
Mi az az affiliate szoftver?
Ismerje meg, mi az az affiliate szoftver, hogyan egyszerűsíti le az affiliate programok kezelését, és miért nélkülözhetetlen az affiliate marketing erőfeszítése...
Fedezze fel a három szakértői tippet, amellyel a Google Analytics 4-et hatékonyan használhatja affiliate értékesítések követésére: MI-alapú elemzések, ügyfélközpontú adatok és fejlett konverziókövetés.
A Google Analytics 4 megjelenése példátlan adatvezérelt betekintéseket hozott, amelyek a gépi tanulás technológiáját használják ki. De vajon ez a folyamatosan fejlődő platform képes átfogó betekintést adni az affiliate értékesítésekbe?
Mielőtt rátérnénk arra, hogyan segíthet a GA4 az affiliate értékesítések követésében , fontos megjegyezni, hogy ez nem egy kifejezetten affiliate követő szoftver.
Az affiliate link teljesítményének elemzéséhez weboldal tulajdonosnak kell lennie – mivel az adatokat a vállalat tulajdonában lévő property-n keresztül lehet elérni. Jellemzően a forgalmi naplók és a konverziók adatai elérhetők a személyes affiliate irányítópultján keresztül.
A COVID-19 világjárvány vegyes hatással volt az affiliate marketingre. Bár az iparágakat eltérő módon érintette, néhány nem alapvető termék kifejezetten jól fogyott a vállalkozásoknál, miközben a hirdetési bevételek csökkentek.
A bizonytalan marketing környezet miatt talán soha nem volt ilyen fontos mérni az affiliate partnerek előrehaladását, és újraértékelni a teljesítményüket. A Google Analytics 4 intuitív és újszerű funkciói kulcsszerepet játszhatnak az affiliate értékesítések nyomon követésében.
Először nézzük meg, hogyan viszonyul a Google Analytics 4 legújabb kiadása elődjéhez, az Universal Analyticshez.
A GA4 2020 végén jelent meg opcionális frissítésként a Google Analytics platformhoz, és mára az alapértelmezett analitikai platform lett a Google-nál. A Google Analytics 4 jelentős változás, mivel gépi tanulás segítségével próbálja pótolni az adatbeli hiányosságokat a GDPR korszakában, amikor az adatvédelmi beállítások megszakíthatják a betekintések áramlását.
Az egyik fő különbség a mérési modell, amelyet a GA4 és az Universal Analytics használ. Az Universal Analytics egy munkamenetekre és oldalmegtekintésekre épülő mérési modellt használ. A munkamenet egy adott időszak alatt történt, felhasználói interakciókból (találatokból) álló csoport, amely több oldalmegtekintést, eseményt és e-kereskedelmi tranzakciót tartalmazhat.
Ezzel szemben a Google Analytics 4 egy eseményekre és paraméterekre épülő mérési modellt alkalmaz. Az alapelv az, hogy minden interakció eseményként rögzíthető – vagyis az összes Universal Analytics találattípus eseménnyé alakul az új Analytics 4 platformon.
További jelentős változás az Universal Analytics és a GA4 között, hogy eltörölték a havi találati korlátokat. Az Analytics ingyenes verziójában havi 10 millió találat volt a limit – ezt a korlátozást azonban a GA4-ben megszüntették, így jóval szélesebb körű adatokhoz férhetünk hozzá.
A Google Analytics 4 lehetővé teszi, hogy standard szegmentációs kategóriák – például nem, demográfia, geolokáció vagy viselkedés – alapján azonosítsa és meghatározza közönségét. Így célzottabb és érdekesebb tartalmat készíthet célközönségének. Emellett a GA4 segítségével folyamatosan nyomon követheti a legújabb trendeket a saját szegmensében. A platform képességeinek fejlődése megkönnyítette a fő felhasználói csoportban bekövetkező változások felismerését és elemzését, aminek köszönhetően pontosabb képet kap arról, mikor és kit érdemes megszólítani kampányával.
Az affiliate értékesítések jövedelmezőségének növeléséhez használja ki a valós idejű jelentéseket arról, hogy melyik csatorna vagy tartalom hozza a legtöbb forgalmat az oldalára. Például megvizsgálhatja, mely oldalakat látogatják a legtöbben, és melyeknél a legmagasabb a lemorzsolódási arány. Annak megértése, hogy mi működik jól, és min kell javítani, kulcsfontosságú lépés az affiliate program hatékonyságának maximalizálásához.
A GA4 használatával láthatja, hogy a különböző forgalmi források milyen pénzügyi eredményeket hoznak, így kiválaszthatja, mely weboldal-partnerekkel vagy forgalmi forrásokkal érdemes együttműködnie, hogy növelje a látogatók és a konverziók számát. Könnyedén megállapíthatja, mely új források hoznak eladásokat, és melyek azok, amelyek csak nem konvertáló forgalmat irányítanak vissza az oldalára.
Ez a megközelítés lehetővé teszi, hogy bevételmegosztás alapján dolgozzon partnereivel – vagyis az affiliate partnereinek az általuk generált forgalomból származó jutalék százaléka alapján fizethet. Így mindkét fél pénzügyileg fenntartható módon működhet együtt.
Az affiliate értékesítések követéséhez először regisztrálnia vagy be kell jelentkeznie Google Analytics fiókjába, és át kell állnia a GA4-re, ha eddig még nem tette meg. Az Analytics 4-re való frissítéshez kattintson a bal oldali menü alján található „Admin” gombra az Universal Analyticsben:
Itt a „GA4 Setup Assistant” jelenik meg a „Property” menü tetején.
A beállítási folyamat elindításakor válassza ki az Önre vonatkozó lehetőséget. Ha most ismerkedik a GA4 világával, fontos tudni, hogy a platform felhasználói felülete és a mérőszámok rögzítése is megváltozott, amihez szükség lehet némi megszokásra. Ha erősen támaszkodik az Analytics-re, vagy épp az üzlete számára kulcsfontosságú értékesítési időszakban jár, érdemes lehet még várni az átállással, hogy ne zavarja meg túlzottan az időmenedzsmentjét.
Most már készen áll a GA4 varázsló futtatására, amellyel létrehozhat egy Google Analytics 4 property-t. Az alábbi képen látható, hogy egy új GA4 property alapvetően egy új tulajdont hoz létre előzményadatok nélkül, és az alapbeállításokat átmásolja a korábbi Analytics verzióból.
Voilá! Most már létre is jött a Google Analytics 4 property, és elkezdheti az adatgyűjtést az affiliate értékesítések követésének optimalizálásához . A beállítási asszisztens azt javasolja, hogy konfigurálja a GA4 beállításait és funkcióit a jobb adathasznosítás érdekében. Szánjon néhány percet arra, hogy az Analytics motorját igényei szerint testre szabja.
A követési folyamat egyik alapvető lépése, hogy hozzáférjen a Tracking ID-hoz, amelyet bármikor elérhet: írja be a platform keresősávjába a „Tracking ID” kifejezést, és azonnal megkapja azonosítóját, amit kimásolhat.
Most rátérhetünk a GA4 affiliate értékesítések követésének lényegére: az affiliate oldal összekapcsolására a Google Analytics-szel.
Minden weboldal másképp van programozva, így ha nem tudja értelmezni az affiliate oldal működését biztosító kódot, kérje a webfejlesztő vagy adminisztrátor segítségét.
Ha készen áll, hogy saját maga elvégezze ezt a lépést, két lehetősége van: vagy manuálisan illeszti be a kódot az oldal forráskódjába, vagy – ha több követőkódot is szeretne használni az oldalon – a Google Tag Manager segítségével kapcsolja össze a weboldalt a Analytics 4-gyel.
(Kép: Supermetrics )
Ha az első opciót választja, másolja ki a megadott követőkódot, és illessze be minden olyan weboldal <head>
szekciójának első elemeként, amelyet mérni szeretne.
Annak ellenőrzéséhez, hogy helyesen illesztette-e be a követőkódot, nézze meg a GA4 valós idejű jelentését a felhasználói látogatásokról.
Különböző vállalkozások esetében a „konverzió” többféle jelentéssel bírhat, ezért kínál a Google Analytics 4 ’Események’ (Events) formájában betekintést – nem pedig kizárólag ’Értékesítések’ vagy ’Regisztrációk’ formájában.
Mivel most az eladásokhoz kapcsolódó betekintéseket szeretnénk kiaknázni a GA4 segítségével, nézzük meg, hogyan állíthatunk be egy célt (goal) az eladások követésére. Ehhez lépjen a Esemény > Események menüpontra, és kattintson egy új esemény létrehozásához.
Ekkor egy varázsló segít beállítani a követni kívánt konkrét eseményt. Mivel értékesítéseket szeretnénk követni, ez az esemény az affiliate linkjeire történő kattintások számán, illetve azok vásárlási folyamat felé való előrehaladásán alapul majd.
Míg a gépi tanulás már egy ideje része a Google Analyticsnek, a GA4 minden eddiginél magasabb szinten alkalmazza ezt a technológiát az analitikai platformokon belül. Az Analytics 4-ben a gépi tanulás képes lesz érzékelni a trendek változását az Ön affiliate kampányaiban – például a fogyasztói kereslet megugrását –, és erről automatikusan értesíti Önt.
(Kép: Tecmark)
A MI-alapú elemzések segítségével előrejelezhetők például a várható bevételek az ügyfélszegmensekből vagy a lemorzsolódási arányok – ezzel tovább finomítható az affiliate kampányok kiválasztásának stratégiája.
Ezek az elemzések segítenek a döntéshozóknak jobban előrejelezni a vevők lépéseit, és az affiliate marketingben tükrözni ezeket a felismeréseket. Emellett célzottabb elemzéseket is létrehozhat konkrét látogatói csoportokra.
A GA4 fejlődést jelent az eszköz- vagy platformalapú mérésről az ügyfélközpontú mérés felé. Ennek célja, hogy a marketingesek átfogóbb képet kapjanak arról, hogyan lépnek kapcsolatba az ügyfelek egy vállalkozással.
A Google Analytics ügyfélközpontú mérése számos azonosítási teret alkalmaz, beleértve a marketinges által megadott User ID-ket és a személyre szabott hirdetésekhez hozzájáruló felhasználók egyedi Google-jeleit.
Ezekkel az információkkal a marketingesek jobban megérthetik , honnan érkeznek ügyfeleik – legyen szó hirdetési kampányról vagy adott affiliate partnerekről, mielőtt vásárlás történik.
Hosszabb távon a marketingesek teljes rálátást nyerhetnek az ügyfél-életciklusra, az akvizíciótól a konverzión és megtartáson át. Ez a megközelítés célja, hogy átfogóbb betekintést nyújtson az ügyfelek demográfiájába, és így egyszerűbbé tegye az affiliate partnerek azonosítását.
Továbbá olyan platformokat is használhat, mint a Finteza , amely lehetővé teszi, hogy a látogatók teljes útját feltérképezve egyéni profilokat hozzon létre a weboldalán. Gyorsan létrehozhat egy tölcsért, amely megmutatja, mikor érkeznek látogatók az oldalára, és hányan jutnak el a „konverziós” oldalra.
Ahogy korábban említettük, a konverziók létrehozása fontos eleme a Google Analytics események mérőszámainak. A Google Analytics 4-ben lehetőség van eseményeket konverzióként beállítani azzal, hogy a jelentésekben minden egyes esemény mellett a „Jelölés konverzióként” gombra kattint.
Használhatja a beépített eseményeket, vagy létrehozhat saját egyedi eseményeket is az oldalon, melyeket később affiliate konverzióként jelölhet.
(Kép: Clixmarketing )
Gyakorlatilag bármilyen oldalon bekövetkező eseményt megjelölhet konverzióként, ha több feltétel alapján létrehoz eseményeket a felhasználói felület paramétereiben.
Például, ha szeretné követni azokat, akik a „Köszönjük a rendelést” oldalra jutnak, hozzon létre egy eseményt, ahol a „page_location” az Ön által követni kívánt URL-t tartalmazza. Különböző rendelési oldalakat is módosíthat az oldalon az affiliate kódok vagy a forrás (pl. közösségi média, blogok) alapján – ez sokkal mélyebb betekintést adhat abba, hogyan teljesítenek az affiliate partnerei .
A Google Analytics 4 újonc a webanalitika világában. Bár folyamatosan frissül, hogy utolérje Universal elődjét, a platform már most is bizonyítja, hogy a gépi tanulás alapú elemzések a jövőben elengedhetetlenek lesznek.
A marketingesek és az affiliate marketingesek számára egyaránt új lehetőséget kínál a GA4, hogy kézzelfogható betekintést nyerjenek kampányaik minőségébe.
Az affiliate partnerek követéséhez állítson be követő paramétereket az affiliate linkekhez, és használjon UTM paramétereket a teljesítményük nyomon követéséhez. Így láthatja, hogy melyik affiliate mennyi forgalmat és konverziót hozott a Google Analytics jelentéseiben. Ezen felül eseménykövetést is használhat, hogy figyelje, milyen műveleteket hajtanak végre azok a felhasználók, akik affiliate linken keresztül érkeztek.
Igen, az affiliate értékesítések különböző követő eszközökkel és szoftverekkel nyomon követhetők. Ezek az eszközök segítenek a vállalkozásoknak ellenőrizni az affiliate partnerek teljesítményét és az általuk generált eladásokat.
Affiliate bevételei követéséhez használja az affiliate programja vagy platformja által biztosított követő linkeket, például a Post Affiliate Pro-t. Ezek a linkek segítenek nyomon követni az affiliate marketingből származó forgalmat és értékesítéseket. Ezenkívül analitikai eszközöket is használhat a bevétel és a teljesítmény elemzéséhez.
Az affiliate partnerek követéséhez állítson be követő paramétereket az affiliate linkekhez, és használjon UTM paramétereket a teljesítményük nyomon követéséhez. Így láthatja, hogy melyik affiliate mennyi forgalmat és konverziót hozott a Google Analytics jelentéseiben. Ezen felül eseménykövetést is használhat, hogy figyelje, milyen műveleteket hajtanak végre azok a felhasználók, akik affiliate linken keresztül érkeztek.
Igen, az affiliate értékesítések különböző követő eszközökkel és szoftverekkel nyomon követhetők. Ezek az eszközök segítenek a vállalkozásoknak ellenőrizni az affiliate partnerek teljesítményét és az általuk generált eladásokat.
Affiliate bevételei követéséhez használja az affiliate programja vagy platformja által biztosított követő linkeket, például a Post Affiliate Pro-t. Ezek a linkek segítenek nyomon követni az affiliate marketingből származó forgalmat és értékesítéseket. Ezenkívül analitikai eszközöket is használhat a bevétel és a teljesítmény elemzéséhez.
Dmytro a Solvid vezérigazgatója, egy kreatív tartalomkészítő ügynökség Londonban. Munkáit olyan helyeken publikálták, mint a Shopify, WordStream, IBM, Entrepreneur, BuzzSumo, Campaign Monitor és a Tech Radar.
Használja ki affiliate marketing programja teljes potenciálját a Google Analytics 4 segítségével. Kövesse, optimalizálja és növelje bevételét hasznos elemzésekkel.
Ismerje meg, mi az az affiliate szoftver, hogyan egyszerűsíti le az affiliate programok kezelését, és miért nélkülözhetetlen az affiliate marketing erőfeszítése...
Az affiliate marketing nehéz lehet. Olvassa el cikkünket, hogy megismerje a leggyakoribb hibákat, amelyeket elkerülve sikeres lehet az affiliate marketingben....
Tekintsd meg az affiliate marketing 50 legjobb erőforrását, amelyek kategóriákra bontva segítik a könnyebb tájékozódást.