9 kihagyhatatlan módszer a SaaS marketingstratégia felépítéséhez

9 kihagyhatatlan módszer a SaaS marketingstratégia felépítéséhez

SaaS Marketing ContentMarketing SEO

A SaaS (Software as a Service) iparág rohamosan növekszik, ez kétségtelen. De hogyan biztosíthatja Ön, mint SaaS vállalkozó, hogy cége a versenytársak előtt maradjon? Valójában ez elég egyszerű! Csak egy stabil SaaS marketingstratégiát kell kialakítania, és máris jó úton jár.

Ebben a blogban a leghatékonyabb módszereket vesszük sorra, amelyekkel népszerűsítheti SaaS vállalkozását és természetesen magas bevételre tehet szert.

De mielőtt a lényegre térnénk, nézzük meg az alapokat.

Mi az a SaaS marketing?

Egyszerűen fogalmazva a SaaS marketing nem más, mint terméke népszerűsítése, hogy ismertséget szerezzen neki és eladja egy szélesebb közönségnek. Bár elsőre úgy tűnhet, hogy a SaaS marketing pont olyan, mint bármely más marketingterv – létrehoz egy ajánlatot, népszerűsíti, majd értékesíti a célpiacának –, valójában a SaaS marketing nagyon is eltérő.

Az egyik fő ok, hogy a SaaS termékek teljesen mások, mint a hagyományos termékek. Megfoghatatlanok, vagyis nincs fizikai jelenlétük. Ezért olyan tervre van szükség, amely főként a digitális vagy online platformokra fókuszál. SaaS vállalkozását különböző digitális csatornákon és tartalommarketing platformokon keresztül népszerűsítheti.

Például, ha marketing automatizációs szoftverrel rendelkezik, akkor SaaS tartalommarketing-stratégiák révén népszerűsítheti eszközét: releváns kulcsszavakkal blogokat ír, webináriumokat, podcastokat szervez.

SEO üzleti tervezés forrás

Most nézzük meg részletesen, miben különbözik a SaaS marketing más marketingtípusoktól.

Miben más a SaaS marketing, mint más marketingformák?

A különbségek bizonyos tényezőkön alapulnak. Lássuk –

Termék

A SaaS üzleti modellek olyan termékeket és szolgáltatásokat kínálnak, amelyek megfoghatatlanok. Ezek letölthető vagy előfizethető szoftverek, amelyekkel gördülékenyebbé teheti vállalkozása működését.

Árazás

Az árazási modellek kulcsszerepet játszanak a SaaS marketingtervekben. SaaS termékénél alkalmazhat rétegzett árazást, vagyis különböző csomagokat kínálhat eltérő árakon. Így szélesebb közönséget szolgálhat ki, különböző igényekkel és költségvetéssel.

Míg a fizikai termékeknél az árazás jóval egyszerűbb: csak a költségeket kell figyelembe vennie, majd megfelelő profit rátával meghatározza az árat.

Verseny

Való igaz, a SaaS iparágban óriási a verseny. Ezért kiemelkedő SaaS marketingstratégiára van szüksége céljai eléréséhez. Készítsen a legvonzóbb és interaktív tartalmat marketingkampányához, és használja ki az SEO legjobb gyakorlatait, hogy kitűnjön a tömegből.

9 módszer a SaaS marketingstratégia felépítéséhez

1. Alkalmazzon SaaS tartalommarketinget

A tartalommarketing az egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb leadgenerálási módszer bármely SaaS vállalkozás számára. A weboldalán közzétett tartalom segít abban, hogy a célközönség felfigyeljen Önre, sőt akár regisztráljon is. Ezért elengedhetetlen, hogy a publikált tartalom – blogok, infografikák, webináriumok, podcastok – mind igazodjon a célközönség igényeihez és elvárásaihoz.

Végtelen listát találhat megfelelő témákról, amelyekről írhat vagy beszélhet. Hogy ezt a folyamatot megkönnyítse, használjon kulcsszókutató eszközöket, mint az UberSuggest vagy az LSIGraph.

Miután eldöntötte a fókuszkulcsszavát, készítsen jól átgondolt vázlatot a felhasználók keresési szándéka alapján. Ha elkészült a vázlat, kezdhet írni. Ügyeljen arra, hogy a fő kulcsszót és további hosszú farok kulcsszavakat is beépítsen a blogba. Ez segít forgalmat terelni weboldalára.

2. Próbáljon ki SEO stratégiákat a SaaS marketingben

Ha szeretné növelni weboldala forgalmát, az SEO legyen az első, ami eszébe jut. Ez azért van, mert a keresőoptimalizálás (SEO) szorosan összefügg a SaaS tartalommarketinggel. A cél az, hogy úgy optimalizálja weboldalát, hogy az a keresőmotorok találati oldalain az elsők között jelenjen meg.

Néhány bevált SEO stratégia a célzott kulcsszavak használata, személyre szabott tartalom írása és linképítés.

Íme egy példa egy márkára, amely jól érti, milyen csodákat tehet az SEO a vállalkozásával.

visszamutató link profil

A Canva egy olyan eszköz, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy marketing dizájnokat hozzanak létre, amelyeket online megoszthatnak vagy kinyomtathatnak. A Canva a fizetős csomagok mellett ingyenes verziókat is kínál, így könnyen bővül az üzlet és nőnek a részvényeik. Emellett ingyen elérhető a szoftver oktatási célokra és nonprofit szervezeteknek is, így a márka visszamutató link profilja az egekbe emelkedett. Mivel a Canva több elismert cégtől is kapott linkeket, a Google megbízható eszközként tekintett rá, ami hatalmas előrelépést jelentett a keresőtalálati helyezésben.

Okos, nem igaz? Ön is alkalmazhatja ezt. És amint elkezd az első oldalon rangsorolni, lassan már pénzt is kérhet az eszköz előfizetéséért!

3. Fedezze fel az interaktív marketing világát

Az interaktív marketing, ahogy a neve is sugallja, olyan modell, ahol olyan tartalmakat készít és terjeszt, amelyekkel a közönség ténylegesen foglalkozhat. Az interaktív tartalom, mint például a kvízek, jobban bevonják a közönséget, mint a statikus tartalmak, és valós idejű értéket adnak. Egy SaaS környezetben ez a tartalomtípus segíti a felhasználókat a vásárlói út tudatosítás, megfontolás és döntési szakaszában.

A kvízeken kívül a legnépszerűbb interaktív tartalmak közé tartoznak a kalkulátorok, szavazások, kérdőívek, nyereményjátékok, értékelések, termékajánlók és chatbotok.

LiveAgent költségkalkulátor forrás

Például a LiveAgent lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy egy interaktív kalkulátor segítségével meghatározzák a legköltséghatékonyabb ügyfélszolgálati megoldást . Egy weboldallátogató számára ez sokkal kényelmesebb és szórakoztatóbb, mint végignézni a különböző funkciókat és árakat, összehasonlítani őket, majd dönteni.

A SnapApp szerint a marketingszakemberek 88%-a mondta azt, hogy az interaktív tartalom hatékonyan segít márkájukat megkülönböztetni a versenytársaktól. Ennek oka, hogy ez a tartalom lehetővé teszi a felhasználók számára a kétirányú kommunikációt, amelyben megoszthatják véleményüket, igényeiket vagy preferenciáikat. Így maradandó benyomást hagy a fogyasztókban.

Nézzük meg egy példán keresztül, hogyan használhatja ki az interaktív tartalmakat.

Function of Beauty kvíz forrás

A Function of beauty azon cégek egyike, amely igazán jól érti, hogyan teheti a vásárlási folyamatot interaktívvá. A látogató csupán egy rövid, releváns kérdéseket tartalmazó kvízt tölt ki saját preferenciáira, céljaira és igényeire vonatkozóan. Az ügyfeleknek még termékkatalógust sem kell böngészniük, hiszen a Function of beauty választja ki számukra a termékeket. Ez a megközelítés óriási sikert aratott a közösségi médiában és hozzájárult a Function of beauty széles ügyfélkörének kiépítéséhez.

Hasonlóképpen létrehozhat más típusú interaktív tartalmakat is – kvízeket, kérdőíveket, értékeléseket, nyereményjátékokat, chatbotokat – és még több közönséget szólíthat meg.

4. Építsen lojalitást ingyenes eszközökkel

Az ingyenes próbaidőszak a sikeres SaaS marketingtervek egyik alappillére. Ez azért van, mert rendkívül hatékony abban, hogy rávegye a felhasználókat az első lépés megtételére a vásárlás felé. Ráadásul mindenki szereti az ingyenes dolgokat.

A fő ok azonban, amiért az ingyenes próbaidőszak elengedhetetlen egy SaaS marketingstratégia sikeréhez, hogy így a potenciális ügyfelek kipróbálhatják és megismerhetik az eszközt anélkül, hogy fizetniük kellene érte. Ha már kiismerik a terméket, és tudják, mire van szükségük, nagy eséllyel előfizetnek a SaaS csomagra.

Ha szeretne egy lépéssel továbbmenni, hozzon létre és futtasson ingyenes eszközöket a weboldalán, amelyeket bárki használhat és profitálhat belőlük. Amint egyre többen használják és értékesnek találják ezeket az ingyenes eszközöket, a fő termékei iránti ismertség és kereslet automatikusan az egekbe szökik.

Ezért az ingyenes eszközök kínálata biztos módszer a konverziós ráta javítására.

Notion Roadmap forrás

A Notion egy jegyzetkészítő és projektmenedzsment eszköz. Egyszerűen fogalmazva, ezzel az eszközzel kezelheti projektjeit, tartalom útmutatóit, nyomon követheti előrehaladását, és hatékonyan szervezheti új terveit. Világszerte használják csapatok és vállalatok, és egy könnyen elérhető ingyenes csomagot kínál azoknak, akik kipróbálnák.

5. Használja ki a közösségi média marketinget

A világ több mint fele (59%) használja a közösségi médiát. Ez nem elég ok arra, hogy a marketingszakemberek elkezdjék kihasználni a közösségi platformokat vállalkozásuk népszerűsítésére?

Dehogynem.

Így népszerűsítheti SaaS termékét a közösségi média felületeken néhány egyszerű lépésben:

  • Derítse ki, mely közösségi média platformokat használja leginkább a célközönség.
  • Készítsen minőségi vizuális tartalmakat, például grafikákat, rövid videókat, infografikákat.
  • Dolgozzon együtt olyan influencerekkel, akik követői összhangban vannak célközönségével.
  • Használjon fizetett hirdetéseket a közösségi platformokon.
  • Szervezzen élő közvetítéseket az Instagram Live, Facebook Live stb. segítségével.

Mailchimp forrás

A Mailchimp az egyik legnépszerűbb e-mail automatizációs eszköz, és ez nem véletlen. Nemcsak kiváló szolgáltatásokat nyújtanak, hanem folyamatosan elkötelezik felhasználóikat közösségi média tartalmaikkal. Értékes és érdekes tartalmakat osztanak meg közösségi felületeiken, hogy a felhasználók mindig tisztában legyenek az ajánlatokkal, és a legtöbbet hozzák ki termékeikből.

6. Futtasson személyre szabott e-mail marketing kampányokat

Az e-mail marketing, bár az egyik legrégebbi marketingforma, még mindig az élvonalban van. Ráadásul az egyik legköltséghatékonyabb módja vállalkozása népszerűsítésének. Azonban azért, hogy e-mail marketinggel elérje céljait, nagyon tömör, lényegre törő leveleket kell írnia. Ehhez használjon ingyenes affiliate marketing e-mail sablonokat , amelyek erős kiindulópontot adnak egy hatékony üzenet megírásához, anélkül, hogy nulláról kezdené.

Íme néhány tipp e-mail tartalom tervezéséhez:

  • Legyen személyes, de tartsa meg a határokat. Szólítsa meg a felhasználókat a keresztnevükön, és használjon emberi hangnemet a robotikus helyett.
  • A tárgysor legyen rövid és konkrét.
  • Állítson be e-mail naptárat megfelelő idősávokkal az ügyfélviselkedés alapján.
  • Használjon mobilbarát e-mail sablont.
Goat Story e-mail

A fenti példában látható, hogy a Goat Story név szerint szólítja meg az ügyfelet. Emellett az egész üzenet barátságos hangvételű, amely személyesebbé teszi az interakciót. Mindez okos személyre szabási taktika, amit Ön is alkalmazhat a következő e-mail marketing kampányában vagy akár hétköznapi levelezésben is.

7. Vonzóvá tétel account-based marketinggel

Az account-based marketing egy növekedésorientált SaaS marketingstratégia, amelyben a marketing- és értékesítési csapatok együtt dolgoznak egy személyre szabott ügyfélélmény létrehozásán néhány közösen azonosított, nagy értékű ügyfél számára.

Ez úgy kezdődik, hogy a marketingesek tartalommal és összmarketing tervvel vonzzák be a leadeket. Ha a leadek bekerülnek az értékesítési tölcsérbe , az értékesítési csapat átveszi a „stafétát”. Onnantól végigkísérik a potenciális ügyfeleket a folyamaton, és segítenek nekik a vásárlásban.

Snowflake kezdőlap forrás

A Snowflake egy adattárolási és elemzési megoldás. Tier account-based marketing stratégiára fókuszál. A Data Cloud-ból származó információk révén ők és ügyfeleik is adatvezérelt döntéseket hozhatnak, maximalizálva a profitot.

8. Használja ki a videó marketinget

Ha növelni szeretné SaaS vállalkozása eladásait, mindenképpen próbálja ki a videó marketinget . Jelenleg a videós tartalommarketing hullámát éljük, így érdemes kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket.

Videós tartalmakat oszthat meg weboldalán és közösségi média platformjain. Így közvetlenül bevonhatja a közönséget, időt spórol nekik (hiszen elég megnézniük a videót, nem kell elolvasniuk egy egész blogot), és növelheti az általános konverziós rátát.

Különböző típusú videókat készíthet: promóciós videók, ügyfelek problémáit bemutató videók, vagy akár részletes oktatóvideók, amelyekből meglévő ügyfelei igazi power userekké válhatnak.

Ahogy látható, a Post Affiliate Pro is használ videókat kiegészítő tartalomként, nemcsak a szolgáltatásai népszerűsítésére, hanem hogy szórakoztassa és oktassa a potenciális ügyfeleket az affiliate marketing világáról. A fenti videó vizuálisan vezeti végig a nézőt a szoftveren, így könnyen érthető. Ráadásul a videó több fejezetre van bontva, így a nézők könnyen navigálhatnak és visszanézhetik azokat a részeket, amelyeket elsőre esetleg kihagytak.

Nagyon okos, igaz? Ráadásul így időt és költséget takaríthat meg, hiszen nem kell minden ügyfelet egyesével betanítani.

9. Használja ki az értékelő oldalakat

Az emberek rengeteget adnak a véleményekre és visszajelzésekre, mielőtt regisztrálnának egy termékre vagy szolgáltatásra – különösen, ha szoftverről van szó. Alaposan átolvassák a legfrissebb értékeléseket, hogy biztosak legyenek benne: azt kapják, amire vágynak.

Ezért különösen fontos, hogy SaaS vállalkozása jó értékelést kapjon olyan SaaS értékelő oldalakon, mint a G2. Ugyanis a pozitív értékelések társadalmi bizonyítékként szolgálnak a potenciális ügyfelek számára, ami végső soron javítja a weboldal forgalmát . Ezért mindenképpen érdemes ilyen oldalakon is megjelennie.

Az értékeléseken túl nézzük meg, hogyan használja ki a Bethesda a felhasználók által létrehozott tartalmakat.

Bethesda kezdőlap forrás

A Bethesda Creation Club jól ismert platform a gamerek körében. Itt a Bethesda a felhasználók által készített modokat jeleníti meg a játékaihoz. A játékosok saját nevük alatt hozhatnak létre és tehetnek közzé modokat, mások pedig letölthetik, használhatják és értékelhetik őket. Mindez a Bethesda ökoszisztémáján belül történik, így a vállalat saját előnyére fordíthatja az ügyfelek visszajelzéseit.

Néhány SaaS marketing legjobb gyakorlat

SaaS marketing legjobb gyakorlatok

Kínáljon ösztönzőket és ajánlási lehetőséget

Az ajánlói marketing lényegében szóbeszéd marketing a digitális térben. Lényege, hogy meglévő ügyfeleit arra kéri, ajánlják termékét vagy szolgáltatását ismerőseiknek, családtagjaiknak, barátaiknak e-mailben, illetve közösségi platformokon, például LinkedInen. Ez rendkívül hatékony módszer lehet minőségi leadek szerzésére, akiket a legkönnyebb konvertálni.

Ágyazza be és terjessze az interaktív tartalmakat

Az interaktív tartalom, ahogyan már említettük, rendkívül erős és jövedelmező marketingeszköz. Ez azért van, mert a közönséget közvetlenül bevonja az ön márkájába . Ezért mindenképpen érdemes megfelelő interaktív tartalmat beágyazni a weboldalán.

Finomítsa CTA-it & tegye egyszerűvé a regisztrációt

Ha jól optimalizált weboldala és kiváló tartalma van, a látogató már-már kész a regisztrációra. De nem találja a CTA-t (felhívás cselekvésre). Nagy eséllyel elhagyja az oldalt. Ugyanez igaz a hosszú regisztrációs űrlapokra is.

Ezért a CTA-knak jól láthatónak kell lenniük a weboldalon, a regisztrációs űrlapoknak pedig rövidnek és konkrétnak. Így egyszerűbbé és gyorsabbá válik a folyamat, és a konverzió esélye sokszorosára nő.

Nyújtson kimagasló ügyfélszolgálatot

A szoftverhasználat bonyolult lehet, ügyfelei gyakran elakadhatnak. Számtalan kérdésük lehet a funkciókról, árakról, előfizetési csomagokról. Ezek valós idejű megoldásához elengedhetetlen a kiváló ügyfélsiker csapat. Weboldalába beágyazhat egy chatbotot, amely azonnal válaszol. Így amikor egy ügyfélnek vagy érdeklődőnek kérdése van, egyszerűen felveheti a kapcsolatot az értékesítővel, és azonnal választ kap.

Használja ki a SaaS outbound & inbound marketinget

Az inbound marketing edukációs tartalmak – blogok, e-könyvek, tanfolyamok, infografikák, webináriumok, termékvideók, podcastok – alkalmazását jelenti. Ezzel szemben az outbound marketing olyan tartalom létrehozása és terjesztése, amelyet a közönség nem feltétlenül keres: TV-reklámok, óriásplakátok, direkt levelek, rádióhirdetések, display hirdetések. A két megközelítés teljesen eltérő. Ahhoz, hogy a legtöbbet hozza ki belőlük a SaaS vállalkozásában, meg kell találni a megfelelő egyensúlyt.

Használja ki a SaaS partnerprogramokat

A SaaS affiliate marketing programok ajánlásalapú együttműködések, amelyek során kiadványok, például akciós oldalak és blogok népszerűsítik az Ön termékét, és potenciális ügyfeleket terelnek az értékesítési tölcsérbe. Cserébe jutalékot vagy egyéb ösztönzőket kínálhat nekik.

Összegzés

Íme, minden, amit a SaaS marketingről tudni érdemes! Reméljük, hogy sikerült elég ismeretet szereznie ahhoz, hogy bátran belevágjon saját SaaS marketingstratégiája kidolgozásába és megvalósításába.

Használja ezt a 9 gyakorlati lépést, és vágjon bele a SaaS marketing útjába!

Gyakran ismételt kérdések

Hogyan vonz új ügyfeleket egy SaaS vállalkozásba?

Új ügyfeleket egy jól felépített SaaS marketingtervvel vonzhat be. Biztosítsa, hogy weboldala SEO optimalizált, a tartalom igazodik a célközönség keresési szándékához, és hozzon létre interaktív tartalmakat, például kvízeket, szavazásokat stb., és máris jó úton jár.

Mitől egyedi a SaaS marketing?

A SaaS marketing azért egyedi, mert egy szoftver népszerűsítésére kitalált marketingterv. A SaaS marketingben alkalmazott taktikák és stratégiák jellege eltérő. Például SaaS marketingnél ingyenes próbaverziókat kínál, míg a hagyományos marketingben legfeljebb ingyenes termékmintákat adhat.

Mi az a B2B SaaS tartalommarketing?

A B2B SaaS tartalommarketing egy olyan stratégia, amelynek célja olyan tartalom létrehozása és népszerűsítése, amely a SaaS vállalkozások közönségét célozza meg. A lényeg, hogy SEO-optimalizált tartalommal építsen márkaismertséget és bővítse az ügyfélkört.

Shivani tartalommarketinges az Outgownál. A tartalomírás mellett a termékcsapattal is együtt dolgozik, hogy nagyszerű eszközöket hozzon létre. Szabadnapjain azonban szeret új kávézókat felfedezni és kávét kortyolgatni.

Shivani Mody
Shivani Mody
Vendégszerző

Fejlessze SaaS marketingstratégiáját

Fejlessze SaaS marketingjét bizonyított növekedési taktikákkal. Fedezze fel azokat az eszközöket és stratégiákat, amelyekkel növelheti márkáját, leadeket generálhat és javíthatja a konverziókat.

Tudjon meg többet

Affiliate marketing SaaS-hoz: hogyan kezdj bele
Affiliate marketing SaaS-hoz: hogyan kezdj bele

Affiliate marketing SaaS-hoz: hogyan kezdj bele

Tudd meg, hogyan használhatják ki a SaaS cégek az affiliate marketinget a skálázható, alacsony kockázatú növekedéshez. Fedezz fel kulcsfontosságú stratégiákat, ...

5 perc olvasás
AffiliateMarketing SaaS +3
4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás
4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás

4 SaaS partnerprogram kihívás és megoldás

Néhány hasznos tipp arra, hogyan küzdheti le azokat a kihívásokat, amelyekkel SaaS partnerprogramja növelése közben találkozhat.

6 perc olvasás
SaaS AffiliateMarketing +3

Jó kezekben lesz!

Csatlakozzon elégedett ügyfeleink közösségéhez és nyújtson kiváló ügyfélszolgálatot a Post Affiliate Pro-val.

Capterra
G2 Crowd
GetApp
Post Affiliate Pro Dashboard - Campaign Manager Interface