Hogyan hozz létre megbízható B2B márkát [Tűnj ki a vállalkozásoddal]

Hogyan hozz létre megbízható B2B márkát [Tűnj ki a vállalkozásoddal]

B2B Branding BusinessGrowth CustomerLoyalty

Egy erős B2B márka választja el a szolgáltatót a megoldást kínáló partnertől. Bárki nyújthat szolgáltatást egy ügyfélnek, de egy jól felépített márka kapcsolatokat teremt azáltal, hogy megoldásokat kínál. Egy olyan vállalkozás, amely hosszú távú ügyfélkapcsolatokra törekszik, időt kell szánjon egy erős márka kialakítására és fenntartására.

Az ügyfelek emlékeznek a márka logójára, alapítóira vagy bárkire, akivel kapcsolatot éreztek. Ha a márkád az ügyfeleid igényei köré építed, könnyebben építesz emlékezetes márkát.

A lényeg az, hogy kialakítsd azt a helyet, amelyet a márkád az ügyfél fejében elfoglal, és egy következetes rendszert hozz létre arra, hogyan kommunikálsz vele.

A márkaépítésen túl komoly értékesítési jelentősége is van annak, ha megbízható márkát építesz online. Az évek során a vállalkozások rájöttek, hogy a személyes interakciók a márka és az ügyfelek között az egyik legmeghatározóbb tényezői a B2B növekedésnek.

A résztvevők fele fontolóra vette a vásárlást, miután látott egy influencer posztot

Az értékesítők hatalmas befolyással bírnak abban, hogyan látják az ügyfelek a piaci megkülönböztetést és az értékajánlatokat. Megbízható márkát építeni nem könnyű, nem is megy egyik napról a másikra, folyamatosan erősíteni kell a márkát akár hetekig, hónapokig vagy évekig.

Ezt elérheted e-mailes utánkövetéssel, személyes találkozókkal vagy folyamatos közösségi média marketinggel az ideális ügyfeleid felé.

Az egyik döntés, amit egy vállalkozónak meg kell hoznia, hogy saját csapatot alkalmazzon, vagy kiszervezze a marketing és közösségi média feladatait szabadúszóknak.

Szeretnéd növelni a márkád ismertségét, de hajlandó vagy időt és energiát fektetni abba, hogy megtaláld a megfelelő embereket ehhez? A Mixbloom írt egy cikket a leggyakoribb hibákról, amelyeket érdemes elkerülni, ha kiszervezed a közösségi médiát. Ez egy remek útmutató, ha másra bízod a megbízható online kapcsolatépítést potenciális ügyfeleiddel.

A tartalomstratégiában 2021-ben használt elsődleges médiatípusok

Az értékesítési és digitális marketing ügynökségek képesek átadni a fontos B2B márkaüzeneteket az interneten keresztül, és képezni az értékesítőidet abban, hogyan kommunikálják hatékonyan a versenyelőnyöket és értékajánlatokat ügyfeleidnek.

Ahhoz, hogy megbízható B2B márkát építs, válaszolj erre az egyszerű kérdésre: „Miért téged válasszanak az ügyfeleid?”

Tippek egy erős márka létrehozásához

A mai világban a márka az identitásod. Egy erős márkának szórakoztatnia, oktatnia és inspirálnia kell az ügyfeleidet. Egy nagyszerű márka többet jelent egy terméknél; a vállalat alapértékeit testesíti meg. Ez érzelmi kapcsolatot hoz létre az ügyfeleid és a márkád között.

Íme néhány tipp, amit érdemes megfontolnod a márkaépítés során:

1. tipp: Legyen nagyszerű terméked

  • Van rá széles körű igény?
  • Vannak egyedi tulajdonságai?
  • Megold egy problémát?
  • Bemutatható vagy átalakító hatása van a terméknek?
  • Vannak bizonyított eredmények?
  • El tudod magyarázni, hogyan működik, és könnyedén válaszolsz a termékkel kapcsolatos kérdésekre?

Ezeken a kérdéseken való elgondolkodás segíthet feltérképezni márkád erősségeit és gyengeségeit. Lehet, hogy kiváló a terméked, de nem tudod megfelelően közvetíteni a márkaidentitást. Ezért érdemes teszteket futtatni – például a termék dizájnja vagy használhatósága terén –, hogy lásd, valóban átmegy-e az üzenet a nyilvánosság felé.

2. tipp: Fejleszd kommunikációs készségeidet

A B2B üzleti kapcsolatépítésről szól. Bármilyen taktikát alkalmazol – legyen az CRM marketing vagy közösségi média – a végső cél a hosszú távú üzleti partnerség kialakítása. Ehhez kiváló interperszonális készségek és értékesítésközpontú filozófia szükséges, hiszen minden lépésnek hozzá kell járulnia az értékesítési tölcsérhez .

Amikor átgondolod, hogyan kommunikálsz az ügyfelekkel és érdeklődőkkel, ott kell lenned számukra a legfontosabb pillanatokban. Általában ajánlott élő chat eszközt használni, hogy megválaszold a gyakori kérdéseket, amikor az emberek elérni próbálnak.

Használj ügyfélkapcsolat-kezelő eszközöket

Fejleszd az ügyfélszolgálatot ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) eszközökkel. A megfelelő eszközök birtokában automatizálással és rendszerekkel folyamatosan építheted kapcsolataidat és a márkádat.

A CRM (Customer Relationship Management) rendszer célja a meglévő és leendő ügyfelekkel való kapcsolatok javítása. Az értékesítési irodából indul, ahol érdeklődő ügyfelekkel beszélnek, átível az időpont-egyeztetésen, és eljut az ügyfélszolgálatig és a technikai támogatásig az értékesítés után.

Ezen kívül sok más eszköz is létezik, amelyekkel kommunikálhatsz ügyfeleiddel, például:

  • A weboldaladon lehet élő chat, amely válaszol a felhasználók kérdéseire.
  • Állíts fel ügyfélszolgálati rendszert, hogy ügyfeleid könnyen kapcsolatba tudjanak lépni veled.
  • Bátorítsd az ügyfeleket, hogy a közösségi médiában is aktívan használják a termékedet.
  • Tudd, hogyan reagálj gyorsan és hatékonyan az ügyfelek termékkel kapcsolatos kérdéseire, amikor a legnagyobb szükségük van rád.
  • Tedd egyszerűvé számukra az űrlapok kitöltését, kérdőívek vagy kvízek megválaszolását, és a kapcsolatfelvételt, ha kérdésük van.

Fejlődő B2B márkaként mindig jelen kell lenned ügyfeleid kérdéseinél, problémáinál és akár panaszaiknál is. Ha az ügyfélnek panasza van vagy valamit javítani kell, elvárja az egyszerű és gyors ügyfélszolgálati elérést.

Ajánljuk egy cikk elolvasását arról, hogyan keresd aktívan ügyfeleid panaszait, és hogyan monitorozd a márkádat, hogy vállalkozásod felkészült legyen minden felmerülő problémára.

LiveAgent jegy- és chat-áttekintés

Az erős B2B márka előnyei

A márkád az egyik legértékesebb vállalati eszközöd.

  • Ügyfél-elismerés. Egy erős márka segíti a vásárlói felismerést.
  • Versenyelőny a piacon. A márka az, ami megkülönböztet a versenytársaktól. Ha az ügyfelek felismerik és támogatják a márkádat, az versenyelőnyt biztosít.
  • Új termékek könnyebb bevezetése. Ha már van erős márkád és hűséges ügyfeleid, sokkal könnyebb és olcsóbb új termékeket bevezetni vagy kipróbálni, mielőtt nagyobb befektetést eszközölnél.
  • Vásárlói hűség és közös értékek. Az erős márka által kivívott elismerés és magasabb szintű megítélés mind hozzájárul a nagyobb vásárlói hűséghez. Az ügyfelek vonzódnak azokhoz a márkákhoz, amelyekkel közös értékeket vallanak.
  • Fokozott hitelesség és könnyebb vásárlás. Egy erős, jól ismert márka növeli a hitelességed az ügyfelek, az iparág és a piac szemében egyaránt.
  • Gyorsabb regisztrációk. Ha már hallottak rólad, sokkal valószínűbb, hogy regisztrálnak és vásárolnak, amikor a tölcséredbe kerülnek, mert már megbíznak benned.

Mi az a B2B márkastratégia?

A B2B márkastratégia egy hosszú távú terv, amely meghatározza, kik vagytok céges szinten, mit képviseltek a piacon, mivel foglalkoztok, kiknek nyújtjátok a szolgáltatásaitokat, hová tartotok a jövőben, és – ami a legfontosabb – hogyan értek el mindezt.

Más szóval: ez a vízió. Miért fontos? Mert ha tudatosan menedzseled a márkát, képes vagy növelni a vállalat versenyelőnyeit és jelentős anyagi hasznot hozhat.

A márkastratégia kialakításakor érdemes figyelembe venni a Net Promoter vagy Net Promoter Score-t (NPS) is, amely egy menedzsment eszköz, amivel mérhető a márka ügyfélkapcsolatainak hűsége. Ez alternatívája a hagyományos ügyfél-elégedettségi kutatásoknak, és állítólag összefügg a bevétel növekedésével.

Nemrég írtunk egy cikket az NPS-ről és annak ügyfélsikerben betöltött szerepéről. Használd az NPS-t a kapcsolatok folyamatos erősítéséhez ügyfeleiddel.

Használd ezt a gyors lépéslistát a márkastratégia megtervezéséhez:

  • 1. lépés – Az ügyfélkapcsolatok legyenek a legfontosabbak
  • 2. lépés – Építs megbízható csapatot a márkád köré, akik törődnek a sikereddel
  • 3. lépés – Hozz létre megfelelő rendszereket és automatizációt a kapcsolatok folyamatos építéséhez
  1. lépés – Kövesd folyamatosan az érdeklődőidet, amíg készen nem állnak a vásárlásra (használj például Albacross-hoz hasonló eszközt, hogy azonosítsd a potenciális ügyfeleket és folytasd a kapcsolatfelvételt).
Lépések a sikeres B2B márkához

Lépések egy sikeres B2B márkához

Nap mint nap harcolnak a márkák a piaci részesedésért, a potenciális ügyfelek figyelméért és az eladásokért. A piac tele van olyan cégekkel, amelyek pontosan ugyanazokat a termékeket vagy hasonló típusú termékeket árulnak, mint versenytársaik – csak a legerősebbek élik túl és virágoznak.

1. tipp: Egy sikeres márka…

  • Bevonja a célközönséget;
  • Megkülönbözteti a cégedet a versenytársaktól;
  • Lojális ügyfeleket és munkatársakat teremt, akik támogatják a márkát;
  • Egyszerű, lélekkel teli és inspiráló.

2. tipp: Építsd a márka kapcsolatokat

A Gallup friss kutatása szerint az érzelmi kapcsolatok kialakítása nem akkor kezdődik, amikor a fogyasztók kipróbálják a márkát. Ehelyett minden márkatalálkozás során – egészen a próbáig – elkezd formálódni az érzelmi kötődés.

  • A legjobb ügyfelek a hűséges ügyfelek – azok, akik belső értéket látnak a márkádban, és maradnak, hogy tovább élvezzék annak előnyeit.
  • Bizalom – Az emberek akkor bíznak benned, ha tudják, mire számíthatnak… és ezek a dolgok jók. Légy következetes.
  • Légy hiteles – Ez már a kezdetektől fontos, amikor megfogalmazod a vállalati értékeket, nevet adsz a cégnek, logót tervezel stb. Az emberek átlátnak a színészkedésen, légy önmagad.
  • Türelem – Időbe telik, amíg valaki minden információt összegyűjt, mire eldönti, hogy megbízik a márkában. Ezt tartsd szem előtt, és tudd, hogy a vásárlói hűség megéri a befektetést… és a várakozást.
  • Figyelj az apróságokra – Nem csak az értékesítési folyamatban számít, hogyan viselkedsz. Fontos a támogatás nehéz időkben, a napi értékes információk megosztása, a hála kifejezése és minden apró gesztus, amellyel bizonyítod, hogy a márkád nagy dolgokra képes.

3. tipp: Meséld el a történeted

Egy lenyűgöző márkatörténet lehetőséget ad a közönségnek, hogy kapcsolódjon hozzád, emberként nézzen rád, és lássa, hogy a vállalkozásod valódi emberekből áll, akik valódi értéket kínálnak.

  • Építsd be a történeted a márkaüzenetekbe – Ez remek megközelítés, mert a vállalat „szívét-lelkét”, az eredeti ötletet, víziót jeleníti meg, amely inspirálta a márka létrejöttét.
  • Építs személyes márkát. Ne feledd, a történetet személyiséggel kell megtölteni!
  • Légy aktív a közösségi médiában. A történetek ott terjednek a legjobban.
  • Meséld el minden platformon (weboldal, közösségi média, e-mail és tartalom).
  • Bátorítsd ügyfeleidet, hogy meséljék el a történetedet.

4. tipp: Tiszteletet és hűséget építs

A kapcsolatok építése időigényes, de hosszú távon fenntartani őket kitartást, energiát és céltudatosságot igényel.

  • Az ügyfélhűség kulcsfontosságú a sikeres értékesítéshez – A hűség elégedett ügyfelekből születik, akik minőségi terméket vagy szolgáltatást kapnak időben és professzionális módon (és ha probléma adódik, azt is szakszerűen és gyorsan kezelik).
  • Éreztesd a közösség tagjaival, hogy fontosak
  • Mindig figyelj az új tagokra is
  • Engedd, hogy a közösség legaktívabb tagjai is kibontakozhassanak
  • Emeld ki az egyes tagokat
  • Segíts az egyéneknek elérni céljaikat vagy álmaikat

A B2B márkaépítés tanulsága

A B2B márkaépítés változik. Az erős és hatékony értékesítési és marketing stratégiákat célokkal és jelentéssel egészítik ki a következő generációs márkastratégiák.

Egy sikeres márka létrehozása – és fenntartása – nem könnyű. Folyamatos, átgondolt stratégiai tervezést és megvalósítást igényel, és állandó odafigyelést, hogy a márka mindig friss és releváns maradjon.

A márka érték. Mindegy, hogy kicsi vagy nagy, a vállalat lényege – így is kell rá tekinteni. Gondoskodni kell róla, táplálni, ápolni, mint egy élő, dinamikus entitást. De a mindennapi üzletmenet során könnyen háttérbe szorulhat a „márkán” való gondolkodás.

Sok vállalatnál ez az állandó helyzet:

  • A marketingcsapat elfoglalt, folyamatosan tartalmakat gyárt.
  • Az értékesítési csapat az üzletkötésre koncentrál.
  • A pénzügyi csapat csak arra figyel, hogy mindenki megkapja a fizetését.

Még azok is, akik tudják, mennyire fontos a márka, gyakran a napi feladatokra koncentrálnak. De ahhoz, hogy a márka növekedjen és virágozzon, valakinek aktívan foglalkoznia kell vele.

Sikeres B2B márkastratégia megvalósítva

Hisszük, hogy a megfelelő csapat a márka körül fantasztikus kapcsolatokat épít, ami végső soron növeli az eladásokat. Ha vállalkozóként olvasod ezt a cikket, helyezd előtérbe a csapatodat, és használd ezt az útmutatót a csapatcélok kitűzéséhez, valamint hogy a csapatod megértse a vállalat üzleti stratégiáját a jövőben.

Gyakran ismételt kérdések

Miért fontos megbízható B2B márka építése?

A megbízható B2B márka megkülönböztet a versenytársaktól, hosszú távú ügyfélkapcsolatokat eredményez, hitelességet épít és növeli a vásárlói hűséget, így nagyobb üzleti sikert érhetsz el.

Melyek egy erős B2B márka kulcselemei?

Az alapvető elemek közé tartozik a kiváló termék, a hatékony kommunikáció, az ügyfélkapcsolat-kezelő eszközök használata, a következetes történetmesélés, valamint a tisztelet és hűség előtérbe helyezése.

Hogyan javíthatom a B2B ügyfelekkel való kommunikációt?

Használj élő chatet, CRM rendszereket, aktív közösségi média jelenlétet és gyors ügyfélszolgálatot, hogy ügyfeleid érezzék a törődést és támogatást az együttműködés során.

Milyen előnyei vannak az erős B2B márkának?

Egy erős B2B márka ügyfél-elismerést, versenyelőnyt, könnyebb termékbevezetést, fokozott hitelességet és nagyobb vásárlói hűséget jelent.

Hogyan teremthetek érzelmi kapcsolatot B2B ügyfelekkel?

Építsd be a márkatörténeted az üzenetbe, légy hiteles, erősítsd a bizalmat és türelmet, valamint folyamatos és értékes interakciókon keresztül vond be az ügyfeleket.

Dave Schneider a LessChurn, egy lemondáscsökkentő alkalmazás alapítója. 2012-ben felmondott a munkahelyén, hogy beutazza a világot, és több mint 65 országban járt. Szabadidejében SaaS-ról és üzletről ír a DaveSchneider.me oldalon.

Dave Schneider
Dave Schneider
Vendégszerző

Foglalj élő bemutatót

Ismerd meg a Post Affiliate Pro erejét élő bemutatón! Tudj meg többet arról, hogyan segíthet felhasználóbarát szoftverünk vállalkozásod fejlesztésében, affiliate programok egyszerű létrehozásában és kezelésében.

Tudjon meg többet

7 hatékony márkafejlesztési stratégia: Út a sikerhez
7 hatékony márkafejlesztési stratégia: Út a sikerhez

7 hatékony márkafejlesztési stratégia: Út a sikerhez

Ismerje meg a hatékony márkafejlesztési stratégiákat, amelyekkel erős márkajelenlétet alakíthat ki, és sikeresen navigálhat a versenyképes üzleti környezetben....

11 perc olvasás
BrandDevelopment Marketing +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface