Language switcher

#languages]

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Mikro konverziók

Mi az a mikro konverzió?

A mikro konverziók olyan műveletek (vagy műveletcsoportok), amelyeket a webhely látogatói hajtanak végre, és amelyek jelzik, hogy valószínűleg konverziót hajtanak végre. Végső soron a makró konverziók az, amit a webhely elérni szeretne, míg a mikrokonverziók azok a kisebb lépések, amelyek ezekhez a nagy célokhoz vezetnek. Ha az e-kereskedelmi vállalkozásokról van szó, a makró konverzió egy termék tényleges megvásárlása. Azonban nagyon kevés látogató vásárolna terméket az első látogatása során. Az olyan műveletek, mint a termék oldalának böngészése vagy a termék bevásárlókosárba tétele mikrokonverziónak tekinthetők, mivel végül tényleges konverziót eredményezhetnek.

A marketing szakemberek általában számos okból követik nyomon a mikro konverziókat:

  • A mikrokonverziók több betekintést nyújthatnak abba, hogy látogatói hogyan viszonyulnak webhelyéhez, mint amennyit csak a makrókonverziók nyomon követésével láthatna.
  • Segít a marketingeseknek felfedezni értékesítési vagy marketingcsatornáik gyenge pontjait, ahol a webhely látogatói kiesnek, és nem érik el az elsődleges célt (konverziót).
  • A mikrokonverziókra való optimalizálás pozitívabb felhasználói élményt, jobb ügyfélutat biztosíthat, és végső soron magasabb konverziós arányt eredményezhet.
Mikro konverziók

Példák mikrokonverziókra

A mikrokonverzió alapvető példája egy apró művelet, amely jelentéktelennek tűnhet a felhasználó számára, de végül növelheti annak valószínűségét, hogy megegyeznek. A mikrokonverziókat általában két típusba sorolhatjuk:

  1. A folyamat mérföldkövei: ezek olyan mikrokonverziók, amelyek a látogatókat egy makrókonverzió végrehajtásához vezetik.
  2. Másodlagos műveletek: ezek olyan kívánatos műveletek, amelyek nem eredményezhetnek közvetlenül konverziót, de potenciális jövőbeli makrókonverziókat jeleznek.

Mind a folyamat mérföldkövek, mind a másodlagos műveletek példái a következők:

  • E-mail hírlevél feliratkozás
  • Feliratkozás RSS-hírcsatornára vagy frissítésekre
  • Fiók létrehozása a webhelyen
  • Jelentkezés próbaidőszakra
  • Egy űrlap kitöltésének megkezdése
  • E-könyv, tanulmány, esettanulmány letöltése
  • Videó megtekintése, prezentáció megtekintése
  • Webhelye bizonyos számú oldalának böngészése
  • Termékkeresés végrehajtása, kattintás a keresési eredményre
  • Böngészés bizonyos számú termék között
  • Termékek hozzáadása a kívánságlistához/bevásárlókosárhoz
  • Hozzászólás a blogbejegyzésekhez
  • Tartalom megosztása vagy márka említése a közösségi médiában

A megfelelő mikrokonverziós célok azonosítása webhelyéhez a Google Analytics segítségével

A megfelelő mikrokonverziós célok meghatározásához webhelye számára meg kell határoznia a fő konverziós csatornákat, azaz azokat a felhasználói műveleteket, amelyek közelebb hozzák a felhasználókat a vállalat üzleti céljait tükröző makrokonverziókhoz.

Például az e-kereskedelmi vállalkozások esetében a vásárlás megerősítése egy általános makrokonverziós cél, amely megfelel az X termék értékesítésének növelésének céljának. Miután meghatározta a makrókonverziós célt (amelynek nyomon követhetőnek kell lennie a Google Analytics szolgáltatásban), válasszon ki egy párat. a megfelelő mikrokonverziós célok közül, amelyek az adott makrokonverzióhoz vezetnek. Ilyen lehet például a „Vásárlás most” gombra kattintás, egy termék bevásárlókosárba tétele stb. Így a legtöbb e-kereskedelmi vállalkozás fő konverziós csatornája valahogy így nézne ki:

Kezdőlap > Kattintson a „Vásárlás most” lehetőségre > Böngészés a termékek oldalán > Kattintson az X termékre > Böngészés a termék X oldala között > az X termék behelyezése a kosárba > kattintson a „Pénztár” gombra > Kijelentkezés folyamata > Vásárlás megerősítése

Ezt követően ellenőrizheti a konverziós csatornát a viselkedési folyamatról szóló jelentés áttekintésével a Google Analytics szolgáltatásban (Viselkedés > Viselkedésfolyamat), hogy megtudja, hogyan járnak át ténylegesen a látogatók a webhelyén. A helyszíni felhasználói felmérések segíthetnek a mikrokonverziók legjobb sorrendjének ellenőrzésében is.

Mikro konverziók

A mikrokonverziók követése a Google Analytics szolgáltatásban

A mikrokonverziók nyomon követhetők különféle analitikai platformok segítségével. A leggyakoribb a Google Analytics. Lehetővé teszi a mikrokonverziók eseményként és célként történő naplózását. A Google Analytics szolgáltatásban akár 20 célt is beállíthat, amelyek lehetővé teszik a mikrokonverziók nyomon követését attól a pillanattól kezdve, hogy egy potenciális ügyfél megérkezik a webhelyére, egészen addig, amíg fizető vásárlóvá nem válik. A GA 4 különböző típusú célt kínál, amelyeket beállíthat (ezeket az Adminisztrálás > Nézet > Célok > Új cél gomb alatt találja meg):

  • Céloldal: a felhasználó felkeres egy bizonyos oldalt
  • Időtartamra vonatkozó célok: a látogató meghatározott időt tölt az oldalon
  • Oldalak munkamenetenkénti célja: a felhasználó meghatározott számú oldalt tekint meg egy adott munkamenet során
  • Eseménycélok: a felhasználó tevékenysége által kiváltott esemény

A mikrokonverziókat eseményként is nyomon követheti a Google Címkekezelő segítségével. Az események egyszerűen a felhasználói műveletek, mint például a gombokra való kattintások, hírlevélre való feliratkozások, fájlletöltések, videolejátszások stb. A Google Címkekezelő segít meghatározni a nyomon követni kívánt eseményeket, azonban továbbra is szüksége van a Google Analytics szolgáltatásra az adatok megtekintéséhez és elemzéséhez.

Mikro konverziók

Hogyan számítsuk ki a mikrokonverziós arányt

A mikrokonverziós arányok kiszámítása ugyanúgy történik, mint a makrokonverziós arányok. A konverziós arány százalékos meghatározásához el kell osztania az adott időszak konverzióinak teljes számát a munkamenetek vagy egyedi látogatók vagy leadek teljes számával (attól függően, hogy pontosan mit definiált konverziós eseményként), és meg kell szoroznia 100-zal. A képlet makro- és mikrokonverziókra is alkalmazható:

Konverziós arány = Konverziók teljes száma / Munkamenetek vagy egyedi látogatók vagy leadek teljes száma * 100

E-kereskedelmi vállalkozásként érdemes lehet nyomon követni a mikrokonverziókat a konverziós tölcsére minden egyes lépéséhez, hogy megtudja, hol hagyják el a felhasználókat. Például a pénztárelhagyás mikrokonverziós arányának (kosárelhagyási arány) kiszámításához el kell osztania a befejezett vásárlások számát a felhasználók által létrehozott bevásárlókosarak számával, majd meg kell szoroznia 100-zal. Így, ha 200 felhasználó vásárolta meg a termékeit 1000 létrehozott bevásárlókosárból a kosárelhagyási arány 20% (200/1000 = 0,2*100 = 20%). A magas elhagyási arány azt jelzi, hogy lehetnek bizonyos fájdalompontok a fizetési folyamatban.

FAQ

Mi az a mikro konverzió?

A mikro konverziók a webhely látogatói által végrehajtott apró műveletek, amelyek jelzik érdeklődésüket az Ön termékei vagy szolgáltatásai iránt, és végül tényleges konverziókhoz (makrókonverziókhoz) vezethetnek. A mikrokonverziók nyomon követése mélyebb betekintést nyújthat látogatói viselkedésébe, azonosíthatja az értékesítési csatorna gyenge láncszemeit, és segíthet optimalizálni webhelye felhasználói élményét a magasabb konverziós arány érdekében.

Mik a példák a mikro konverziókra?

A mikro konverziók példái közé tartozhatnak a felhasználói elköteleződési műveletek, mint például a hírlevelekre való feliratkozás, fiók létrehozása a webhelyen, a tartalmak kommentálása vagy megosztása a közösségi médiában, e-könyvek letöltése, bizonyos számú oldal böngészése vagy bizonyos oldalak felkeresése ( például a termékoldalak), bizonyos lépések megtétele a pénztár felé (termék bevásárlókosárba tétele), stb.

Hogyan lehet azonosítani a megfelelő mikro konverziós célokat webhelye számára a Google Analytics segítségével?

A megfelelő mikro konverziós célok azonosításához webhelye számára világosan meg kell értenie a főbb konverziós csatornákat és az üzleti céljaival korreláló makro konverziós célokat. Ezután áttekintheti a viselkedési folyamatról szóló jelentést a Google Analytics szolgáltatásban, vagy helyszíni felhasználói felméréseket is igénybe vehet a webhelye megfelelő mikro konverziós sorrendjének ellenőrzéséhez.

Hogyan lehet nyomon követni a mikro konverziókat a Google Analytics szolgáltatásban?

Kétféleképpen használhatja a Google Analytics szolgáltatást a mikro konverziók nyomon követésére a konverziós arány optimalizálása érdekében. Az első lehetővé teszi a mikro konverziók nyomon követését célok segítségével. 4 különböző típusú cél közül választhat (cél, időtartam, oldalak munkamenetenként, eseménycélok). A második lehetőség a Google Címkekezelő és a Google Analytics használata a mikro konverziók eseményként történő nyomon követésére.

Hogyan számolja ki a mikro konverziós arányt?

A mikro konverziós arányok és a makro konverziós arányok kiszámítása ugyanazzal a képlettel történik. A mikro konverziós százalék kiszámításához egyszerűen el kell osztania egy adott időszak konverzióinak teljes számát a munkamenetek, egyedi látogatók vagy leadek teljes számával (attól függően, hogy hogyan állította be a konverziós eseményeket), majd meg kell szoroznia ezt a számot 100-zal.

Back to Glossary Create account for FREE

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.