
A 5 legjobb tartalomtípus az affiliate marketinghez
Ismerje meg, melyik az az 5 legjobb tartalomtípus, amelyekkel növelheti affiliate marketinges sikereit a Post Affiliate Pro segítségével. Tudja meg, hogyan foko...
Ismerj meg 10 erőteljes pszichológiai alapelvet, amelyekkel növelheted affiliate marketing stratégiád hatékonyságát, fokozhatod az elköteleződést és több konverziót érhetsz el.
Az affiliate marketing kiváló stratégia lehet az online pénzkereséshez. Azonban nagy a verseny. A legjobb stratégiák alkalmazása és minden eladásért való kemény munka nagyban hozzájárulhat vállalkozásod növekedéséhez.
Ez kihívás is lehet.
Néhány… pszichológiai alapelv alkalmazásával azonban növelheted affiliate marketing eredményeidet és bevételedet!
Ebben a blogbejegyzésben megvizsgáljuk ezeket az alapelveket, hogy jobban megértsük, hogyan kapcsolódnak az affiliate marketinghez .
Csatold be az öved: most indulunk.
A hiány alapelve szerint az emberek értékesebbnek tartják azt, ami ritka, mint ami bőségesen elérhető. Például nagyobb eséllyel vásárolnak meg egy terméket, ha az elérhetősége korlátozott vagy hamarosan elfogy.
Az online kereskedők ezt már évek óta tudják, ezért gyakran írják ki, hogy „már csak három maradt”, vagy egy képet jelenítenek meg arról, hogy más is nézi az utolsó darabot az oldalon. Azáltal, hogy termékeiket ritkának tüntetik fel, a vállalkozások növelhetik a konverziókat .
Affiliate-ként te is használhatod ezt a pszichológiai stratégiát!
Ahelyett, hogy arról beszélnél, milyen könnyű és hatékony egy adott termék beszerzése, zárd a bemutatódat azzal, hogy már csak néhány hely maradt, mielőtt minden elfogy.
A Google egy e-mail marketing kampányában pontosan ezt tette. Kiemelték, hogy az általuk kínált ajánlatok valóban különlegesek, de korlátozottak.
Kötelességünknek érezzük, hogy viszonozzuk a szívességet, ha valaki tesz értünk valamit.
Ezt nevezzük viszonosság elvének.
Ezért mondanak az emberek olyan gyakran „köszönöm”-öt, amikor ajándékot vagy segítséget kapnak. Ez a pszichológiai szabály készteti őket arra, hogy visszaadjanak valamit. Ezt az affiliate marketingben is kihasználhatod! Kezdd azzal, hogy ingyenes információkat adsz a közönségednek, majd a végén kínálj nekik egy fejlettebb verziót.
Például, ha blogbejegyzésed 20 tippet tartalmaz a konverziók növelésére, de csak az utolsó lesz elérhető az olvasók számára, miután végigmentek rajta, tedd a vásárlás gombot az utolsó néhány pont közelébe, de ne előbb. A viszonosság elve miatt, ha az olvasók látják, milyen további előnyökhöz juthatnak kapcsolatba lépve veled vagy a tartalmaddal, nagyobb eséllyel vásárolják meg az általad ajánlott termékeket.
A színpszichológiát már régóta alkalmazzák az online kereskedők. Tudják, milyen színt érdemes használni a weboldalaikon és magukon a termékeken, hogy a vásárlók nagyobb eséllyel vásárolják meg azokat.
Ha te is alkalmazni szeretnéd ezeket a szabályokat affiliate marketinged során, íme néhány tipp!
Élelmiszerek reklámozásához a meleg színek, mint a narancssárga és a piros ajánlottak, mert éhségérzetet keltenek a nézőben. Az ilyen árnyalatú hirdetések éhséget válthatnak ki, így a vásárlók még jobban vágynak a kínált termékre, mint korábban.
A hideg színek, mint a kék, ezzel szemben nyugalmat és ellazulást sugallnak.
A természet – ökológiai termékek, levegő, környezet – automatikusan a zölddel társulnak. Érdekes, hogy a zöldet a kreativitással is társítják, sőt, ösztönzi is azt. Ha az ajánlatod bármilyen módon kapcsolódik a természethez, a zöld jó választás lehet.
A tekintély alapelve szerint hajlamosak vagyunk követni azokat, akik hozzánk hasonló csoportba vagy környezetbe tartoznak. Ez könnyebbé teszi a marketinget: elég csak megemlíteni, hogy valaki használ valamit, és máris fel lehet tenni a kérdést: „Te is szeretnéd ugyanezt?”
Az affiliate marketing is profitálhat ebből. Sok hirdetés hangsúlyozza, hogy hírességek egy adott márka sminktermékeit használják, még ha a legtöbb vásárló személyesen nem is ismeri őket.
Bár a legtöbb jelenlegi és potenciális vásárló nincs tisztában ezzel, a tudat, hogy más híres emberek már használták ezeket a termékeket, mielőtt a közösségi médiában népszerűsítették volna vagy sajtótájékoztatókon szóba került, tudat alatt befolyásolja vásárlási döntéseiket.
És ez egyszerűen azt eredményezi, hogy az emberek is pont ugyanazt akarják.
A veszteségkerülés akkor jelentkezik, amikor valaki nem akar másoknál kevesebbnek tűnni, ezért inkább megtartja, amije van, ahelyett, hogy kockáztatná annak elvesztését.
Ez különböző módon befolyásolhatja döntéshozatali folyamatainkat, ezért az affiliate marketereknek érdemes ezt szem előtt tartaniuk kampányaik során.
Például adhatsz valamit ingyen (például egy e-könyvet), majd további bónuszt vagy ajánlatot kínálhatsz, ha valaki röviddel azután vásárol az affiliate linken keresztül, miután letöltötték az ingyenes terméket. Így úgy érzik, lemaradnának valami értékesebbről, ami arra ösztönzi őket, hogy azonnal cselekedjenek ahelyett, hogy későbbre halasztanák a vásárlást.
A megerősítési torzítás szerint azokra az információkra fókuszálunk, amelyek megerősítik meglévő hiedelmeinket, miközben figyelmen kívül hagyjuk az ellentétes bizonyítékokat. Ez megkönnyíti a marketingszakemberek dolgát, hiszen tudják, hogy célközönségük csak azokat a tartalmakat fogja olvasni, amelyek támogatják a hirdetéseikben szereplő állításokat.
Gyakran a vásárlók nem szeretnék úgy érezni, hogy hibáztak, ha valaki azt mondja nekik, hogy ne egyenek gyorsételt, mégis megteszik, amíg valami nem változik.
Ha szembe mész ezzel a trenddel, talán még jobban elhiszik az üzenetedet, akkor is, ha az nem teljesen egyezik más forrásokkal.
Igen, igazad van – affiliate marketing ajánlatodnak pontosan az „Általunk elhitt bizonyítékok” részben kell megjelennie.
A „láb az ajtóban” technika lényege, hogy először egy kisebb kérést teljesíttetünk, majd később egy nagyobb dologba is könnyebben belemennek az emberek!
Tegyük fel, hogy szeretnéd, ha valaki megvenne egy időmenedzsment alkalmazást, de ő általában nem beszél ilyen dolgokról, vagy még nem is érdeklődik a termék iránt (pedig szüksége lenne rá).
Ahelyett, hogy azt kérdeznéd: „Megvennéd ezt a nagyszerű alkalmazást?”, inkább kérdezd: „Szeretnél akár napi egy órát is megspórolni?” A termékről beszélgetve lehetőséget adsz a potenciális vásárlónak, hogy reagáljon az eredeti kérdésedre.
Miután ezt megtudtad, már szóba hozhatod azt, amit eredetileg is szerettél volna, anélkül, hogy tolakodónak tűnnél!
A FOMO, vagyis a kimaradástól való félelem akkor jelentkezik, amikor valami fontos történik éppen most, amiről csak később szerezhetünk tudomást.
Ez nagy előny az affiliate marketingben.
Képzeld el, hogy például egy ingyenes e-könyvet kínálsz bónuszként, de csak akkor, ha aznap éjfélig letöltik.
Más esetben a vásárlók valószínűleg várnának, elfelejtenék, vagy elmentenék az ajánlatodat későbbre. Az „korlátozott” kifejezés és az ajánlat lejárati ideje azonban cselekvésre ösztönzi őket. Mégpedig AZONNAL.
Az affiliate marketing kampányod éppen azokat szólítja meg, akik FOMO-t tapasztalnak – így nagyobb eséllyel vesznek részt, amikor mások talán nem. Ne félj kipróbálni ilyen kampányt; lehet, hogy meg fogsz lepődni az eredményeken!
A választás paradoxona akkor fordul elő, amikor valakinek annyi lehetőség közül kell választania, hogy végül semmit sem választ.
Ez a pszichológiai alapelv trükkös lehet az affiliate marketereknek , de ha megérted, értékes időt, pénzt és erőforrást spórolhatsz.
Az embereket könnyen eláraszthatja az affiliate linkeken elérhető termékek , így érdemes átnézni az oldalakat, és eltávolítani minden felesleges dolgot. Ha több márkával és iparággal dolgozol együtt, affiliate-ként jobban jársz, ha minden szegmenshez külön landing oldalt készítesz, mintha mindent egy oldalra zsúfolnál.
A vásárlók döntési idejének csökkentésével és más boltok keresgélésének minimalizálásával javíthatod marketinged hatékonyságát – és növelheted a konverziókat!
A marketing számos területén alkalmazzák a társadalmi bizonyítékot, és az affiliate marketing is ezek közé tartozik.
A társadalmi bizonyítás azt jelenti, hogy mások véleménye befolyásolja döntéseinket, különösen, ha sokan vannak ugyanazon a véleményen.
Tegyük fel, hogy egy vevő új laptopot szeretne, mert a régi már nem működik jól. Ha azt látja, hogy mindenki ugyanazt a terméket vásárolja a boltban, nagyobb eséllyel követi a példájukat.
Az affiliate marketingben a cégek és affiliáltak is hasonló okból gyűjtenek és jelenítenek meg pozitív vevői értékeléseket és visszajelzéseket : bizalomépítés és vásárlásösztönzés céljából. Ne felejtsd el beépíteni az értékeléseket és véleményeket affiliate ajánlatodba!
Muszáj alkalmaznod ezeket a pszichológiai tippeket és trükköket? Egyáltalán nem. De érdemes? Kétségtelenül.
Ha követed néhány pszichológiai alapelvet, affiliate marketing stratégiádat pillanatok alatt megújíthatod. Miért ne próbálnád ki, és néznéd meg, hogy működik-e a termékednél és a közönségednél?
Az affiliate marketing a globális eladások több mint 60 százalékát teszi ki. A legtöbb cég szerint az affiliáltjaik többsége közösségi média influenszer.
A meleg színek, mint a narancssárga és a piros ajánlottak, mert éhségérzetet keltenek a nézőben.
Lucia tehetséges tartalomszerkesztő, aki biztosítja a tartalom zökkenőmentes közzétételét több platformon.
Alkalmazz bevált pszichológiai alapelveket affiliate kampányaidban, és figyeld, ahogy megugranak a konverzióid. Ismerj meg további stratégiákat, tippeket és szakértői tanácsokat.
Ismerje meg, melyik az az 5 legjobb tartalomtípus, amelyekkel növelheti affiliate marketinges sikereit a Post Affiliate Pro segítségével. Tudja meg, hogyan foko...
Tudod, mennyire függsz az affiliáltjaidtól. Nézd meg ezeket a tippeket, hogyan hozhatod ki a legtöbbet az affiliate piacodból, és hogyan érheted el, hogy tovább...
Fedezze fel azt a négy alapvető affiliate marketing stratégiát, amelyekkel növelheti bevételeit! Tanulja meg, hogyan optimalizálja weboldala sebességét, alkalma...