10 kritikus affiliate marketing KPI, amelyet érdemes nyomon követni az értékesítési növekedés érdekében

10 kritikus affiliate marketing KPI, amelyet érdemes nyomon követni az értékesítési növekedés érdekében

AffiliateMarketing KPIs SalesGrowth PerformanceMetrics

Az affiliate marketing nagyszerű módja annak, hogy a vállalkozások jelentős online bevételt generáljanak és növeljék értékesítésüket. Mind az affiliate partnerek, mind a vállalkozások számára előnyös, a helyes affiliate marketing taktikák mindenki számára igazi áttörést jelenthetnek.

Nem csoda, hogy az affiliate marketing piaca az USA-ban 2022-ben elérte a 8,2 milliárd dollárt, míg 2017-ben 5,4 milliárd dollár volt.

Akárcsak a fizetett keresés, a közösségi média vagy az email marketing, az affiliate marketinget is számos vállalat használja világszerte ügyfélszerzésre. Azonban egy sikeres affiliate marketing kampányhoz elengedhetetlen a jól kidolgozott stratégia.

Egy jól megtervezett affiliate marketing stratégia segíti a vállalkozásokat és az affiliatokat abban, hogy a megfelelő információkat népszerűsítsék, bevonják az ügyfeleket és hűséges közösséget építsenek. Az alábbi ábra bemutatja, hogyan működik valójában az affiliate marketing program.

Számos kritikus affiliate marketing KPI, azaz kulcsfontosságú teljesítménymutató nyomon követése segít az affiliate program növekedésének monitorozásában. Ezek a mutatók lehetővé teszik a csapatok számára, hogy megértsék, sikeresek voltak-e az affiliate kampányok vagy sem.

Ebben a bejegyzésben áttekintjük a 10 legkritikusabb affiliate marketing KPI-t, amelyeket érdemes követnie az értékesítés növelése érdekében.

Legfontosabb affiliate marketing KPI-k az értékesítés növeléséhez

Íme egy lista a legfontosabb affiliate marketing KPI-król, amelyeket mindenképp érdemes figyelembe vennie az értékesítés érdekében.

  • Konverziós arány
  • Eladások affiliate-enként
  • Aktív affiliate-ek aránya
  • Az affiliate programból érkező ügyfelek élettartam értéke (CLV)
  • Átlagos kosárérték
  • Költség affiliate eladásonként / költség leadenként
  • Általános aktivitás
  • Visszatérési/lemon­dási arány
  • Bevétel
  • Éves növekedés

Ezek a KPI-k számos dolgot elárulnak affiliate programjáról, többek között:

  • Az affiliate-ek teljesítményét és azt, hogy mennyire működik jól a program.
  • Hozzájárul-e a program a vállalkozás értékesítési céljainak eléréséhez.
  • Növekedési lehetőségeket a vállalkozás bővítésére.

A minőségi eredmények érdekében nagyon fontos a megfelelő affiliate marketing KPI-k kiválasztása. Elemezze ezeket a gyakori mutatókat értékesítési csapatával, és beszéljék meg, hogyan segíthetnek ezek a kulcsmutatók az értékesítési célok gyorsabb elérésében.

Értékesítési műveletek: Mit foglal magában?

Mi is pontosan az értékesítési műveletek feladata, és hogyan járul hozzá az értékesítési csapat növekedéséhez?

Az értékesítési folyamat kutatási és adminisztratív feladatainak kezelésével az értékesítési műveletek csapata arra fókuszál, hogy segítse az ügyfélkapcsolati értékesítési csapatot az üzletkötések gyors lezárásában. Ezt különféle funkciók ellátásával érik el, például értékesítési stratégia, folyamatoptimalizálás, előrejelzés, munkatársak képzése és toborzás.

Az értékesítési műveletek jelentik az egész értékesítési csapat gerincét, mivel számos kritikus és összetett feladatért felelősek. Ezért a megfelelő csapat felépítése elengedhetetlen a sikerhez.

Az értékesítési műveletek csapatának szerepkörei:

  • Értékesítési műveletek vezetője (VP of Sales Operations) – Kulcsfontosságú bármely értékesítési osztály fejlődésében és hatékonyságában. Felelős az egész értékesítési csapat termelékenységéért és eredményességéért. Főbb feladatai közé tartozik az értékesítési folyamat tervezése, optimalizálása, értékesítési képzések, valamint a csapat toborzása.
  • Értékesítési műveletek menedzsere – Felelős a zökkenőmentes és hatékony értékesítési folyamat felügyeletéért, miközben biztosítja, hogy az egész csapat eredményesen dolgozzon a vállalati célok eléréséért. Feladatai közé tartozik a stratégia megvalósítása, célok kitűzése, értékesítők interjúztatása és képzése, valamint a csapat teljesítményének monitorozása.
  • Értékesítési műveleti elemző – Főként az értékesítési adatok rendszerezéséért és elemzéséért felel, hogy támogatást nyújtson a csapatnak piackutatás, ügyfél-információk, riportok és egyéb területeken. Az elemzések eredményeit felhasználja az értékesítési folyamatok hatékonyabbá tételére.
  • Értékesítési műveleti specialista – Felelős a hatékony és átlátható értékesítési folyamatok biztosításáért a vállalatnál. Feladatai közé tartozik az adatok gyűjtése, ügyfél-információk előállítása, értékesítési előrejelzések készítése, ösztönzők tervezése stb.
  • Értékesítési műveleti munkatárs – Támogatja a menedzsert riportok készítésében, adminisztratív feladatokban, értékesítési automatizálásban stb. Kapcsolattartóként is működik az értékesítők és vezetők között, hogy minden fontos információ és adat eljusson a megfelelő helyre.

Az affiliate marketing az egyik leggyakrabban használt értékesítési stratégia, amelybe az értékesítési műveletek csapatai is szívesen fektetnek az értékesítési célok érdekében. Nézzük meg, hogyan segíti az affiliate marketing az értékesítések növelését.

Hogyan hatnak az affiliate marketing programok az értékesítésre?

Az affiliate marketing jövedelmező értékesítési csatornákat kínál a vállalkozások számára. A megfelelő affiliate program szoftverrel további forgalmat, minőségi leadeket és magasabb konverziókat érhet el. Íme néhány mód, ahogy az affiliate marketing igazi áldás lehet a vállalkozások számára.

  • Egy hatékony affiliate program létrehozása nem igényel nagy tőkebefektetést. Határozza meg a program céljait, és népszerűsítse különböző marketing csatornákon, hogy affiliate-eket vonzzon be. Az affiliate hálózat elvégzi Ön helyett a promóciót és hirdetést, bőséges forgalmat és leadeket hozva.
  • Az affiliate marketing célja a márkaismertség növelése, és befolyásos eszköz az értékesítések növelésében.
  • Az affiliate partnerek éjjel-nappal azon dolgoznak, hogy termékeit promotálják saját hálózataikban, különböző promóciós csatornákon keresztül.
  • Mivel az affiliate marketing jutalék-alapú program, nem szükséges külön hirdetési költségvetést szánnia a termékek népszerűsítésére. Azonban motiváló jutalmazásról gondoskodnia kell a partnerek számára.

Most pedig nézzük a legfontosabb affiliate marketing KPI-ket.

Legfontosabb affiliate marketing KPI-k

1. Konverziós arány

A konverziós arány azt mutatja meg, hogy a látogatók hány százaléka vált tényleges ügyféllé azáltal, hogy elvégezte a kívánt műveletet. Ez lehet például ingyenes próbaidőszakra való regisztráció vagy prémium csomagra való előfizetés. Minden célnak saját konverziós aránya van, attól függően, hogy milyen konverziós célokat tűzött ki.

A konverziós arányt úgy számoljuk ki, hogy a konverziók számát elosztjuk a látogatók számával. Például, ha Facebookon létrehozott egy hirdetést, amely 10 000 embert ért el, és a hirdetés 300 kattintást kapott, akkor a konverziós arány a következő:

300/10 000 = 0,03 vagyis 3% konverziós arány.

Miért fontos?

A konverziós arány kiválóan alkalmas a leghatékonyabb affiliate marketing csatornák feltárására. Íme néhány mód, ahogy segíti az optimális program beállítását:

  • Segít az affiliate marketing kampányok teljesítményének értékelésében és összehasonlításában különböző hirdetési csatornákon.
  • Segíti az ROI elvárások meghatározását az affiliate programok bővítéséhez.
  • Segít az értékes ügyfelek azonosításában az ügyféladatbázisban, és személyre szabott kampányok kialakításában a hatékonyabb célzás és optimalizálás érdekében. A konverziós arányok jelentősen befolyásolják a végső eredményeket, hiszen finomhangolják az affiliate marketing tevékenységet.

2. Eladások affiliate-enként

Ahogy a neve is mutatja, az eladások affiliate-enként mutató azt méri, hogy egy affiliate partner hány eladást ért el. Egyszerűbben: hány ügyfelet hozott az adott affiliate a vállalkozásához.

Ez a mutató kulcsszerepet játszik az ügyfélszerzés mérésében, hiszen minden ügyfél, akit az affiliate hoz, hozzájárul a kitűzött affiliate marketing célok eléréséhez.

Miért fontos?

Az eladások affiliate-enként KPI a következő okokból elengedhetetlen:

  • Segít azonosítani azokat az affiliatokat, akik a legtöbb konverziót hozzák.
  • Kiválóan alkalmas célok és elvárások kitűzésére az egész affiliate program számára.
  • A legjobban teljesítők figyelemmel kísérésével remek jutalmazási rendszert alakíthat ki az affiliate-ek motiválására.
  • Például, ha egy affiliate egy hónap alatt 100 prémium előfizetést értékesít, elismerheti erőfeszítéseit extra jutalékkal, bónuszokkal vagy képzésekkel.
  • Segíti az affiliate-ek teljesítményének monitorozását, így biztosíthatja számukra a fejlődéshez szükséges forrásokat.
  • Az eladás utáni jutalék (pay per sale) a legnépszerűbb jutaléktípus az affiliaték körében.

3. Aktív affiliate-ek aránya

Bár programjában sok affiliate regisztrált lehet, az aktívan promóciót végzők száma eltérő lehet. Ezért az aktív tagok számának követése kulcsfontosságú a program sikeréhez.

Az aktív affiliate-ek aránya azoknak az affiliatéknek a száma, akik ténylegesen dolgoznak az értékesítés vagy leadek generálásán. Az aktív tagok számát elosztva a teljes affiliate létszámmal megkapja az aktív arányt.

Például, ha 1000 affiliate-je van, de csak 125 aktívan ajánl ügyfeleket, az aktív arány:

125/1000 = 0,125 = 12,5%

Miért fontos?

Íme néhány ok, amiért az aktív affiliate-ek aránya KPI hasznos a kampányaiban:

  • Átfogó képet ad a program teljesítményéről. Segít egy vonzó affiliate program kialakításában a megfelelő promóciós eszközökkel, onboardinggal stb. a siker érdekében.
  • Segít azonosítani azokat az affiliatokat, akik valóban hozzájárulnak a programhoz.
  • Kiváló betekintést ad az aktív tagok számába, így hatékony jutalmazási stratégiát dolgozhat ki.

4. Az affiliate programból érkező ügyfelek élettartam értéke (CLV)

Az ügyfél élettartam értéke (CLV) azt mutatja, hogy egy átlagos ügyfél mennyi értéket hoz vállalkozásának, levonva a megszerzésére fordított költséget.

A CLV az egyik legjobb mérőszám az ügyfélszerzés költségének nyomon követésére, illetve a vállalkozás jövőbeni jövedelmezőségének előrejelzésére. Képlete a következő:

Ügyfél élettartam értéke = Átlagos tranzakciós érték x tranzakciók száma x megtartási időszak

Például egy SaaS cég ügyfelei átlagosan 20 dollárt költenek havonta. Ha ezek az ügyfelek két évig előfizetnek, teljes élettartam értékük:

CLV = előfizetés díja * éves fizetések száma * előfizetés időtartama = 20 USD * 12 * 2 = 480 USD

Miért fontos?

Jelentősen hozzájárul a vállalkozás organikus növekedéséhez. Íme néhány ok, amiért a CLV fontos KPI:

  • Közvetlen hatással van a profitmarzsra, meghatározza, mennyi költségvetést fordíthat új ügyfelek megszerzésére.
  • Az ügyfélmegtartás biztosítja a folyamatos vagy visszatérő bevételt, amelyet új projektekbe fektethet.
  • Felméri, hogy mely affiliate tevékenységek vonzzák a legértékesebb ügyfeleket. A CLV mérése segíti az affiliate program monitorozását: nyomon követheti, mennyire hoznak lojális ügyfeleket az affiliate-ek.
  • Segít azonosítani a legjobban teljesítő affiliatokat, és megfelelő jutalmazást kidolgozni számukra.

5. Átlagos kosárérték (AOV)

Az átlagos kosárérték azt mutatja, hogy egy vásárló átlagosan mennyit költ egy-egy vásárlásnál. Segít megérteni a vásárlói viselkedést, rávilágít a visszatérő rendelésekre, a legnépszerűbb és legkevésbé népszerű termékekre, miközben kiemeli az affiliate program tagjainak hatékonyságát.

Az átlagos kosárérték a bevétel és az eladások számának hányadosa. Például, ha szeptemberben az affiliate program 50 000 dollár bevételt és 1225 eladást generált, akkor a szeptemberi AOV: 40,81 USD.

Miért fontos?

Az átlagos kosárérték azért fontos, mert:

  • Közvetlen betekintést ad az ügyfelek viselkedésébe és költési szokásaiba.
  • Mivel az AOV közvetlenül befolyásolja a bevételnövekedést, nagyban hozzájárul az árképzési és marketingstratégiák kialakításához.
  • Segít feltárni a legkeresettebb termékeket, és ehhez igazítani az affiliate stratégiát a kiemelten értékes ügyfelek megszólításához.
  • Segít vonzó jutalékrendszerek és egyéb jutalmak kialakításában az affiliaték részére.

6. Költség affiliate eladásonként / költség leadenként

A költség affiliate eladásonként vagy leadenként azt az összeget mutatja, amelyet affiliate eladásokra költ. Ez az átlagos megszerzési költség.

Például egy B2B szoftvert kínáló SaaS cég affiliate programmal érhet el nagyobb közönséget. Mivel a cég jutalékot fizet a minősített leadekért, ezért a költség/lead mutató követése kulcsfontosságú az értékesítési sikerhez.

Miért fontos?

A programon keresztül szerzett eladások költségének mérése segít felmérni, hogy valóban a megfelelő irányba halad-e az affiliate marketinggel. Ezeket a költségeket más marketingcsatornákkal is összehasonlíthatja, hogy megtalálja a legjobban működő megoldást.

7. Általános aktivitás

Az affiliaték promóciós posztjainak aktivitása jól tükrözi, mennyire bízik követőik a véleményükben, és milyen hatással vannak közönségükre. Ha megvizsgálja az affiliate linkeken keresztül érkező forgalmat, ajánlásokat, konverziókat, értékes betekintést nyerhet arról, hogy valóban értékes ügyfeleket hoznak-e vállalkozásának.

Az affiliate aktivitás magában foglalja a weboldalára affiliate linkeken keresztül érkező látogatásokat, ajánlásokat és konverziókat. Egy sikeres programhoz elengedhetetlen, hogy az affiliate partnerek valódi érdeklődést mutassanak a termék vagy szolgáltatás népszerűsítése iránt.

Miért fontos?

Az ügyfél-aktivitás követése az affiliaték oldalain, bejegyzésein és közösségi csatornáin intelligens betekintést ad az affiliate marketing tevékenység optimalizálásához. Például, ha látja, hogyan promótálják termékeit, létrehozhat számukra promóciós eszköztárat bannerekkel, infografikákkal, ebookokkal, videókkal stb.

Ezen kívül belső dokumentációt is készíthet, amely tartalmazza a termékekkel kapcsolatos információkat, frissítéseket, fejlesztési ütemtervet, valamint affiliate marketing legjobb gyakorlatokat, program szabályzatot és egyebeket, amelyekhez az affiliaték bármikor visszanyúlhatnak.

Az aktivitási mérőszámok segítenek követni a márkaismertséget és a weboldalára érkező forgalmat.

8. Visszatérési/lemon­dási arány

A visszatérési/lemon­dási arány azt mutatja meg, hogy az affiliate linkeken keresztül vásárolt termékek hány százalékát térítik vissza vagy mondják le.

A visszaküldések, lemondások okai különbözőek lehetnek az iparágtól függően. Például egy átlagos ügyfél lemondhatja SaaS előfizetését, ha a termék nem felel meg az elvárásainak.

Ugyanígy a vásárlók visszaküldhetik a termékeket minőségi problémák, késedelmes szállítás, ügyfélszolgálati gondok, rossz visszaküldési szabályzat, sikertelen fizetés stb. miatt.

Miért fontos?

A visszatérési/lemon­dási arány mérése segít elemezni az affiliate marketing kampányok teljesítményét. Segít a vállalkozásnak felismerni, hogy az affiliaték a megfelelő célközönségnek promótálják-e a termékeket.

9. Bevétel

Ez az egyik legfontosabb KPI az affiliate marketing kampányok teljesítményének nyomon követésére. Ha csak a kattintásokat, forgalmat, aktivitást, költséget nézi, de nem látja, hogyan hat ez a bevételre, az félrevezető lehet. Ezért a bevétel követése ugyanúgy elengedhetetlen, mint a kattintási arány vagy a megtekintések.

Például egy affiliate, aki termékértékeléseket vagy összehasonlításokat készít, több kattintást szerezhet, mint aki csak egyszerűen megosztja a termék posztjait. Ezért az affiliatéknek érdemes olyan stratégiát kialakítaniuk, amely szélesebb közönséget szólít meg, és növeli a bevételeket. Ez a jutalékaikra is pozitív hatással lesz.

Miért fontos?

Íme néhány ok, amiért a bevétel mérése kulcsfontosságú az affiliate marketing kampányok optimalizálásához:

  • A bevétel mélyreható betekintést ad a kampányok teljesítményébe, megmutatva, mennyire járulnak hozzá a bevételnövekedéshez.
  • Segít kiszámítani a kampányokból származó összesített bevételnövekedést bármely időszakban.
  • Felismerheti a legjövedelmezőbb területeket vagy a legjobban teljesítő affiliatokat, így erősségeket és gyengeségeket is azonosíthat. Ez alapján további képzésre vagy erőforrásokra lehet szükségük.
  • A bevétel alapján meghatározhatja az optimális affiliate marketing költségvetést és a megfelelő jutalékokat is.

10. Éves növekedés (year-over-year)

A legjobb eredmények elérése érdekében az affiliate marketing kampányokat érdemes legalább néhány évig futtatni. Ezért az éves növekedés nyomon követése szintén fontos KPI.

Az éves növekedés kritikus mérőszám, amelyet minden marketing csapatnak érdemes követnie az affiliate marketing programok fejlődésének monitorozásához. Összehasonlítja az eredményeket több éven át, és segít a vállalkozásoknak megérteni a teljesítményt.

Miért fontos?

Az éves növekedés monitorozása a következő módokon segíti a vállalkozásokat:

  • Segít megérteni, hogyan változhatnak az értékesítések évről évre. Például az ünnepi időszakban egyes cégek több értékesítést realizálhatnak, mint az év többi részében. Ez az információ segít okosabb marketing stratégiák kialakításában.
  • Követi a termék iránti keresletet, előrejelzéseket készít a jövőbeni értékesítésekre és affiliate bevételekre.
  • Rávilágít arra, hogyan fejlődnek az affiliate partnerek, mennyire bővítik elérésüket és konvertálnak több ügyfelet. Ha az affiliate számok stagnálnak, ezt időben felismeri, és stratégiát módosíthat.
  • Összehasonlíthatja az affiliaték növekedési ütemét, azonosíthatja a legjobban teljesítőket, és jutalmazhatja őket.

Fő tanulságok

A megfelelő affiliate marketing KPI-k monitorozása naprakészen tartja Önt a kampányok teljesítményéről. Ezen adatok birtokában a kampányait a megfelelő irányba terelheti, és maximalizálhatja az affiliate program és üzleti értékesítései sikerét.

A Post Affiliate Pro kiváló affiliate program szoftvert kínál, amellyel egyszerűen tervezheti, menedzselheti és monitorozhatja affiliate programját. Segítségével több programot is indíthat, nyomon követheti a tagok teljesítményét, és egyetlen felületről fizetheti ki őket.

Ha minden egyben megoldást keres affiliate marketing tevékenységeihez, a Post Affiliate Pro a legjobb választás. Regisztráljon ingyenes próbaidőszakra még ma!

Gyakran ismételt kérdések

Mi az átlagos affiliate marketing ROI?

Az átlagos affiliate marketing ROI a konkrét kampánytól, iparágtól és más tényezőktől függően változik. Kutatások szerint azonban az affiliate marketing átlagos megtérülése 5-10% között mozog.

Melyek a legfontosabb KPI-k az affiliate marketingben?

A legfontosabb affiliate marketing KPI-k közé tartozik a konverziós arány, eladások affiliate-enként, aktív affiliate-ek aránya, ügyfél élettartam érték (CLV), átlagos kosárérték, költség affiliate eladásra vagy leadre, általános aktivitás, visszatérés vagy lemondás aránya, bevétel, valamint az éves növekedés.

Lucy Manole kreatív tartalomszerző és stratéga a Marketing Digestnél. Főként digitális marketingről, technológiáról, vállalkozásról és oktatásról ír. Amikor éppen nem ír vagy szerkeszt, könyveket olvas, főz vagy utazik.

Lucy Manole
Lucy Manole
Vendégszerző

Növelje affiliate marketing teljesítményét

Fedezze fel, hogyan segíthet a megfelelő KPI-k nyomon követése affiliate programja sikerének elérésében és értékesítései növelésében. Kezdjen hozzá hatékony eszközökkel és betekintésekkel a Post Affiliate Pro segítségével.

Tudjon meg többet

Hogyan lehet online pénzt keresni affiliate szoftverrel
Hogyan lehet online pénzt keresni affiliate szoftverrel

Hogyan lehet online pénzt keresni affiliate szoftverrel

Tanulja meg, hogyan kereshet pénzt online saját affiliate program indításával és optimalizálásával a megfelelő affiliate szoftver segítségével. Ez az átfogó útm...

10 perc olvasás
AffiliateMarketing MakeMoneyOnline +3
Affiliate marketing tippek (13 legjobb stratégia)
Affiliate marketing tippek (13 legjobb stratégia)

Affiliate marketing tippek (13 legjobb stratégia)

Az affiliate marketing remek módja annak, hogy pénzt keressen online, ha rendelkezik saját weboldallal. Tekintse meg a legsikeresebb affiliate marketinghez szük...

3 perc olvasás
AffiliateMarketing DigitalMarketing +3
Hogyan fejleszthető egy partnerprogram promóciók segítségével
Hogyan fejleszthető egy partnerprogram promóciók segítségével

Hogyan fejleszthető egy partnerprogram promóciók segítségével

Ismerje meg, hogyan növelheti partnerprogramja eredményességét stratégiai promóciókkal és különleges ajánlatokkal. Fedezze fel a legjobb gyakorlatokat a cashbac...

9 perc olvasás
AffiliateMarketing Promotions +6

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface