Konverziós arány
Tudja meg, mit jelent a konverziós arány az affiliate marketingben, miért fontos, hogyan kell kiszámolni, és melyek a legjobb stratégiák kampányai optimalizálás...
A mikrokonverziók olyan kisebb felhasználói műveletek a weboldalán, amelyek nagyobb esélyt jeleznek a konverzióra. Ismerje fel, kövesse nyomon, és használja ki ezeket a lépéseket marketing eredményeinek növelése érdekében.
A mikrokonverziók olyan műveletek (vagy műveletsorok), amelyeket a weboldal látogatói végeznek, és amelyek arra utalnak, hogy nagyobb valószínűséggel fognak konvertálni. Végső soron a makrokonverziók azok, amelyeket egy weboldal el szeretne érni, míg a mikrokonverziók ezekhez a nagy célokhoz vezető kisebb lépések. Az e-kereskedelmi vállalkozások esetében a makrokonverzió maga a tényleges vásárlás. Azonban nagyon kevés látogató vásárol első látogatáskor. Ilyen műveletek, mint például egy termékoldal böngészése vagy egy termék kosárba helyezése, mikrokonverziónak tekinthetők, mert később tényleges konverzióhoz vezethetnek.
A marketingesek jellemzően több okból is figyelik a mikrokonverziókat:
A mikrokonverzió alapvető példája egy olyan kis művelet, amely a felhasználó számára jelentéktelennek tűnhet, de végül növelheti a konverzió valószínűségét. Általánosságban a mikrokonverziók két típusba sorolhatók:
A folyamatmérföldkövek és másodlagos műveletek példái a következők:
A megfelelő mikrokonverziós célok meghatározásához először azonosítania kell a fő konverziós tölcséreket, vagyis azokat a felhasználói műveletsorokat, amelyek közelebb viszik a látogatókat a makrokonverziókhoz, amelyek vállalkozása üzleti céljait tükrözik.
Például e-kereskedelmi vállalkozásoknál a vásárlás megerősítése gyakori makrokonverziós cél, amely a termék X eladásainak növelését szolgálja. Miután meghatározta a makrokonverziós célt (amelynek követhetőnek kell lennie a Google Analytics-ben), válasszon ki néhány kapcsolódó mikrokonverziós célt, amelyek ehhez a makrokonverzióhoz vezetnek. Ezek lehetnek például a „Vásárlás most” gombra kattintás, termék kosárba helyezése stb. Így a legtöbb e-kereskedelmi vállalkozás fő konverziós tölcsére valahogy így nézhet ki:
Főoldal > „Vásárlás most” gombra kattintás > Termékoldalak böngészése > Termék X kiválasztása > Termék X oldalának böngészése > Termék X kosárba tétele > „Pénztár” gombra kattintás > Pénztári folyamat > Vásárlás megerősítése
Ezután a konverziós tölcsért ellenőrizheti a Google Analytics viselkedési folyamat jelentésével (Viselkedés > Viselkedési folyamat), hogy lássa, hogyan haladnak a látogatók ténylegesen a weboldalán. A helyszíni felhasználói kérdőívek szintén segíthetnek a legjobb mikrokonverziós sorrend ellenőrzésében.
A mikrokonverziók különböző analitikai platformokkal követhetők. A leggyakoribb ezek közül a Google Analytics. Ez lehetővé teszi, hogy a mikrokonverziókat eseményként és célként is naplózza. A Google Analytics-ben akár 20 célt is beállíthat, így a látogatótól kezdve egészen a fizető ügyféllé válásig követheti a mikrokonverziókat. A GA négyféle céltípust kínál (ezek az Adminisztráció > Nézet > Célok > Új cél gomb alatt találhatók):
A mikrokonverziókat eseményként is követheti a Google Tag Manager-rel. Az események egyszerűen olyan felhasználói műveletek, mint például gombkattintás, hírlevél-feliratkozás, fájlletöltés, videólejátszás stb. A Google Tag Manager segít meghatározni, mely eseményeket szeretné követni, de az adatok megtekintéséhez és elemzéséhez továbbra is szükség van a Google Analytics-re.
A mikrokonverziós arányokat ugyanúgy számítják ki, mint a makrokonverziós arányokat. A konverziós arány százalékos értékének kiszámításához ossza el az adott időszakban történt konverziók számát a munkamenetek, egyedi látogatók vagy leadek számával (attól függően, hogy mit definiált konverzióként), majd szorozza meg 100-zal. Ez a képlet mind a makro-, mind a mikrokonverziókra alkalmazható:
Konverziós arány = Konverziók teljes száma / Munkamenetek vagy egyedi látogatók vagy leadek teljes száma * 100
Egy e-kereskedelmi vállalkozásként érdemes lehet minden konverziós tölcsér lépéshez követni a mikrokonverziós arányt, hogy kiderüljön, hol esnek ki a felhasználók. Például a pénztár elhagyási (kosárelhagyási) mikrokonverziós arány kiszámításához ossza el a befejezett vásárlások számát a felhasználók által létrehozott bevásárlókocsik számával, majd szorozza meg 100-zal. Így ha 200 felhasználó vásárolt 1000 létrehozott kosárból, akkor a kosárelhagyási arány 20% (200/1000 = 0,2*100 = 20%). A magas elhagyási arány arra utalhat, hogy a pénztári folyamatban problémák vannak.
A mikrokonverziók azért fontosak, mert ezek azok a kisebb műveletek, amelyeket a felhasználó az Ön weboldalán végez, és amelyek érdeklődést jeleznek a terméke vagy szolgáltatása iránt. Ezek a kis lépések lehetnek például a hírlevélre való feliratkozás vagy egy termék kosárba helyezése.
Néhány tipp a mikrokonverziók követéséhez: használjon adat-analitikai eszközöket a felhasználói elköteleződés és a konverziós arányok nyomon követésére, valamint állítson be konverziókövető pixeleket a weboldalán.
Használja ki a mikrokonverziókat és az analitikát, hogy maximalizálja affiliate marketing teljesítményét. Kezdje el ma stratégiája finomhangolását!
Tudja meg, mit jelent a konverziós arány az affiliate marketingben, miért fontos, hogyan kell kiszámolni, és melyek a legjobb stratégiák kampányai optimalizálás...
Ismerje meg, mi a célzott forgalom, miért kulcsfontosságú az átváltások szempontjából, és fedezzen fel hatékony stratégiákat a megfelelő közönség vonzására webo...
A mélylinkelés azt jelenti, hogy a látogatókat közvetlenül a kereskedő weboldalának egy adott oldalára irányítjuk, megkerülve a kezdőlapot. Fedezze fel jelentős...


