeg az, hogy kialakítsd azt a helyet, amelyet a márkád az ügyfél fejében elfoglal, és egy következetes rendszert hozz létre arra, hogyan kommunikálsz vele.
A márkaépítésen túl komoly értékesítési jelentősége is van annak, ha megbízható márkát építesz online. Az évek során a vállalkozások rájöttek, hogy a személyes interakciók a márka és az ügyfelek között az egyik legmeghatározóbb tényezői a B2B növekedésnek.
Az értékesítők hatalmas befolyással bírnak abban, hogyan látják az ügyfelek a piaci megkülönböztetést és az értékajánlatokat. Megbízható márkát építeni nem könnyű, nem is megy egyik napról a másikra, folyamatosan erősíteni kell a márkát akár hetekig, hónapokig vagy évekig.
Ezt elérheted e-mailes utánkövetéssel, személyes találkozókkal vagy folyamatos közösségi média marketinggel az ideális ügyfeleid felé.
Az egyik döntés, amit egy vállalkozónak meg kell hoznia, hogy saját csapatot alkalmazzon, vagy kiszervezze a marketing és közösségi média feladatait szabadúszóknak.
Szeretnéd növelni a márkád ismertségét, de hajlandó vagy időt és energiát fektetni abba, hogy megtaláld a megfelelő embereket ehhez? A Mixbloom írt egy cikket a leggyakoribb hibákról, amelyeket érdemes elkerülni, ha kiszervezed a közösségi médiát. Ez egy remek útmutató, ha másra bízod a megbízható online kapcsolatépítést potenciális ügyfeleiddel.
Az értékesítési és digitális marketing ügynökségek képesek átadni a fontos B2B márkaüzeneteket az interneten keresztül, és képezni az értékesítőidet abban, hogyan kommunikálják hatékonyan a versenyelőnyöket és értékajánlatokat ügyfeleidnek.
Ahhoz, hogy megbízható B2B márkát építs, válaszolj erre az egyszerű kérdésre: „Miért téged válasszanak az ügyfeleid?”
A mai világban a márka az identitásod. Egy erős márkának szórakoztatnia, oktatnia és inspirálnia kell az ügyfeleidet. Egy nagyszerű márka többet jelent egy terméknél; a vállalat alapértékeit testesíti meg. Ez érzelmi kapcsolatot hoz létre az ügyfeleid és a márkád között.
Íme néhány tipp, amit érdemes megfontolnod a márkaépítés során:
Ezeken a kérdéseken való elgondolkodás segíthet feltérképezni márkád erősségeit és gyengeségeit. Lehet, hogy kiváló a terméked, de nem tudod megfelelően közvetíteni a márkaidentitást. Ezért érdemes teszteket futtatni – például a termék dizájnja vagy használhatósága terén –, hogy lásd, valóban átmegy-e az üzenet a nyilvánosság felé.
A B2B üzleti kapcsolatépítésről szól. Bármilyen taktikát alkalmazol – legyen az CRM marketing vagy közösségi média – a végső cél a hosszú távú üzleti partnerség kialakítása. Ehhez kiváló interperszonális készségek és értékesítésközpontú filozófia szükséges, hiszen minden lépésnek hozzá kell járulnia az értékesítési tölcsérhez .
Amikor átgondolod, hogyan kommunikálsz az ügyfelekkel és érdeklődőkkel, ott kell lenned számukra a legfontosabb pillanatokban. Általában ajánlott élő chat eszközt használni, hogy megválaszold a gyakori kérdéseket, amikor az emberek elérni próbálnak.
Fejleszd az ügyfélszolgálatot ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) eszközökkel. A megfelelő eszközök birtokában automatizálással és rendszerekkel folyamatosan építheted kapcsolataidat és a márkádat.
A CRM (Customer Relationship Management) rendszer célja a meglévő és leendő ügyfelekkel való kapcsolatok javítása. Az értékesítési irodából indul, ahol érdeklődő ügyfelekkel beszélnek, átível az időpont-egyeztetésen, és eljut az ügyfélszolgálatig és a technikai támogatásig az értékesítés után.
Ezen kívül sok más eszköz is létezik, amelyekkel kommunikálhatsz ügyfeleiddel, például:
Fejlődő B2B márkaként mindig jelen kell lenned ügyfeleid kérdéseinél, problémáinál és akár panaszaiknál is. Ha az ügyfélnek panasza van vagy valamit javítani kell, elvárja az egyszerű és gyors ügyfélszolgálati elérést.
Ajánljuk egy cikk elolvasását arról, hogyan keresd aktívan ügyfeleid panaszait, és hogyan monitorozd a márkádat, hogy vállalkozásod felkészült legyen minden felmerülő problémára.
A márkád az egyik legértékesebb vállalati eszközöd.
A B2B márkastratégia egy hosszú távú terv, amely meghatározza, kik vagytok céges szinten, mit képviseltek a piacon, mivel foglalkoztok, kiknek nyújtjátok a szolgáltatásaitokat, hová tartotok a jövőben, és – ami a legfontosabb – hogyan értek el mindezt.
Más szóval: ez a vízió. Miért fontos? Mert ha tudatosan menedzseled a márkát, képes vagy növelni a vállalat versenyelőnyeit és jelentős anyagi hasznot hozhat.
A márkastratégia kialakításakor érdemes figyelembe venni a Net Promoter vagy Net Promoter Score-t (NPS) is, amely egy menedzsment eszköz, amivel mérhető a márka ügyfélkapcsolatainak hűsége. Ez alternatívája a hagyományos ügyfél-elégedettségi kutatásoknak, és állítólag összefügg a bevétel növekedésével.
Nemrég írtunk egy cikket az NPS-ről és annak ügyfélsikerben betöltött szerepéről. Használd az NPS-t a kapcsolatok folyamatos erősítéséhez ügyfeleiddel.
Használd ezt a gyors lépéslistát a márkastratégia megtervezéséhez:
Nap mint nap harcolnak a márkák a piaci részesedésért, a potenciális ügyfelek figyelméért és az eladásokért. A piac tele van olyan cégekkel, amelyek pontosan ugyanazokat a termékeket vagy hasonló típusú termékeket árulnak, mint versenytársaik – csak a legerősebbek élik túl és virágoznak.
A Gallup friss kutatása szerint az érzelmi kapcsolatok kialakítása nem akkor kezdődik, amikor a fogyasztók kipróbálják a márkát. Ehelyett minden márkatalálkozás során – egészen a próbáig – elkezd formálódni az érzelmi kötődés.
Egy lenyűgöző márkatörténet lehetőséget ad a közönségnek, hogy kapcsolódjon hozzád, emberként nézzen rád, és lássa, hogy a vállalkozásod valódi emberekből áll, akik valódi értéket kínálnak.
A kapcsolatok építése időigényes, de hosszú távon fenntartani őket kitartást, energiát és céltudatosságot igényel.
A B2B márkaépítés változik. Az erős és hatékony értékesítési és marketing stratégiákat célokkal és jelentéssel egészítik ki a következő generációs márkastratégiák.
Egy sikeres márka létrehozása – és fenntartása – nem könnyű. Folyamatos, átgondolt stratégiai tervezést és megvalósítást igényel, és állandó odafigyelést, hogy a márka mindig friss és releváns maradjon.
A márka érték. Mindegy, hogy kicsi vagy nagy, a vállalat lényege – így is kell rá tekinteni. Gondoskodni kell róla, táplálni, ápolni, mint egy élő, dinamikus entitást. De a mindennapi üzletmenet során könnyen háttérbe szorulhat a „márkán” való gondolkodás.
Sok vállalatnál ez az állandó helyzet:
Még azok is, akik tudják, mennyire fontos a márka, gyakran a napi feladatokra koncentrálnak. De ahhoz, hogy a márka növekedjen és virágozzon, valakinek aktívan foglalkoznia kell vele.
Hisszük, hogy a megfelelő csapat a márka körül fantasztikus kapcsolatokat épít, ami végső soron növeli az eladásokat. Ha vállalkozóként olvasod ezt a cikket, helyezd előtérbe a csapatodat, és használd ezt az útmutatót a csapatcélok kitűzéséhez, valamint hogy a csapatod megértse a vállalat üzleti stratégiáját a jövőben.
A megbízható B2B márka megkülönböztet a versenytársaktól, hosszú távú ügyfélkapcsolatokat eredményez, hitelességet épít és növeli a vásárlói hűséget, így nagyobb üzleti sikert érhetsz el.
Az alapvető elemek közé tartozik a kiváló termék, a hatékony kommunikáció, az ügyfélkapcsolat-kezelő eszközök használata, a következetes történetmesélés, valamint a tisztelet és hűség előtérbe helyezése.
Használj élő chatet, CRM rendszereket, aktív közösségi média jelenlétet és gyors ügyfélszolgálatot, hogy ügyfeleid érezzék a törődést és támogatást az együttműködés során.
Egy erős B2B márka ügyfél-elismerést, versenyelőnyt, könnyebb termékbevezetést, fokozott hitelességet és nagyobb vásárlói hűséget jelent.
Építsd be a márkatörténeted az üzenetbe, légy hiteles, erősítsd a bizalmat és türelmet, valamint folyamatos és értékes interakciókon keresztül vond be az ügyfeleket.
Dave Schneider a LessChurn, egy lemondáscsökkentő alkalmazás alapítója. 2012-ben felmondott a munkahelyén, hogy beutazza a világot, és több mint 65 országban járt. Szabadidejében SaaS-ról és üzletről ír a DaveSchneider.me oldalon.
Ismerd meg a Post Affiliate Pro erejét élő bemutatón! Tudj meg többet arról, hogyan segíthet felhasználóbarát szoftverünk vállalkozásod fejlesztésében, affiliate programok egyszerű létrehozásában és kezelésében.
Ismerje meg a hatékony márkafejlesztési stratégiákat, amelyekkel erős márkajelenlétet alakíthat ki, és sikeresen navigálhat a versenyképes üzleti környezetben....
Fedezze fel azt a 11 bevált stratégiát, amelyekkel elkötelezheti és gondozhatja sikeres partnereit, növelve ezzel affiliate marketingje sikerét. Tanulja meg, ho...
Az adatalapú marketing nem újdonság, de kevés SaaS cég használ kifejezetten ügyfél sikerességi adatokat az affiliate kampányai során. Így csináld!