
Tartalommarketing stratégia kidolgozása affiliate marketinghez
A tartalommarketing remek módja lehet bizalmat építeni, online követőtábort szerezni, amelynek tagjai bíznak a véleményedben – ez pedig növelheti a promótált te...
Ismerjen meg 11 szakértői tippet az üzleti tartalom hatékonyabbá tételéhez: használja a Google Trends-t, a közösségi médiát, elemző eszközöket, popkultúrát és felméréseket. Alakítsa át tartalomstratégiáját és növelje a közönség elköteleződését.
„A tartalommarketing valójában olyan, mint egy első randi. Ha csak magadról beszélsz, nem lesz második randi.”
David Beebe
A jó tartalom azt jelenti, hogy magas színvonalú információkat ad át szórakoztató és lebilincselő módon, hogy ügyfelei és vásárlói megkapják, amire szükségük van.
Gyorsan változó területeken, mint a technológia, média vagy életmód, a lehetőségek száma végtelen. De mi a helyzet akkor, ha az Ön iparága kevésbé izgalmas? Ha Ön vízvezeték-szerelő, szőnyegtisztító vagy biztosítási ügynök, nehéz lehet olyan tartalmat létrehozni, ami megragadja a közönség figyelmét.
Hogy megkönnyítsük a dolgát, összeállítottunk 11 tartalomötletelési tippet az Ön szakterületére, hogy olyan témákat találjon, amelyek elköteleződést és konverziót eredményeznek.
A Google Trends egy hatékony marketingeszköz, mely segít javítani Google helyezéseit. Megmutatja, hogy egy kulcsszó milyen népszerű bármely adott időpontban, illetve hogy mennyire volt keresett egy adott időszakban. A relatív népszerűséget mutatja az összes lehetséges keresési lekérdezéshez viszonyítva (ez különbözik az abszolút keresési mennyiségtől).
Ezen felül előrejelzéseket is ad a jövőre nézve. A trendeket Önnek kell felismernie. De hogyan is működik ez?
Tegyük fel, hogy kertépítő vállalkozást vezet. A Google Trends segítségével rákereshet például a „fűnyíró” kulcsszóra. Tavasszal és nyáron lesz a legmagasabb az érdeklődés, amikor ügyfelei rendszeresen nyírják a füvet. Ezeket az információkat felhasználhatja a szezonális tartalom tervezésére, akár hónapokkal előre.
Két vagy több témát is összehasonlíthat, hogy kiderítse, melyikkel érdemes foglalkoznia. Az alábbi példában a „fűnyíró” és a „fűvágó” szavakat hasonlítottuk össze egy 12 hónapos időszakban.
De mi történik ezután? Mi történik az őszi vagy téli hónapokban? Ilyenkor jön igazán jól a „kapcsolódó keresések” funkció. Nézze meg a kapcsolódó kereséseket (és témákat) például az „őszi kertápolás”-ra. Rengeteg új ötletet találhat kulcsszavai között.
Előre jelezheti azt is, mikor lesz a legmozgalmasabb időszaka tartalomgyártás szempontjából, és időben pótolhatja a tartalmi hiányosságokat.
Különösen hatékony, ha egy trendet össze tud kötni termékeivel vagy szolgáltatásaival.
A szőnyegtisztító cégek például rákapcsolhatnak a „tavaszi nagytakarítás” trendjére március körül. Írhatnak informatív cikket tavaszi takarítási tippekről és allergiákról. És télen? Tökéletes idő beszélni arról, hogyan frissítheti fel otthonát alapos takarítás nélkül!
Végül, ha szeretné megtudni, mely keresések a legfelkapottabbak éppen most, és nem szeretné magát egy konkrét témához kötni, használja a Trending Searches funkciót. Ez megmutatja a legkeresettebb témákat, akár ma, akár bármikor. Még valós időben is!
Figyelje a hashtageket, hogy lássa, mi a felkapott. Már ki kellett alakítania egy közösségi média stratégiát, amely tartalmazza, hogy mely platformokon lesz a legaktívabb, és kiket céloz meg.
Így tudja, kit érdemes követni, és melyik hashtageket használja.
Mindenek felett emlékezzen: a közösségi média a párbeszéd helye. Szóljon hozzá, kezdjen el beszélgetni!
Példa: Egy biztosítótársaságnál dolgozik. Tudja, hogy a közelben helyi fesztivált rendeznek. A fesztiválok szórakoztatóak. A biztosítás nem az.
Mi lenne, ha a fesztivál iránti érdeklődést használná fel tartalomkészítésre? Írhat cikket arról, hogyan lehet fesztivált szervezni, milyen engedélyek és biztosítások kellenek hozzá. Ezután ossza meg népszerű fesztiválhashtagek alatt. Ne felejtse el megjelölni a szervezőket is, hogy még nagyobb érdeklődést generáljon.
Más iparágak bevonása szintén remek mód a tartalom előállítására. Az ünnepekhez, jeles alkalmakhoz igazodva előre tervezheti tartalmait.
A jó írók folyamatosan új ötletekkel állnak elő. Ha egy szövegírót is bevon a marketingcsapatba, mindig minőségi tartalma lesz.
Az írók nem csak hogy érzékenyek az érdekes témákra, és figyelnek a részletekre, de gondoskodnak arról is, hogy munkája hibamentesen jelenjen meg.
A legjobb írók akár többféle ötletet és nézőpontot is ki tudnak hozni egy adott témából. Így a legsikeresebb tartalmait is maximalizálhatja.
Egy írót alkalmazni nem feltétlenül drága. Számos szabadúszó oldal létezik, ahol jó áron találhat minőségi munkát. Keressen olyan szabadúszókat, akik stílusa és munkastílusa pontosan megfelel az Ön igényeinek.
A tartalommarketing nem csak a Google Analytics-ről szól. Különböző elemző eszközök különböző funkciókat látnak el, és más-más tulajdonságokkal rendelkeznek.
Mindegyiknek egy a célja: elemezze digitális marketing stratégiáját (és versenytársaiét!), valamint ötleteket adjon a fejlesztésre. Hogy mire van szüksége, az Öntől függ.
Íme néhány remek példa:
Mindhárom eszközt használhatja SEO optimalizálásra, illetve rendszeres tartalomauditok elvégzésére. A SEO és különösen a kulcsszókutatás elengedhetetlen a sikeres tartalomhoz.
Válassza ki, melyik felel meg leginkább az igényeinek, vagy kombinálhatja is őket a legjobb eredmény érdekében. Ezek az eszközök nemcsak új tartalomötletekhez segítenek hozzá, de összehasonlíthatja a kapcsolódó kulcsszavakat, és megnézheti, hogyan teljesít a versenytársakhoz képest.
Bármennyire is a saját tartalommarketingjére fókuszál, mindig figyelje, mi történik az iparágában.
Az újdonságok, új technológiák, képzési módszerek és trendek követése nemcsak a versenytársak megelőzéséhez fontos. Remek mód új témák felfedezésére is.
A megfelelő iparági kutatás révén tartalma szakértői színvonalat sugároz, erősíti hírnevét, és átadja a szükséges információkat.
Visszatérve a kertépítési példához: a csendesebb hónapokban értékelhet például egy új termékcsaládot, amelyet beszállítója vezetett be, vagy bemutathat új ötleteket a kert kialakításához, követve a népszerű design trendeket.
Ez az információ nemcsak olvasóinak értékes, hanem iparági betekintést is ad.
Ez tükrözi szakértelmét is. Iratkozzon fel versenytársai és befolyásos szakértők RSS csatornáira, hírleveleire, így semmiről sem marad le.
Ha azt érzi, hogy tartalma kezd unalmassá válni, lehet, hogy csak a nézőponton kell változtatni.
Ha eddig csak listás vagy útmutató típusú cikkekre koncentrált, egy idő után ismétlődővé válhatnak. Próbáljon ki valami újat!
Ha tetőfedő cége van, írjon bejegyzéseket személyes projektjeiről is. Használjon képeket a forgalom növeléséhez, vagy váltson videóra. Egy rövid videó kevésbé időigényes az olvasóknak.
A Facebooknak 1,65 milliárd havi felhasználója van, és a vezető videóplatformmá vált. Mivel a videó egyre népszerűbb a közösségi médiában, érdemes kiegészíteni tartalomstratégiáját videókkal is.
Ha nem kapja meg a várt közösségi média aktivitást, egy nyereményjáték vagy ingyenes e-könyv sokat lendíthet. Biztosítótársaságként nehéz lehet izgalmassá tenni a weboldalt, de egy ingyenes e-könyv, amelyben leírja, mit érdemes kérdezni a biztosítási szakembertől, vagy hogyan hasonlítsa össze a biztosítási díjakat, értékes információ lehet, amely kiemeli vállalkozását, mint ügyfélbarát céget. Emellett számos olyan landing page példa létezik, amelyekkel a weboldalából a legtöbbet hozhatja ki.
Az interaktív tartalom szintén kiváló módja annak, hogy tartalma még dinamikusabb legyen. Interaktív diagramok, kvízek vagy generátorok szórakoztatóak és érdekesek ügyfelei számára, ráadásul adatokat is szolgáltatnak, melyeket felhasználhat tartalma fejlesztéséhez.
Ha affiliate programot működtet, partnerei is szívesen beépítik ezeket a tartalomtípusokat saját marketinganyagukba.
Szó esett már a szezonális és ünnepi eseményekről a tartalom tervezése kapcsán. A szezonális események remek lendületet adhatnak a lanyhuló tartalomnak.
Ön már tudja, mikor a legforgalmasabb az üzlet. Azt is előre tudja, mikor várhatóak a legnagyobb akciók vagy épp a legnagyobb visszaesések. A szezonális események köré tervezett tartalom nagyszerű módja a relevancia megőrzésének.
Ellentétben a popkultúra trendjeivel, itt nem függ a múló népszerűségtől vagy a virális tartalomtól. A szezonális tartalom lehetővé teszi, hogy akár egy évre előre tervezzen.
A medencetisztítás például nyáron lesz aktuálisabb, mint télen. De ügyfeleinek fontos lehet, hogyan védjék a felszín feletti medencéiket a hidegben. És egy kis ábrándozás a medenceparti napokról a mínuszokban is mindig jólesik!
Vegyen példát a „mommy bloggerek” affiliate marketing királynőiről: az előre tervezés óriási megtérülést hoz. Ők már legalább 3 hónappal karácsony előtt elkezdik a készülődést az ünnepi vásárlókra.
A popkulturális témákat nehezebb előre tervezni. De mégis helyük lehet a tartalomnaptárban.
Ügyfelei szenvedélyeire építeni nagyszerű módszer a lojalitás növelésére. Néhány ilyen trend visszatérő vagy előre bejelentett, így fel lehet készülni rájuk.
Ha márkája kapcsolódni tud egy aktuális trendhez, az növeli a láthatóságát. Ha például Ön vízvezeték-szerelő, a környezetbarát szerelvények telepítéséről szóló útmutatók kapcsolódhatnak a zöld életmód trendjéhez.
Figyelje a hagyományos médiumokban felbukkanó új trendeket. Összekötheti irodai takarítási szolgáltatását egy új Marvel-filmmel? Vagy a futárok focirajongók, és éppen foci-vb van? Vonja be az olvasókat például egy irodai fogadási játékba!
Kiváló példa erre a Venngage infografikai eszköz cikke, amely a Lion King alapján mutat be vezetői stílusokat. Összekötötték az új Lion King film bemutatóját a HR területtel, ahol gyakran használnak infografikákat irányelvek és szabályzatok egyszerű kommunikálására.
Egy másik kiváló példa a popkultúra trend kihasználására a Truly Experiences élményajándék cég Game of Thrones esküvői útmutatója. A cikket a sorozat utolsó évadának zárása és az esküvői szezon közepén publikálták. Az Instagramot elárasztották a #GOTwedding hashtagek, és sok pár keresett inspirációt esküvőjéhez.
Tökéletes példája annak, hogyan lehet a popkultúrát a szezonális trendekkel összekötni, a fő célcsoportot – a házasodni készülő párokat – megszólítva.
Ha bármilyen tartalmi jelenléttel bír online, valószínűleg már ismeri a Google Analytics-t. Ahogy a korábban említett elemző eszközök, a GA is segít követni a kulcsszavakat és a népszerű keresési trendeket a weboldalán.
Elemzi a blogokat, a YouTube-ot, s természetesen a Google saját keresési kifejezéseit is. Rengeteg funkciója van, amelyek új tartalmi ötletekhez vezethetnek. A GA megmutatja a látogatói viselkedést, a leggyakrabban keresett témákat, legnépszerűbb tartalmait. Megmutatja, mely csatornán találják meg leggyakrabban weboldalát, kik a jelenlegi demográfiai célcsoportjai, hol élnek földrajzilag, vagy éppen mobilról böngésznek-e.
Ez nem mindig eredményez új ötleteket, de segít megismerni a fő célcsoport érdeklődési körét, tartalmainak hangvételét és szerkezetét.
Ahhoz, hogy kövesse, milyen tartalmakat használnak az affiliate partnerei, a Post Affiliate Pro-t integrálhatja is a Google Analytics-szel .
A fent említett eszközökkel könnyen megtalálhatja saját legnépszerűbb tartalmait. Nehezebb azonban kideríteni, miért működtek ilyen jól ezek az anyagok, és hogyan tudja ezt újra megismételni. Először derítse ki, mely tartalmai voltak a legsikeresebbek, majd elemezze visszafelé.
Mit kínálnak ezek a tartalmak ügyfeleinek? Van-e másik nézőpont? Kibővíthetné őket? A hozzászólások áttekintése segíthet rávilágítani a sikeres anyagok hiányosságaira, és optimalizálhatja meglévő oldalait , miközben új ötleteket is beépít.
Ez elvezet az utolsó ponthoz. Ha szeretné megtudni, mire van szükségük ügyfeleinek, nincs jobb mód, mint megkérdezni őket. Ez jelenthet rendszeres felméréseket a hírlevelekben, vagy a weboldalon és a közösségi médiában érkező hozzászólások olvasását.
Ha többféle kommunikációs lehetőséget biztosít ügyfeleinek, az javítja a helyezéseit, és végtelen inspirációforrást jelenthet.
A tartalommarketing létfontosságú vállalkozása számára. De nem minden iparág „Instagram-kompatibilis”. Hogyan folytathat mégis folyamatosan érdekes, lebilincselő tartalomgyártást, amely segít kommunikálni közönségével? Tegye fel magának ezeket a kérdéseket tartalomkészítéskor:
Ha ezt sikerül elsajátítani, elemző eszközei, egy jó író szakértelme, valamint kulcsszavak és trendek kutatása révén számos új, valóban ügyfélközpontú tartalomötlethez juthat. És még a találati lista élére is kerülhet!
Használjon olyan eszközöket, mint a Google Trends és a közösségi média hashtagek, hogy azonosítsa, mi népszerű az iparágában. Elemezze a szezonális és popkulturális trendeket, hogy releváns és érdekes tartalmat tervezhessen.
Váltogassa a tartalomtípusokat, például használjon videókat, interaktív elemeket, nyereményjátékokat. Rendszeresen elemezze az eredményeket, kérdezze meg közönségét felmérésekkel, és próbáljon ki új nézőpontokat vagy témákat profi írók segítségével.
Elise mindenekelőtt szívesen játszik a szavakkal. Munkaidejében írókat segít sikeres szabadúszó vállalkozás indításában, emellett alkalmanként blogol a HireWriters oldalán. Szabadidejében Warhammerrel és SUP-pal foglalkozik. Amikor senki sem figyel, isteni Tarte tatint süt, és leveses gombóccal tömi meg magát.
Használja ki a tartalommarketing teljes potenciálját. Fedezze fel azokat az eszközöket és szakértői stratégiákat, amelyekkel vonzó tartalmat hozhat létre, és növelheti konverzióit.
A tartalommarketing remek módja lehet bizalmat építeni, online követőtábort szerezni, amelynek tagjai bíznak a véleményedben – ez pedig növelheti a promótált te...
Fedezze fel a többcsatornás tartalommarketing erejét fejlett stratégiánkkal, amely 15 témából 3 000 tartalmi elemet varázsol! Ismerje meg, hogyan hasznosíthatja...
Ismerje meg, melyik az az 5 legjobb tartalomtípus, amelyekkel növelheti affiliate marketinges sikereit a Post Affiliate Pro segítségével. Tudja meg, hogyan foko...