Mi az a hirdető? Kulcsszerep a marketingben
A hirdetők fizetnek másoknak azért, hogy forgalmat irányítsanak a weboldalukra, érdeklődőket generáljanak, és növeljék az eladásokat. Ismerje meg a hirdetők sze...

Az affiliate marketing egy teljesítményalapú stratégia, ahol a partnerek jutalékot keresnek azzal, hogy termékeket vagy szolgáltatásokat népszerűsítenek, forgalmat irányítanak és értékesítéseket vagy leadeket generálnak a vállalkozások számára.
Küzd ROI-val marketingtevékenységei során?
A marketing egyre trükkösebbé vált, mivel egy átlagos ember naponta körülbelül 5000 hirdetést lát.
Ha azonban biztos módot keres marketingbefektetései megtérülésére, akkor az affiliate marketing a megfelelő választás Önnek.
Az affiliate marketing egy olyan módja a pénzkeresésnek, amikor akár alvás közben is bevételhez juthat. Lényegében arról van szó, hogy Ön előre egyeztetett jutalékot kap egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítéséért. Nézzük meg részletesebben az alábbi magyarázatot.
Az affiliate marketing során egy „affiliate”-nek nevezett személy egy cég termékét vagy szolgáltatását népszerűsíti. Az affiliate a cég nevében jár el, lényegében, mint egy értékesítő. Ezért minden kívánt művelet teljesítése után a partner jutalékot kap. A kívánt művelet vállalkozásonként eltérő lehet, és ezt mindig előre egyeztetik. Például lehet feliratkozás egy hírlevélre, regisztráció, kattintás egy weboldalon vagy vásárlás.
Az affiliate marketing iránt érdeklődő cégek két lehetőség közül választhatnak: saját affiliate programot indítanak vagy csatlakoznak egy affiliate hálózathoz. Mi a különbség a kettő között?
Az affiliate program egy olyan program, amelyet a vállalat a semmiből hoz létre. Így a cég felelős a feltételekért, tartalmi irányelvekért, a partnerekkel való email kommunikációért stb.
Az affiliate hálózat lényegében egy harmadik fél, amely összeköti a partnereket a vállalatokkal. Az affiliate hálózat már rendelkezik szabályokkal, irányelvekkel stb., így általában csak regisztrál, fizet, és várja az eladásokat.
Melyik a jobb választás?
Habár az affiliate programok az elején több időt vehetnek igénybe, hosszú távon mindenképpen megérik, mivel biztos lehet benne, hogy partnerei betartják az Ön irányelveit és feltételeit. És talán a legfontosabb különbség az ár, amely az affiliate hálózat esetében magasabb. Ez érthető, hiszen a hálózat harmadik félként a teljes folyamatot megszervezi, de Önnek mérlegelnie kell, hogy ez belefér-e a költségvetésébe és a vállalat stratégiájába, mivel gyakran nem tudja befolyásolni, hogy a partnerek milyen módon végzik a promóciót.
Általában 3 vagy 4 fél vesz részt benne. Először is a partner, aki lényegében a termékek/szolgáltatások hirdetője/kiadója. A második fél a kereskedő – a vállalat, amely fizikai vagy digitális termékeket kínál. A harmadik fél a fogyasztó. A negyedik fél lehet egy affiliate hálózat, de ez opcionális, hiszen a cégek saját affiliate programot is létrehozhatnak.
Most, hogy tisztáztuk a résztvevő feleket, nézzük meg, hogyan működik a folyamat. Ha egy cég saját affiliate programot indít, általában megkeresi a potenciális affiliate marketingeseket , akik a kívánt közönséggel/niche-csel rendelkeznek. Ha a felek megegyeznek a feltételekben, a partner általában termék- vagy követő linkeket kap, amelyek sütiket tartalmaznak annak jelzésére, honnan érkezett a lead vagy vásárlás. Ezeket a partner linkeket a cégek általában egy követő platformmal vagy szoftverrel generálják és követik.
Ha Ön kereskedő, az affiliate marketing útja attól függ, melyik utat választja: saját affiliate programot vagy affiliate hálózatot . Mindkettőnek megvannak a maga előnyei és hátrányai. Azonban a hálózat gyorsabb eredményeket és bevételt hozhat, mivel már meglévő rendszerrel és partnerekkel rendelkezik, valamint adottak a feltételek . Így csak párosítani kell őket az Ön vállalkozásával, és a kivitelezés gyorsabb. Ezzel szemben egy saját affiliate program létrehozása sokkal több időt vesz igénybe, mivel mindent a nulláról kell felépíteni és magának kell keresni a partnereket.
Bárki, aki affiliate bevételt keres, egy fontos tényezőt kell mérlegelnie: van elég nagy közönsége/niche-je? Ha nem, akkor nehezen tud gyorsan eladásokat generálni. Közönséget építeni időigényes folyamat, amelyet többféle platformon is megtehet. Például indíthat saját blogot egy Önt érdeklő niche-ben. Ez azonban sok munkát és időt igényel, hiszen minőségi tartalommal kell ellátnia a blogot és optimalizálnia kell keresőkre. Tehát, ha nincs már meglévő közönsége, akkor nem tud gyorsan pénzt keresni .
Azonban, ha van készsége, van lehetőség is. A megfelelő marketing csatornákon keresztül történő fizetett hirdetések használata okos módja lehet a promóciónak akkor is, ha nincs közönsége. Persze, nagyobb lehet a kockázat, főleg, ha nincs tapasztalata fizetett hirdetésekben. Ne kezdjen el hirdetni, amíg nem tudja, hogyan működik, de ha készen áll, ez a leggyorsabb módja a leadek vagy eladások növelésének közönség nélkül.
A megfelelő közönség elérése partnereken keresztül gyakran új forgalmi forrást jelent több médiacsatornából. Ez több márkaismertséget és potenciális új organikus backlinket jelent a weboldalának, erősíti a domain értékét és javítja a Google helyezését.
Ha ismert partnerek dicsérik vállalkozását, az csak javíthatja az eladásokat és a hírnevet . Ennek eredményeként további lehetőségek nyílhatnak meg, például új partnerségek útján.
Mivel egy partner végzi az összes marketinget, Önnek nem kell befektetnie vagy aggódnia a tökéletes marketingstratégia kidolgozása miatt – ez egy hatékony megoldás.
Mivel a kiválasztott partnereinek általában nagy befolyása van a célzott niche-ben, az ROI , azaz a megtérülés általában magasabb, mint más marketingtevékenységeknél.
Az affiliate marketing lehetővé teszi vállalkozása számára, hogy új piacokra lépjen be nagyobb erőforrásráfordítás nélkül. Egyszerűen keressen partnereket az Ön érdeklődési területén, és kezdje el megszólítani az új közönséget.
Készen áll, hogy kihasználja mindezeket az előnyöket? Minden, amire szüksége van, egy dedikált affiliate account manager és kiváló affiliate szoftver. Próbálja ki a Post Affiliate Pro-t most!
Ismerje meg a különböző affiliate típusokat , mielőtt belevágna az affiliate marketingbe. Fontolja meg mindet, hiszen mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai.
Az unattached affiliate marketing azt jelenti, hogy a partnernek nincs tapasztalata vagy ismerete az Ön termékeiről/szolgáltatásairól. Pontosabban, a partner nem készít tartalmat, és nem ismeri a kereskedő területét.
A related affiliate marketing ennek ellentéte. Az affiliate szakértelemmel, tudással és közönséggel rendelkezik az Ön termékével/szolgáltatásával kapcsolatban. Ez azt is jelenti, hogy kipróbálta a terméket/szolgáltatást, érti azt, és a megfelelő/megfelelő niche-nek ajánlja. Ezek a partnerek a legjobbak azoknak a cégeknek, akik szeretnék a legtöbbet kihozni az affiliate marketingből.
Az involved affiliate marketing hasonlít a related affiliate marketinghez. Az affiliate rendelkezik közönséggel, tudással és tapasztalattal az adott niche-ben. Ami több, a partner a cégen belül is részt vesz, például termékfejlesztésben. Ez a kereskedőnek nagyon hasznos lehet, mert a közönség jobban konvertál, ha a véleményező valóban részt vett a folyamatban, nem csak egy véletlenszerű terméket reklámoz. Ez azonban potenciális kockázattal is járhat a partnerek számára, mivel a céghez köthetőek, ha valami rosszul sül el.
Egy influenszer olyan személy, akinek követői vannak közös hobbi, életmód vagy preferenciák alapján. Ezért ők kiváló partnerek lehetnek, hiszen gyorsan és egyszerűen tudják népszerűsíteni a termékeket/szolgáltatásokat saját közönségüknek. A cégek választhatnak influenszereket a saját niche-jük alapján, így célzottan érik el potenciális vásárlóikat. Ez kényelmes és gyors módja a leadszerzésnek vagy értékesítéseknek.
A bloggerek keresőmotorok segítségével vonzanak közönséget. Először kipróbálják a terméket/szolgáltatást, és részletes értékelést írnak a weboldalukon. Így organikusan, célzott blogbejegyzéssel nagy közönséget érhetnek el. Az emberek annyira bíznak az online véleményekben, mint a személyes ajánlásokban. Valójában a vásárlók közel 93%-a nyilatkozta, hogy ez döntő tényező volt a választásban. Ezért a niche bloggerek különösen hasznosak leadek, értékesítések generálásához és a pozitív márkaismertség növeléséhez.
Talán azt gondolja, hogy emailezni . Igen, még mindig nagyon hatékony módja a leadek vevőkké konvertálásának. Az email marketing ROI-ja 122% . Ezért az érdekes, hiperhivatkozással ellátott emailek elkészítését nem szabad alábecsülni. De figyeljen a spamre, mert az ellenkező hatást válthat ki.
Egy másik remek csatorna az affiliate marketinghez a nagy médium oldalak mint például Facebook, Instagram vagy Youtube. Ezek a platformok hatalmas közönséggel rendelkeznek, amelyet Ön is kihasználhat, hogy célzott kampányokkal népszerűsítse a termékeit/szolgáltatásait még akkor is, ha nincs nagy követőtábora. Készíthet például hirdetéseket, bannereket vagy népszerűsíthet affiliate linkeken keresztül is.
Példa: A Youtube például egy hatalmas közösségi média platform, ahol a fogyasztók a kedvenc csatornáikat hobbik vagy életstílus alapján követik. Az Amazon létrehozott egy affiliate programot Amazon Associates néven, amely egyedi linket generál, amit a videó alatti leírásba illeszthetnek. Így, ha a youtube közönség ezen a linken keresztül vásárol, a partner jutalékot kap. Természetesen különböző termékekhez eltérő jutalékok társulnak, de fontos kiemelni, hogy a fogyasztók nem fizetnek többet a termékért.
A fizetett keresési mikrosite-ok hasonlítanak a bloggerekhez. Ezek olyan weboldalak, amelyek egy konkrét niche-ről szólnak, és meglehetősen egyértelműek. Így könnyen és gyorsan lehet konverziót elérni.
Többféle módon is kompenzálhatja egy vállalat/kereskedő a partnert munkájáért, például:
A [Cost Per Sale](/affiliate-marketing-glossary/cost-per-sale-cps/ “Fedezze fel, hogyan kínál biztonságos és költséghatékony affiliate marketing módszert a Cost Per Sale (CPS), amelynél a partnerek eladásonként kapnak fizetést. Ismerje meg, hogyan minimalizálja a csalás
Az affiliate marketing egy teljesítményalapú marketingtípus, amelyben egy vállalkozás jutalmaz egy vagy több partnert minden olyan látogatóért vagy vásárlóért, akit egy hirdetésen vagy linken keresztül hoztak a weboldalára.
Nem feltétlenül. Tudnia kell, hogyan hozzon létre landing oldalakat és állítsa be a követő szoftvereket, de az egyéb technikai feladatokat könnyedén kiszervezheti például a Post Affiliate Pro szoftver segítségével. Bár nem kötelező, javasoljuk az alapok elsajátítását, mert segít részletesebben megérteni az adatokat.
Nem, az affiliate marketing nem piramisjáték. Ez egy üzleti modell, amelyben a partner minden befejezett akció/értékesítés után jutalékot kap.
A válasz a készségei szintjétől függ. Ha nagy közönsége/követőtábora van, könnyű lehet elkezdeni az affiliate marketinget. Ha azonban kezdő és nincs követőbázisa, akkor keményebben kell dolgoznia annak felépítésén, vagy fizetett hirdetéseket kell használnia.
Az affiliate hirdetés példája, amikor egy blogger egy online áruház termékére mutató linket helyez el blogbejegyzésében, és jutalékot kap, ha olvasói rákattintanak a linkre és vásárolnak.
Ismerje meg az affiliate marketing alapjait, bevált gyakorlatait, és hogyan növelheti vállalkozását vagy bevételét a megfelelő stratégiákkal és eszközökkel.
A hirdetők fizetnek másoknak azért, hogy forgalmat irányítsanak a weboldalukra, érdeklődőket generáljanak, és növeljék az eladásokat. Ismerje meg a hirdetők sze...
Az affiliate marketing egy ajánlói rendszer, ahol az affiliate marketinges egy speciális linket oszt meg egy termékhez. Tudj meg többet a cikkből.
Fedezze fel az affiliate marketing 9 legfontosabb előnyét vállalkozások és bloggerek számára. Ismerje meg, hogyan kínál az affiliate marketing alacsony indulási...

